Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke fiets?
#27
Ik gebruik een lederen broekklem van Brooks als ik een wijdere broek aan heb. Posh en overpriced maar werkt goed en je voelt hem niet hinderlijk zitten. En dry wax op de ketting ipv olie helpt ook.
Het beste helpt een fietsbroek...
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Wellicht een kapje er over knutselen, voor zoiets gebruik ik (binnen) bloempotten plastic (niet die hele dunne weggooit potjes). Dit plastic is flexibel, dun, (in zwart, paars, rood...).
Of deze:  https://www.stlfinder.com/model/challeng...lt/4288926

Ik gebruik dat plastic overigens ook voor een extra achterspatbordje, breekt niet zoals de standaard spatborden vaak wel doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ik kan niets aanbevelen. Ik leef in het verleden en rij nu sinds kort weer op een Optima Stinger. Krijg je als je een ouwe l*l bent.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Ik zit soms zelf wel eens te denken aan een andere ligfiets dan mijn huidige en dan kom ik beetje op dezelfde wensen als in dit topic, maar hoe en waar kan ik het beste testen welke fiets mij (nog) beter gaat bevallen?
Ik heb ook wel een budget dingetje en een nieuwe fiets is nog geen optie voor mij Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(29-Apr-2017, 09:16 PM)mrdigitalis schreef: Ik heb een nadeel van deze fiets aan den lijve ondervonden, en dat is dat ik smeer aan mijn broek kreeg t.h.v. het kettingwiel.
Hoop wel dat ik dit kan oplossen, want dit is wel vervelend. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik riep het al even in een ander bericht: Vroeger had ik altijd een beenkap/gamasch die ik nog had van het langlaufen bij me.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Hans Huijgen heeft op zijn blog een koopgids voor open ligfietsen geplaatst. Ik heb gemeend toch nog even mijn Sinnertjes in reactie te moeten noemen omdat die vaak genegeerd worden. Het zijn niet de snelste maar wel heel bruikbare ligfietsen. En de Demon is een doorontwikkeling van de Record waarbij de fiets onder andere veel degelijker is geworden zodat de klachten over aluminium fietsen niet op de Demon van toepassing zijn. Gisteren verbaasde ik mij weer over de enorme wendbaarheid van de fiets. Sinner had een wat korter frame en een wat langer frame voor dito mensen.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Ja handig en duidelijk stukje

Ik rij twee aluminium Raptobike's, waarvan één al bijna 35.000km op de teller heeft en geen framebreuk of scheuren  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Die koop-gids van Hans Huijgen is inderdaad wel handig en duidelijk. Ik heb zelf afgelopen zaterdag in Winterswijk bij ACE een paar fietsen kunnen testen en was voor mij ook zeer leerzaam.
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(30-Apr-2017, 09:55 PM)Roepers schreef: Ik kan de embedfunctie wel aanraden:
Code:
[video=youtube]https://youtu.be/jjKoQWgiHSA[/video]
Resultaat:


Gaat simpel via het filmsymbooltje in het knoppenbalkje boven het bewerkingsscherm.

Ik hoop niet dat dit bericht irritatie opwekt. Ik vind embedden gewoon leuk.

(30-Apr-2017, 09:33 PM)Lopopodium schreef: Zo'n broekklem kopen. Kost een euro of twee. Tot die tijd je broek van het rechterbeen aan de linkerzijde even in je sok stoppen.

Heb je al een foto van de fiets?

De laatste klem die ik had zat mij te strak. Ik zag op Borkum dat sommige fietsers klittenband om hun broekspijp hadden.  Dat leek mij wel wat. Ik heb even zitten zoeken op internet en vond de Zefal Doowah. Interessante optie wmb.

Ik gebruik elastische klittenband bandjes die bij ruitersportzaken verkocht worden om bandages om paardenbenen goed vast te maken. Ideaal en niet duur. Worden meestal per 4 verkocht, dus je kunt nog met iemand delen.

(30-Apr-2017, 09:55 PM)Roepers schreef: Ik kan de embedfunctie wel aanraden:
Code:
[video=youtube]https://youtu.be/jjKoQWgiHSA[/video]
Resultaat:


Gaat simpel via het filmsymbooltje in het knoppenbalkje boven het bewerkingsscherm.

Ik hoop niet dat dit bericht irritatie opwekt. Ik vind embedden gewoon leuk.

(30-Apr-2017, 09:33 PM)Lopopodium schreef: Zo'n broekklem kopen. Kost een euro of twee. Tot die tijd je broek van het rechterbeen aan de linkerzijde even in je sok stoppen.

Heb je al een foto van de fiets?

De laatste klem die ik had zat mij te strak. Ik zag op Borkum dat sommige fietsers klittenband om hun broekspijp hadden.  Dat leek mij wel wat. Ik heb even zitten zoeken op internet en vond de Zefal Doowah. Interessante optie wmb.

Ik gebruik elastische klittenband bandjes die bij ruitersportzaken verkocht worden om bandages om paardenbenen goed vast te maken. Ideaal en niet duur. Worden meestal per 4 verkocht, dus je kunt nog met iemand delen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM