Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Babbelhoek
Als het goed is dan val je eerst wat af en daarna word je weer zwaarder.

Je verliest dus vet en er komen spieren voor in de plaats.

Toen ik 10 jaar geleden begon, woog ik 77kg. Daarna begon ik af te vallen en woog ik uiteindelijk 73kg. Toen kwamen de kilo's er weer bij en woog ik uiteindelijk weer 77kg. Minder vet en een stuk gespierder. Vooral mijn rug.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik vind het lastig, want ik heb geen weegschaal in huis.

Heb wel het idee dat er iets af is. Dat dan weer wel. En ik heb het idee dat ik weer meer spierspanning in mn rechterarm heb maar dat kan ook komen omdat mn 'frozen shoulder' weer grotendeels hersteld is.


Ik train niet intensief ermee. Gewoon redelijk op mn dooie gemak. Kruissnelheid meestal tussen 25 en 35 km/u.

Laatst wel flink doorgehaald langs de Nieuwe Waterweg. Toen reed ik écht even 45+km/u. Wind mee, denk ik, maar wat een lekker vaartje! Die dag totaal 65km afgelegd.
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2022, 07:25 PM)ZoefZoef schreef: Laatst wel flink doorgehaald langs de Nieuwe Waterweg. Toen reed ik écht even 45+km/u. Wind mee, denk ik, maar wat een lekker vaartje!

Dat stukje is natuurlijk een stuk uitdagender als je van Vlaardingen naar Hoek van Holland fietst bij stevige (zuid)westenwind. En tussendoor natuurlijk nog even de bult bij de maeslantkering op en af. Ik fiets daar eigenlijk altijd wind tegen, geloof ik...
Antwoord }
Bedankt door:
Precies op dat stuk was het. Alleen met wind mee.

Bij Maeslandkering nog tijdje met een Schot gepraat die vil lof was over mn thys 209 Wink

[Afbeelding: 20220313-151025.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2022, 08:19 PM)Lopopodium schreef:
(17-Apr-2022, 07:25 PM)ZoefZoef schreef: Laatst wel flink doorgehaald langs de Nieuwe Waterweg. Toen reed ik écht even 45+km/u. Wind mee, denk ik, maar wat een lekker vaartje!

Dat stukje is natuurlijk een stuk uitdagender als je van Vlaardingen naar Hoek van Holland fietst bij stevige (zuid)westenwind. En tussendoor natuurlijk nog even de bult bij de maeslantkering op en af. Ik fiets daar eigenlijk altijd wind tegen, geloof ik...

Als je geen tegenwind hebt fiets je niet hard genoeg, placht iemand hier te zeggen Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Wel mooi stuk om te fietsen daar trouwens. Een lange, perfect onderhouden strook asfalt langs het water zonder auto's en een leuk uitzicht over de Waterweg met dr boten.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat zeker. Maar het kan nog beter.

Ik vind dit (https://www.google.com/maps/@51.8790665,...a=!3m1!1e3) fietspad eigenlijk ook wel geinig fietsen, als je van lange stukken op goed asfalt zonder verkeer houdt. Het begint bij de brug van Hoogvliet / Spijkenisse, en loopt helemaal tot de maasvlakte.

Als bonus kan je nog verder de maasvlakte door tot het eindpunt (hier: https://www.google.com/maps/@51.976782,4...a=!3m1!1e3). Maar dan moet je wel weer 10 kilometer dezelfde weg terug.
Antwoord }
Bedankt door:
Als de wind uit het noorden komt, dan rijd ik soms vanaf Zutphen langs de IJssel 30/40/50km richting Zwolle. Én daarna dus weer terug. Het uitzicht is dan gelukkig heel anders.

Tussen de 25 en de 35km/u is mijn normale snelheid.

Als het koud is en ik heb tegenwind, dan vind ik soms 25km/u al heftig genoeg.
Op een mooie zomerdag met de zon in de rug en de wind in de spaken lukt heel soms 40km/u ook nog.

Zoals ik al zo vaak heb gezegd: ik ben geen sterke rijder en meestal de snelheidsbeperkende factor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM