Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
High racer maken van Fujin of Mistral
#1
Ik raakte laatst aan de praat met iemand en die had een Fujin staan die hij had omgebouwd naar een highracer. Ik weet niet precies meer de maten. Ik dacht voor 559 en achter 622. Of in het voorwiel een 451. 

De fiets reed prima volgens de eigenaar. Ik heb zelf nog geen ambities om een dergelijk project te beginnen. Maar vroeg me af welke fietsen geschikt zouden zijn. Ik dacht zelf nog aan een Mistral.

Natuurlijk zijn de bestaande high racers het beste alternatief. Maar als je een minder hoog budget hebt, is het wellicht een idee om een bestaande fiets om te bouwen. 

Iemand ervaring?

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb er geen ervaring mee, maar op marktplaats staat op dit moment wel een prachtige (vind ik dan) M5 lowracer met 559 voorwiel. Voor zover ik kan zien, is er alleen een andere voorvork ingezet en natuurlijk een 559 wiel. Lijkt me niet al te moeilijk om te doen. Ik zou wel goed opletten dat er geen overlap tussen band en cranks is, tenminste dat zou ik niet willen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is inderdaad een mooie fiets. En een mooi voorbeeld van hoe je kunt ombouwen.

Ik bedacht me dat de Raptobikes ook op verschillende manieren geconfigureerd worden. Hier wordt ook hetzelfde frame gebruikt.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Dat klopt. Ik heb inderdaad zelf eens een voorvork van een mid racer in een low racer gezet en dat ging prima. Eerst een jaar met een 650c wiel gereden en 170mm cranks. Toen 155mm cranks gemonteerd en en 700c wiel geplaatst. Geen crank / wiel overlap, dat is inderdaad niet zo fijn om wel te hebben.

‘Nadelen’ zijn er ook wel. Je komt nog platter te liggen, in dagelijks gebruik dus iets minder handig. Daarnaast gaat de fiets wat luier sturen. Ik gebruik mijn race Rapto vooral op de Velodromes, de baan en in de zomer om snel mee te toeren. Voor woon-werk heb ik een normale low racer.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Heb al eens een low budget "High racer" gemaakt van een oud model Hurricane...
26" verende voorvork gemonteerd en achterbrug van een Wizzard erop gezet. En natuurlijk 26" wielen.



Let wél op de loop van de ketting .
Zonder aanpassing komt die tegen de kroon van de voorvork en hij moest OVER het geleidewiel welke onder de ligschaal zit.
Normaal loopt hij ONDER het geleidewiel door.


https://myalbum.com/album/Sp2m1XIkhHzr
(Ff naar beneden scrollen; foto met blauwe Citroën HY op de achtergrond)


 
(17-Nov-2017, 01:07 AM)arnoldl schreef: Dat klopt. Ik heb inderdaad zelf eens een voorvork van een mid racer in een low racer gezet en dat ging prima. Eerst een jaar met een 650c wiel gereden en 170mm cranks. Toen 155mm cranks gemonteerd en en 700c wiel geplaatst. Geen crank / wiel overlap, dat is inderdaad niet zo fijn om wel te hebben.

‘Nadelen’ zijn er ook wel. Je komt nog platter te liggen, in dagelijks gebruik dus iets minder handig. Daarnaast gaat de fiets wat luier sturen. Ik gebruik mijn race Rapto vooral op de Velodromes, de baan en in de zomer om snel mee te toeren. Voor woon-werk heb ik een normale low racer.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM