ligfietsers.nl

Volledige versie: Wats gebeurd met ligfiets.net?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
Gisteren zag ik dat ligfiets.net is veranderd.
- andere lay out
- je kan geen andere ligfietsers meer zien
- oude- en nieuwe - tegenstrijdige info.
- inloggen lukt niet

Wordt er gewerkt een een update van de ligfiets site?
Dank voor deze info!
De site ziet er een stuk meer 2022 uit ineens.  :-)
Ik kon (later dan jij) wel inloggen .
Na het plaatsen van een reactie op een ons bekend forumlid, kwam ik weer op de oude site terecht en mijn reactie was verdwenen.

Hoe kom ik op mijn oude iPadje nou weer op de nieuwe site terecht? --> Is nu toch gelukt.

Inloggen lukte wel.
Ik kon niet aanloggen; Gebruikersnaam of wachtwoord was onjuist (moet nog migreren).
Ziet er wel frisser uit. Lijkt op 'Modern UI' met met name white spaces.
Ook ik kan niet inloggen.

Gebruik de site vooral voor de advertenties en dat gedeelte vind ik vooralsnog er niet beter op geworden. Het ziet ernaar uit dat een potentiele koper enkel kan reageren als ie ingelogd is. Niet praktisch: het is een extra drempel.

Daarnaast denk je dat de contactgegevens van de adverteerder onder de advertentie staan, maar dat is niet zo. Dat zijn de gegevens van de NHPV.

Nog niet geprobeerd -want inloggen kan niet- maar ik vermoed dat een advertentie nu meerdere foto,s kan bevatten. Positief puntje wel.
Op mijn oude iPadje doen de knoppen aan de bovenkant van de pagina het dus niet.

Behalve de advertenties. Die knop doet het wel.

Ik kan dan echter niet meer terug naar de hoofdpagina, want die knop doet het ook niet.
Dan moet ik vorige doen en daarna vernieuwen.

Ik vind de nieuwe site er wel mooi uit zien, maar echt handig is het dus voor mij niet.
Zal wel aan je browser liggen. De Chromium browsers (Nieuwe Edge, Chrome, Brave) zijn serieus de nieuwe standaard voor websites geworden. Firefox en Safari lijden hier helaas onder. Maar het meeste zou wel moeten werken.
(17-Apr-2022, 09:35 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Zal wel aan je browser liggen. De Chromium browsers (Nieuwe Edge, Chrome, Brave) zijn serieus de nieuwe standaard voor websites geworden. Firefox en Safari lijden hier helaas onder. Maar het meeste zou wel moeten werken.

Als je je aan de standaard houdt, zou elke moderne browser de site gewoon moeten kunnen renderen. Als een site gebouwd wordt voor 1 browser (of engine), doe je iets fout.

Dat is hetzelfde als fietspaden maken voor bukfietsen, en ligfietsers (een zeer kleine groep die zich niet aan de gangbare 'standaard' houdt) hebben pech.
(17-Apr-2022, 09:57 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Als je je aan de standaard houdt, zou elke moderne browser de site gewoon moeten kunnen renderen. Als een site gebouwd wordt voor 1 browser (of engine), doe je iets fout.

Dat is hetzelfde als fietspaden maken voor bukfietsen, en ligfietsers (een zeer kleine groep die zich niet aan de gangbare 'standaard' houdt) hebben pech.

Inderdaad. Zou.
Echter de wereld draait om geld. Anders had Windows Phone ook nog bestaan. Maar ja, 3 keer ipv 2 keer een app bouwen kost meer geld.

Voor fietsen is het simpel. Wij ligfietsers passen ook op wegen voor de massa op bukfietsen. En de bukfietsen worden steeds breder met de bak-buk-fietsen Big Grin
(17-Apr-2022, 10:30 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Maar ja, 3 keer ipv 2 keer een app bouwen kost meer geld.

Daarom snap ik de "download nu onze app!" smeekbedes van zoveel bedrijven niet. Dan heb je dus iets ontwikkeld voor een vrij specifiek apparaat met een behoorlijk specifiek besturingssysteemversie. Maar als je in plaats daarvan je gewoon had toelegt op een website bedien je daar in principe àlle draagbare en niet draagbare computers mee, zelfs op oude apparaten en verouderde besturingssystemen.

Maar dergelijke bedieningsvriendelijkheid vergaart blijkbaar niet in voldoende mate gebruikersdata...
mij lukt inloggen niet. Alleen met wachtwoord vergeten kan ik inloggen, maar bij opnieuw openen van de site kan ik niet meer inloggen en verschijnt een engelse vraag of ik de eigenaar van de applicatie ben?
De titel van dit draadje is dus goed gekozen: "Wats gebeurd?"

Na vernieuwen kwam ik eerst weer op de oude site terecht. Zal wel een coockie-verhaal zijn.
Ik heb daarna mijn iPad helemaal afgesloten en toen opnieuw opgestart. Nu gaat het goed.
Nou ja, de meeste knoppen doen het niet. Maar dat is blijkbaar een browser probleem. Of een oude ios?
Aha, 
Vandaar dat Stan Janssen wel wat anders te doen had dan het bijwerken van het MyRepsonsive-thema 

Ik heb even mijn eigen profiel op Ligfiets.net bijgewerkt en daar ook ligfietsers.nl vermeld.

Werkt dus allemaal wel goed.

Groet,
(17-Apr-2022, 10:49 AM)gideon schreef: [ -> ]Gisteren zag ik dat ligfiets.net is veranderd.
- andere lay out
- je kan geen andere ligfietsers meer zien
- oude- en nieuwe - tegenstrijdige info.
- inloggen lukt niet

Wordt er gewerkt een een update van de ligfiets site?

Ik heb niet de hele draad gelezen (oooh) dus het is mogelijk dat iemand anders het al heeft gemeld.

Er is een nieuwe versie van ligfiets.net gebouwd en die is afgelopen zaterdag tijdens of na de presentatie op de ALV aangezet, live gegaan, geactiveerd, wat je maar wilt. Het is de bedoeling dat de inhoud en functies van de website in de nieuwe versie nog steeds aanwezig zijn maar dan in een andere opmaak en beter te beheren.
Met de website heb ik geen bemoeienis, ik heb alleen de presentatie gezien.

Misschien zijn er kinderziektes of heb je restjes instellingen in je browser die moeilijkheden veroorzaken.
Onderaan de pagina staan contactgegevens, daar kun je bij de bouwer terecht.
Inloggen ging niet. Paswoord resetten en het ging wel. Dag later: wederom niet kunnen inloggen.


Reactie op een advertentie komt binnen. Echter, direct reageren erop via mail kan niet. Die mails gaan naar website@ligfiets.net. Klikken op de speciale link ervoor om te antwoorden werkte ook niet.

Ik wil gewoon per mail kunnen reageren, net als voorheen :/

Zoals het nu is, zitten er nog veel foutjes in.
Ik denk dat Stan Janssen hier een belangrijke rol in speelt. Ik verwacht echter niet dat hij hier meeleest. Ik zou het daarom melden op de adressen die Theo Mol hierboven aangeeft en daarbij browser en besturingssysteem aangeven.

Groet,
Marco
Ik heb de redactie van ligfiets.net een bericht gestuurd met mijn bevindingen.
Voor zover ik tot nu toe bekeken heb, vind ik het er wél lekker uit zien! Big Grin
(19-Apr-2022, 03:23 PM)gideon schreef: [ -> ]Ik heb de redactie van ligfiets.net een bericht gestuurd met mijn bevindingen.

Ik heb nog geen bericht van jou gezien, maar misschien heeft Stan hem er al uitgevist.
Theo,
Stan stuurde supersnel antwoord met de oplossingen.
Inloggen lukt wel: gebruikersnaam is hoofdletter gevoelig Big Grin
En Stan heeft wat oude info opgeschoond
Yep, Stan is er mee bezig om een en ander te veranderen.


Kan nu inloggen zonder problemen. 


In de mail staat een duidelijke balk om berichten te beantwoorden als iemand reageert op de advertentie, waarna je doorgeleidt wordt naar het ligfiets.net inlogscherm en in een chat omgeving terecht komt waar je eenvoudig kan antwoorden. 


Echter, als je gewoon naar ligfiets.net surft, is het echt zoeken om te zien dat er een reactie is op je advertentie. Ik heb een suggestie gedaan voor een soort mailbox, zodat je direct eventuele nieuwe reacties kan zien.
Ja, Stan valt op het ogenblik niet te benijden. Ik heb vandaag zeker 10 berichtjes gestuurd, en vlot antwoord gekregen.
Hoi allemaal,

Ik was inderdaad druk met de overzetting van ligfiets.net en het beantwoorden van alle e-mails van iedereen. De meeste vragen waren vriendelijk, sommige wat minder.

In de eerste dagen waren er inderdaad wat problemen met het inloggen; die zouden nu al het goed is verholpen moeten zijn. Ik volg nog een paar meldingen van mensen die hun eigen profiel niet kunnen aanpassen (krijgen dan een blanco pagina te zien), daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat hiet iets met oude cookies te maken heeft.
(17-Apr-2022, 01:40 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Na het plaatsen van een reactie op een ons bekend forumlid, kwam ik weer op de oude site terecht en mijn reactie was verdwenen.

Hoe kom ik op mijn oude iPadje nou weer op de nieuwe site terecht? --> Is nu toch gelukt.

Inloggen lukte wel.

Hoi Wim,

Hoe oud is je iPad precies? Weet je welke versie van iOS je gebruikt? Ik heb het op meerdere mobiele apparaten getest en daar werkt de menubalk steeds goed. Dat was op de oude site juist wel eens een probleem; hoe veel vragen ik daar wel niet over beantwoord heb...

Als je me je iOS versie kunt doorgeven dan kan ik proberen een oplossing te vinden.
(17-Apr-2022, 05:03 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ook ik kan niet inloggen.

Gebruik de site vooral voor de advertenties en dat gedeelte vind ik vooralsnog er niet beter op geworden. Het ziet ernaar uit dat een potentiele koper enkel kan reageren als ie ingelogd is. Niet praktisch: het is een extra drempel.

Daarnaast denk je dat de contactgegevens van de adverteerder onder de advertentie staan, maar dat is niet zo. Dat zijn de gegevens van de NHPV.

Nog niet geprobeerd -want inloggen kan niet- maar ik vermoed dat een advertentie nu meerdere foto,s kan bevatten. Positief puntje wel.

Ik heb het reageren op advertenties iets veranderd om niet iemands e-mailadres te hoeven publiceren. De bedoeling was dat daardoor minder spam in jouw inbox terechtkomt. Ook kunnen we, door de communicatie via Ligfiets.net te laten lopen, beter oplichterij of misstanden opsporen. Ik zal er nog eens over nadenken. Het was in ieder geval goed bedoeld.
(21-Apr-2022, 10:36 AM)stanjanssen schreef: [ -> ]Ik volg nog een paar meldingen van mensen die hun eigen profiel niet kunnen aanpassen (krijgen dan een blanco pagina te zien), daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat hiet iets met oude cookies te maken heeft.

Bedankt voor alle werk!

Dit probleem heb ik ook. In chrome:

Ik heb zonet alle cookies voor ligfiets.net verwijderd en het overnieuw geprobeerd. Ik krijg dan nog steeds een blanco pagina. Als ik die blanco pagina ververs krijg ik een:

This page isn’t working
If the problem continues, contact the site owner.
[color=var(--error-code-color)]HTTP ERROR 406[/color]


[color=var(--error-code-color)]Zonet ook getest in Safari en ook daar krijg ik een blanco pagina. Alleen komt daar bij verversen van die blanco pagina geen 406, maar blijft de pagina blanco. [/color]
Pagina's: 1 2