Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlichten op de fiets en epilepsie
#24
(21-Dec-2017, 11:25 PM)Bert_Rijssen schreef:
(20-Dec-2017, 10:09 PM)Coen__ schreef: Nee, ik zie ze prima hoor. Idem met nagenoeg alle fietsers zonder licht en de spookrijders. Gaat mij er om dat het irritant is en ook gewoon niet mag. Als je afziet van je wettelijke plicht (al gaat het me meer om 'uit fatsoen') je verlichting te fatsoeneren zie je in mijn boekje ook direct af van de rechten.

Irritanter dan fietsers zonder licht zijn nog wel de hardlopers, al dan niet vergezeld van een (matzwarte) hond. Ik kwam tot een paar weken geleden geregeld een stel achterop; zwarte schoenen, zwarte broek, zwart trainingpak, zwarte muts, nul reflectie; alsof ze in de ISIS outlet hun sportkleren gekocht hebben. En die liepen dan rechts op de 60 km/h weg; die moeten een groot vertrouwen hebben gehad in achterop komend verkeer... Overigens zie ik ze al een tijdje niet meer, dus wellicht lopen ze nu niet meer..

Voor eigen rechter spelen is ook verboden volgens hetzelfde boekje. 

Gelukkig zie ik als ik 's avonds van het station naar huis fiets (op een ouderwets gewone fiets maar wel voorzien van een deugdelijke (led) verlichting (niet knipperend overigens maar dat kan wel) kom ik regelmatig grote groepen hardlopers tegen waarvan de meeste zijn voorzien van een soort kerstboomverlichting over hun lijf zowel voor als achterkant of aan hun bovenarmen, benen of zelfs schoenen. Die zie je dus echt niet over het hoofd. Dus om dan te beweren dat je ze niet ziet  dan kun je beter thuis blijven. Ik ben al blij dat ze er zo bij lopen.

Dat soort hardlopers zijn er ook ja, maar daar heb ik het nu niet over. Ik ben laatst nog een keertje bijna gestopt om er eentje een compliment te geven voor z'n verlichting.

Des te meer mensen net doen of ze dat volk zonder licht niet zien (zonder ze te rammen), des te groter de kans dat ze eens wél licht gaan voeren.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 18-Dec-2017, 09:08 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 19-Dec-2017, 06:05 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 19-Dec-2017, 11:05 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 19-Dec-2017, 08:23 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 20-Dec-2017, 06:53 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 20-Dec-2017, 09:55 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 21-Dec-2017, 11:25 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Coen__ - 25-Dec-2017, 06:10 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 26-Dec-2017, 11:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM