ligfietsers.nl

Volledige versie: WAW, die gaat supersnel
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Deze week de laatste 10 km's naar huis weer eens supersnel gefietst, met een wielrenner in mijn kraag tot 40 km/u lagen mijn longen op mijn stuur.
Die grapjas achter me kreeg het maffe idee in zijn hoofd om time te gaan filmen.
Met losse handen, twee handen aan zijn mobiel, mijn Lamborghini oranje gelabelde Strada fietsend filmde dat is lachen  Big Grin.
En of, kijk ik in mijn spiegel, wordt ie gelijktijdig ingehaald door een witte velomobiel. 
Flits.
Nog even een bocht en daarna wordt ik al ingehaald.
Alsof ik stil sta natabene.

Wie is dat snelheidsmonster in die witte WAW?
Fietsend langs het kanaal van Tilburg west.
WAW die ging vet snel!!!!

Respect Brother. 
Je laat me zien hoe het dus ook kan.
Ik heb nog een lange weg te gaan voordat mijn conditie zover is. 
Dit motiveert me ook weer extra, naast veel dagelijks g enorm.
In sommige WAW's ligt een hele serieuze motor en dan bedoel ik niet de bestuurder.
Hoeft natuurlijk hier niet het geval te zijn geweest, maar de eWAW wordt vaak geproduceerd.

De WAW is gemiddeld genomen ook niet de snelste vm. Ik vind 40km/u trouwens ook al een hele keurige snelheid hoor.

Als het wel een echte hpv-WAW was, dan ben ik ook wel benieuwd wie jou met 40km/u het gevoel kan geven dat je stilstaat  Big Grin
Je kent de het bekende gezegde: "Wie niet slim is moet sterk zijn." Of de bekende slogan M5. Meer Meters Met Minder Moeite. Dat geldt zowel voor de fiets als voor de rijder. Voor de rijder gelden de biomechanische factoren of "fietstechniek" Op het moment dat je het gevoel krijgt dat je longen ergens anders liggen, ben je aan het vechten tegen jezelf en doe je aan energieverspilling.
Ik fiets nu 70 jaar en lever zeker 1% per jaar aan spierkracht in. Ik doe al jaren aan M5 tot volle tevredenheid. Nooit spierpijn en nooit een dip of "hongerklop". Fiets zelfs 60 km in de morgen zonder ontbijt. Ga zelden boven de 12 ademteugen per minuut. Meer ademhalingen is energieverspilling. Bij ademen is het principe ‘minder is meer’ van toepassing.
Lees het boek "Ik, de wielrenner" eens. ISBN 9789491729300. of het boek "Zuurstofwinst". ISBN 9789492798763.

Ligt in de meeste bibliotheken. Er gaat een wereld voor je open en je bouwt daarna erg snel aan je conditie. Voor je het weet denken ze dat je in een E Strada rijdt.
Hee, wat grappig om te weten die fiets een E motor zou hebben.
Ik ben er nog volledig van overtuigd dat het gewoon een snelle ervaren ligfietser is.
En gun hem het voordeel van de twijfel.
Dat moedigt mij aan dat er nog veel snelheid winst valt te behalen komende periode.
Dank je wel PietV voor je advies, ik ga eens op mijn kobo kijken of deze beschikbaar is.
Zeker interessante materie!
Ook dan leer ik beter mijn lichaam kennen.
Het hele ligfietsen over lange afstand geeft mijn lichaam een positieve wending zo na mijn 50e.
Normaal kan je aan het beenritme in combinatie met de snelheid makkelijk zien of het een 'valsspeler' met een motor op de fiets is, of niet. Maar in een velomobiel is het beenritme zien natuurlijk wat lastig...
Hangt er vanaf hoe strak te vering is. Vaak zie je ze ook wel een beetje wiegen Smile
@GerDilven: Ik kan uit ervaring zeggen dat die Dongensekanaaldijk een belachelijk snel fietspad is. Ik ben geen bijzonder sterke fietser maar kon gisteren mijn M-racer daar voor langer dan een sprintje boven de 40 km/u houden.
Asfalt kan ook een hoop doen. De F35 tussen Enschede en Hengelo was ook bijzonder snel.
Ik denk dat de velomobielen sinds de Quest heel dicht bij het optimum zitten wat betreft Cw-waarde. De verschillen tussen verschillende types zijn volgens mij maar erg gradueel. Nu geldt de Milan weer als de snelste terwijl in 2019 de Df nog het neusje van de zalm was. Volgens mij ontlopen ze elkaar erg weinig en ook de Waw kan uitstekend mee.

Groet,

Marco
(14-Mar-2022, 09:13 AM)Roepers schreef: [ -> ]Ik denk dat de velomobielen sinds de Quest heel dicht bij het optimum zitten wat betreft Cw-waarde. De verschillen tussen verschillende types is volgens mij maar erg gradueel.  Nu geldt de Milan weer als de snelste terwijl in 2019 de Df nog het neusje van de zalm was. Volgens mij ontlopen ze elkaar erg weinig en ook de Waw kan uitstekend mee.
De Milan was aerodynamisch al sterker dan de DF toen die laatste uit kwam. De DF heeft echter andere kwaliteiten die 'm óók snel maken. Vermoed overigens dat de Snoek - ook straks in L-variant - sneller is dan beide (maar in Nederland wel minder praktisch dan een Milan, omdat je die snelheid op het fietspad eigenlijk niet echt goed kan benutten).
(12-Mar-2022, 10:45 AM)PietV* schreef: [ -> ]Je kent de het bekende gezegde: "Wie niet slim is moet sterk zijn." Of de bekende slogan M5. Meer Meters Met Minder Moeite. Dat geldt zowel voor de fiets als voor de rijder. Voor de rijder gelden de biomechanische factoren of "fietstechniek" Op het moment dat je het gevoel krijgt dat je longen ergens anders liggen, ben je aan het vechten tegen jezelf en doe je aan energieverspilling.
Ik fiets nu 70 jaar en lever zeker 1% per jaar aan spierkracht in. Ik doe al jaren aan M5 tot volle tevredenheid. Nooit spierpijn en nooit een dip of "hongerklop". Fiets zelfs 60 km in de morgen zonder ontbijt. Ga zelden boven de 12 ademteugen per minuut. Meer ademhalingen is energieverspilling. Bij ademen is het principe ‘minder is meer’ van toepassing.
Lees het boek "Ik, de wielrenner" eens. ISBN 9789491729300. of het boek "Zuurstofwinst". ISBN 9789492798763.

Ligt in de meeste bibliotheken. Er gaat een wereld voor je open en je bouwt daarna erg snel aan je conditie. Voor je het weet denken ze dat je in een E Strada rijdt.

Wat een bijzonder interessant boek " Ik, de wielrenner"
Beide boeken zijn op m'n kobo abonnement verkrijgbaar.
Dank je wel om dit te delen.