Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veerpont
#1
Ik ga bij mijn fietstochten altijd graag met de verschillende veerponten. En als het kan, neem ik altijd graag een nieuwe.

Kwam deze foto tegen bij een nieuwsbericht van de NOS-site.

[Afbeelding: xxl.jpg]


Helaas stond er verder geen beschrijving bij, anders dan het de Rijn-delta zou moeten zijn. Iemand die weet welke veerverbinding dit is?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Je kent deze site al?   http://www.voetveren.nl/23-lijst.php
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Gezien de foto en de Utrechtse Heuvelrug op de achtergrond vermoed ik het voetveer bij Renkum:

https://renkum.nieuws.nl/nieuws/8682/voe...ijn-varen/

Waarom is een voetveer voor fietsers veel duurder dan een regulier veer?

Niels, veerzicht, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(11-Nov-2017, 01:41 PM)Lopopodium schreef: Ik ga bij mijn fietstochten altijd graag met de verschillende veerponten. En als het kan, neem ik altijd graag een nieuwe.

Kwam deze foto tegen bij een nieuwsbericht van de NOS-site.

[Afbeelding: xxl.jpg]


Helaas stond er verder geen beschrijving bij, anders dan het de Rijn-delta zou moeten zijn. Iemand die weet welke veerverbinding dit is?

Veerpont lijkt op het veer tussen Driel en Heveadorp. De achtergrond van de foto lijkt daarmee te kloppen.

(11-Nov-2017, 01:51 PM)Niels van der Wal schreef: Gezien de foto en de Utrechtse Heuvelrug op de achtergrond vermoed ik het voetveer bij Renkum:

https://renkum.nieuws.nl/nieuws/8682/voe...ijn-varen/

Waarom is een voetveer voor fietsers veel duurder dan een regulier veer?

Niels, veerzicht, van der Wal

Als je op de site voetveren kijkt is het veer bij Renkum een andere boot. De foto van de boot bij Heveadorp-Driel komt wel overeen.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Het lijkt mij idd het Drielse veer te zijn 
www.drielseveer.nl
Dit veer draait niet volledig op vrijwilligers, maar  heeft ook betaalde krachten. Dat kan ik waarderen, al maakt het een veerpontje wat duurder.

(11-Nov-2017, 01:41 PM)Lopopodium schreef: Ik ga bij mijn fietstochten altijd graag met de verschillende veerponten. En als het kan, neem ik altijd graag een nieuwe.

Dat doe ik ook graag, een pontje inplannen in mijn route.  Toen ik op 26 augustus naar Sneek fietste had ik zelfs 3 pontjes in mijn route. Ze waren in de buurt van Grou waar heel veel pontjes zijn. Deze worden door de  stichting Grou aktif onderhouden. Het varen steunt op vrijwilligers, behalve de autopont volgens mij.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dank voor het meedenken. Het veer bij Driel / Heveadorp is het zeker niet. Die neem ik geregeld, en het pad komt mij op de foto totaal niet bekend voor. Die bij Renkum lijkt het ook niet te zijn, als ik afga op wat ik via Streetview in Google Maps kan zien.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Dit lijkt een veerpont op zonne-energie. En hij lijkt heel erg op de veerpont op deze site:
http://www.voetveren.nl/22-typen.php#0015

Ik zie alleen niet waar deze vaart. Misschien kun je het beste contact met deze site opnemen. Ze werken volledig op vrijwilligers en ik denk dat ze de vraag leuk vinden.

Niels, fietst vrijwillig, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(11-Nov-2017, 04:12 PM)Lopopodium schreef: Dank voor het meedenken. Het veer bij Driel / Heveadorp is het zeker niet. Die neem ik geregeld, en het pad komt mij op de foto totaal niet bekend voor. Die bij Renkum lijkt het ook niet te zijn, als ik afga op wat ik via Streetview in Google Maps kan zien.

Ik ken het Drielse veer niet, maar als ik deze foto zie, ben ik ervan overtuigd dat het dit veer is. Ook de pagina die Niels hierboven linkt, lijkt mij het Drielse veer te zijn, wellicht nog met andere zonnepanelen.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Hmmm, of zouden jullie toch gelijk hebben? Ik probeer even zo goed als het gaat de toerit van het pont aan de zuidzijde van de Rijn voor de geest te halen. Misschien is het 'm toch... Helaas kan Streetview hier niet helpen.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(11-Nov-2017, 06:55 PM)Lopopodium schreef: Hmmm, of zouden jullie toch gelijk hebben? Ik probeer even zo goed als het gaat de toerit van het pont aan de zuidzijde van de Rijn voor de geest te halen. Misschien is het 'm toch... Helaas kan Streetview hier niet helpen.

Ik ben de afgelopen jaren een paar keer met Het Drielse veer mee geweest. De foto van de boot komt overeen met mijn herinneringen en ook de foto's die op de diverse sites die hierboven zijn genoemd voorbij komen. Het aanlegpunt aan de zuidzijde van de Rijn heb ik niet zo helder op mijn netvlies staan. Als je in Google maps inzoomt op de zuidelijke aanlegsteiger en de kaart op satelliet versie bekijkt zie je duidelijke het schuine pad tegen de dijk op lopen. Later is dit kennelijk veranderd naar een pad recht tegen de dijk op.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(11-Nov-2017, 01:41 PM)Lopopodium schreef: Iemand die weet welke veerverbinding dit is?

Ja dat weet ik wel. Ik blijk em al eens gefotografeerd te hebben voor Mapillary.com

https://www.mapillary.com/map/im/KPySmmFcvMmtkqjkiRHI9A
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Inderdaad dus het veer tussen Driel en Heveadorp.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM