21-Sep-2022, 08:35 AM
(19-Sep-2022, 07:35 PM)365cycle schreef: [ -> ]Goed... ik heb het kenteken, busnummer en tijd. Straks ff een klacht indienen.
Had jij geen cam aan boord?
(19-Sep-2022, 07:35 PM)365cycle schreef: [ -> ]Goed... ik heb het kenteken, busnummer en tijd. Straks ff een klacht indienen.
(21-Sep-2022, 03:45 AM)Bart Verbeek schreef: [ -> ](20-Sep-2022, 08:33 PM)Lopopodium schreef: [ -> ]Kijk. Ik zou de buschauffeur een bos bloemen sturen nu!
Als je zijn visie deelt, dan zou ik dat zeker doen.
(20-Sep-2022, 11:23 PM)Joostp schreef: [ -> ]Zo'n luchthoorn heb ik net aangeschaft. Ze maken een bak herrie. https://www.toetershop.nl/luchthoorns , zoek op airzound . Een review kan ik er nog niet van geven, maandag op mijn fiets geschroefd.(20-Sep-2022, 08:33 PM)Lopopodium schreef: [ -> ]Kijk. Ik zou de buschauffeur een bos bloemen sturen nu!
Misschien moet ik dat ook maar doen naar al die automobilisten die het nodig vonden om nog snel voor mijn neus in te voegen op de weg waar ik fiets en vervolgens door de dorpskern met smalle straatjes hinderlijk voor mijn neus te blijven rijden, remmend voor elke drempel en ander eng iets, en mij ondertussen de walm van de uitlaat laten inhaleren zonder kans op inhalen. Dat is vast ook ter mijner bescherming.
Jammer dat ze niet zullen schrikken als ik mijn bel gebruik. Ik zou wel een bustoeter op mijn fiets willen op zo'n moment...
Kennelijk slaan bij ‘medeweggebruikers’ soms zekeringen in het hoofd door als ze zich ‘gehinderd’ voelen door zo’n rare contraptie op ‘hun’ weg. Gek genoeg is mijn driewieler ongeveer even breed en ik maak dit soort verkeersterreur nauwelijks mee. Een behoorlijk harde luchthoorn is er wel, voor fietsgebruik. Ik gebruik ‘m ook op m’n zeilboot. Je moet ze oppompen, maar dat lukt vast ook met een CO2 patroon: https://www.youtube.com/watch?v=E-Jtk6_g8x8 Geen idee waar te koop, ze staan op de Azub fabriekssite, dus via Azub dealers, misschien.
(21-Sep-2022, 08:35 AM)berth9999 schreef: [ -> ]Had jij geen cam aan boord?Nee, (nog!) niet in de DF.
(21-Sep-2022, 10:35 AM)Lopopodium schreef: [ -> ]Een volgende keer gewoon even stoppen en naar het raampje lopen van de chauffeur en vertellen wat je er van vond? Tenminste, als je het in je hebt om het niet te laten escaleren. Anders maar niet doen.Ik moest dus ook naar huis... en dan moet ik dus stoppen, omkeren, etcetera.
(30-Jan-2023, 12:22 PM)365cycle schreef: [ -> ]We hebben er weer één op deze mooie maandagochtend.
Ik was te voet onderweg, en liep aan het begin van een oversteekplaats (over een fietspad). Daarna komt er dan een klein eiland, de eerste rijbaan met een zebra, dan zo'n middeneiland, dan weer een stuk zebra over de tweede rijbaan, en dan nog een eiland en het fietspad aan de andere zijde. Ik kijk dan altijd alvast uit voor beide rijbanen, en keek een automobilist recht aan. Hij besluit dat hij wel even voor me langs moet kunnen (er stond nog een auto voor 'm), en laat z'n voet van de rem zodat z'n auto totaal op de zebra komt te staan (en het was een lang kreng, dus de hele zebra was ook geblokkeerd). Daar kon hij niet verder, want er stond een auto voor 'm te wachten tot de rotonde vrij was. Mijn hele weg was dus geblokkeerd, meneer keek stuurs voor zich.
Ik liep op m'n dooie akkertje vóór zijn auto langs, terwijl de auto voor hem al aan het wegrijden was. Jij de hork uithangen, dan doe ik vrolijk met je mee...
(30-Jan-2023, 02:28 PM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]In Amsterdam heb ik wel eens een schop gegeven tegen een auto.Ik heb jaren geleden een keer uit een reflex zo'n harde klap op het dak van een auto gegeven dat mijn linkerhand er zeer van deed en ik bang was dat er een deuk in het dak zat. De auto stak van rechts vanuit een uitrit het fietspad over naar de hoofdrijbaan en ik knalde er bijna tegenaan. Een paar honderd meter verder stond de automobilist mij op te wachten, duidelijk uit op een confrontatie. Gelukkig was ik zo wijs om meteen mijn hand uit te steken en mijn excuses aan te bieden, waarop hij mij vertelde dat hij mij niet gezien had toen hij het fietspad opreed. Toen hij mij vervolgens te laat opmerkte raakte hij in paniek omdat hij ook niet door kon rijden vanwege aankomend verkeer op de hoofdrijbaan. Toen ik die klap op zijn dak gaf heeft hij van schrik gas gegeven en op een haar na een auto op de hoofdrijbaan gemist (dat is mij totaal ontgaan). We hebben met z'n tweeën nog even na staan trillen en hebben elkaar toen nogmaals de hand geschud, maar ik had hem wel een knuffel kunnen geven zo blij was ik dat ik net een aanrijding en een vechtpartij gemist had. (Er zat overigens geen deuk in het dak, maar mijn hand heeft nog een week pijn gedaan.)
(30-Jan-2023, 12:22 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ik liep op m'n dooie akkertje vóór zijn auto langs, terwijl de auto voor hem al aan het wegrijden was. Jij de hork uithangen, dan doe ik vrolijk met je mee...
(30-Jan-2023, 10:47 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](30-Jan-2023, 12:22 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ik liep op m'n dooie akkertje vóór zijn auto langs, terwijl de auto voor hem al aan het wegrijden was. Jij de hork uithangen, dan doe ik vrolijk met je mee...
Ik zag een keer een filmpje dat een man zich niet bedacht en gewoon over de motorkap liep.
(30-Jan-2023, 08:52 PM)melle z schreef: [ -> ]Ik heb jaren geleden een keer uit een reflex zo'n harde klap op het dak van een auto gegeven dat mijn linkerhand er zeer van deed en ik bang was dat er een deuk in het dak zat.Een deuk in het dak van een auto krijgen is een hele moeilijke opgave. Weleens bij een wrak geprobeerd door erop te springen. Vooral heel hard gevallen. De lak was beschadigd, maar het dak sprong gewoon terug naar z'n oorspronkelijke vorm.
(30-Jan-2023, 08:52 PM)melle z schreef: [ -> ]Natuurlijk zijn er mensen in het verkeer die zich dom gedragen, maar ik heb er van geleerd dat een inschattingsfout vaak net zo waarschijnlijk is als kwade wil.Eens. Wat ik niet vermeld had: Dit is één van de drie rotondes waar het tijdens de ochtendspits letterlijk iedere dag prijs is. Als je je niet assertief opstelt en doet alsof je zonder te kijken keihard doorfietst krijg je géén voorrang, terwijl je daar wel recht op hebt. En als er weer een keer een politie-auto staat doet iedereen poeslief.
(30-Jan-2023, 10:47 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik zag een keer een filmpje dat een man zich niet bedacht en gewoon over de motorkap liep.
(30-Jan-2023, 10:51 PM)Lopopodium schreef: [ -> ]Of de deur opent, door de auto kruipt en aan de andere kant via de deur weer uitstapt om verder te lopen.Dit was een lel van een cabriolet. Dan zou ik bij die kerel op schoot moeten gaan zitten en dan doorschuiven. Volgens mij pleeg ik dan een strafbaar feit, haha
(30-Jan-2023, 03:28 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Had je toevallig toen een baard, en Terrence Hill naast je staan?
(30-Jan-2023, 11:15 PM)365cycle schreef: [ -> ]Een deuk in het dak van een auto krijgen is een hele moeilijke opgave.Ik weet het, maar ik had op dat moment andere dingen aan mijn hoofd.
(31-Jan-2023, 04:24 PM)Roepers schreef: [ -> ]Moderne auto's zijn veiliger voor de inzittenden maar onveiliger voor andere verkeersdeelnemers. Dus als ze weer eens zeggen je niet gezien te hebben, dan kun je aanvoeren dat dat heel gemakkelijk gebeurt in het betreffende voertuig. Het ligt niet aan de fiets maar aan de auto.
(31-Jan-2023, 04:24 PM)Roepers schreef: [ -> ]Ik heb een een Daf 46 uit 1975. Ik zit mij erover te verbazen hoe goed het zicht rondom is in de Daf vergeleken met moderne auto's. Vanwege botsveiligheid hebben moderne auto's hele dikke spijlen. Die ontnemen het zicht op grote delen van de weg en het fietspad. Dit heb ik vaker geschreven hier.Klopt helemaal. De dode hoek in de moderne auto's die ik gereden heb was enorm in vergelijking met m'n oude barrels van vroeger. Alle rijhulpsystemen lossen dat maar ten dele op, en ook nog eens zolang ze het doen. De goede werking van de dodehoekwaarschuwing van m'n vroegere auto v/d zaak is volgens mij nog steeds geen APK-punt. ABS wel, maar ESP volgens mij nog steeds niet.
(31-Jan-2023, 04:24 PM)Roepers schreef: [ -> ]Maar wat mij laatst begon op te vallen is dat vrijwel alle auto's meer of minder getint glas hebben. Volgens mij vermindert dat het contrast.Ten dele waar. M'n Mercedes had af fabriek hele donkere ramen (scheelt een hoop staande houdingen kan ik je vertellen ), maar van buiten naar binnen lieten die veel meer licht door dan andersom. In die auto was het altijd opvallend licht.
(31-Jan-2023, 04:52 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Kinderen en honden moeten ook verplicht altijd een vlaggetje hebben. Als ze een velomobiel in een (meestal) heldere kleur al niet kunnen zien zonder vlaggetje, dan zijn die namelijk helemaal onzichtbaar voor de automobilist.. en niet te vergeten overstekend wild en afvallende lading! Zonder vlaggetje zijn die onzichtbaar.