Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Northern Lights Motors velomobiel?
#1
Er staat een Northern Lights Motors velomobiel?? Fiets?? 557?? Te koop in België. Click

Ik vind het een machtig mooie fiets maar deze is zelfs nog 10 centimeter breder dan de Velayo en die heeft het al moeilijk genoeg op straat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#2
Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Weer zo'n vogel die weigert voldoende afschrijving voor zijn rekening te nemen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(08-Nov-2023, 04:04 PM)Bob Hagendijk schreef: Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?

Om maar te zwijgen van onderhoud aan die volledig aan weersinvloeden blootgestelde derailleur....vreemde keuze inderdaad...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(08-Nov-2023, 04:04 PM)Bob Hagendijk schreef: Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?

Volgens mij omdat de ontwerper de fiets met alleen een gemotoriseerd (volledig dicht) achterwiel wou verkopen, zonder trappers/ketting/derailleur en andere poespas, maar dan krijg je teveel papierwerk, e-bike met 25/45 is makkelijker, en dan krijg je dit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(08-Nov-2023, 04:11 PM)Roepers schreef: Weer zo'n vogel die weigert voldoende afschrijving voor zijn rekening te nemen.

Groet,

Marco

Hij heeft er 6600 GBP voor betaald. Dat is bijna 7250 euro.  Vraagt er nu 6000 euro voor.  Valt voor mij toch echt onder het kopje 'voldoende afschrijving'.
Daarnaast is het een vraagprijs, dus valt er vast wel iets af te praten denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#7
Als dat ding nou 80km/u per uur kan dan wil ik 'm wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#8
Saukki heeft een mooie video gemaakt over de Northern Light, al is de productie versie toch net iets anders geworden. In mijn beleving is het ding echt ontworpen door een auto ontwerper, niet gehinderd door enige ervaring met fietsen. Vermoed dat ie om die reden ook verkocht wordt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Sorry, maar voor mij gaat dit niet de innovatieve kant uit.
We gaan weer terug naar de trapauto met gelikte lak. Dan kijk ik veel liever naar de ontwikkelingen m.b.t. de Snoek.
Wat de Snoek wint aan aerodynamica verliest dit apparaat dat. De eerste de beste tadpole wint het al van dit apparaat.

Maar goed, smaken en inzicht verschillen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#10
Ik vind het gewoon een maf ding  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(08-Nov-2023, 07:03 PM)ZoefZoef schreef: Hij heeft er 6600 GBP voor betaald. Dat is bijna 7250 euro.  Vraagt er nu 6000 euro voor.  Valt voor mij toch echt onder het kopje 'voldoende afschrijving'.
Daarnaast is het een vraagprijs, dus valt er vast wel iets af te praten denk ik.

5700 toch? De transportkosten reken ik niet mee. Het komt neer op 6.544,85 euro. Wel veel goedkoper dan een reguliere velomobiel. Daar verbaas ik mij wel over.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#12
Maar dit noem ik een trapauto!!

Met gelikte lak. En daar vallen veel mensen op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(08-Nov-2023, 09:25 PM)Tom Fekkes schreef: Met gelikte lak. En daar vallen veel mensen op.


Ik vind de kale grijs met de rode pipo neus niet echt gelikt, als je dan toch een unieke creatie maakt geïnspireerd door klassieke auto's geef hem dan tenminste een iconische "klassieke auto" kleur zoals bordeaux rood, turquoise, parelwit etc. De QV doet dat hartstikke goed.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
En racing green uit Engeland

Maar ik zie geen fans van dit apparaat. Klopt dat?
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(08-Nov-2023, 09:44 PM)Tom Fekkes schreef: En racing green uit Engeland

Maar ik zie geen fans van dit apparaat. Klopt dat?

Nou, als je het filmpje van Saukki opzoekt en naar het vele commentaar onder die video kijkt, lijken er toch wel aardig wat liefhebbers / geïnteresseerden te zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#16
Ik vind het een mooi ding op zich, en het lijkt me ook een hoge fun-factor hebben, maar hij is gewoon veels te groot en zwaar voor ons kleine landje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(08-Nov-2023, 09:59 PM)Gideonaut schreef: Ik vind het een mooi ding op zich, en het lijkt me ook een hoge fun-factor hebben, maar hij is gewoon veels te groot en zwaar voor ons kleine landje.

Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(08-Nov-2023, 10:32 PM)ZoefZoef schreef: Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar.
Met 50 of 60 km/h is het zelfs niet ideaal tussen de auto's op de weg.
Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
(08-Nov-2023, 11:11 PM)365cycle schreef:
(08-Nov-2023, 10:32 PM)ZoefZoef schreef: Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar.
Met 50 of 60 km/h is het zelfs niet ideaal tussen de auto's op de weg.
Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink

In de grote stad niet met 25km/u.  In een boerendorp tussen de weilanden zal het een ander verhaal zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(08-Nov-2023, 11:18 PM)ZoefZoef schreef: In de grote stad niet met 25km/u.  In een boerendorp tussen de weilanden zal het een ander verhaal zijn.

Juist daar niet.

In de steden heb je veel 30 km zones, daar kom je met 25 km/u redelijk mee.
Buiten de dorpen gaat de snelheid meteen naar 60, automobilisten gaan dat ook meteen rijden, meestal op smalle wegen waar inhalen niet kan.

Als ik in de polder hier in de buurt fiets lukt het tegenliggers nog net, inhalen heb ik liever niet en als er een vrachtwagen of grote trekker langs komt sta ik zeker in de berm of op een inhaal baai. En dat is met een 76 cm VM.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#21
Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink

Gaat dat ding maar 25km/u  Doh  Big Grin 

Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink

Gaat dat ding maar 25km/u  Doh  Big Grin 
Nou ja, er zit voor zover ik op de foto's kan zien geen kenteken op, dus als ie noemenswaardig sneller gaat dan 27 km/h mag je 'm hier op de openbare weg gewoon niet gebruiken.

(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
Ik weet niet of ik het in geld wil uitdrukken, maar de praktische bruikbaarheid wordt er wel flink door beperkt idd. En da's niet het enige >>>



Ze hebben de modelnummers een beetje omgegooid, als je op de site kijkt is de 428 nu niet ondersteund (met 40 kg en 3,4m lengte, en vermoedelijk een minder goede stroomlijn dan een Mango). De 557 lijkt nog het meeste op die uit het filmpje (maar dan met een ketting naar het achterwiel, motor spec = 250-750W maar dat is hier dus 250W), de 630 is een speed pedelec (en kan dus 45 km/h).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(en kan mag dus 45 km/h)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
kentekenplaatje, brommerrijbewijs, verzekering.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
De site van de Northern Lights zegt dat de 557 is een maximum snelheid van 40 mph (64,37 km/h) heeft.

Vervolgens staat er in de FAQ: "E-bikes have an assistance cut off at 15.5mph in the UK, how is the top speed faster than this?"

Antwoord: "The aerodynamic drag of the NLM’s is relatively tiny when compared to traditional bicycles, so sustaining relatively high speed even when the “assistance” is turned off is perfectly possible."

Dat zijn dus snelheden die de snelsten van ons halen in de Bülk of een Milan en dan niet eens als permanente kruissnelheid. Ik geloof niet dat de stroomlijn van de Northern lights beter is dan die fietsen. Dus ik heb er mijn twijfels over.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#26
Ik gok dat ik er wel een sprint mee zou kunnen trekken naar ergens rond die 64, mits de kettinglijn niet gigantisch veel verliezen heeft en de motor een echte vrijloop heeft.

Maar dat is dan wel wat het is; een sprint. En dan moet ik alles geven wat ik heb.
Met al die onderdelen buiten de carrosserie en die luchthapper die een dakje voor moet stellen kan dit ding gewoon niet echt snel zijn. Ik denk dat een constante kruissnelheid van 50 km/h (~30 mph) mij al niet gaat lukken.

Maar goed, tot nu toe is het speculeren, dus...

zojuist gemaild schreef:Beste,
er is op het forum een levendige discussie ontstaan over de Northern Light 557 die u aanbiedt, de meeste ervaren velonauten twijfelen sterk aan de rijkwaliteiten.
Ik ook, maar ik ben wel nieuwsgierig. Vermoedelijk heb ik geen koopinteresse, maar ik wil het toch even vragen; zou een testrit eventueel mogelijk zijn?
Ik vernam volgens mij dat u zelf een Milan wilde proberen, als u nog geen ervaring heeft met dit soort velomobielen kan ik (naar keus) m'n Bülk of DF XL meenemen, zodat we er allebei wat aan hebben.
hartelijke groet,
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM
montage standaard
Goedkope snelspanner...melle z — 05:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM