Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietstochten van Wim -de roetsende
#53
(02-Oct-2017, 10:53 PM)Roepers schreef: En gelukkig ook mooi weer. Ik heb zaterdag gefietst, maar echt wel heel nat geworden.


Ik heb vrijdag 50km geroeid in de stralende zon en zondag dus 100km ook in de stralende zon.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#54
Foto's van de laatste twee tochten.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/10/...-zelf.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#55
De LOL-toertocht van november.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/11/...orner.html

14 deelnemers
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#56
Leuk detail van de Quattrovelo. Ik zie er echt een uilenkop in.
Antwoord }
Bedankt door:
#57
De LOL-toertocht van december

https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/12/...v-lol.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#58
Een leuke opkomst voor een decemberrit!
Citaat: Dat je altijd op je schone matje moet stappen, vind ik eigenlijk niet echt handig :-(
Wat bedoel je eigenlijk daarmee? Moet je op het zitje stappen om in de DF te komen. En die is toch na 1 keer instappen toch niet schoon meer?
Antwoord }
Bedankt door:
#59
(05-Dec-2017, 11:51 PM)Roepers schreef: Een leuke opkomst voor een decemberrit!
Citaat: Dat je altijd op je schone matje moet stappen, vind ik eigenlijk niet echt handig :-(
Wat bedoel je eigenlijk daarmee? Moet je op het zitje stappen om in de DF te komen. En die is toch na 1 keer instappen toch niet schoon meer?

Klopt, het instapgat van de DF is veel kleiner dan van de Quest/Strada en zelfs kleiner dan die van de XS. 
Dat heeft voordelen, want het regent veel minder in. Ook de wind 'valt' minder makkelijk in de fiets. Is wel fijn bij 35/40km/u.

Voor het woon-werk-verkeer maakt het niet zoveel uit, want dan zijn mijn schoenen gewoon schoon. 

Tijdens een LOL-tocht wordt er wel eens gestopt en uitgestapt. Sta je dan op een modderige weg, dan stap je daarna met die enigszins vieze schoenen op je matje. Is toch niet zo handig. 

Simpele oplossing is een klein handdoekje op de zitting die je na het instappen naast je legt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#60
Ik kon gewoon zo instappen als ik ook in de strada doe. Dus op de middenbalk en dan mezelf gewoon laten zakken, maar ik heb dan ook extreem korte onderbenen.
Antwoord }
Bedankt door:
#61
(05-Dec-2017, 11:51 PM)Roepers schreef: Een leuke opkomst voor een decemberrit!

De opkomst is iedere rit zo groot, dat 11 rijders als een ietwat kleinere groep wordt ervaren.

We zijn tegenwoordig meestal met meer dan 11 rijders. In alle jaargetijden  Wink

(06-Dec-2017, 06:52 PM)Roef Veerman schreef: Ik kon gewoon zo instappen als ik ook in de strada doe. Dus op de middenbalk en dan mezelf gewoon laten zakken, maar ik heb dan ook extreem korte onderbenen.

Dat lukt mij inderdaad net niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#62
De LOL Eindejaarstocht

Opkomst 16 rijders: 8x open en 8x vm

Afstand: 75km

https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/12/...l-obt.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#63
Geweldige opkomst! Goed om te zien dat er meer mensen de open ligfiets blijven gebruiken in de winter.
Antwoord }
Bedankt door:
#64
(28-Dec-2017, 11:50 AM)Roepers schreef: Geweldige opkomst! Goed om te zien dat er meer mensen de open ligfiets blijven gebruiken in de winter.

Ik moet wel want ik heb alleen maar een open ligfiets. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#65
(28-Dec-2017, 06:00 PM)Bert_Rijssen schreef:
(28-Dec-2017, 11:50 AM)Roepers schreef: Geweldige opkomst! Goed om te zien dat er meer mensen de open ligfiets blijven gebruiken in de winter.

Ik moet wel want ik heb alleen maar een open ligfiets. :-)

Waar was je Bert  Wink  

We hebben je gemist  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#66
(28-Dec-2017, 06:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar was je Bert  Wink  

We hebben je gemist  Big Grin

Hebben jullie mij echt gemist? Ik ben vast van plan om komend jaar een enkele keer mee te fietsen. Misschien dat jullie de route een keer richting Rijssen kunnen doen?
Antwoord }
Bedankt door:
#67
(28-Dec-2017, 07:30 PM)Bert_Rijssen schreef:
(28-Dec-2017, 06:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar was je Bert  Wink  

We hebben je gemist  Big Grin

Hebben jullie mij echt gemist? Ik ben vast van plan om komend jaar een enkele keer mee te fietsen. Misschien dat jullie de route een keer richting Rijssen kunnen doen?

Als jij op de heenweg naar Zutphen de wind mee hebt dan gaat LOL vanzelf die kant op ;-) gewoon wachten tot de wind goed staat dus EN je aanmelden dan ;-).
Antwoord }
Bedankt door:
#68
De februari-LOL-toertocht was vandaag.

http://roeifietsen.blogspot.nl/2018/02/e...neeuw.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#69
12 deelnemers is niet gek. Twee open liggers. Was dat hobbels en bobbels kuilenpad een zandweg. Volgens mij zijn velomobielen daar niet echt op gebouwd. Behalve misschien de Velayo. Misschien toch nog een gaatje in de markt.
Antwoord }
Bedankt door:
#70
De tocht van maart was vorige week.

Gelukkig hebben we de foto's nog.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2018/03/...ollig.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#71
(11-Mar-2018, 07:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Gelukkig hebben we de foto's nog.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2018/03/...ollig.html

Die hoogspanningsmast bij Doetinchem is een mannetje. Is een geinig ding.
Antwoord }
Bedankt door:
#72
(11-Mar-2018, 07:20 PM)Wim -de roetsende schreef: De tocht van maart was vorige week.

Gelukkig hebben we de foto's nog.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2018/03/...ollig.html

Ik lees in je blog het volgende: "LOL gaat trouwens 'concurrentie' krijgen van mensen binnen de eigen geleding.". Begrijp ik het nu goed dat je Twente tot de geledingen van LOL rekent? ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#73
Als ik het goed begrepen heb, dan is Tonnie één van de mede-oprichters van Mooi Twente.

Klopt dat?

Tonnie rijdt ondertussen al weer een half jaar als trouwe LOL-rijder mee.

Hij is er dus één van binnen onze eigen geleding.

Zo voldoende uitgelegd?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#74
(11-Mar-2018, 11:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Als ik het goed begrepen heb, dan is Tonnie één van de mede-oprichters van Mooi Twente.

Klopt dat?

Tonnie rijdt ondertussen al weer een half jaar als trouwe LOL-rijder mee.

Hij is er dus één van binnen onze eigen geleding.

Zo voldoende uitgelegd?

Klopt. Tonnie is mede oprichter van Mooi Twente.

Maar ik snapte je wel hoor.  Big Grin
Het verschil is dat Tonnie in Twente, Overijssel woont en niet in Gelderland. 
Trouwens als je jouw redenatie doortrekt is LOL weer een een "geleding" van Mooi Bennekom omdat "onze" Gerrit van Mooi Bennekom ook wel eens met LOL mee rijdt net zoals Edwin regelmatig bij Mooi Bennekom meerijdt.
Feitelijk zijn we dus allemaal leden van dezelfde familie. :-)

Heb ik het zo goed uitgelegd?
Antwoord }
Bedankt door:
#75
Maar Gerrit is geen mede-oprichter van LOL.
Edwin ook niet van Mooi Bennekom.

Maar Tonnie heeft als LOL-rijder (uit onze geleding dus) nu een andere Ligfietsclub opgericht.

Ik wens jullie trouwens veel plezier en succes daar in Twente.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#76
(12-Mar-2018, 09:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Maar Gerrit is geen mede-oprichter van LOL.
Maar Tonnie heeft als LOL-rijder (uit onze geleding dus) nu een andere Ligfietsclub opgericht.

Klopt, Gerrit is inderdaad geen mede-oprichter van LOL maar Tonnie is dat ook niet. Beiden rijden echter wel (eens) mee met LOL.


(12-Mar-2018, 09:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik wens jullie trouwens veel plezier en succes daar in Twente.
Bedankt! Jij ook veel plezier daar in 't Gelderse Zutphen.  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#77
De 1 april tocht van LOL, wat een lol.

https://roeifietsen.blogspot.nl/2018/04/...r-lol.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#78
De beschrijving van de omvang van de schade zal met met de datum van de tocht te maken hebben, veronderstel ik.
Leuk verslag. Gelukkig dat er toch wat open liggers en een Qv deelnamen. De diversiteit is juist een van de (vele) leuke kanten van ligfietsen geweest.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM