Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
High racer maken van Fujin of Mistral
#1
Ik raakte laatst aan de praat met iemand en die had een Fujin staan die hij had omgebouwd naar een highracer. Ik weet niet precies meer de maten. Ik dacht voor 559 en achter 622. Of in het voorwiel een 451. 

De fiets reed prima volgens de eigenaar. Ik heb zelf nog geen ambities om een dergelijk project te beginnen. Maar vroeg me af welke fietsen geschikt zouden zijn. Ik dacht zelf nog aan een Mistral.

Natuurlijk zijn de bestaande high racers het beste alternatief. Maar als je een minder hoog budget hebt, is het wellicht een idee om een bestaande fiets om te bouwen. 

Iemand ervaring?

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb er geen ervaring mee, maar op marktplaats staat op dit moment wel een prachtige (vind ik dan) M5 lowracer met 559 voorwiel. Voor zover ik kan zien, is er alleen een andere voorvork ingezet en natuurlijk een 559 wiel. Lijkt me niet al te moeilijk om te doen. Ik zou wel goed opletten dat er geen overlap tussen band en cranks is, tenminste dat zou ik niet willen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is inderdaad een mooie fiets. En een mooi voorbeeld van hoe je kunt ombouwen.

Ik bedacht me dat de Raptobikes ook op verschillende manieren geconfigureerd worden. Hier wordt ook hetzelfde frame gebruikt.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Dat klopt. Ik heb inderdaad zelf eens een voorvork van een mid racer in een low racer gezet en dat ging prima. Eerst een jaar met een 650c wiel gereden en 170mm cranks. Toen 155mm cranks gemonteerd en en 700c wiel geplaatst. Geen crank / wiel overlap, dat is inderdaad niet zo fijn om wel te hebben.

‘Nadelen’ zijn er ook wel. Je komt nog platter te liggen, in dagelijks gebruik dus iets minder handig. Daarnaast gaat de fiets wat luier sturen. Ik gebruik mijn race Rapto vooral op de Velodromes, de baan en in de zomer om snel mee te toeren. Voor woon-werk heb ik een normale low racer.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Nieuwe berichten
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
Interessante discuss...emgaron — 10:50 PM
Levensduur frame Raptobike lowracer
Het schijnt dat de s...PietV* — 03:49 PM
Levensduur frame Raptobike lowracer
Bedankt voor de antw...Jurrien — 11:20 AM
trillende trike
Oke, dus toch deze f...henk_bouwman — 09:10 PM
Levensduur frame Raptobike lowracer
Verschil in materiaa...PietV* — 09:45 AM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
In alle takken van s...Margaret — 09:37 AM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
Een jaar of 5 gelede...Niels van der Wal — 08:55 AM
trillende trike
Voor Greenspeed heb ...Roepers — 08:00 AM
trillende trike
Ja, dat is 'm. Ik he...Wim -de roetsende — 06:49 AM
Levensduur frame Raptobike lowracer
De materiaaldikte va...gideon — 05:31 AM
trillende trike
Leuke fiets Henk!ErikvanD — 02:26 AM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
In de gemeente waar ...PietV* — 12:02 AM
Levensduur frame Raptobike lowracer
Je kunt prima alumin...PietV* — 11:44 PM
trillende trike
Ik hoop dat de f...henk_bouwman — 10:50 PM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
Klopt, wens van de g...Margaret — 10:45 PM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
Goede tips Margaret....Wim -de roetsende — 09:43 PM
Paarden en ligfietsen-ligfietsers
Ik heb 1 keer meegem...Roepers — 08:56 PM