Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
In dit topic ga ik de bouw van mijn trike op basis van een KMX Viper frameset documenteren.
Beoogd eindresultaat zoiets als dit:

[Afbeelding: 117-big.jpg]

Maar dan met exact de onderdelen die ik zelf heb uitgezocht!

Heb er zin in!

Woensdag 10 januari 2018

Na lang wikken wegen een stalen KMX Viper frameset gekocht. Zie deze thread. Deze frameset bevat:
  • frame (blauw)
  • inschuifdeel voor trapas
  • kettingrol en -buizen
  • zitje
  • stuur onderdelen
  • voornaven en -assen
Alle KMX specifieke onderdelen dus. Foto's volgens na ontvangst van het pakket. Het wordt op 12 januari verstuurd heb ik net gehoord!

De volgende stap is het verzamelen van de overige onderdelen, eerste prio is het bestellen van de velgen en een achternaaf zodat ik de wielen kan (laten) spaken.
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Waar heb je de frame-set besteld?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Bij http://traix.de/. Via een doorverwijzing vanuit KMX in de UK. Zij zijn de officiële verdeler van KMX in Europa. Jouta verkoopt ook KMX maar levert geen losse frames helaas.
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door: Frank
(11-Jan-2018, 12:18 PM)ErikvanD schreef: Bij http://traix.de/. Via een doorverwijzing vanuit KMX in de UK. Zij zijn de officiële verdeler van KMX in Europa. Jouta verkoopt ook KMX maar levert geen losse frames helaas.

Bedankt Erik!
Die site gaat in m'n bookmarks. Wink

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het bouwproces en het eindresultaat.
Antwoord }
Bedankt door:
Heel veel succes met de bouw.
Wat een mooie lage zithoek. Zou ook mijn keuze kunnen zijn. Heb je al een idee over banden?

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
De banden worden Schwalbe Shredda vouwbanden, 50 mm. 20 inch voor, 24 inch achter, op brede velgen.
Antwoord }
Bedankt door:
Het frame is er! Evenals de eerste onderdelen.

[Afbeelding: 20180115_144126.jpg]

Vanavond maar eens kijken hoe het eruit ziet...
Antwoord }
Bedankt door:
Let the good times roll !!! Wink
Veel plezier gewenst!

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
tof joh! veel plezier met het bouwen :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Net even een snelle inventarisatie gedaan van wat er in de doos zat. Zie onder. Voor zover ik kan zien ontbreken er twee klemmen om de stuurbuizen mee aan de voorwielophanging vast te maken. De rest lijkt compleet te zijn en kwam prima verpakt en onbeschadigd aan Smile

[Afbeelding: 20180115_184506.jpg]

Het frame van het zitje. Erg zwaar uitgevoerd, ben daar niet kapot van (wist ik van tevoren overigens). Zou best weleens kunnen dat ik daar t.z.t. een alternatief voor zoek.

[Afbeelding: 20180115_183955_0.jpg]

De zitting, het kussen en de hoes van het zitje. Ben benieuwd hoe het het allemaal gemonteerd uitziet. Ze hebben wel de naam erg lekker te zitten.

[Afbeelding: 20180115_184320.jpg]

De kettingrol en -buizen. De rol draait nu niet soepel, moet ik nog even naar kijken.

[Afbeelding: 20180115_184308.jpg]

[Afbeelding: 20180115_184255.jpg]

Ben zo blij dat ik voor het blauwe frame ben gegaan, prachtige kleur Smile

[Afbeelding: 20180115_184245.jpg]

Zat allemaal prima verpakt!

Wordt vervolgd in volgend bericht vanwege beperking op 10 afbeeldingen per bericht...

[Afbeelding: 20180115_184108.jpg]

Neusbuis (zonder derailleursteun dus) en stuurstang.

[Afbeelding: 20180115_183801.jpg]

De stuurbuizen (nog verpakt in Vietnamese kranten Smile ) en allerlei bevestigingsmateriaal.

[Afbeelding: 20180115_183703_0.jpg]

[Afbeelding: 20180115_183645_0.jpg]

De voornaven en de bijbehorende assen. 

[Afbeelding: 20180115_183536.jpg]

De voorwielophanging. 

De remmen heb ik intussen ook binnen en de achternaaf en voorvelgen zijn onderweg. Dus binnenkort kan ik aan de gang Smile. Wordt vervolgd dus!
Antwoord }
Bedankt door:
Goed bezig! Leuk om te volgen.

M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5 Shockproof 406 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
Je hebt er echt zin om te bouwen. Volgens mij vind je dat net zo leuk als het fietsen zelf!
Antwoord }
Bedankt door:
Ziet er mooi uit allemaal, en dat blauw zeker. Lekker winter project.
Antwoord }
Bedankt door:
Zo, bijna alles is binnen. In ieder geval ook de velgen en de achternaaf. Vanavond even inpakken en dan kan het naar de spaker. Ik heb besloten de wielen niet zelf te spaken. In het verleden heb ik dat regelmatig wel zelf gedaan, o.a. voor mijn Shockproof maar ook voor twee motorfietsen maar het kost (mij in ieder geval) veel tijd dus ik kies deze keer voor de makkelijke weg...  Blush
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ons huis zonde...Frank — 12:17 PM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ...Wim -de roetsende — 10:36 AM
omdat ik de sleutel ...Roef Veerman — 10:35 AM
Omdat ik op MP een h...ErikvanD — 10:00 AM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ne...Marnix — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Iemand nog op de fie...Lopopodium — 09:43 PM
Zo, bijna alles is b...ErikvanD — 09:27 PM
Opknappen Flevoracer
I know, dat is de mi...ErikvanD — 05:20 PM
Opknappen Flevoracer
In het kader van mos...Lopopodium — 05:13 PM
Een pijn in mijn rug fiets
Staat regelmatig op ...JarnoH — 02:35 PM
Ziet er mooi uit all...gideon — 06:00 AM
Je hebt er echt zin ...Roepers — 12:31 AM
Goed bezig! Leuk om ...JarnoH — 12:21 AM
Nu je het zegt; die ...Lopopodium — 12:11 AM
Mooie achtergrond oo...JarnoH — 12:05 AM
Bril spiegel op kickstarter
Ik heb voor de gein ...tegenligger — 10:24 PM
Net even een snelle ...ErikvanD — 08:43 PM