ligfietsers.nl

Volledige versie: Is al bekend wanneer de OBT 2023 wordt gereden?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5
Ik vind het leuk om te zien dat er toch nog veel verschillende modellen rondrijden. In het filmpje van Veloquest zag ik trouwens mensen die op het randje van het instapgat van hun DF zaten, how?? is dat zodanig sterker dan ieder ander model velomobiel?
Ik had een Quest, ik heb een Strada en het is mij uitgelegd als Mango steppen, dat is dus de derde soort VM.
De rand van een VM is extra versterkt en je kunt erop zitten.
Je voet binnen de VM staat op het versterkte punt van de bodem, in het geval van mijn fietsen de koker waar de stuurstangen in zitten.

Het is sneller om je VM te verplaatsen dan lopen, zeker als je moet bukken om de achterkant op te tillen.
(30-Dec-2023, 07:02 PM)Gideonaut schreef: [ -> ]Ik vind het leuk om te zien dat er toch nog veel verschillende modellen rondrijden. In het filmpje van Veloquest zag ik trouwens mensen die op het randje van het instapgat van hun DF zaten, how?? is dat zodanig sterker dan ieder ander model velomobiel?

Dat is trouwens nog niet zo simpel. Als je met je steppende voet wegglijdt, dan klap je met fiets en al om.
Je moet dus heel goed op de andere kant van je vm leunen met je gewicht.

Ik heb geen steppende mensen gezien met een voet in de vm. 

Wel gewoon zittend op de rand van het instapgat. Vooral Ymte en zijn zonen zijn er zeer behendig mee/in.
(30-Dec-2023, 07:09 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Ik had een Quest, ik heb een Strada en het is mij uitgelegd als Mango steppen, dat is dus de derde soort VM.
De rand van een VM is extra versterkt en je kunt erop zitten.
Je voet binnen de VM staat op het versterkte punt van de bodem, in het geval van mijn fietsen de koker waar de stuurstangen in zitten.

Het is sneller om je VM te verplaatsen dan lopen, zeker als je moet bukken om de achterkant op te tillen.

In het filmpje hebben ze beide benen buitenboord, en idd ook iemand die op het randje van zijn Quest zit. Ik heb jaren geleden mogen proefrijden in een Quest en ik kreeg niet de indruk dat zoiets mogelijk was (niet dat ik het heb geprobeerd want het kwam niet eens in me op om dat te doen)

Maar dan gelijk een vraag aan Wim, kan dit ook met de Milan?
Qua stevigheid kan het uiteraard. Die instapranden zijn allemaal super stijf.

Ik vind het echter een hele onhandige manier van verplaatsen en zeker niet zonder risico dus. Erachter lopend is gewoon heel ontspannend.

Met een Milan heb je wel altijd gedoe met de klep. Je ziet dan gewoon niet veel.
(30-Dec-2023, 08:32 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Met een Milan heb je wel altijd gedoe met de klep. Je ziet dan gewoon niet veel.
Ah, jij hebt de optie "ruitje in de klep" niet aangevinkt Wink
(30-Dec-2023, 08:35 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(30-Dec-2023, 08:32 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Met een Milan heb je wel altijd gedoe met de klep. Je ziet dan gewoon niet veel.
Ah, jij hebt de optie "ruitje in de klep" niet aangevinkt Wink

Daar kun je niet echt iets door zien, als je op de zijkant van je vm zit en leunt op de andere zijkant.

Ik heb inderdaad geen ruitje. Ik zag en zie er het nut niet van in. Ik fiets nooit met een klep die omhoog staat.
Ik vind dit soort kleine weetjes gewoon onwijs interessant, je zal het maar een keer nodig hebben! Geen idee hoe of waarom maar de kennis kan geen kwaad.

Voor de grote openslaande kap heb ik al een oplossing (en dat terwijl ik nog niet eens een Milan heb Big Grin)
(30-Dec-2023, 09:00 PM)Gideonaut schreef: [ -> ] (en dat terwijl ik nog niet eens een Milan heb Big Grin)


Dat is juist de oplossing. Big Grin
Er staan al veel filmpjes op ligfiets.net.

Dit is mijn favoriet: https://www.youtube.com/watch?v=d9gXjZDbmSo
(30-Dec-2023, 10:01 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Er staan al veel filmpjes op ligfiets.net.

Dit is mijn favoriet: https://www.youtube.com/watch?v=d9gXjZDbmSo

Die is inderdaad fantastisch, hilarisch gewoon, ze blijven maar komen! Ook nog eens licht versneld, dus ze hebben daar ruim 5 minuten staan wachten.
Whaha. En het erge is, voor de automobilisten dan. WE hebben voorrang.
(30-Dec-2023, 10:56 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Whaha. En het erge is, voor de automobilisten dan. WE hebben voorrang.
Klopt. Al was ik misschien wel ff gestopt als er weinig verkeer achter me had gezeten. Daarna weer even een klein stukje gas geven Tongue
(30-Dec-2023, 11:49 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(30-Dec-2023, 10:56 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Whaha. En het erge is, voor de automobilisten dan. WE hebben voorrang.
Klopt. Al was ik misschien wel ff gestopt als er weinig verkeer achter me had gezeten. Daarna weer even een klein stukje gas geven Tongue

Christian reed voor mij met een Alpha7 en hij wilde gaan remmen en toen riep ik juist dat hij door moest rijden. Heel eerlijk gezegd wist ik niet dat de rij achter mij nog zo ongelooflijk lang was. 

Als ik het wel had geweten had het trouwens ook niet echt verschil uitgemaakt. Zoals Hardloper al zei: We hadden voorrang  Big Grin 

Een rij van 100 automobilisten gaat mij ook niet zomaar voor laten, als zij voorrang hebben.

We waren daar trouwens ook om onze vm-en te laten zien. Nou, die hebben ze gezien. Vooral deze twee automobilisten  Wink
(30-Dec-2023, 11:59 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Een rij van 100 automobilisten gaat mij ook niet zomaar voor laten, als zij voorrang hebben.
Mwah.. moet zeggen dat ik er vaak nog wel één tref die het wel doet. Vooral vaak in Gouda bij de sluis, waar je twee banen moet oversteken. Dan moet je dus ontzettend opletten dat ze op de andere baan ook zien waarom die ene automobilist stopt.

(30-Dec-2023, 11:59 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]We waren daar trouwens ook om onze vm-en te laten zien. Nou, die hebben ze gezien. Vooral deze twee automobilisten  Wink
Hahaha da's wel gelukt idd Big Grin
(31-Dec-2023, 12:11 AM)365cycle schreef: [ -> ]Mwah.. moet zeggen dat ik er vaak nog wel één tref die het wel doet. Vooral vaak in Gouda bij de sluis, waar je twee banen moet oversteken. Dan moet je dus ontzettend opletten dat ze op de andere baan ook zien waarom die ene automobilist stopt.
Hier dacht ik dus ook aan, een brug /viaduct. Daar kan hier in de buurt ook soms wel een hele rij vormen. Ik was een keer op een brug waar ik voorrang had en een auto kwam gezellige de brug opgereden en hij is in zijn achteruit gemoeten. Ik vertikte het om uit te stappen.
Ik moet nog een extra filmpje maken over de obt maar die maak ik pas in 2024 Maar daar gaat ook een automoblist in voor komen die naar zijn hoofd wijste alsof wij gek waren. op een plek waar wij voorrang hadden. Maar ik moet nog even terug kijken of hij al lang heeft staan wachten ofdat hij gewoon aso bezig was. Maar hij heeft mij in ieder geval laten lachen. 

Maar gelukkig vonden de meeste het prachtig om te zien en bleven ze netjes wachten en we kregen zelfs voorrang op plekken waar we het niet hadden.
Beetje laat ;-)

Maar nog een video, gemaakt op een aantal plekken waar mijn partner langs de route stond. Vooral op de dijken.

https://youtu.be/gA_0G4fv7bE
Beter laat dan nooit.

De opname die bij 2:00min begint vind ik misschien wel de allermooiste die ik totnutoe heb gezien.

Hier zie je pas hoe enorm lang die sliert is. Niet qua tijd dat het duurt voordat de sliert voorbij is, maar gewoon in afstand/lengte.
Precies om die lange slierten dacht ik dat dit filmpje toch nog wat zou toevoegen.
Velomobielen zover als het oog rijkt.
Ik sprak toevallig bij een cursus nog iemand die in Velp woont, hij had ook ergens staan wachten. Hij vond het geniaal. Geen ergernis dus, maar het pakketje met de auto even ophalen duurde wel iets langer als verwacht.
Pagina's: 1 2 3 4 5