ligfietsers.nl

Volledige versie: Kiezen en uitproberen van een VM voor iemand die nog nooit in een VM gezeten heeft.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3
(20-Jun-2021, 03:21 PM)Coen__ schreef: [ -> ]Ah, gehele aandrijflijn is zeker ook vernieuwd? Dan ook geen 9 speed meer?
Drie bladen voor, 9 tandwielen achter.

De Quest heeft, volgens Peter de Rond, ongeveer 8000 km gelopen. Het kan dus inderdaad nog allemaal origineel zijn.
Wow, ook nog een Whike erbij. Mooi hoor.
Veel plezier met de Whike! Ik vond het een heerlijke fiets, zonder het zeil. Blush
Ik rij ondertussen een jaar in de Quest.
Hij kwam de zaterdag van het vaderdag weekend een jaar geleden, dit jaar, de zaterdag van het vaderdag weekend ben ik de 4000 km gepasseerd.

Waar ik eerst moeite had om de 20 km/u te halen en vast te houden tot de volgende bocht, afgelopen weekend met de Waterlandse liggers had ik 20 km/u gemiddeld op de teller en stukjes tot 35 km/u op een vlakke weg.
Indrukwekkend!
Als je het zo zou moeten inschatten, hoe is de verhouding in verbetering van je handigheid ten opzichte van verbeterd vermogen (fitheid), die daarvoor verantwoordelijk is?
Gezien het moment dat de grootste verbetering plaats vond, ik denk dat de banden er erg veel mee van doen hebben.
Ik fiets alle werkdagen 5 km heen en meestal 5 maar soms 10 of 25 km terug, dus spier opbouw is zeker een deeltje.

En ik ben in dat jaar ook tien kilo afgevallen, (andere oorzaak) wat ook niet tegen werkt.

Woon-werk is deels stads bebouwing en iets te veel onoverzichtelijke kruisingen waar ik door ervaring ook sneller geworden ben.

Wat ook hielp met die snelle rit is dat iemand voor mij de route en het tempo aangaf, ik heb alleen op het verkeer hoeven letten en dat was meestal rustig op polder wegen.
Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. Als sneller bochten door durft te gaan merk je dat snel in je gemiddelde snelheid.
Temperatuur, banden, en conditie helpen ook een heel end
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin
(23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin

Iets minder extreem Smile Niet stapvoets door elke scherpe bocht
(23-Jun-2022, 10:54 PM)Frutsel schreef: [ -> ]
(23-Jun-2022, 04:09 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(23-Jun-2022, 01:19 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Vertrouwen in de grenzen van de velomobiel helpt ook om de snelheid te verhogen. 
Op twee wielen door de bocht bedoel je? Big Grin

Iets minder extreem Smile Niet stapvoets door elke scherpe bocht
Die grenzen gelden overigens ook voor een trike. Ik neem bochten nu beduidend sneller dan 3 maanden geleden. Ook voor en trike geldt: 'de gang erin houden'  heb ik wel gemerkt.
Klopt, en naarmate je harder gaat rijden wordt dat ook steeds meer een vereiste om het gemiddelde en dus de reistijd op peil te houden (als dat je doel is).
Als het klokkie op 50 gemiddeld staat, loopt het harder terug wanneer je rustig door een 30-zone knort, dan wanneer het gemiddelde ook 30 was.
Pagina's: 1 2 3