ligfietsers.nl

Volledige versie: M5 M-racer aankoopadvies
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3
Loslating? Wat bedoel je daar precies mee?
[/quote]

Loslating is volgens mij de luchtstroom die de kuip van de fiets loslaat en zo dus zuiging (drag) veroorzaakt.
De lucht beweegt.
Een fiets op snelheid beweegt

En ik weet de positie van het stuur op de high niet.
Op de medium vangt het m5 stuur veel wind, ik heb hem hierom vervangen door een ossekopstuur. Je kijkt dan tussen de handels door en je hoofd zit in lijn met het stuur.

Niels, fietshoofd, van der Wal
(03-Mar-2023, 08:18 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]Op de medium vangt het m5 stuur veel wind, ik heb hem hierom vervangen door een ossekopstuur. Je kijkt dan tussen de handels door en je hoofd zit in lijn met het stuur.

Heb je daar een foto van? Ik kan me daar niet direct iets bij voorstellen. Waarom vangt het standaard stuur veel wind? Het is toch al erg klein waarbij armen zoveel mogelijk binnenboord zitten?
(28-Feb-2023, 08:29 PM)Bob Hagendijk schreef: [ -> ]... Op de terugweg wat ophalen en dan is die kettingloop echt lastig. Door de kleine spiegel kon ik het verkeer achter me niet goed inschatten, daardoor twijfelen en daardoor te langzaam en te scherp afslaan naar links. Niet gevallen maar op de weg stilvallen staat wel knullig. ...

Eventueel een derailleurwieltje bevestigen op dat frame-nokje ter hoogte van de voorvork? De retourketting zit zo dan iets minder in de weg. Is een optie die ik in Middelburg voorbij hoorde komen, maar advies was wel om eerst even serieus zonder te proberen. De constructie lijkt me overigens niet optimaal omdat de voorrem en voorvork redelijk in de weg zitten en bij het gebruik van een langere bout lijkt het risico op mechanische malheur (afgebroken bout) me ook wel aanwezig

(03-Mar-2023, 11:48 AM)Bob Hagendijk schreef: [ -> ]
(03-Mar-2023, 08:18 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]Op de medium vangt het m5 stuur veel wind, ik heb hem hierom vervangen door een ossekopstuur. Je kijkt dan tussen de handels door en je hoofd zit in lijn met het stuur.

Heb je daar een foto van? Ik kan me daar niet direct iets bij voorstellen. Waarom vangt het standaard stuur veel wind? Het is toch al erg klein waarbij armen zoveel mogelijk binnenboord zitten?


Bij de oosterburen is ook iemand met dit idee aan het stoeien: de CHR van Axel H
(03-Mar-2023, 11:48 AM)Bob Hagendijk schreef: [ -> ]
(03-Mar-2023, 08:18 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]Op de medium vangt het m5 stuur veel wind, ik heb hem hierom vervangen door een ossekopstuur. Je kijkt dan tussen de handels door en je hoofd zit in lijn met het stuur.

Heb je daar een foto van? Ik kan me daar niet direct iets bij voorstellen. Waarom vangt het standaard stuur veel wind? Het is toch al erg klein waarbij armen zoveel mogelijk binnenboord zitten?

Een foto had ik al in dit bericht geplaatst:
https://ligfietsers.nl/thread-771.html?h...sekopstuur       (bericht 12)

Je vangt minder wind, omdat je armen in de luwte van je handen zitten.

Niels, uitgewaaid, van der Wal
Een ossekop stuurt ook nog eens veel lekkerder dan die rare 45 graden houding die eigenlijk alleen werkt als het stuur ver omlaag gedraaid wordt. Beetje achterover et voila.
Pagina's: 1 2 3