Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Babbelhoek
#27
(08-Oct-2017, 11:19 AM)PietV* schreef: Die laatste graden voor volledig strekking zetten geen zoden meer aan de dijk.

Dag Piet, je hoeft het niet eens zelf te ondervinden (alhoewel dat wel beter is voor je eigen ervaring), maar als je de roeifietsbeweging op video's bestudeert, zoals hier en hier, dan zie je dat menig geoefende roetser wel de benen volledig strekt.

Alleen degenen die nog vóór het einde van de volledige slag expres de terughaalslag inzetten, die m.a.w. korte snelle slagen maken, strekken hun benen niet volledig uit. Ook dat is te zien op de video's. Maar dat doet dus lang niet iedereen.

Volgens mij komt dat deels omdat aan het eind van de slag de weerstand bij een krachtige slag (of een lage versnelling) snel afneemt door de toegenomen snelheid tijdens de slag. En deels omdat er op een roeifiets sprake is van een omgekeerd hoogteverschil is ten opzichte van roeimachines en roeiboten: de onderbenen zijn op een roeifiets in gestrekte toestand hoger gepositioneerd; op een roeimachine en in een roeiboot zit men op een bankje en staan de voeten lager in beugels op de bodem, dus de benen zijn daardoor moeilijker geheel te strekken. Dat is mijn veronderstelling; ik heb te lang geleden echte roeiervaring om dit hard te maken.

Tijdens mijn proefritten heb ik kilometerslang beide slagen geprobeerd, en merkte dat die volledige slag uiteindelijk meer voldoening geeft omdat die langer vol te houden is (ook door het rustmoment). Ik denk dus dat dit wel kenmerkend is voor de roeifietsbeweging. Nogmaals, check de rowingbike-video's maar eens. Ben benieuwd of dit helpt in je meningsvorming.
Groet,
Marc

Ligfietsen: RaptoBike Low Racer, Velomobiel.nl Quest, M5 Carbon High Racer, InterCityBike DF XL
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#28
Marc,

Ik heb nog nooit op een Thys gereden. Wel in het verre verleden op mijn roei trikes. De aandrijving van die trikes verschilt technisch van de Thys. Die trikes hadden een kabel/kettingaandrijving vanaf de voetslede naar het achterwiel. De voetslede was middels een kabel verbonden met de handvatten. Die kabel heeft de Thys ook.
Het grootste verschil is de Snek op de Thys. Door die conische Snek gaat de kabel bij het afrollen een kleinere diameter volgen. M.a.w. de de trapbeweging op de slede en de trekbeweging op de handvatten worden bij gelijkblijvende snelheid door een zwaarder verzet vertraagd. Ideaal, omdat de meeste kracht in het tweede deel van de beenstrekking zit. Maar volledig strekken is niet effectief, omdat die laatste paar graden of paar centimeters geen beenlengte verschil oplevert. Zie de film vanaf 1.15

https://www.youtube.com/watch?v=FUQousR2KFo

Die paar graden tussen volledig stekken en bijna volledig strekken is op de Thys moeilijk te zien. Bijna volledig is wel gemakkelijker, als bij het “keren achter” de stoel of de slede naar elkaar toe worden getrokken. Ik ken roeiers die het volledig strekken niet prettig vinden. Ik ook niet. Heb met roeien, kanovaren en (lig)fietsen nooit blessures opgelopen. Ook met kanovaren zijn de benen nooit volledig gestrekt. De knieën worden contra aan de armbewegingen opgetrokken.

Verder is de roeitechniek op een roeifiets veel simpeler dan in een roeiboot of op een roeitrainer. Op een roeifiets zijn de handvatten gekoppeld aan de slede, waardoor de bewegingen van de benen, de rug en de armen zowel in de “haal” en het “keren achter” gelijktijdig plaatsvinden. Er is geen ontkomen aan.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door: mavawa
#29
(09-Oct-2017, 10:09 PM)PietV* schreef: Marc,

Ik heb nog nooit op een Thys gereden. 

Piet.


Misschien zou je dat nou toch eens moeten gaan doen Piet. Je bent nu wel heel veel aan het 'babbelen' in een Babbelhoek over een fiets waar je nog nooit op gereden hebt.

Je krijgt de tip om eens goed te kijken naar de slag van ervaren roeifietsers. Zelfs Derk Thijs maakt een volledige slag, ik heb mij er namelijk zelfs over verbaasd dat hij echt met een flinke klap 'doorslaat'. Hij is ongelooflijk vaak Europees kampioen geworden en hij heeft notabene deze fiets bedacht en ontwikkeld.

Ik ben met deze Babbelhoek gestart om met Roeifietsers en met mensen die echt in roeifietsen geïnteresseerd zijn te 'babbelen'. Daar komt op deze manier niet meer zoveel van terecht, want het gaat nu meer en vaker over gewoon roeien, kanovaren, over wel/niet volledig strekken en over wie er wel/niet gelijk heeft. Dit vind ik erg jammer.

Als je iets nog nooit gedaan hebt of je hebt er (nog) geen ervaring mee, dan is het altijd verstandiger om vragen te stellen i.p.v. iets te stellen.

Mijn verzoek is of het nu weer on-topic mag. Namelijk babbelen over Roeifietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#30
Wim,

Ik heb roeifietservaring en kent de techniek van roeifietsen en het roeien er op. Dat is de reden dat ik antwoord op vragen. Dat jij dat “erg jammer” snap ik niet. Ik heb zelf geen specifieke vragen over de Thys. Die staan met vraag en antwoord op de site van rowingbike.com
Ervaringen op: https://rowingbike.com/ervaringen/

Roeiers vragen over ervaringen waren mij al duidelijk in de jaren ‘90 toen ik jaren vrijwilliger was op de Cycle Vision, tijdens de afgelopen jaarvergadering van de Nederlandse Ligfietsvereniging en bij de roeifiets toertocht op 1 juli 2017 in Almere. Mag ik mijn kennis en ervaringen over roeifietsen niet delen?

Als jij in een eerder antwoord schrijft: "Ik ben de enige roeifietser hier". Dat komt snoevend over. Ik vind dat prima. Dat ik een iets ander mening over roei(fiets)techniek betekent niet dat ik jouw of een andere techniek niet goed vind. En wat wedstrijdrijders met hun knieën doen tijdens het roeien laat ik aan hen.

Ik hoop dat wij op dit forum onze kennis kunnen delen.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Prima Piet, je hebt helemaal gelijk.

Jij schrijft: "Ik heb roeifietservaring en kent de techniek van roeifietsen en het roeien er op. Dat is de reden dat ik antwoord op vragen."

Ik kan in deze Babbelhoek echter niet vinden dat iemand aan jou een vraag heeft gesteld.


Jij schrijft: "Mag ik mijn kennis en ervaringen over roeifietsen niet delen?"

Uiteraard mag dat, maar het ging over de Thys 209 en je hebt zelf duidelijk aangegeven dat je geen ervaring hebt met de Thys Roeifietsen. We zijn echter juist over de Thys aan het babbelen.


Als jij de zin hieronder 'snoevend' vindt overkomen, dan vraag ik mij af hoe ik nog duidelijker moet maken dat het een grapje is. Er staat een knipoog-emoticon (wink) en tussen haakjes staat een reactie richting de andere Roeifietser op dit forum. Volgens mij zijn er hier namelijk niet nog meer.
"Dag Marc, dit had je toch ook wel tijdens een LOL-tocht kunnen vragen wink Ik ben de enige roeifietser hier. (Oeps, sorry Marloes.)"


Verder stel ik nogmaals voor om in deze Babbelhoek over Roeifietsen te gaan babbelen. Op andere plekken kan over andere vormen van roeien gesproken worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#32
(10-Apr-2017, 10:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Op deze plek kan er gebabbeld worden over roeifietsen, roetsen, de Roeifiets, de Thys 222, de Thys 209 en alle andere onderwerpen die over roeifietsen gaan.

Echt voor en door roeifietsers dus. Dat is de enige voorwaarde
Aan de eerste voorwaarde heb ik voldaan. Met de uitleg een stapje zijwaarts op de anatomie van het roeien uit te leggen.
De tweede voorwaarde is absurd. Een beginnend liefhebber voor het roeifietsen zou dan niet mogen reageren.
In de Babbelhoek mag naar mijn mening iedere deelnemer aan dit forum reageren. Gevraagd of ongevraagd. Zeker als je een andere mening hebt over roeitechniek.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Verder stel ik nogmaals voor om in deze Babbelhoek over Roeifietsen ook echt over Roeifietsen te gaan babbelen.

Op andere plekken kan over andere vormen van roeien gesproken worden.

Mijn tip: Start gewoon zelf ergens een Babbelhoek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#34
Johan.

Deze ziet er ook goed uit.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...e=lr&pos=3
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#35
Wim,

Zat er net naar te kijken. Is volgens mij een omgebouwde cvt, wat denk jij? Lijkt in ieder geval een metalen snek te hebben.

Groet,
Johan
Antwoord }
Bedankt door:
#36
(19-Oct-2017, 11:44 AM)Johan. schreef: Wim,

Zat er net naar te kijken. Is volgens mij een omgebouwde cvt, wat denk jij? Lijkt in ieder geval een metalen snek te hebben.

Groet,
Johan


Veel Revolver Roeifietsen zijn omgebouwde cvt's. Daar is niet zo veel mis mee. 

Ik twijfel ook over de snek. Is volgens mij te groot voor de aluminium versie. Ik zie echter ook niet het typerende geel van de dyneema kabel.

Laat je het nog even weten als je meer info over de fiets hebt?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#37
Het is inderdaad een omgebouwde cvt met alu snek en stalen aandrijfkabel. Ombouw is vorig jaar gedaan, dus het revolver systeem is wel van meest recente type. Op zich wel een interessante roets denk ik, maar ik zou wel de snek en de aandrijfkabel willen vervangen/upgraden. Helaas ontbreekt het me momenteel aan tijd om te sleutelen, dus ik laat deze nog even aan me voorbijgaan.
Antwoord }
Bedankt door:
#38
Een omgebouwde cvt kan een prima aankoop zijn.

Echter niet met een alu snek en staalkabel.

Ik heb nooit begrepen dat iemand zijn Revolver zo zou uitrusten.

Wel de voordelen van het Revolver-systeem, maar de nadelen van de staalkabel en de snelle slijtage van de alu snek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#39
Zo zie ik het ook, al is dat bij mij dan wel weer vooral op 'papieren wijsheid' gebaseerd, want echt ervaring heb ik er niet mee.
Wim, ben jij eigenlijk direct met een 209 begonnen, of heb je nog een voorgeschiedenis qua roetsen?
Antwoord }
Bedankt door:
#40
(19-Oct-2017, 10:07 PM)Johan. schreef: Zo zie ik het ook, al is dat bij mij dan wel weer vooral op 'papieren wijsheid' gebaseerd, want echt ervaring heb ik er niet mee.
Wim, ben jij eigenlijk direct met een 209 begonnen, of heb je nog een voorgeschiedenis qua roetsen?

Ik heb eerst een oude 222 gehad. Dit was een 2 x 20"/406 variant met een flink versleten boegspriet, maar dat had de verkoper mij keurig verteld.

Deze 222 heb ik een jaar gehad en ik heb er ruim 1000km mee geroeid. Mijn conditie was toen heel slecht (ziektegeschiedenis) en daardoor heb ik het roeien echt heel goed en langzaam opgebouwd.

Ik ben echt begonnen met rondjes van 4km, daarna 8 (2 rondjes) en daarna een groter rondje van 15km. Na 4/5 maanden roeide ik rondjes van 30km. Nog weer een half jaar later roeide ik rondjes van 60km. 

Veel beginnende roeifietsers hebben last van blessures. Heb ik nooit last van gehad. Eigenlijk ben ik best blij dat ik het zo langzaam moest opbouwen.

Ik heb pas veel later wel een keer last gehad van een pees in de onderarm. Kwam volgens mij door een lange tocht met nieuwe handschoenen, waardoor ik het stuur iets anders vastpakte. Nooit met nieuwe spullen een lange tocht gaan rijden dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#41
Na vanavond mijzelf rustig hebben ingeschreven, om ook dit forum een klein beetje in het oog te houden. En vooral het comfort van "nieuwe" berichten terug te kunnen vinden, zonder meteen weer een halve week aan topics door te bladeren. Meteen een bericht van een van de forum leden gehad, of ik me dan ook in het roeifietsbabelhoekje wilde melden.

Verder ben ik vooral een lezer en een soort kennisspons. Soms zal ik reageren op het forum of offline.
Rijd momenteel op: Challenge Hurricane, Velomobiel.nl Quest, Roeifiets Thys 209, Tern Link C7.
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Een tijdje terug ging het in dit draadje over of het wel of niet zinvol is om op een roeifiets volledig te strekken.
Ik heb een leuke tekst gevonden over dit aspect:


Het kopgroepje, met daarin Derk Thijs, roeier Ronald Florijn, Ymte Sijbrandij (die ongeveer alle wedstrijden wint die op gewone ligfietsen verreden worden) en Peter van Wonderen (een tandarts die dagelijks vijftig kilometer heen en weer naar zijn werk roeifietst), vliegt voorbij. In een schitterende, gepolijste stijl. Vooral de versnelling die ze op het laatst van de slag weten te maken is jaloersmakend. Dat hupje. Op de brug komen met grote tussenpozen de andere deelnemers langs. Onder hen Hilda Hoekstra, in 1991 Nederlands jeugdkampioen in de skiff, Andrea Klapheck, succesvol Duits roeister, de Duitser Norbert Schmid, vroeger roeier en tegenwoordig triatleet, voormalig meervoudig kampioene windsurfen Bep Thijs, triatlete Bernadette Zevenhuizen en een man met één been.


Bron: https://www.volkskrant.nl/economie/de-ro...t~a521737/

Dit bericht is uit 1999

Het gaat uiteraard vooral om deze zin:
Vooral de versnelling die ze op het laatst van de slag weten te maken is jaloersmakend. Dat hupje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#43
(10-Nov-2017, 02:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Een tijdje terug ging het in dit draadje over of het wel of niet zinvol is om op een roeifiets volledig te strekken.

Ik heb een leuke tekst gevonden over dit aspect:
Het gaat uiteraard vooral om deze zin:
Vooral de versnelling die ze op het laatst van de slag weten te maken is jaloersmakend. Dat hupje.
Een mooie reportage van Joep Auwerda. Enthousiast schrijver over roeifietsen. Maar met respect deel ik zijn mening niet.

De reden is dat de snelheid van de slede en de stuurstang het groots is ongeveer halverwege tot driekwart van de slag. Dat heeft te maken met de variabele transmissie van de snek. Naarmate de snaar afrolt wordt het verzet zwaarder.
Om die reden zie ik geen versnelling in de laatste deel in de slag met de slede en zeker geen hupje. De stuurstang gaat wel op het einde van de slag wat sneller, maar dat het te maken met de rotatiehoek.

Het verschil in strekken van de benen of volledig strekken levert geen vermogenswinst op, omdat het geen beenlengteverschil oplevert. Alleen wat moeilijker intrekken van de benen. Deze week weer ruim 2 uur geroeid op de Concept2, met gestrekte en volledige strekte benen. Nauwelijks verschil in vermogen. Volledig gestrekt iets minder.

Neem de proef op de som. Ga tegen een wand staan het volledig gestrekte benen en trek de knieën 4 cm van de wand.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
De versnelling zit 'm ook niet in de slede. De versnelling zit 'm in het feit dat, zoals jij heel juist constateert, aan het einde van de slag het verzet op z'n zwaarst is. Het is dus letterlijk de fiets die aan het einde van de slag versnelt.

Dat bedoelt de schrijver ook met dat hupje. Bij o.a. Derk en Ymte zie je de Roeifiets aan het einde van de slag (bijna) een hupje maken.


Bij de Concept is er geen sprake van een snek en dus ook geen versnelling aan het einde van de slag. Er is dan dus ook geen verschil in vermogen. Dan heeft het dus ook geen nut om volledig te strekken. Daar heb je volledig gelijk in. Op de Thys Roeifiets met snek is dat dus een heel ander verhaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#45
Met inmiddels ruim 30000 roeifietskilometers op de teller denk ik dat ik uit ervaring kan zeggen dat door helemaal te strekken en vooral door op dat moment gelijktijdig nog even extra armkracht erbij te gebruiken, je het laatste stukje van de slag kunt gebruiken om inderdaad dat hupje te maken waarbij de fiets echt extra versnelt. Doe je dat consequent bij elke slag, dan komt je kruisnelheid flink hoger dan zonder dat laatste extra beetje. Ik heb er alleen niet altijd zin in, want het kost ook extra energie.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#46
Wim,

Je heb gelijk dat roeien of de roeitrainer Concept2 niet te vergelijken is met een roeifiets. Bij een roeiboot is de slag het meest effectief als de riemen haaks op de boot worden doorgehaald. Bij een Concept2 wordt de weerstand geregeld door de opening van de luchtinlaat. Die weerstand neem kwadratisch toe met de luchtstroomsnelheid.
De opbouw van het vermogen wordt gestart op beenkracht met gestrekte armen en het opspannen van de rugspieren. Na de beenstrekking worden de armen aangetrokken, samen met de rugspieren.

Bij een roeifiets is de stuurstang gekoppeld aan de slede en wordt been- en armkracht gelijktijdig aangewend. De trapkracht is daarbij het effectiefst in het tweede deel van de slag.
De armkracht is effectief zolang de kabel aan de stuurstang richting schouders wordt getrokken, waarbij het bovenlichaam nooit verticaal komt. Gewoon hangen aan de stuurstang. Ook hierbij is het tweede deel van de slag het meest effectief. Door de variabele werking van de snek.

Lekker makkelijk dat roeifietsen. Volgens Derk binnen 5 minuten te leren.  Ik blijf voorlopig verslaafd aan de Concept2. Komende week 3 uur.
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Het is inderdaad heel makkelijk en na 5.000km mag je jezelf dan ook als beginner beschouwen. :-) Na 10.000km heb je de titel 'Roeifietser' verdiend.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#48
Gelden die afstanden ook voor een Row Bike V2? Die slag heb ik al jaren te pakken. Heb ik sneller de titel "Roeifietser¨.

https://www.youtube.com/watch?v=YOIp2P0UYTo

Maar serieus. Niet de totale afstand bepaald de grens, maar de dag afstand die je soepel en zonder ongemakken kunt afleggen. Zonder volledige beenstrekking. Dat kost extra energie.
En voor een paar uur roeien per dag draai ik mijn hand niet om. Binnenkort begint mijn leeftijd met een 7.  Dan wordt het tijd serieus aan roeifietsen te denken.  

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#49
Speel al een tijdje met de gedachte om er een roeifiets bij te nemen omdat het me leuk lijkt en om het bovenlichaam wat meer beweging te geven. Had echter nog nooit op een roeifiets gereden en aangezien ze niet goedkoop zijn, ook 2ehands niet, had ik bedacht dat ik dan toch eerst maar eens een proefritje in Middelburg moest gaan maken.
Vandaag was het dan zover. Heb mijn eerste roeifiets kilometers achter de rug en kan niet anders zeggen dat ik het heel leuk vind en dat het beslist voor herhaling vatbaar is. Ik zag een beetje op tegen het leren wegrijden met een roeifiets, maar dat viel reuze mee.
Weet ik in ieder geval waar ik voor kan gaan sparen.
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Ze zeggen dat het aanschaffen van een roeifiets een goed idee is Johan! Big Grin
Ik weet het nog niet want ik heb pas net een mooie Thys 222 revolver in huis, ik zal 'm binnenkort voorstellen...
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(22-Nov-2017, 09:09 PM)-Nico- schreef: Ze zeggen dat het aanschaffen van een roeifiets een goed idee is Johan! Big Grin
Ik weet het nog niet want ik heb pas net een mooie Thys 222 revolver in huis, ik zal 'm binnenkort voorstellen...

Hoi Nico,


Via pb heb ik al veel met je gesproken over de aanschaf van een/de 222.

Geweldig dat het je zo snel gelukt is om zo'n mooie 222 te vinden en te kopen.

Heel veel veilige en mooie kilometers gewenst.

Ik zeg het hier toch ook nog maar een keer: langzaam opbouwen  Smile 

Het lijf kan verder en harder, de geest ook. 
De pezen en spieren hebben echter tijd nodig.
Dit is zoiets nieuws, daar moeten ze aan wennen. 
Blessures liggen op de loer.
Dan staat er weer een Roeifiets in een schuur niets te doen. 
Ze horen echter op de weg thuis  Big Grin 


Gr. Wim
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#52
Bedankt Wim, ook voor de goede adviezen die je gegeven hebt via pb. Ik ga rustig beginnen! Wanneer wordt het eens mooier weer? Alhoewel roeien kan ook in het water Smile Nee voor slecht(er) weer heb ik andere buk/ligfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM