Peiling: Heb je ervaring met de Quatrevelo?
Ja, ik heb er eentje (gehad).
27.27%
12 27.27%
Ja, ik sta op de wachtlijst.
2.27%
1 2.27%
Ja, ik heb er mee proef gereden.
13.64%
6 13.64%
Nee, wel al eens bekeken / gezien in het echt.
31.82%
14 31.82%
Nee, wel al bekeken op internet.
9.09%
4 9.09%
Nee, het is niet interrassant voor mij.
15.91%
7 15.91%
Totaal aantal stemmen: 44 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe en wat met de Quatrevelo
#27
Zie ligfiets.net als je meteen wilt rijden (goede kans om meteen de plaats met de beste naam in Duitsland te bezoeken!).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper
#28
(19-Apr-2023, 03:54 PM)melle z schreef: Zie ligfiets.net als je meteen with rijden (goede kans om meteen de plaats met de beste naam in Duitsland te bezoeken!).

Met afzuigkap Big Grin 

Duits vertalen is niet zo makkelijk als het lijkt, he Google/DeepL?
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#29
Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.

Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#30
Ik zie toch wel dat niet alles nu even noodzakelijk is om al over te besluiten.
Wel toevallige dat er nu net 2 online staan.

Maar sinds wanneer is het Quatrovelo en niet Quattrovelo? Ik zie dat ze zelf nog niet volledige over zijn op de nieuwe naam. Zie in hun factuur 3 verschillende schrijfwijzes. Van dubbel T, enkelvoudige T t/m het afkorten tot QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(19-Apr-2023, 06:24 PM)Hardloper schreef: Maar sinds wanneer is het Quatrovelo en niet Quattrovelo? 
Quattrovelo wordt Quatrevelo

Die fiets van b23kasimir is volgens mij best wel een buitenkansje als ik het zo bekijk. Al zijn occasions in Duitsland wel altijd duur.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#32
(18-Apr-2023, 10:13 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik had ooit een drink systeem met waterfles en slang voor op een trike, daarna tweewielers gereden met andere flessen. Het oude systeem was aan grondige schoonmaak toe toen ie buiten gebruik gesteld werd, niet gedaan en later weggegooid.

In de Quest toch wel een drink systeem met slangetje gekocht, in dit geval een zak. Het is zoveel makkelijker om even een slok te nemen als je alleen maar een slang naar je mond hoeft te brengen. En een trike en een velomobiel heeft een goede mogelijkheid om hem op te hangen of neer te zetten.

Plus met een kap of een dakje is de ruimte om een fles schuin omhoog te houden beperkt.

Bij de Decathlon hebben ze 1 Liter flessen en een speciaal los verkrijgbare slang met dop en slot teutje, dat leeglopen voorkomt.
Dat systeem zet ik met een stukje klittenband, een sluitspeld en een mini wasknijper van de action, vast aan mijn T-shirt of jasje in de winter.
Mocht ik met hoge haast uitstappen dan gaat die knijper los. En soms kapot, daarom heb je er een heel zakje voor anderhalve euro.

Die fles past mooi in een bidonhouder die je wat oprekt eenmalig.
Ideaal systeem voor 1L water.
In de winter warm water, heerlijk voor onderweg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#33
De qv van b23kasmir staat gereserveerd.
Niet voor mij.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper , Willeke_IGKT
#34
(19-Apr-2023, 07:52 PM)Josligfiets schreef: De qv van b23kasmir staat gereserveerd.
Niet voor mij.

Tja, als je iets tweedehands wilt kopen dan moet je snel zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#35
(19-Apr-2023, 04:59 PM)Hoekie schreef: Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.

Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)

En verkocht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#36
(21-Apr-2023, 03:18 PM)Hoekie schreef:
(19-Apr-2023, 04:59 PM)Hoekie schreef: Er staat zelden een QV 2de hands te koop en nu 2.

Naast de QV+ hier boven, een QV hier verkaufe - Quattrovelo/ Quattrevelo | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)

En verkocht.


Gaaf dat jullie sites delen waarop QV's tweedehands worden aangeboden.
Dat bied ons in elk geval kans om in de toekomst betaalbaar een tweehands QV te kopen, aangezien deze in NL nog niet zoveel worden aangeboden.
Hopelijk wel over 3 jaar, zodra mijn spaarpotje voor een QV wat verder gevuld is...
Hoewel de prijs nog behoorlijk hoog blijft.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#37
Nog een, nu uit België, op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lo-te-koop

Boven mijn begroting (en ik ben nog niet zo ver dat ik echt een andere fiets wil.)

Zou je korting krijgen als je belooft de reclame erop te laten?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#38
(25-Apr-2023, 03:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Nog een, nu uit België, op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lo-te-koop

Boven mijn begroting (en ik ben nog niet zo ver dat ik echt een andere fiets wil.)

Zou je korting krijgen als je belooft de reclame erop te laten?

Staat ook op ligfiets.net
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#39
Volgens mij is de reclame er al af. Het gaat hier trouwens over de oorspronkelijke QuaTTrovelo uit april 2017. 10 versnelingen. De behuizing had in het begin issues met dat er uiteindelijk verstevigingen nodig was. Maar dit kan meevallen. Bepaalde wensen rondom extra veiligheid zal hij wel missen. Zoals fellere lampen / 90mm trommelremmen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Volgens mij is de reclame er al af. Het gaat hier trouwens over de oorspronkelijke QuaTTrovelo uit april 2017. 10 versnelingen. De behuizing had in het begin issues met dat er uiteindelijk verstevigingen nodig was. Maar dit kan meevallen.
Dat geldt ook voor de geel/witte Bülk die hier en daar op mijn foto's voorkomt. De meeste verstevigingen en aanpassingen zijn ook nodig in die vroege fietsen; ze worden dus gemodificeerd, en voor die modificaties wordt een betaalbaar, serieproduceerbaar alternatief gezocht in de productie.
Verder zijn vroege modellen uit een serie vaak opvallend licht óf juist opvallend zwaar t.o.v. het latere product. De Milan GT Mk5 was bijvoorbeeld erg licht, te licht. Er zijn dus relatief veel terugroepacties op geweest, o.a. ook voor de achterveer. De DF XL schijnt door de tijd heen juist lichter te zijn geworden. De proefrij-DF XL waar ik eind 2020 in reed was heerlijk rap. 

(25-Apr-2023, 05:05 PM)Hardloper schreef: Bepaalde wensen rondom extra veiligheid zal hij wel missen. Zoals fellere lampen / 90mm trommelremmen
Dat zijn gewoon opties, niet iets nieuws voor de QV ofzo. Puur afhankelijk van de keuze van de eigenaar dus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#41
Een QV heeft inderdaad de nodige verbeteringen gekregen. Met name van de achterbrug is belangrijk.
Bij een oudere QV, zoals die in België, zou ik 'm bij VM.nl langs brengen voor check/aanpassing waar mogelijk en/of wenselijk.

De fellere lampen (IQ-X 150) zijn inderdaad van later. De 90mm trommelremmen waren altijd al een optie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#42
De fiets uit België is trouwens met 90mm trommelremmen. Voor de rest heel standaard. Maar de rest van de opties die ik graag zou willen heeft hij niet.

En even binnen brengen in Dronten is inderdaad een goed idee voor dit model.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#43
(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Een QV heeft inderdaad de nodige verbeteringen gekregen. Met name van de achterbrug is belangrijk.
Als hij vooral stilgestaan heeft zou hij het overleefd kunnen hebben zonder die aanpassing. Als er wat kilometers op staan is het waarschijnlijk al wel stuk geweest.

(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: De fellere lampen (IQ-X 150) zijn inderdaad van later. De 90mm trommelremmen waren altijd al een optie.
De IQ-X E (zonder die E is het een dynamolamp) bestaat al langer dan de QV, maar is mogelijk niet vanaf het begin als optie gevoerd. De mijne werd er oorspronkelijk ook niet mee uit Roemenië gekomen, de lampen zijn gewisseld voor aflevering en ik heb ze later zelf aangesloten (dus zonder licht voor naar huis gereden). Ook m'n DF XL had oorspronkelijk een Cyo Premium, deze heb ik na 1000 km laten omwisselen voor een IQ-X E.
De Cyo Premium is overigens ook nog behoorlijk "op te voeren": Analyse van de Lumotec IQ Cyo Premium

(26-Apr-2023, 10:02 AM)Hoekie schreef: Bij een oudere QV, zoals die in België, zou ik 'm bij VM.nl langs brengen voor check/aanpassing waar mogelijk en/of wenselijk.
(26-Apr-2023, 10:15 AM)Hardloper schreef: De fiets uit België is trouwens met 90mm trommelremmen. Voor de rest heel standaard. Maar de rest van de opties die ik graag zou willen heeft hij niet.

En even binnen brengen in Dronten is inderdaad een goed idee voor dit model.
Eigenlijk is overdracht via velomobiel.nl bij zo'n aankoop sowieso geen slecht idee, ook als het een paar extra eurootjes kost. Het is gewoon een fors bedrag. Een soort aankoopkeuring, is bij auto's ook heel gewoon. Eventuele verborgen schades komen dan vermoedelijk wel boven water.
Aan de andere kant is zowel een aankoopkeuring als een splinternieuwe fiets ook geen 100% garantie dat er niets mis gaat; ik liep op m'n eerste Quest nog wel redelijk leeg, ook nadat die voor het eerst bij velomobiel.nl geweest was en ik verzocht had e.e.a. even na te kijken. Nu heeft dat ook met mijn gewicht te maken (destijds net over de 100 kg, ruim 20 kg zwaarder dan de vorige eigenaar), maar toch. Ook met m'n (splinternieuwe) QV had ik behoorlijk wat issues; dat zorgde er destijds samen met de snelle groei van m'n ukkie voor dat ik de QV verruilde voor een Milan.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper
#44
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een QV (en een Milan GT) van dichtbij gezien en ik was onder de indruk van de kwaliteit van de afwerking. Erg snel was hij trouwens niet op de baan, maar dat kan ook aan de wat zwaar uitgevoerde bestuurder gelegen hebben (voor de duidelijkheid, ik was niet de bestuurder).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
#45
(26-Apr-2023, 05:17 PM)melle z schreef: Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een QV (en een Milan GT) van dichtbij gezien en ik was onder de indruk van de kwaliteit van de afwerking. Erg snel was hij trouwens niet op de baan, maar dat kan ook aan de wat zwaar uitgevoerde bestuurder gelegen hebben (voor de duidelijkheid, ik was niet de bestuurder).
Die zijn zeker fraai afgewerkt! Maar eerlijk gezegd geldt dat tegenwoordig wel voor het meeste dat uit Roemenië komt. 
Zeker boven de 40 is een QV wel wat langzamer dan de rest. Een perfecte druppelvorm gaat nu eenmaal niet met 4 wielen, en op een baan pluk je niet de vruchten van de extra stabiliteit of bagageruimte.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Hoekie
#46
(27-Apr-2023, 12:50 AM)365cycle schreef: Zeker boven de 40 is een QV wel wat langzamer dan de rest.
Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
(27-Apr-2023, 09:59 AM)melle z schreef: Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn.
Haha nee, je kan er wel een stukje sneller mee als het moet.


Vanaf ongeveer 1 minuut wordt het interessant. Omstandigheden zijn best gunstig, windstil en warm. Vermogen rond de 300W op het lange rechte stuk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#48
(27-Apr-2023, 11:52 AM)365cycle schreef:
(27-Apr-2023, 09:59 AM)melle z schreef: Veel harder dan 20-25 leek het niet te gaan, maar de stroomlijn en het aantal wielen zullen daarvan wellicht niet de hoofdoorzaak geweest zijn.
Haha nee, je kan er wel een stukje sneller mee als het moet.


Vanaf ongeveer 1 minuut wordt het interessant. Omstandigheden zijn best gunstig, windstil en warm. Vermogen rond de 300W op het lange rechte stuk.


Whauw, die gaat hard!
Welke coureur is dat joh?
Tikt ie er de 60 aan?

50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad! 
Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject.

Gaaf filmpje!
Je zit die scootergast denken....
Is dat nou een uil in mijn spiegel?
Wat, inhalen?
Nee toch?
Was het dan een rode kater?

Dat beloofd nog wat, als die fiets zo hard kan.
Vast niet met mij erin na een lange werkdag en een hongerig gevoel, maar het geeft wel hoop...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
#49
(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: Whauw, die gaat hard!
Welke coureur is dat joh?
Tikt ie er de 60 aan?
Ik zei de gek! Weet niet of ik echt over de 60 gegaan ben. De GPS had nogal moeite m'n positie nauwkeurig te bepalen. 
Op het stukje bergaf ging ik wel in die richting, daarna klopt de snelheid wel ongeveer. Krap over de 50 dus. Geloof dat de CatEye op een gegeven moment ook 54 aangaf. Net genoeg om een niet opgevoerde scooter weg te rijden Big Grin Het ding stonk, dus ik had een goeie reden om in te halen.

(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: 50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad! 
Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject.
Het was hier, het fietspad langs de N848. Ik kwam van een klant vandaan, en zou met een vriend terugrijden die in Nieuwegein werkt, dus was onderweg naar IJsselstein om vanaf daar door te karren.

(27-Apr-2023, 01:15 PM)GerDilven schreef: Gaaf filmpje!
Je zit die scootergast denken....
Is dat nou een uil in mijn spiegel?
Wat, inhalen?
Nee toch?
Was het dan een rode kater?

Dat beloofd nog wat, als die fiets zo hard kan.
Vast niet met mij erin na een lange werkdag en een hongerig gevoel, maar het geeft wel hoop...
Haha, ik kwam na zo'n 100 km (op de hele dag) de man met de hamer ook tegen hoor. Echt te hard gereden van Gorinchem naar IJsselstein. Wat snoep erin hielp wel, maar de laatste 40 km waren zeker niet m'n snelste.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Bacchus
#50
(27-Apr-2023, 06:17 PM)365cycle schreef: 50 op het lange stuk. En lang, en tam op t fietspad! 

Da's vast niet rondom een stad, op vrijdagmiddag...Dan is het aardig drukker op mijn woonwerk traject.


Tussen 1'36 en 3'56 volgens mij 2 km afgelegd. Da's een gemiddelde van 51.4 km/h. Petje af. thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
#51
Op dit moment denk ik steeds meer aan deze kleur en geen oranje velo:
[Afbeelding: F75-B7-B24-CB86-4071-BD59-DBC9-A345-BE4-B.jpg]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
Fraai kleurtje! Misschien combineren met een zilvergrijs of zelfs koper, zodat het niet zo’n donker geheel wordt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM