Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plannen voor 2018?
#1
Question 
Zoals altijd rond een jaarwisselingen worden er flink wat plannen gesmeed voor het nieuwe jaar. En vaak wordt er op oud jaar terug gekeken op plannen die niet verder dan het idee status gekomen zijn, maar soit... (stukje zelf kennis Undecided )

Zelf heb ik op fiets gebied 2 plannen / voornemens die ik wil uitvoeren dit jaar:
  1. Een rit van minimaal 100 km op de trike rijden (nog niet gelukt afgelopen jaar)
  2. Een jaar totaal rijden van minimaal 7500 km (ook lang geleden)
En verder zie ik wel wat het jaar brengt op fiets en fysiek gebied.

Zijn er hier nog mede-liggers die plannen / voornemens hebben op fiets gebied voor dit jaar?

Grt,

Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb niet echt voornemens.

Wel wil ik vooral mijn ww-verkeer-ritjes blijven rijden. In 2017 ongeveer 4.500km.
Het streven is ook altijd om op vrijdag en zondag een tocht(je) met de Roeifiets te rijden. In 2017 ongeveer 2.500km.

Verder heb ik nog het idee om iets minder hard te willen rijden. Vooral met de DF.
Ww-verkeer is 14km en na 1km kan het gas erop, dan trek ik een sprintje (6km) tot ongeveer halverwege, even een adempauze, daarna komt sprint nummer 2 (6km) en de laatste km gebruik ik dan om even uit te blazen.

Deze gewoonte is blijkbaar lastig af te leren. Aan de andere kant is het ook best leuk om dit soort sprintjes te rijden.

Gelukkig ben ik soms zo moe dat ik het vanzelf wel iets rustiger aan doe ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik heb al een paar jaar het plan om een rit van minimaal 200 kilometer te maken. Dit jaar kwam ik tot 174 kilometer. Wil ook eens een keertje over de afsluitdijk. Prima te combineren met de rit van 200 kilometer. Kost met treinrijden een hele dag, dus ben dan wel erg afhankelijk van goed betrouwbaar weer. Hopelijk komt het er deze zomer van.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(02-Jan-2018, 01:19 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb niet echt voornemens.

Wel wil ik vooral mijn ww-verkeer-ritjes blijven rijden. In 2017 ongeveer 4.500km.
Het streven is ook altijd om op vrijdag en zondag een tocht(je) met de Roeifiets te rijden. In 2017 ongeveer 2.500km.

Verder heb ik nog het idee om iets minder hard te willen rijden. Vooral met de DF.
Ww-verkeer is 14km en na 1km kan het gas erop, dan trek ik een sprintje (6km) tot ongeveer halverwege, even een adempauze, daarna komt sprint nummer 2 (6km) en de laatste km gebruik ik dan om even uit te blazen.

Deze gewoonte is blijkbaar lastig af te leren. Aan de andere kant is het ook best leuk om dit soort sprintjes te rijden.

Gelukkig ben ik soms zo moe dat ik het vanzelf wel iets rustiger aan doe ;-)

Snelheid zo constant mogelijkheid houden is iets wat bij mij ook moeilijk gaat. Iets waar ik ook op moet letten als ik wat consequenter wil rijden en conditie terug opbouwen.

(02-Jan-2018, 01:50 PM)Lopopodium schreef: Ik heb al een paar jaar het plan om een rit van minimaal 200 kilometer te maken. Dit jaar kwam ik tot 174 kilometer. Wil ook eens een keertje over de afsluitdijk. Prima te combineren met de rit van 200 kilometer. Kost met treinrijden een hele dag, dus ben dan wel erg afhankelijk van goed betrouwbaar weer. Hopelijk komt het er deze zomer van.

Ik heb ooit een rit van ruim 200 km gereden (cyclo-sportieve Jan Raas), dat was nog op een hybride trekkingfiets. Dagenlang last gehad van m'n zitvlak! Cry  Maar dat was voor ik een lederen Brooks zadel had.
Ik wil ooit nog eens een compleet rondje Zeeuws Vlaanderen rijden (langs grens en kust) maar dat zal nog even duren vrees ik. Eerst maar eens zien of ik 100 km tochtjes kan rijden.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ik hou het op regelmatig rijden. Liefst dagelijks, maar dat kan niet altijd. Ik wissel het fietsen af met flinke wandelingen. De lange ritten rij ik vrijwel met constante snelheid. Mijn langste rit op mijn trekkingfiets met Rohloff was 220 km. Gewoon in het zadel blijven zitten. Ook regelmatig een rondje Markermeer gereden a 165 km vanaf huis.

Mijn wens is een rit van circa 300 km op een M5. Op een M-racer of Shockproof 559. Die fietsen staan op mijn verlanglijstje.

Mijn motto blijft:
Fiets rustig en zonder zorgen,
Kom je er vandaag niet, dan wordt het morgen,
Hou het lijf altijd in ere,
Alleen een gek fietst zich de kolere.

P.S. Het ijszwemmen op Nieuwjaarsdag was erg fijn. Een fris begin in het nieuwe jaar.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(02-Jan-2018, 02:38 PM)PietV* schreef: Mijn motto blijft:
Fiets rustig en zonder zorgen,
Kom je er vandaag niet, dan wordt het morgen,
Hou het lijf altijd in ere,
Alleen een gek fietst zich de kolere.

Prachtig motto!  thumb

Voor mezelf hoop ik dat m'n lijf dit jaar eens MIJ eens in ere houdt. Dit lichaam heeft vorig meer dan genoeg tegen gewerkt.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Mijn plannen/voornemens zijn, althans op fietsgebied, de volgende:
  • Zoveel mogelijk woon-werk blijven fietsen, minimaal twee keer per week
  • In de week van Pinksteren is mijn doel/hoop/wens om 1000 km te fietsen. Heen naar Bolsward, Elfstedentocht en daarna in een week fietsvakantie terug naar huis
  • Ronde van 12 rijden (http://www.rondevan12.nl
  • Ambtenaren toertocht rijden
Al het bovenstaande op om het even welke fiets, dat weet ik nog niet...

Daarnaast nog wat hobby wensen:
  • Mijn Flevoracer in orde krijgen en er goed op leren fietsen
  • Een trike te bouwen en er lekker mee rijden
  • Een of twee fietsen en een aantal oude scooters en motoren verkopen om ruimte te maken
Verder niets...
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Da's nogal de moeite Erik!
Hopelijk kun je elk doel halen en zien we er hier diverse draadjes over. Wink

Ambtenaren toertocht? Dat vraagt om een opmerking / ambtenaren mop, maar ik hou me in!  Tongue

Erg benieuwd naar je trike en flevo project trouwens.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ben een van de belangrijkste nog vergeten! Ik hoop dat ik in 2018 mijn echtgenote zover krijg om wat meer samen met mij te gaan fietsen. Heb niet voor niets een fietsje voor haar gebouwd... Wink
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(02-Jan-2018, 01:50 PM)Lopopodium schreef: Wil ook eens een keertje over de afsluitdijk. Prima te combineren met de rit van 200 kilometer. Kost met treinrijden een hele dag, dus ben dan wel erg afhankelijk van goed betrouwbaar weer. Hopelijk komt het er deze zomer van.

Vermoedelijk fiets je dan naar Harlingen-Haven, gezien de heersende windrichting, maar waar start je dan? Schagen? Anna-Paulowna?

Wij willen op vakantie naar Zuid-Limburg als gezin. Ik wil er op de ligfiets naar toe. De fietstocht naar Königswinter vorig jaar is mij goed bevallen. Het plan is nu om gebruik te maken van de LF-routes i.p.v. de knooppuntroutes. Van Groningen naar Zwolle via de LF 9 NAP-route, van Zwolle naar Zuid-Limburg met de LF 3 (Hanzeroute en daarna Maasroute) .  voor overnachtingen wil ik gebruik maken van van Vrienden op de fiets. Dat heb ik vorig jaar op weg naar Königswinter ook gedaan en dat is mij goed bevallen. Ook staat de Weserrunde dit jaar weer op het programma. Daarnaast wil ik proberen zoveel mogelijk dagen te ligfietsen ivm de regulering van bloedsuiker. Ook hoop nog een paar andere langere tochten te maken, zoals bijvoorbeeld naar de STAR in Stadskanaal. 

Groeten,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik heb al langs verschillende kanten gehoord dat de LF routes beter zijn dan knooppunt routes. Is dat jou ervaring ook Marco?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ik hou het op regelmatig rijden. Liefst dagelijks, maar dat kan niet altijd.


Voorheen reed ik westrijden met trainingsschema. Altijd had dit schema 2 rustdagen per week en ongeveer een week rustig fietsen per 6 weken. Dit is nodig voor herstel; onderdeel van het opbouwen van conditie.
Dagelijks fietsen is een vorm van overbelasting, niet prettig, slecht voor je spieren en slecht voor je humeur.
Dat je niet dagelijks kan rijden is best goed :-)

Niels, niet in ruste, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(02-Jan-2018, 06:30 PM)Frank schreef: Ik heb al langs verschillende kanten gehoord dat de LF routes beter zijn dan knooppunt routes. Is dat jou ervaring ook Marco?

Ik heb de indruk dat LF-routes en knooppuntroutes behoorlijk geïntegreerd zijn. Ik volgde een tijdje een LF-route terwijl ik van knooppunt naar knooppunt reed. Ik ontdekte op mijn tocht naar Königswinter dat de knooppuntroutes in Twente totaal herzien waren  en dat ik dus niets had aan mijn briefje met knooppunten in dat gebied en dat mijn fietsatlas mij ook niet kon helpen. Zelfs de borden op de knooppunten met het netwerk in het gebied vermeldden nog het oude netwerk. Met LF-routes  heb je dat probleem niet. Ook is het niet meer nodig een briefje met knooppuntnummers te raadplegen. Ook is het niet nodig om de smartphone geregeld te bekijken. Je kan een keer een bordje missen. maar met de fietsatlas hoop ik toch vrij snel weer op de LF-route te zitten.

(02-Jan-2018, 07:00 PM)Niels van der Wal schreef: Dagelijks fietsen is een vorm van overbelasting, niet prettig, slecht voor je spieren en slecht voor je humeur.
Dat je niet dagelijks kan rijden is best goed :-)

Volgens mij is dat ervan afhankelijk ervan in hoeverre de fietstochten belastend zijn voor je lichaam. Als je fietst om te trainen en daarbij ook je grenzen opzoekt om ze te verleggen zodat ze ver genoeg opgerekt zijn voor de volgende wedstrijd, idd dan zijn rustdagen een must. Maar als je gewoon een uurtje recreëert op de ligfiets, dan kan dat best dagelijks.

Marco -alles in context- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Niels,

Dagelijks bewegen is een must. Regelmaat leidt nooit tot overbelasting. Zitten is het nieuwe roken. In het verleden, vanaf mijn 14 e jaar gewerkt in het gemengd (familie)bedrijf. In het seizoen 7 dagen in de week a 10 uren daags. Jaar in jaar uit. Nooit last gehad van spieren, humeur of overbelasting.

Bewegen is gezond, sporten geeft ongemakken en topsport is ongezond. Geen zoogdier dat sport, uitgezonderd de mens en dieren door mensen gedreven.

We kennen te veel woorden aan sporten verwant. Sportarts, sportbegeleiding, sportblessure, sportdieet, sportdrank, sportfysiotherapeut, sportgeneeskunde, sporthart, sportmassage, sportongevallen, sportstress, sportverdwazing, sportvoeding, enz.

Heb 4 vechtsporen op redelijk hoog niveau beoefend. Aan wielrennen gedaan en heel veel halve marathons gelopen binnen 1,5 uur. Ben nu 70 en niet eens meer trots op die prestaties. Wel trots dat ik nu nog een rit van 200 km kan fietsen, zonder ongemakken en in de winter 3 keer in de week kan gaan ijszwemmen. Ik hoef niet beter te worden. Gezond blijven is mij voldoende.


Piet, dagelijkse bewegend, Vis.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Mijn plannen voor het nieuwe jaar zijn vooral meer te gaan ligfietsen. Afgelopen jaar is daar niet veel van terecht gekomen, afgelopen heb ik slechts 1000 km gefietst.
Als klap op de vuurpijl wil ik dit jaar heen en terug naar Poortvliet (Zeeland) fietsen. Enkele reis is ca 225 km. Overigens niet heen en terug op dezelfde dag. Daarnaast wil ik een keer een rit meefietsen met LOL.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
2018 wil ik vooral graag weer eens wat tochtjes rijden, het liefst met mijn gezin - 2017 is er echt niets van gekomen (desondanks bijna 5100km gereden), en dat is best jammer.

Verder wil ik eindelijk de electra in mijn Mango aanpakken (accu's zijn inmiddels bagger en op mijn nieuwe woon-werkweg heb ik nu onverlichte stukken waar ik aan de twee IQ Fly te weinig heb). Dat was ook al voor 2017 gepland - maar toen kwamen de problemen met de veerpoten er tussen... ...en een paar andere verbeteringen in de Mango heb ik ook nog in gedachten.

En last but not least: er moeten drie fietsen verkocht - we hebben er echt te veel van, de schuur puilt uit. Zaterdag komt gelukkig al iemand de Flevo 50/50 ophaalt...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Zijtassen op m'n trike
Het ziet er fantasti...Roepers — 09:09 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
En passant bleek...Roepers — 07:35 PM
Zijtassen op m'n trike
Mooi man! Dat soort ...ErikvanD — 07:32 PM
Zijtassen op m'n trike
Ik was al een tijdje...Frank — 11:10 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik eindelijk...Frank — 05:56 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik eindelijk m...ErikvanD — 12:07 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ons huis zonde...Frank — 12:17 PM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ...Wim -de roetsende — 10:36 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
omdat ik de sleutel ...Roef Veerman — 10:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik op MP een h...ErikvanD — 10:00 AM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ne...Marnix — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Iemand nog op de fie...Lopopodium — 09:43 PM
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Zo, bijna alles is b...ErikvanD — 09:27 PM
Opknappen Flevoracer
I know, dat is de mi...ErikvanD — 05:20 PM
Opknappen Flevoracer
In het kader van mos...Lopopodium — 05:13 PM
Een pijn in mijn rug fiets
Staat regelmatig op ...JarnoH — 02:35 PM
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Ziet er mooi uit all...gideon — 06:00 AM