Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
High racer maken van Fujin of Mistral
#1
Ik raakte laatst aan de praat met iemand en die had een Fujin staan die hij had omgebouwd naar een highracer. Ik weet niet precies meer de maten. Ik dacht voor 559 en achter 622. Of in het voorwiel een 451. 

De fiets reed prima volgens de eigenaar. Ik heb zelf nog geen ambities om een dergelijk project te beginnen. Maar vroeg me af welke fietsen geschikt zouden zijn. Ik dacht zelf nog aan een Mistral.

Natuurlijk zijn de bestaande high racers het beste alternatief. Maar als je een minder hoog budget hebt, is het wellicht een idee om een bestaande fiets om te bouwen. 

Iemand ervaring?

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb er geen ervaring mee, maar op marktplaats staat op dit moment wel een prachtige (vind ik dan) M5 lowracer met 559 voorwiel. Voor zover ik kan zien, is er alleen een andere voorvork ingezet en natuurlijk een 559 wiel. Lijkt me niet al te moeilijk om te doen. Ik zou wel goed opletten dat er geen overlap tussen band en cranks is, tenminste dat zou ik niet willen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is inderdaad een mooie fiets. En een mooi voorbeeld van hoe je kunt ombouwen.

Ik bedacht me dat de Raptobikes ook op verschillende manieren geconfigureerd worden. Hier wordt ook hetzelfde frame gebruikt.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#4