ligfietsers.nl

Volledige versie: Nieuw hier i.v.m. aanschaf Snoek, groeten uit Leeuwarden.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hallo,

Ik ben Dennis uit Leeuwarden en rij al een flink aantal jaar op een Performer JC70-AL trike. Deze is inmiddels aardig gemodificeerd.

Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en na 2 proefritten de beslissing genomen om een Snoek te bestellen van velomobiel.nl
Nu is hier een lange levertijd op, dus heb ik mooi de tijd om door te sparen en goede afgewogen keuzes te maken voor alle opties die mogelijk zijn. Voor die opties zou ik graag jullie raad voor willen hebben, maar ik maak daar nog wel losse topics voor aan.

Groeten, Dennis
Welkom Dennis.

Ik kan helaas niet veel helpen, daar ik bezig ben met een tweedehands Quest (3 x 20") kopen, de verkoper is er nog aan aan het werken. Slechts 2 maanden wacht tijd.

De snoek ziet er mooi uit en zal waarschijnlijk nog beter rijden.
Alvast veel plezier toegewenst.

Willeke
Welkom op dit forum Dennis,

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Ik heb nu een DF, daarvoor had ik een XS en daarvoor een Mango.


De Snoek is echt een supermooie en bloedsnelle vm. Daar zul je geen spijt van krijgen.

Voor opties zou ik vooral in overleg gaan met de mannen van velomobiel.nl.


Ik kan echter wel wat persoonlijke voorkeuren doorgeven.

Een tilbeugeltje aan de achterkant.
Ik heb van die lampsteuntjes bij de spiegels, omdat ik een groot deel van het jaar in het donker fiets.
Armsteunen, die ik schuin heb geplaatst zodat mijn bovenarmen net boven de elleboog erop rusten.
Een claxon en een bel.
Extra reflectiemateriaal.

Ik ga nog even nadenken en eventueel aanvullen.

Aanvulling:
2x spiegels 
1x bidonhouderbevestiging
Mini-vizier
Dag Dennis,

De Snoek lijkt mij een prachtfiets!

Na een aantal questen trap ik nu rond in een DF.
Omdat een DF laag ligt, schuurde in het proefmodel de vooronderkant over verkeersdrempels heen. Ook bij het betreden van een pont was dit zo. Hierom volgde ik de zelfde 'truuk' die 'sportauto's met een (ver) laag(d)e onderkant gebruiken: Ik reed schuin de pont op.

Voor weer normaal verkeersgedrag en omdat carbon hard slijt met het schuren over verkeersdrempels heb ik een centimeter hogere voorvering genomen. Dit rijdt een stuk prettige, alleen zitten de voorwielen niet meer centraal in de wielkast.

Ik las dat de Snoek even laag op de sloffen reed......


Verder heb ik een ossekopstuur laten maken. Het klassiek stuur zorgde er nl voor dat mijn polsen draaide en dit was vervelend. Vaak fietste ik met de muis van mijn handen tegen de zijkant van het klassiek stuur. Het stuur houdt nu heerlijk ontspannen vast; alleen ophangen tegen de bovenkant bij het uitstappen lukt me met dit model nog niet goed.

Niels, vis, van der Wal