Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsvakantiefoto's
Sinds ik op ligfietsen rij, ga ik op fietsvakantie. Dat wil zeggen, in 2011 kocht ik de eerste ligfiets en in 2012 reed ik mijn eerste rondje Noord-NL.
Met de GreenMachine en een Radical aanhanger, en totaal geen kampeerervaring. Het jaar daarna een heel rondje NL met de GreenMachine, maar nu met banaantassen. Het jaar daarna voor het eerst  naar het buitenland, nou ja, kijk zelf maar:

https://myalbum.com/album/w6xaxCEsE7JY

Ondanks dat het een heel kleine selectie van alle foto's is, heb ik nog geen beschrijving bij de foto's staan.
Dus heb je vragen, stel ze gerust :-)

Eén vraag kan ik vast beantwoorden:  JA, het is verslavend!   Big Grin
(Volgend jaar ga ik met de trike)
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2017, 10:26 PM)edberg02 schreef: Sinds ik op ligfietsen rij, ga ik op fietsvakantie. Dat wil zeggen, in 2011 kocht ik de eerste ligfiets en in 2012 reed ik mijn eerste rondje Noord-NL.
Met de GreenMachine en een Radical aanhanger, en totaal geen kampeerervaring. Het jaar daarna een heel rondje NL met de GreenMachine, maar nu met banaantassen. Het jaar daarna voor het eerst  naar het buitenland, nou ja, kijk zelf maar:

Ondanks dat het een heel kleine selectie van alle foto's is, heb ik nog geen beschrijving bij de foto's staan.

Waar gaat de reis dan naar toe?
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2017, 10:34 PM)Bert_Rijssen schreef:
(28-Nov-2017, 10:26 PM)edberg02 schreef: Sinds ik op ligfietsen rij, ga ik op fietsvakantie. Dat wil zeggen, in 2011 kocht ik de eerste ligfiets en in 2012 reed ik mijn eerste rondje Noord-NL.

Waar gaat de reis dan naar toe?

Dat wordt weer een "Rondje Eifel". Via Vaals en de VennQuerbahn en de KylltalRadweg naar Trier. Dan de MoselRadweg, Koblenz, stukje langs de Rijn en dan via een hele mooie route weer naar huis. De route lijkt een beetje op vorig jaar maar is toch anders. Omdat ik nog moet ontdekken wat ik kan met de trike heb ik de dagafstanden in heuvelachtig gebied wat ingekort. Gemiddeld is het maar 86km per dag, dus waarschijnlijk tijd genoeg om veel te foto's te maken.. Cool
Antwoord }
Bedankt door:
Mooi, al die ligfietsvakanties. Prachtige foto's. Dat fietspadviaduct op weg naar de Eifel, is dat een onderdeel van de Vennbahn?
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2017, 11:14 PM)Roepers schreef: Mooi, al die ligfietsvakanties. Prachtige foto's. Dat fietspadviaduct op weg naar de Eifel, is dat een onderdeel van de Vennbahn?

Ja, dat klopt. In dit geval volgden we die tot Monschau.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2017, 11:14 PM)Roepers schreef: Mooi, al die ligfietsvakanties. Prachtige foto's. Dat fietspadviaduct op weg naar de Eifel, is dat een onderdeel van de Vennbahn?

Zelf hoop ik komend jaar ook weer een meerdaagse fietstocht te rijden, natuurlijk dan op mijn Challenge Chamsin. Vanuit Rijssen wil dan op 1 dag naar Poortvliet op eiland Tholen in Zeeland fietsen. Totaal ca. 225 km. Met een beetje smokkelen (onderweg een stukje met de trein) moet dan gaan lukken. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Nov-2017, 11:24 PM)Bert_Rijssen schreef:

Zelf hoop ik komend jaar ook weer een meerdaagse fietstocht te rijden, natuurlijk dan op mijn Challenge Chamsin. Vanuit Rijssen wil dan op 1 dag naar Poortvliet op eiland Tholen in Zeeland fietsen. Totaal ca. 225 km. Met een beetje smokkelen (onderweg een stukje met de trein) moet dan gaan lukken. :-)

Die 225km is met een snelle ligfiets nog wel te doen in één dag, maar zo niet dan zou ik er lekker relaxed twee dagen over doen. Tentje mee, halverwege een rustige camping opzoeken...  Of een B&B / Vrienden op de Fiets, kan natuurlijk ook.
Want anders wordt het een meerdaagse tocht van één dag  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(29-Nov-2017, 12:24 AM)edberg02 schreef:
(28-Nov-2017, 11:24 PM)Bert_Rijssen schreef:

Die 225km is met een snelle ligfiets nog wel te doen in één dag, maar zo niet dan zou ik er lekker relaxed twee dagen over doen. Tentje mee, halverwege een rustige camping opzoeken...  Of een B&B / Vrienden op de Fiets, kan natuurlijk ook.
Want anders wordt het een meerdaagse tocht van één dag  Smile
Haha, het meerdaagse heeft te maken met het feit dat ik ook weer terug fiets natuurlijk. Ook 1 of 2 dagen er tussen lekker niets doen, beetje rondkijken op het boerenbedrijf van mijn gastheer. Op dit boerenbedrijf (nu akkerbedrijf maar destijds een gemengd bedrijf) heb ik als 19-jarige 3 maanden stage gelopen.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel 11 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 2 leden | 9 Gasten

[-]
Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ons huis zonde...Frank — 12:17 PM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ...Wim -de roetsende — 10:36 AM
omdat ik de sleutel ...Roef Veerman — 10:35 AM
Omdat ik op MP een h...ErikvanD — 10:00 AM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ne...Marnix — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Iemand nog op de fie...Lopopodium — 09:43 PM
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Zo, bijna alles is b...ErikvanD — 09:27 PM
Opknappen Flevoracer
I know, dat is de mi...ErikvanD — 05:20 PM
Opknappen Flevoracer
In het kader van mos...Lopopodium — 05:13 PM
Een pijn in mijn rug fiets
Staat regelmatig op ...JarnoH — 02:35 PM
Ziet er mooi uit all...gideon — 06:00 AM
Je hebt er echt zin ...Roepers — 12:31 AM
Goed bezig! Leuk om ...JarnoH — 12:21 AM
Nu je het zegt; die ...Lopopodium — 12:11 AM
Mooie achtergrond oo...JarnoH — 12:05 AM
Bril spiegel op kickstarter
Ik heb voor de gein ...tegenligger — 10:24 PM
Net even een snelle ...ErikvanD — 08:43 PM