Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reinout van Rees
#1
Rondkijken hier.... Normaliter kijk ik alleen naar de "officiële?" ligfiets mailinglijst.

Fietsen zijn het belangrijkst, toch? Begonnen met een Alligt modern (de foto is van mijn fiets). Daarna een flevobike bike (tadaaaah, de foto is opnieuw van mijn fiets). Deze fiets heb ik nog steeds, hij is in gebruik door m'n dochter voor alle tochten behalve die naar school. Daarna een m5 28/20 (foto is wederom van mij Smile ) omdat ik een 28" fiets nodig had i.p.v. een 20" om er een "follow me" kinderfietskoppelstuk aan te kunnen hangen.

Daarna een rainbow lyric (20/20) waarvan helaas het frame doormiddenbrak. Ding had jaren staan roesten, iets waar ik daarna beter op ben gaan letten bij tweedehands fietsen. De volgende was een 26/20 Optima Lynx (foto NIET van mij). Deze fiets heb ik nu nog steeds. Bevalt prima. Vooral bovenstuur+spiegeltje is perfect in het stadsverkeer.

Ik heb wel het idee dat door de lange ketting ik nogal veel weerstand/verlies heb. Een flevobike bike (of racer) is wat dat betreft veel efficiënter, maar minder handig in de stad. Dus voorlopig ben ik tevreden met mijn lynxx.

We (man, vrouw, 2 kinderen) hebben geen auto, dus we doen alles met de fiets of het OV. Werk is een half uurtje fietsen voor mij. Met de ligfiets, uiteraard. Dochter idem, maar doordeweeks richting school gebruikt ze de "normale" fiets. Misschien moet ik hier nog eens iets veranderen, maar schoolfietsenstallingen zijn nogal gevoelig voor "aparte" fietsen. Nou zit ze op een uitermate braaf gymnasium, dus.... Enfin.

Vakanties? Fiets! De bovenstaande link richting flevobike bike toont mijn flevobike in volle vakantie-glorie inclusief banaantassen. Racial tassen: die gebruik ik 10 jaar later nog steeds. En de fiets is nu des dochters fiets. Smile

Reinout
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Welkom Reinout!
Ik zie dat de 28/20 een officiële M5 uitvoering is, ik heb de Speedliner uitvoering.
Met wat mindere kwaliteit afmontering geleverd maar toch een lekker fietsje om op te rijden.  Smile

Dit is geen "officieel" forum, meer een plek om gezamenlijk over onze hobby bezig te zijn, maar ik hoop dat je hier regelmatig zal komen en posten.

Grt,

Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hartelijk welkom,Reinout. Mijn Bowi, leek veel op de Alligt, maar met vering door middel van zo'n motorsteunrubber. Ik vond die vering indertijd zo geweldig dat ik er geen afstand van heb willen doen. De Flevo bike heeft die ook, maar dan dubbel. Dat is een monument van een fiets, maar ik kon indertijd zelfs niet op de trike wegkomen. Dus petje af dat jullie rijden op zo'n fiets, zelfs vol bepakt. De lynxx heeft geavanceerdere vering, maar ik vind die rubbers zo heerlijk KISS

Die andere fietsen mogen er ook zijn. Mijn vrouw heeft ook een m5, maar die staat tot mijn ergernis te verstoffen in de schuur. Eens kijken of haar kan overhalen om die door Jan de Vries weer berijdbaar te maken voor onze jaarlijke eendagskampeertochtjes,
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(09-Apr-2017, 12:58 AM)reinout schreef: Daarna een m5 28/20 (foto is wederom van mij Smile ) omdat ik een 28" fiets nodig had i.p.v. een 20" om er een "follow me" kinderfietskoppelstuk aan te kunnen hangen.

Ha, dat week ik nog goed! Jij had ergens over de "Follow Me" achter je M5 geschreven en dat gaf me toen het vertrouwen om het ook eens met mijn M5 28/26 te proberen! Het werkte prachtig - en ik zou het met de meeste andere liggers inderdaad niet aandurven. Niet vanwege de 28" (de Follow Me werkt met een 26" net zo goed), maar vanwege de achtervork die bij de 28/2x veel gunstiger/steviger voor dit doel gebourd was. Met de Lynx heb ik het dan ook nooit geprobeerd (en inmiddels is het al lang een gepasseerd station).

Dus ook van mij nog een verlate welkom!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM