ligfietsers.nl

Volledige versie: Ervaring Alpha 7
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
Jawel, sinds zes weken rijder van Alpha 7. 
Ervaring zijn divers. Een echte racefiets, want snel (afhankelijk van de motor erin), licht van gewicht.
Daar staat tegenover dat ie wat minder comfortabel is, qua vering. Vrij hard. Is wel aan te passen, voor gaat dat makkelijk, achter lastiger, te zien aan het filmpje wat Jan Wijnen erover publiceerde.
Gemiddelde snelheid ligt hoger dan bij de DF die ik had. 
Samen met de fiets is het gewicht 89 kilo, dat zal invloed hebben op dat ik het wel prettig rijden vind. Zwaardere en bredere mensen zullen het anders ervaren.

Is het mijn ideale fiets? Nee, maar die zal wellicht niet bestaan. Mijn Strada is ideaal voor reizen, met bepakking. Alles wat ik nodig heb voor kampeervakantie past erin. Comfortabel op minder goede wegen.

Word ik dan ook bezitter van 2 velomobielen? Wellicht, want ik ga Marlène overhalen er eens een proefrit in te maken. Bevalt dat, dan houd ik beide fietsen. Zij zal nooit op velombielvakantie gaan, ik wel. Maar dan met de Strada.

En dan kan ik de A7 mooi gebruiken om te racen.

Ben benieuwd naar ervaring van andere A7 rijders
Leuk je ervaring te lezen, ik ben benieuwd hoeveel ervaringen hier gaan komen. Want ik begreep dat ze populairder zijn in Duitsland
Volgens mij gaan er weinig ervaringen bijkomen:
https://mewe.com/group/5ad27037a40f300b2b9a30d5
Ik zie dat Velomobiel.nl zijn test exemplaar in de uitverkoop heeft gedaan.
Maar hier is nog een kleine review van de Alpha in kwestie:
https://ligfietsers.nl/thread-2092.html
Zelfs DF geeft aan dat hij de Alpha7 achterhaald vindt.

Hij heeft zelfs kopers van een nieuwe A7 voor gek verklaard , omdat er nu een M9 is.

En volgens hem is die veeeeeeel beter.
Dat zal hij volgend jaar ook wel vinden van de Alpha 9 Wink
(21-Jan-2024, 02:25 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Zelfs DF geeft aan dat hij de Alpha7 achterhaald vindt.

Maar Jan gelooft er nog altijd in, het is toch nog altijd de banner op zijn site.
(21-Jan-2024, 12:39 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Volgens mij gaan er weinig ervaringen bijkomen:
https://mewe.com/group/5ad27037a40f300b2b9a30d5
Ik zie dat Velomobiel.nl zijn test exemplaar in de uitverkoop heeft gedaan.

We zijn blijkbaar nog nét op tijd geweest om die te testen in Dronten  ....
(21-Jan-2024, 05:23 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Maar Jan gelooft er nog altijd in, het is toch nog altijd de banner op zijn site.

Jan was flink pissig op DF. Jan investeert in zo'n model en dan gaat de ontwerper/DF online en in het echt zeggen dat het model verouderd en ingehaald is door zijn nieuwe ontwerpen.

Dat is natuurlijk meestal zo, maar DF schreeuwt het gewoon van de daken.
(21-Jan-2024, 08:19 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Dat is natuurlijk meestal zo
 
Is dat zo? Vind het voor lang niet alle fietsen gelden nl.

Waarom zou je nog een Milan kopen nu de Bülk bestaat?
Waarom zou je nog een Mango kopen nu de Strada bestaat?
Waarom zou je nog een Strada kopen nu de DF bestaat?
Waarom zou je nog een DF kopen nu de Tuna bestaat?
Waarom zou je nog een Quest kopen als de Quest III eenmaal bestaat?

Ik kan in alle gevallen nog minimaal een paar redenen bedenken, in geval van de Milan en de Quest zelfs redenen die voor mijzelf doorslaggevend zouden kunnen zijn.

Dat DF dat van zijn eigen ontwerpen niet vindt zegt vooral iets over in hoeverre hij z'n eigen ontwerpen als tijdloos ziet.
(21-Jan-2024, 08:25 PM)365cycle schreef: [ -> ]Is dat zo? Vind het voor lang niet alle fietsen gelden nl.

Waarom zou je nog een Milan kopen nu de Bülk bestaat?
Waarom zou je nog een Mango kopen nu de Strada bestaat?
Waarom zou je nog een Strada kopen nu de DF bestaat?
Waarom zou je nog een DF kopen nu de Tuna bestaat?
Waarom zou je nog een Quest kopen als de Quest III eenmaal bestaat?

Ik kan in alle gevallen nog minimaal een paar redenen bedenken, in geval van de Milan en de Quest zelfs redenen die voor mijzelf doorslaggevend zouden kunnen zijn.

Dat DF dat van zijn eigen ontwerpen niet vindt zegt vooral iets over in hoeverre hij z'n eigen ontwerpen als tijdloos ziet.

In het geval van de Mango/Strada vind ik dit eigenlijk wel gelden. En ik niet alleen. Toen de Strada kwam stortte de verkoop van de Mango in.

Een Strada is meer een relaxte vm dan de DF. Deze vind ik onvergelijkbaar.

Ik denk dat een Tuna ook meer te bieden heeft dan een DFxl. Een gewone DF is kleiner en heeft dus een ander publiek.

Een MilanSL vind ik totaal anders dan de Bülk. Idem als de DF. De SL is veel kleiner dan de Bülk.



Dhr. DF schreeuwt vooral. Ik neem alles wat hij zegt/schrijft met een enorme bak zout.
Wat ik begreep is dat hij dat zei vanwege romp security in de 9 serie. Niet over hoe die rijdt.
Inderdaad .. zeer ongenuanceerd.

Maar man, wat heb ik respect voor die man. Wat die allemaal uit zijn hoed getoverd heeft.
Zo zouden we zonder hem nog zonder goede ruitenwiisser rond rijden. Onvoorstelbaar.
(21-Jan-2024, 08:40 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Wat ik begreep is dat hij dat zei vanwege romp security in de 9 serie. Niet over hoe die rijdt.
Inderdaad .. zeer ongenuanceerd.

Maar man, wat heb ik respect voor die man. Wat die allemaal uit zijn hoed getoverd heeft.
Zo zouden we zonder hem nog zonder goede ruitenwiisser rond rijden. Onvoorstelbaar.

Ik vind het ook knap wat hij allemaal maakt en ontwerpt.

Maar respect heb ik niet voor iemand die communiceert zoals hij.
(21-Jan-2024, 08:40 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Wat ik begreep is dat hij dat zei vanwege romp security in de 9 serie. Niet over hoe die rijdt.
Inderdaad .. zeer ongenuanceerd.
Destijds zei hij als ik me niet vergis ook dat hij nooit meer zo smal en klein zou bouwen.
Daarna kwamen de W9 en W9s.

(21-Jan-2024, 08:40 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Maar man, wat heb ik respect voor die man. Wat die allemaal uit zijn hoed getoverd heeft.
Zo zouden we zonder hem nog zonder goede ruitenwiisser rond rijden. Onvoorstelbaar.
Respect heb ik op zich nog wel voor 'm. Maar ik zou er nooit zaken mee doen, en dat zegt wel wat.
(21-Jan-2024, 08:49 PM)365cycle schreef: [ -> ]Destijds zei hij als ik me niet vergis ook dat hij nooit meer zo smal en klein zou bouwen.
Daarna kwamen de W9 en W9s.

Klopt, die zou hij nooit meer bouwen vertelde hij.

Waarom nog zulke kleine vm-en bouwen als een grote nog sneller is. Zoiets zei hij toen.


Volgens mij in dat ene filmpje dat hij met een flesje bier in de handen en volgens mij ook enigszins dronken zijn nieuwste vm aan het ophemelen is.
(21-Jan-2024, 08:19 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(21-Jan-2024, 05:23 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Maar Jan gelooft er nog altijd in, het is toch nog altijd de banner op zijn site.

Jan was flink pissig op DF. Jan investeert in zo'n model en dan gaat de ontwerper/DF online en in het echt zeggen dat het model verouderd en ingehaald is door zijn nieuwe ontwerpen.

Dat is natuurlijk meestal zo, maar DF schreeuwt het gewoon van de daken.

Nou ik had het wel geweten als Jan. Minder investeren in DF modellen en minder goede beloningen aanbieden voor toekomstige modellen.
Was dat niet op het Duits forum dat iemand eens al z'n ontwerpen op een rijtje had gezet met de beweringen erbij (elk nieuw model zoveel % minder gewicht en zoveel % sneller) en zo uitkwam op een velomobiel met een negatief gewicht en die + 300km/u of zoiets kon rijden ?
(21-Jan-2024, 10:17 PM)quattrovelootje schreef: [ -> ]Was dat niet op het Duits forum dat iemand eens al z'n ontwerpen op een rijtje had gezet met de beweringen erbij (elk nieuw model zoveel % minder gewicht en zoveel % sneller) en zo uitkwam op een velomobiel met een negatief gewicht en die + 300km/u of zoiets kon rijden ?

Zou heel goed kunnen.   Binnenkort eens opzoeken. Ik weet dat er een draadje loopt waarin de modellen van DF besproken worden en dat die DF niet bepaald tegen kritiek lijkt te kunnen.
(21-Jan-2024, 08:58 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Klopt, die zou hij nooit meer bouwen vertelde hij.

Waarom nog zulke kleine vm-en bouwen als een grote nog sneller is. Zoiets zei hij toen.
Ja, dat idd. Ik dacht toen direct: Nou, omdat een kleine met dezelfde lijn dan nóg sneller is Big Grin

(21-Jan-2024, 09:53 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Nou ik had het wel geweten als Jan. Minder investeren in DF modellen en minder goede beloningen aanbieden voor toekomstige modellen.
Zou Jan die vrijheid echt hebben denk je? DF blijft een goede ontwerper, zijn modellen zijn populair en zitten over het algemeen goed in elkaar.
Ík zou er geen zaken mee gaan doen. Maar DF heeft ook meegeholpen om die fabriek op te tuigen. Willen we met de huidige aantallen twee fabrieken? Ik denk het niet.
(21-Jan-2024, 10:58 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ja, dat idd. Ik dacht toen direct: Nou, omdat een kleine met dezelfde lijn dan nóg sneller is Big Grin

Ik denk dat hij niet meer anders kon toen bleek dat de Snoek erg snel was en bovendien super populair onder de wedstrijdrijders.

Opeens was er weer een velomobiel.nl-race-vm, terwijl dhr. DF zijn naam graag verbonden ziet aan de snelste vm. Zo lijkt het in ieder geval.
(21-Jan-2024, 10:58 PM)365cycle schreef: [ -> ]Zou Jan die vrijheid echt hebben denk je? DF blijft een goede ontwerper, zijn modellen zijn populair en zitten over het algemeen goed in elkaar.
Ík zou er geen zaken mee gaan doen. Maar DF heeft ook meegeholpen om die fabriek op te tuigen. Willen we met de huidige aantallen twee fabrieken? Ik denk het niet.
In Tsjechië zit nog een fabriek (WAW) en in Australië (Trisled ofzo) denk ik. Maar waarschijnlijk is de markt niet zo goed dat er nog een extra fabriek kan komen. Bluevelo ofzo is niet voor niets omgevallen.

(22-Jan-2024, 07:18 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik denk dat hij niet meer anders kon toen bleek dat de Snoek erg snel was en bovendien super populair onder de wedstrijdrijders.

Opeens was er weer een velomobiel.nl-race-vm, terwijl dhr. DF zijn naam graag verbonden ziet aan de snelste vm. Zo lijkt het in ieder geval.

Maar wat is de snelste. Wat voor mijn beperkte gewicht / postuur / schoenmaat de snelste is, is misschien voor 365cycle wel een van de tragere. Omdat hij door de grootste maat voeten hier helemaal niet zijn volledige potentieel kan benutten. We kunnen ook heel veel respect hebben voor die niet de snelste willen zijn, maar wel een hele praktische ook al behoorlijk snelle  VM willen ontwerpen.
Voor de man DF is er maar een maatstaf voor wat de snelste is.

Dat is de fiets waarin hijzelf aan de top van de uitslagen van de wedstrijden staat.

Om dan vervolgens in zijn onderbroek de prijs in ontvangst te nemen. (Wat voor mij een reden is om hem niet te moeten.)
(22-Jan-2024, 01:25 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Om dan vervolgens in zijn onderbroek de prijs in ontvangst te nemen. (Wat voor mij een reden is om hem niet te moeten.)
Och, als z'n vrouw dat dan ook doet blijven we in elk geval een kleurrijk gezelschap Tongue
Het niveau stijgt...
(22-Jan-2024, 01:30 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(22-Jan-2024, 01:25 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Om dan vervolgens in zijn onderbroek de prijs in ontvangst te nemen. (Wat voor mij een reden is om hem niet te moeten.)
Och, als z'n vrouw dat dan ook doet blijven we in elk geval een kleurrijk gezelschap Tongue

Ligt een beetje in de periode van de maand hoe kleurrijk Smile

Willeke had DF liever zonder onderbroek de prijs in ontvangst zien nemen, begrijp ik? Smile

Ken de man verder niet, maar begrijp dat het wel een apart figuur moet zijn. Enige dat ik me meen gelezen te hebben is dat ie het kenteken van zn auto ondersteboven had gemonteerd omdat dat volgens de wet niet verboden was. Dat vind ik dan wel weer grappig, dat dwarse.
Je post kwam te vroeg Hoekie Big Grin
(22-Jan-2024, 01:25 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Om dan vervolgens in zijn onderbroek de prijs in ontvangst te nemen. (Wat voor mij een reden is om hem niet te moeten.)

Zijn daar dan foto's van. Ik word nu toch wel benieuwd naar de man achter de onderbroek Smile
Pagina's: 1 2