(24-Sep-2023, 08:55 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]Doorzagen op het punt waar de vlakken parallel lopen aan de lijn van voor naar achter, dan krijg je geen problemen met schuine vlakken die ineens verspringen.
Je maakt hem dus op het dikste stuk langer.
Op het dikste punt: voor een driewieler klopt dat, bij een QV niet. Maar geen zorgen, heb een aardige snede uitgedacht
![Cool Cool](https://ligfietsers.nl/images/smilies/cool.png)
Benieuwd of je er ook echt aan gaat beginnen. Als je dat gaat doen, hoop ik dat je een en ander in een blogje of draadje vast gaat leggen.
@365cycle had ooit hetzelfde plan, maar heeft daar uiteindelijk toch van afgezien.
Blijft onwaarschijnlijk cool. Merk je nog voordelen buiten grotere kinderen mee krijgen?
(17-Jul-2024, 07:55 PM)bucovaina schreef: [ -> ]Blijft onwaarschijnlijk cool. Merk je nog voordelen buiten grotere kinderen mee krijgen?
Ergens viel te lezen dat hij volgens mij dingen in de stuur inrichting had verbeterd. Dus dat is een van de voordelen die hij wellicht zal merken.
De draaicirkel is kleiner geworden dan hij was, maar dat komt omdat ze bij veel vroege QV's de voorste stuurstangen niet optimaal geplaatst hebben in Roemenië.
Lees dit:
https://ligfietsers.nl/thread-1752-post-...l#pid42487
Maar los daarvan: hij is rustiger, qua vering (over hobbels bedoel ik dan) en ook beter qua rechtuit stabiliteit. En dat is natuurlijk ook wel logisch....
En natuurlijk is hij ietsje zwaarder geworden. Maar eerlijk gezegd merk ik dat niet eens.
De kop van een andere QV eraan klussen zou ook tof zijn, om een rug-aan-rug vm te maken
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)