Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#27
Dan heb je waarschijnlijk ook dat ze veel langzamer rijden, ook al hebben ze zelf wel voorrang. Althans, dat maak ik geregeld mee. Die mogen ook allemaal een boete krijgen van mij.
_________

Dat argument van "buiten de voorrang gebeuren er minder ongelukken" vind ik echt stinken, ook al klopt het allicht met de data. Als gemeenten daar dan aan toegeven komt het gewoon neer op het belonen van asociaal rijgedrag van automobilisten.

Nu moet het ook wel gezegd worden dat sommige gemeenten (en provincies) soms echt de grootste gedrochten aanleggen qua rotondes, zowel met fietsers in als buiten de voorrang. En soms juist redelijk goede rotondes. In sommige gemeenten kun je de positieve invloed van een enkele wethouder gewoon terugzien in wat er aangelegd wordt qua fietsinfrastructuur. 

Het alsmaar voortwoekerende 2-richtingen fietspad helpt ook niet bij het reduceren van ongelukken. Automobilisten zijn net wat te vaak te dom om naar beide kanten te kijken, waardoor je als fietser al snel het bokje bent als je aan de 'linkerkant' rijdt. Bebording en wegbelijning die twee-richting paden aanduid voor kruisend verkeer verschilt ook enorm per gemeente.

En soms worden dan die 2-richtingenpaden ook nog gecombineerd met rotondes. Zo ken ik een voormalige rotonde waar je als afslaande automobilist rekening moest houden met fietsers uit 5 richtingen (van achteren, van voren, van links en 2x van rechts (door 2x 2-richtingenpad)) waarvan het overgrote deel geen richting aangaf en dus leidde tot onnodig oponthoud voor de auto's. Daar is toen een keer een meisje onder een vrachtwagen gekomen (dodelijk). Vervolgens heeft de gemeente er een fietstunnel aangelegd met een totaal gedrocht qua afdaling. Er worden nu meer zwaargewonden uit die tunnel gehaald dan er op die rotonde vielen... Maar... "voldoet aan de minimale eisen van de richtlijnen". Schijnbaar staat daar dus niks in over negatieve verkanting in scherpe 8-kantige bochten op steile afdalingen... Wel heeft de gemeente later de borden J2 en J3 neergezet en de bochten voorzien van een doorgetrokken streep. Met dat laatste hebben ze het alleen maar erger gemaakt omdat die strepen als eerste bevriezen...
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Er werken gewoon te weinig fietsers bij dit soort instanties en organisaties.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 5 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 1 leden | 4 Gasten
Avatar

Nieuwe berichten
Elfsteden tocht
Met name het snijden...ErikvanD — 11:38 PM
Elfsteden tocht
Mooie verslagen. Je ...Roepers — 10:59 PM
Elfsteden tocht
Zo, ik ben weer t...ErikvanD — 10:48 PM
Marco's ligfietstochten
Via de LF 10 hebben ...Roepers — 10:14 PM
Marco's ligfietstochten
Hele mooie rit Mar...Lopopodium — 08:01 PM
Marco's ligfietstochten
Hele mooie rit Marco...ErikvanD — 05:21 PM
Marco's ligfietstochten
Dit is het uitermate...Roepers — 02:03 PM
Marco's ligfietstochten
Marco, heb je ook ee...Fietsbennie — 12:51 PM
Marco's ligfietstochten
Afgelopen maandag be...Roepers — 08:50 AM
Mijn (lig-)fietsen
Kijk ik nou zo sch...emgaron — 10:08 PM
Mijn (lig-)fietsen
Hele mooie fiets in ...ErikvanD — 07:17 PM
Mijn (lig-)fietsen
Kijk ik nou zo schee...Wim -de roetsende — 06:47 PM
Elfsteden tocht
De Elfstedentocht do...Roepers — 06:30 PM
Elfsteden tocht
Mijn verslag staat o...ErikvanD — 11:44 AM
Medeliggers onderweg
Gisteren op Borkum k...Roepers — 08:46 AM
Mijn (lig-)fietsen
Prachtige fiets in e...Roepers — 08:11 AM
Elfsteden tocht
Gefeliciteerd !  :cl...Johan. — 07:40 AM