26-Jun-2024, 11:31 AM
OW ja, natuurlijk!! Het kan ook op zonnepanelen, alleen is dat erg lastig ivm gewicht en omvang in combinatie met de gebruikelijke hoogte waarop zonnepanelen gemonteerd worden :d
(26-Jun-2024, 08:55 PM)Victor schreef: [ -> ]Bijna goed: Sint-Maartensdijk ligt in Zeeland, op Tholen, en heeft geen zonnefietspad.Schijnt er weinig zon of kun je er slecht fietsen? Allebei kan ook, dan is het wel heel slecht.
Maartensdijk ligt in Utrecht, en heeft wel een zonnefietspad, maar die doet het niet goed ;-)
(27-Jun-2024, 09:09 PM)datakneder schreef: [ -> ]Vandaag de vraag gekregen: "Wat is de cw-waarde van zo'n auto".Goeie vraag wel!
(27-Jun-2024, 11:57 PM)Merijn schreef: [ -> ]alleen maar een Gopro ergens kunnen dit leuke getal best nog wat verpesten.Een kale Gopro is dan ook wel een notoire remparachute, die is net zo aerodynamisch gevormd als de doos A4-papier van 365cycle.
(27-Jun-2024, 11:57 PM)Merijn schreef: [ -> ]Als je die Milan site leest hebben ze de cwa bij een record poging gemeten. Dat is dan wel behoorlijk getuned. Geen spiegels bijvoorbeeld. Detail als spiegels, ventilatie, verlichting, een safety pod of alleen maar een Gopro ergens kunnen dit leuke getal best nog wat verpesten.
Een cw of cwa nauwkeurig meten is notoir moeilijk. Best knap dat ze dat op drie decimalen nauwkeurig kunnen….. Vergelijken van getallen is lastig als ze niet op dezelfde manier bepaald zijn.
En er zijn veel meer aspecten die bepalen hoe snel een fiets is. Open wielkasten zijn langzaam, totdat je door de stad moet en lastige bochten wel haalt die de snelle fiets niet haalt, en zo zijn er nog wel meer.
(28-Jun-2024, 08:18 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Maakt niks uit. Ik heb gewoon de snelste vm![]()
![]()
![]()
![]()
Als die stil staat
(28-Jun-2024, 09:47 AM)Hardloper schreef: [ -> ]Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.
(28-Jun-2024, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](28-Jun-2024, 09:47 AM)Hardloper schreef: [ -> ]Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.
150mm cranks![]()
![]()
Ooit
(28-Jun-2024, 03:30 PM)Hardloper schreef: [ -> ](28-Jun-2024, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](28-Jun-2024, 09:47 AM)Hardloper schreef: [ -> ]Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.
150mm cranks![]()
![]()
Ooit
Twee adviezen: KOOP ZE!!! MONTEER ZE!!! Iedere dag eerder dat je ze hebt ingebouwd, is een dag dat je er langer plezier van hebt.
(28-Jun-2024, 06:17 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Jij zegt dat ik momenteel de snelste vm heb en stelt mij de vraag: "Wat wil je nog meer?"
Dan geef ik als antwoord: "150mm cranks" --> Die passen namelijk niet in mijn SL.
En dan kom jij met het advies dat ik ze moet gaan kopen![]()
![]()
![]()
Ze passen juist niet![]()
Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om te wisselen van vm en om dus ooit een Snoek-L te gaan bestellen.
(28-Jun-2024, 06:20 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Dat is onwetendheid he, maar welke afmeting zit dan wel in de SL? 145mm?
(27-Jun-2024, 09:54 PM)365cycle schreef: [ -> ]Om die cwA in perspectief te stellen: een Milan SL door de lucht bewegen gaat gemakkelijker dan een doos A4 papier.
(29-Jun-2024, 11:54 AM)Jeroen S schreef: [ -> ] Zelfs de Milan ging in dat klimmetje van 40 naar 0 zonder bijtrappen.Daar komt dan weer de fysicus in mij boven: als je een perfecte Milan hebt en dus alle weerstand nou eens verwaarloost, hoe hard moet je dan rijden om zonder bijtrappen precies 8 meter hoger tot stilstand te komen?