Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#1
Hoi,

ik ben Dries, en ik rijd een Quest 26". Niet heel vaak, maar daar mag zeker wat aan veranderen.

Naast de Quest heb ik nog een lage ligger waar mijn achternaam op staat, een hoge snelle ligger, en nog een paar liggers. Desondanks heb ik momenteel het meeste plezier op de mountainbike en de racefiets, maar het bloed kruipt....
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Wist niet dat de Quest ook met 26 inch wielen kwamen. Ik dacht dat al die velomobielen 20 inch hadden. Zo goed let ik er op, dat blijkt wel... Ik ben dan ook meer van de open ligfietsen.

Wat heb jij er een hoop. Ik heb er twee, als ik de kapotte Orca die een frametransplantatie nodig heeft mee tel.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Dries! Mooie collectie inderdaad! Je zult trouwens wel zien dat er hier meer zijn die ook lol beleven aan niet-ligfietsen...
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Hoi baron, 

van harte welkom op het forum. Waar kom je ergens vandaan? Want als je in de buurt van nijmegen woont organiseer ik vanaf daar wel eens een tochtje, dus als je meer wil gaan rijden met de Quest is dat misschien een leuke stok achter de deur om te gaan ;-). 


(01-Feb-2018, 07:24 PM)Lopopodium schreef: Wist niet dat de Quest ook met 26 inch wielen kwamen. Ik dacht dat al die velomobielen 20 inch hadden. Zo goed let ik er op, dat blijkt wel... Ik ben dan ook meer van de open ligfietsen.

Wat heb jij er een hoop. Ik heb er twee, als ik de kapotte Orca die een frametransplantatie nodig heeft mee tel.

Je hebt 3 verschillende versies van Questen naar ik weet kwa wielen, de oudste is met 3x 20 inch, er is er ooit 1 gemaakt met 3x 26 inch en de Quest die momenteel geleverd wordt en waar er de meeste van rondrijden is het achterwiel 26 inch en de voorwielen zijn 20 inch.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ik heb dus een Quest met een 26"achterwiel, de voorwielen zijn gewoon 20".

Ik kom uit de buurt van Heerhugowaard trouwens.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(01-Feb-2018, 07:51 PM)baron062 schreef: Ik heb dus een Quest met een 26"achterwiel, de voorwielen zijn gewoon 20".

Ik kom uit de buurt van Heerhugowaard trouwens.

Dat is een eindje uit de buurt. Maar daar zijn vast ook genoeg mooie stukjes om te fietsen :-D. Zijn wel een aantal bekende rijders die in de kop van Noord-holland rondrijden. Die bloggen ook af en toe over dat ze gefietst hebben. Misschien moet je daar eens contact mee zoeken als je voor plezierritjes de Quest wil gaan pakken. Verder is het vooral een Questie van gewoon de fiets pakken en gaan rijden ;-). Dan gaat de rest vanzelf denk ik :-D.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Welkom op dit forum Dries Baron.

Al die 'beginnende ligfietsers' hier hebben waarschijnlijk geen idee wie er nu opeens op dit forum is opgedoken.

Even ter info:
Dries Baron is een legende vanwege het ontwerp van het type Baron waaruit weer een heel aantal andere ontwerpen zijn ontstaan. Zijn naam is bij de kenners in het buitenland zeker bekend. (Bron: ligfiets.net)

En zijn naam is ook zeker in het binnenland bekend, bij mij in ieder geval wel.
Vooral omdat mijn eerste fiets een Baron was.

Die 3x 26" Quest is trouwens ontstaan, omdat ene Hayco (dit is de man die tijdens CV-wedstrijden altijd enorme afstanden op 2 wielen ging rijden met zijn Quest, die hij dan ook Kwets noemde) flinke schade veroorzaakte aan een gewone Quest.

Daarna heeft Ymte er een 3x 26" van gemaakt, omdat hij dat sowieso al eens een keer wilde uitproberen. Deze Quest bleek echter niet sneller te zijn dan de gewone Quest.

Nu staat deze 3x 26" BrandweerQuest in het museum van Ymte bij Intercitybike in Dronten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Welkom Dries!

Inderdaad leuke collectie (lig)fietsen. Foto's van je "vloot" zijn altijd welkom hier op het forum. Wink

Grt,
Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Welkom op dit forum, Dries, en hopelijk levert het een bijdrage aan de herwaardering van je ligfietsen!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
De kwalificatie 'legende' is miscchien wat zwaar, ik plaats mij niet in het rijtje Mike Burrows, Bram Moens of Johan Vrielink. Ik heb mij wel een aantal jaar druk gemaakt in de ligfietswereld, maar de afgelopen 18 jaar toch duidelijk minder....

Wel kan ik het verschijnsel ligfiets op waarde schatten, maar heb mijn blikveld wat verruimd. Fietsen in het algemeen is gewoon erg leuk!

Ik zal tzt een paar plaatjes in dit draadje zetten.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM