Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leuke uitspraken
#1
Op mijn tochtjes op de fiets kom je soms langs mensen die dan toch een leuke uitspraak doen over het feit dat je op een ligfiets voorbij komt. Meestal zijn het wel (jonge) kinderen die dat doen, maar blijft wel leuk.
soms hoor je : mooie fiets of rare fiets. Van de week een keer verbaasde uitroep : oh een ligfiets. 
Gisteren ook een leuke : klein kind zegt : gekke fiets is dat. Moeder of oma verbetert met 'Stoere fiets'  Arrow  (dank je, you made my day  Big Grin en ik fiets vrolijk verder )

Ik kan altijd weer genieten van dat soort uitspraken.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik fietste een tijd geleden een paar schoolmeisjes achterop. Ze kijken achterom en een van hen zegt: "Een banaan! O nee, geen banaan, een appel." En daarna nog wat gegiebel. Ik had eerder tomaat of kers verwacht. Aan de andere kant: de meisjes zijn blijkbaar wel eens ingehaald door een velomobiel en die herkennen ze als ligfiets. Ze associëren mijn Sinner Demon er in ieder geval mee.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Miep, miep... is wat ik nogal eens hoor bij het passeren. En dat terwijl ik meestal echt niet zo hard rij...
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Waarschijnlijk komt het omdat op rechte rustige stukken met m'n handen in mijn schoot gevouwen lig dus krijg ik van de fietsende jeugd soms de opmerking: Wakker worden! of woorden van gelijke strekking. 

Paar weken geleden ontzettend moeten lachen om een driejarig Syrisch jongetje die me blijkbaar voor de eerste keer voorbij zag gaan. Ogen als schoteltjes en en mond vol verbazing open. Als ik met een vliegende schotel was gekomen, had ie vast niet verbaasder kunnen kijken. 

Herken de opmerking van kinderen wel dat het een gekke fiets is en moeders die corrigeren. Ik laat de kids dan ook altijd weten dat het inderdaad een gekke fiets is.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Afgelopen maandag een opmerking van een vrachtwagen chauffeur:
Lekker uitslapen op weg naar je werk?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Jongetje voor op een tandem waarbij de moeder achter stuurde. "Oke, oke. Er is een fiets die nog enger is dan deze!"

Ik in Mango. Meisje (jailbait): "Mag ik erbij liggen?"
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Niet zozeer iets uit de categorie uitspraken. Maar mij valt af en toe op dat een tegemoet komende dame, op de fiets, lopend of op een paard, naar mij glimlacht als ik op de fiets langs kom. Ik ben geen super aantrekkelijke knul die normaal óók met glimlachende dames wordt geconfronteerd, dus dit valt mij erg op als ik op mijn ligfiets ben. Het gebeurt niet vaak, hoor, maar eens in de zoveel ritten vind ik opvallend genoeg. Hebben de heren hier ook de ervaring dat dames sneller / slechts glimlachen als je op een ligfiets bent?
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik heb ook wel idee dat er meer mensen met een glimlach reageren op een voorbij komende ligfietser (die zelf vaker ook glimlacht van genieten van zijn plezierige fiets). Dat de meeste mensen het wel leuk vinden om een voorbijkomende ligfietser te zien is voor mij wel duidelijk, misschien daarom ook dit draadje Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Wat ik in mijn velomobiel merk, is dat kinderen wijzen, dames vrolijk kijken en heren een duim omhoog steken.

Niels, goed bezig?, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(22-Oct-2017, 09:47 PM)Lopopodium schreef: Niet zozeer iets uit de categorie uitspraken. Maar mij valt af en toe op dat een tegemoet komende dame, op de fiets, lopend of op een paard, naar mij glimlacht als ik op de fiets langs kom. Ik ben geen super aantrekkelijke knul die normaal óók met glimlachende dames wordt geconfronteerd, dus dit valt mij erg op als ik op mijn ligfiets ben. Het gebeurt niet vaak, hoor, maar eens in de zoveel ritten vind ik opvallend genoeg. Hebben de heren hier ook de ervaring dat dames sneller / slechts glimlachen als je op een ligfiets bent?

Ik heb een paar keer negatieve reacties van een paar dames gekregen omdat ik volgens hun met m'n hoofd op "kruis hoogte" zit. Vonden ze pervers!
Ik vind het een beetje ver gezocht...

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik vind het ook wat ver gezocht, maar dat is toch hun probleem. Ik zou me er niets van aan trekken.
Ook wel paar keer gezien dat een tegemoet komende meid met een kort rokje ineens moeilijk gaat doen om wat te verhullen en ontdekt dat ze eigenlijk wat langers aan had moeten trekken XD En vaak voordat je überhaupt al iets zou kunnen zien ben je vaak weer ver voorbij en hun gedoe trekt juist meer aandacht...

Maar ik wil me vooral richten op de leuke dingen van het fietsen en niet op negatief gedoe Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(23-Oct-2017, 07:21 PM)Frank schreef: Ik heb een paar keer negatieve reacties van een paar dames gekregen omdat ik volgens hun met m'n hoofd op "kruis hoogte" zit. Vonden ze pervers!
Ik vind het een beetje ver gezocht...

Geheel onterecht is de klacht van de dames overigens niet. Vooral in het begin van de zomer als men blij is dat het weer wat bloter kan, is er toch regelmatig wat inkijk. Overigens zonder daar spastisch over te doen, kijk ik na het tweede of derde inkijkje dan ook maar ‘netjes’ naar voren als ik ze passeer.

Hoewel iedereen in veiligheid moet kunnen dragen wat ze willen, moest ik wel steeds denken aan opmerkingen van mijn wijlen moeder die niet geheel onterecht vond dat je met het klimmen der jaren geen rokjes of jurkjes moet dragen met een lengte die bij jonge vrouwen en meisjes past.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik zie het nog niet helemaal voor me. Als ligfietser moet je dan toch in de wachtende meute bij het stoplicht extra onderuit gezakt gaan liggen om deze inkijk ook werkelijk te kunnen bekijken. How low can you go? Big Grin

Overigens vind ik het andersom ook wel gênant om in strak lycra met de zaak vooruit en benen gespreid te liggen wachten bij het stoplicht. Blush 

Jaren geleden stond er op ligfiets.net een contactadvertentie van een kerel met een foto van voren genomen in een dergelijke liggende positie met de stuurstang rechtop tussen zijn gespreide benen. Ik heb me altijd afgevraagd of die foto geholpen heeft. Undecided

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Op mijn ligfiets is mijn hoofd toch echt een stuk lager als op de rechtop fiets. En dan heb ik nog een relatief hoge ligger.
En het gaat dan om de tegemoet fietsende dames naar mijn idee, dan kan je SOMS even makkelijker een blik werpen op....

Maar die contactadvertentie... ik heb die niet gezien, maar als ik me er beeld bij vorm vraag ik me af of hij dan een brede stuurstang had om het te verbergen of........ XD
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Vandaag in de straten van Appingedam riep een man "Val niet!"tegen mij. Ik antwoordde dat ik dat niet van plan was.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(06-Jan-2018, 09:41 PM)Roepers schreef: Vandaag in de straten van Appingedam riep een man "Val niet!"tegen mij. Ik antwoordde dat ik dat niet van plan was.

Op een of andere manier lokt een ligfiets toch altijd weer bijzondere reacties uit. Undecided

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Aangereden, en dus niet blij.
Ik las dit nog: W...Niels van der Wal — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Werd je daar niet in...Fietsbennie — 01:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Wat druk aangaat: Ik...Frutsel — 01:03 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM