Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#4
In Duitsland (althans de grensregio van Roermond tot en met Winterswijk) is het niet zo slecht gesteld met de fietspaden. Tenminste, als je je buiten de bebouwde kom begeeft. Binnen de bebouwde kom acht ik Duitsland een matig fietsland, zeker met Nederlandse ogen. Het is voor mij onduidelijk wanneer ik op de weg moet / mag fietsen, en wanneer ik op het met voetgangers gedeelde pad op moet. En dan kan je ook nog rekenen op fietsen die je aan de verkeerde kant van de weg tegemoet komen. Om het irritante af te maken, moet je als fietser bij elke zijweg of oprit van een huis over een drempeltje of verlaging heen. Die zijn niet vaak netjes gelijk gemaakt met het fietspad, waardoor je dus bij elke weg of oprit tweemaal een klap maakt met je voorwiel op een dwarsliggende rand.

Buiten de bebouwde kom zijn de landwegen prima te fietsen en de grote doorgaande wegen hebben over het algemeen een aardig goed fietspad. Helaas wordt je wel af en toe van links naar rechts gestuurd, als het fietspad aan de andere zijde van de doorgaande weg verder gaat. Maar daar heeft men in Nederland helaas ook een handje van. Tja, waarom zou je schoolkinderen niet onnodig drukke wegen laten oversteken...

Maar Duitsland is nog altijd beter dan België... Daar ben ik nu tweemaal geweest (regio Brugge en regio Antwerpen), maar daar word ik niet echt blij van. Zowel binnen alsook buiten de bebouwde kom is het gewoon slecht te noemen.

Persoonlijk zou ik nooit een fietsvakantie verder dan deze drie landen aandurven. De wegen lijken me hier en daar al niet goed, maar vooral de automobilisten en hun rekening houden met fietsen wantrouw ik in het buitenland.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door Lopopodium - 15-Oct-2017, 11:53 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de tr...Hardloper — 08:47 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gevol...Willeke_IGKT — 08:07 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada w...Wim -de roetsende — 07:49 AM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb dit toevallig...Victor — 06:41 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Dan zou je verwachte...Lopopodium — 11:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Milan heeft de ju...365cycle — 11:12 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ka...365cycle — 11:09 PM
VeloCam in Bülky
….Foto's van de ca...GertBr — 11:06 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik het handv...Jeroen S — 10:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tja, de voornaamste ...Jeroen S — 10:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie ...Gideonaut — 10:11 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Het klinkt alsof j...Duncan — 10:10 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik voor veel...datakneder — 10:07 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada wel...Willeke_IGKT — 10:00 PM
VeloCam in Bülky
Ligt niet aan jou. L...Hoekie — 09:42 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
ik heb die van mij m...Gideonaut — 09:40 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb een lengte ni...Duncan — 09:33 PM