ligfietsers.nl

Volledige versie: re: heb er niet zo heel veel aan om iets preciezer te weten of de accu bijna leeg is
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
(04-Dec-2023, 01:26 PM)twilwel schreef: [ -> ]
Citaat:Persoonlijk zie ik overigens het nut niet zo, heb er niet zo heel veel aan om iets preciezer te weten of de accu bijna leeg is, daarmee sta ik in het donker nog steeds stil.

Als je een reserve accu mee hebt, kun je wisselen voordat het licht uit gaat.

Leuk filmpje van de ANWB over wel een gaaf elektrische voertuigje vind ik:

Let vooral ook over de opmerkingen over het meten van hoeveel stroom er nog in zit.

Zelf zou ik een andere type schermpje hebben genomen, namelijk van het elektronische inkt type.
Die nieuwste elektrische zevenzits SUV van 3000 kg is echt totaal nutteloos. Een rijdende tank met overal scherpe hoeken die sterk genoeg is om een Porsche 911 z'n achterlichten te laten zien terwijl het ding een trailer trekt met daarop een andere Porsche 911 is niet alleen nutteloos, maar mijns inziens ook gewoon je r**t afvegen met het klimaat.

De Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Tesla model 3, Hyundai Ioniq/Ioniq 6 etc. vind ik al veel beter. Veel van die auto's zijn nog wel snel, maar de producenten doen in ieder geval hun best om er iets efficiënts van te maken.

En dan die Microlino!! Fantastisch ding. Als we dan toch auto's ontwikkelen, laat het dan dit soort auto's zijn. Meer dan groot genoeg voor 80% van het verkeer dat ik iedere dag stil zie staan op de snelweg hiero. En make no mistake: wereldwijd zijn de meeste autoritten kort en solo.
Zelf vind ik die Microlino's ook fanatische.
(04-Dec-2023, 02:00 PM)365cycle schreef: [ -> ]Die nieuwste elektrische zevenzits SUV van 3000 kg is echt totaal nutteloos. Een rijdende tank met overal scherpe hoeken die sterk genoeg is om een Porsche 911 z'n achterlichten te laten zien terwijl het ding een trailer trekt met daarop een andere Porsche 911 is niet alleen nutteloos, maar mijns inziens ook gewoon je r**t afvegen met het klimaat.

Ik neem aan dat je doelt op die vreselijke Tesla Cybertruck? Boeiend is ook dat dat kreng niet alleen dodelijk is voor wandelaars en fietsers, maar óók voor de chauffeur en inzittenden zelf. Er zijn géén kreukelzones, en dus wordt een botsing met 35 mijl/u (=56 km/u) al snel dodelijk. 

In Europa weten we al een jaar of 70 dat kreukelzones helpen. Maar Tesla weet ook hier weer alles "beter". Gelukkig komt dit ding nooit in Europa te rijden. Want voldoet niet aan de veiligheidseisen. 

Zien wat voor rijdende doodskist een Tesla Cybertruck is?  Kijk en huiver!
(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: [ -> ]Ik neem aan dat je doelt op die vreselijke Tesla Cybertruck? Boeiend is ook dat dat kreng niet alleen dodelijk is voor wandelaars en fietsers, maar óók voor de chauffeur en inzittenden zelf. Er zijn géén kreukelzones, en dus wordt een botsing met 35 mijl/u (=56 km/u) al snel dodelijk. 
Jup, die bedoelde ik inderdaad. Overigens rijden hier al heel veel auto's rond zonder kreukelzones, sterker nog: Ik heb er zelf een paar gehad. Ideaal als je vaak zware aanhangers moet trekken. Een 4x4 met een ladderchassis is ongelofelijk sterk, en daardoor stabiel met 3500 kg aan de hobbyknobbel.
Eén van die auto's heb ik met schade gekocht en zelf gerepareerd. Ondanks een flinke kop-staartbotsing was er niet zoveel stuk. De inzittenden hadden wel allebei gebroken ribben, door de gordels  Rolleyes

(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: [ -> ]In Europa weten we al een jaar of 70 dat kreukelzones helpen. Maar Tesla weet ook hier weer alles "beter". Gelukkig komt dit ding nooit in Europa te rijden. Want voldoet niet aan de veiligheidseisen. 
Dat bedoelde ik dus: bij zo'n 4x4 heb je gewoon geen kreukelzone. Als je 'm tegen een andere auto parkeert heb je geluk als die wél een kreukelzone heeft. Zet je 'm tegen een muur of een boom, dan moet je lijf een enorme klap verwerken. 

Mijn geld staat erop dat de CyberTruck hier wel op de markt gaat komen. De Hummer H1 reed hier ook gewoon rond, ook al was dat dan een aangepaste versie. 
Ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat de verantwoordelijke ambtenaren hun prioriteiten op orde hebben. Verwacht zelfs dat ze zichzelf in bochten gaan wringen om de CyberTruck ook gewoon op een autokenteken te krijgen, en dus geen vrachtwagenkenteken incl. verplichte snelheidsbegrenzer @ 88 km/h.

Sorry, wat dat betreft ben ik echt geen optimist.
Maar hebben jullie gezien hoe betrouwbaar je je actie radius nog kan bepalen?
(04-Dec-2023, 02:28 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat de verantwoordelijke ambtenaren hun prioriteiten op orde hebben. Verwacht zelfs dat ze zichzelf in bochten gaan wringen om de CyberTruck ook gewoon op een autokenteken te krijgen, en dus geen vrachtwagenkenteken incl. verplichte snelheidsbegrenzer @ 88 km/h.

Sorry, wat dat betreft ben ik echt geen optimist.

Ik moest aan jou denken bij dit artikel. Hoe het zit met de begrenzer weet ik niet...
(04-Dec-2023, 02:13 PM)PieterTrapt schreef: [ -> ]In Europa weten we al een jaar of 70 dat kreukelzones helpen. Maar Tesla weet ook hier weer alles "beter". Gelukkig komt dit ding nooit in Europa te rijden. Want voldoet niet aan de veiligheidseisen. 

Zien wat voor rijdende doodskist een Tesla Cybertruck is?  Kijk en huiver!

Middels individuele typegoedkeuring zou het misschien nog wel mogelijk zijn