Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fietsen van Johan
#1
Even mijn nieuwe fiets voorstellen:

[Afbeelding: IMG_5639.jpg]
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#2
(07-Apr-2018, 11:50 AM)Johan. schreef: Even mijn nieuwe fiets voorstellen:

[Afbeelding: IMG_5639.jpg]

Welkom bij de groep roeifietsers Johan. Nieuwe 209 of heb je hem gebruikt kunnen overnemen van iemand? En uiteraard al ervaring op de roeifiets of is dit nog een geheel nieuwe tak van sport voor jouw?
Rijd momenteel op: Challenge Hurricane, Velomobiel.nl Quest, Roeifiets Thys 209, Tern Link C7.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dank je.
Het is een nieuwe 209, maar wel met een paar beschadigingen. Afgezien van een dagje 'proefroeien' is roeifietsen nieuw voor me. Wel heb ik in het verleden op het water geroeid (daar schijn je ook te kunnen roeien ;-) )
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(07-Apr-2018, 12:56 PM)Johan. schreef: Dank je.
Het is een nieuwe 209, maar wel met een paar beschadigingen. Afgezien van een dagje 'proefroeien' is roeifietsen nieuw voor me. Wel heb ik in het verleden op het water geroeid (daar schijn je ook te kunnen roeien ;-) )

Brrr Johan wat zeg je toch een rare dingen over water en roeien .... ;-)

Mijn roeimeester zal binnenkort ook wel langs komen en je manen om vooral kleine stukjes  (minder dan 10kilometer) te roeien in het begin. Iets met wennen aan de belasting en je lijf te laten aanpassen.

Verder mijn tip vooral te letten op "kleine" pijntjes tijdens en na het roeien.  Een verkeerde manier van roeien maakt dat het erg blessure gevoelig kan zijn, en dan is de lol er snel vanaf.

Volgens mij heb ik je al een paar keer getroffen binnen de LOL groep, en het lijkt me leuk om je ook een keer als roeier te mogen ervaren (nee hoeft echt nog niet morgen).
Correctie ik verwar je met een andere velomobielrijder, desondanks denk ik dat het leuk is om je een keer te ontmoeten en een stuk(je) samen te roeien in de toekomst.
Rijd momenteel op: Challenge Hurricane, Velomobiel.nl Quest, Roeifiets Thys 209, Tern Link C7.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Gefeliciteerd Johan.

Een 209 en een DF is een erg lekkere combinatie.

Heel veel veilige km gewenst.

De tips heeft Nico hierboven al gegeven ;-)


Groets, Wim -die met een gekneusde rib behoorlijk weinig roeikilometers aan het maken is
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Mooie fiets Johan, gefeliciteerd!
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Inderdaad, prachtige fiets om te zien. Gefeliciteerd!
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Allen bedankt voor de felicitaties. Ik ben superblij met deze deze fiets.

Ik zal proberen rustig op te bouwen met korte afstanden. Ik zeg met opzet proberen, want ik ken mezelf voldoende om te weten dat ik een nogal alles of niets mentaliteit heb. En dat maakt helaas dat ik ook wel bekend ben met blessures door overbelasting. Dus ik heb me echt wel voorgenomen om het dit keer rustig aan te doen. Alleen staat die roets wel erg hard te roepen dat hij naar buiten wil....
Maar het advies om te letten op pijntjes tijdens of na het roeien ga ik zeker ter harte nemen. Mochten die zich voordoen dan laat ik graag van me horen en hoop ik dat jullie nog wat tips voor me hebben. Wat dat betreft lijkt het me ook leuk en leerzaam om een keer met ervaren roetsers samen te rijden, dus hopelijk kunnen we dat in de toekomst een keer doen.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Johan,

Bekijk ook vooral filmpjes van roeifietsers. Niet van de wedstrijden ;-) maar juist van een toertocht.

Je weet het zelf al, maar er staan veel roeifietsen in schuurtjes.......
Roeienfietsen is zeer verslavend, neem er dus echt de tijd voor om het op te bouwen.

Heel veel plezier. Maak mooie slagen en kom iedere keer weer veilig thuis.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Hoi Wim,

Dank voor de tips. Ik heb inderdaad al veel filmpjes bekeken. Naast de roeifietsfilmpjes, vind ik de instructiefilmpjes op de site van concept2 ook zeer leerzaam. En dan heb ik ook nog het waakzame oog van vrouw en oudste dochter op me gericht. Beiden roeien in zo'n vreselijk lang ding op een vloeibare weg. Mijn vrouw is daarbij ook nog een tijdje jeugdtrainster is geweest. Roeien is bij ons thuis dus niet helemaal onbekend, al zal roeifietsen natuurlijk wel zijn eigen specifieke aandachtspuntjes hebben.

Voorlopig wil ik rustig opbouwen en vooral ook weer een beetje ligfietsgevoel krijgen. Ik heb nl al een tijdje geen ligfietstweewieler gehad en het is toch best weer even wennen. Wegfietsen gaat best redelijk, maar manouvreren op lage snelheid vind ik nog wel heel lastig. Dus behalve de roeibeweging moet ik dat ook weer een beetje onder de knie zien te krijgen. Dus ik wissel het meters maken af met stukjes stapvoets rijden en zo krijg ik vanzelf een soort van intervaltraining.

[Afbeelding: IMG_4702_1.jpg]
(dochter op slag tijdens regiowedstrijden)
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM