Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schnellstes Velomobil der Welt (alweer)
#1
Daniël Fenn heeft wederom de allersnelste vm ter wereld gebouwd.


https://m.youtube.com/watch?v=xqgTXl_0ep...idUo6YTazE


De laatste die hij heeft gebouwd is altijd weer de allersnelste. 
Tja, het lijkt mij ook niet zo logisch om een tragere gaan bouwen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#2
Als je doel is om een wereldrecord te pakken ben ik het helemaal met je eens. Vooral interessant dat de verbeteringen 100% uit de aerodynamica komen. Het lijkt erop dat de fiets na de schouders heel snel smaller wordt en in een opvallend dunne punt uitloopt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ongetwijfeld een snel ding.
Mij valt op dat het er heel darthvaderig uitziet. Als binnenkort een ufo onder de radar gemeld wordt dan zal het deze zijn.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Inderdaad is steeds de nieuwste de snelste. Bij de A9 werd heel hard verteld dat ie nooit meer een kleine velomobiel ging maken. Deze is toch echt wel een stukje kleiner.

Hij is naar mijn idee een perfectionist, die probeert om de best mogelijke Velomobiel te bouwen voor het doel dat hij ermee voor ogen heeft. Een gewone alledaagse velomobiel heeft een ander doel als wedstrijden winnen. Deze is niet bedoeld om boodschappen mee te doen.

Ook interessant voor de bezitters van Velomobielen met een mastgootje, de tip die hij in een ander filmpje geeft om die iets beter vast te plakken.

Daniel heeft ooit een ongeluk gehad, vandaar dat ie rijdt met twee verschillend lange cranks, en dat de bobbeltjes ook a symetrisch zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Citaat:Ook interessant voor de bezitters van Velomobielen met een mastgootje, de tip die hij in een ander filmpje geeft om die iets beter vast te plakken.

Heb je daar een link van?

En....wat is een mastgootje? Heb ik die ook  Huh
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(13-Aug-2023, 09:36 AM)Jeroen S schreef: Hij is naar mijn idee een perfectionist, die probeert om de best mogelijke Velomobiel te bouwen voor het doel dat hij ermee voor ogen heeft. Een gewone alledaagse velomobiel heeft een ander doel als wedstrijden winnen. Deze is niet bedoeld om boodschappen mee te doen.

Een gewone velomobiel als de mijne kun ook je blauwe racebanden op zetten en het verschil is amper merkbaar eens je de 60 km/u gepasseerd bent. Timo Eden, een Duitser waarmee ik in het noorden een "ritje" mee gemaakt had reed met een Milan SL MK4 in Aldenhoven en was amper trager dan Daniel Fenn. De Milan SL is feitelijk de Porsche Turbo die je niet zomaar eventjes aan de kant zet. Die gaat al decennia mee en is de referentie als het gaat om snel en efficiënt forenzen.

Over mijn eigen velomobiel zullen sommigen zeggen "dat is een race velomobiel". Niet dus, de fiets is gebouwd voor kleinere mensen, ik pas er met 1,79 perfect in. De kritiek race velomobiel komt van grotere mensen die het spitijg vinden dat ze er zelf niet inpassen.

Verder poogt Daniel met supersnelle banden, geweldig asfalt en tests die enkel uitgevoerd worden zonder wind een beeld te schetsen van onwerkelijke prestaties die geen enkele andere velomobiel zogezegd aankan.  Ik las op het Duitse forum een geweldige reactie van iemand, die zei namelijk iets in de zin van "mag ik hem terugsturen als ik er geen 60 km/u mee haal bij 175 watt?"    

Als je dergelijke waarden de wereld instuurt mag je reacties verwachten, helaas is men daar niet zo mee opgezet want als je die waarden in twijfel trekt (meer bepaald het dagelijkse gebruik waarvoor de velomobiel gebouwd is), dan wordt dit al snel als een aanval/kritiek beschouwd.  In mijn geval rijd ik snel zat met de Snoek met de CCU's en slechter asfalt, vooral in zomerse omstandigheden.    


Al bij al, de aerodynamica bij de snellere fietsen is amper merkbaar, wat sommigen ook mogen beweren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
De aerodynamica maakt juist dat het een snelle fiets is. Maar de subtiele verschillen tussen de echt snelle modellen zijn dusdanig klein dat ze nauwelijks merkbaar zijn. Ook al omdat bij de snelheden die de meesten er mee halen, de rolweerstand nog een erg grote rol speelt, omdat de aerodynamica zo goed is.

Ik vind het wel geinig dat op het Velomobilforum, het draadje inmiddels een andere naam heeft. (ist derzeit; Snoek) is er achter gekomen.

Welke objectieve testmethode er ook gebruikt wordt, naar mijn idee zit er steeds een factor in die niet zo goed gemeten wordt.

Van de bergafrollen test, daarbij meet je wel de aerodynamica, maar niet hoe goed de fiets trapenergie in snelheid omzet.
Powermeter, dat gaat alleen met cranks of pedalen. Hoeveel er onderweg naar het achterwiel verdwijnt is onduidelijk. Er is geen powermeter naaf die enkelzijdig werkt. Het kan ook zijn dat iemand gewoon beter kan presteren in de ene of de andere fiets, dus bij gelijke hartslag meer vermogen levert.
Wedstrijdresultaten zijn ook geen goed vergelijk omdat er in wedstrijden heel erg veel kan gebeuren en niet altijd de snelste wint.

@wim ik zie dat ik je nog geen antwoord heb gegeven.

Als je bij Youtube op het icoontje van het kanaal klikt, kom je op de verzamelpagina. Daar vindt je meerdere video's van die persoon. Zo ook deze; https://www.youtube.com/watch?v=XUrBV9RbjBE

Het gaat daarbij om een verbetering aan de Alpha. Het mastgootje is dat stukje wat van de Brug schuin omhoog loopt. Bij de DF zit ook zoiets uit Carbon, maar dan weer net anders vormgegeven. Dat plakt ie aan de vloer vast, daar zweefde het net boven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM