14-Oct-2024, 03:54 PM
Pagina's: 1 2
14-Oct-2024, 06:25 PM
'..and who we can trust'.
Benieuwd wat er echt is gebeurd tussen VM en VMworld. Kan ook zijn dat ik het stukje verkeerd interpreteer.
Ik mis ander nieuws eigenlijk, zoals de zaterdag sluiting per november. Daar vind ik wel een beetje jammer eigenlijk
Wou dr nog een keer langs voor proefrijden in de Snoek eigenlijk en een zaterdag zou me daarvoor het best uitkomen.
Benieuwd wat er echt is gebeurd tussen VM en VMworld. Kan ook zijn dat ik het stukje verkeerd interpreteer.
Ik mis ander nieuws eigenlijk, zoals de zaterdag sluiting per november. Daar vind ik wel een beetje jammer eigenlijk
Wou dr nog een keer langs voor proefrijden in de Snoek eigenlijk en een zaterdag zou me daarvoor het best uitkomen.
14-Oct-2024, 08:00 PM
(14-Oct-2024, 06:25 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ik mis ander nieuws eigenlijk, zoals de zaterdag sluiting per november. Daar vind ik wel een beetje jammer eigenlijk
Wou dr nog een keer langs voor proefrijden in de Snoek eigenlijk en een zaterdag zou me daarvoor het best uitkomen.
Citaat:Vanaf 1 november zijn wij niet meer op zaterdagen open.
Wij willen zelf ook van het weekend kunnen genieten en bijv naar sportwedstrijden van onze kinderen meegaan etc.
We zullen voortaan wel op maandag open zijn.
Ze zijn dus voortaan op zaterdag gesloten wegens sportwedstrijden van de kinderen. Ik geef ze geen ongelijk.
14-Oct-2024, 08:02 PM
(14-Oct-2024, 08:00 PM)Hardloper schreef: [ -> ](14-Oct-2024, 06:25 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ik mis ander nieuws eigenlijk, zoals de zaterdag sluiting per november. Daar vind ik wel een beetje jammer eigenlijk
Wou dr nog een keer langs voor proefrijden in de Snoek eigenlijk en een zaterdag zou me daarvoor het best uitkomen.
Citaat:Vanaf 1 november zijn wij niet meer op zaterdagen open.
Wij willen zelf ook van het weekend kunnen genieten en bijv naar sportwedstrijden van onze kinderen meegaan etc.
We zullen voortaan wel op maandag open zijn.
Ze zijn dus voortaan op zaterdag gesloten wegens sportwedstrijden van de kinderen. Ik geef ze geen ongelijk.
en open op maandag.
14-Oct-2024, 08:07 PM
(14-Oct-2024, 06:25 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]'..and who we can trust'.
Benieuwd wat er echt is gebeurd tussen VM en VMworld. Kan ook zijn dat ik het stukje verkeerd interpreteer.
Ik mis ander nieuws eigenlijk, zoals de zaterdag sluiting per november.
Wat er gebeurd is?
Een oud-werknemer gaat in/na overleg met de mensen van velomobiel.nl in Roemenië een fabriek beginnen. Ze noemen het velomobiel.ro. Zij helpen hem financieel en op een bepaald moment helpt hun 'werknemer' (of was hij een soort zakenpartner?) de heer DF zelfs fysiek met de inrichting van de fabriek. Alles gaat voorspoedig en dan zegt na lange tijd de oud-werknemer opeens dat hij juist de modellen van het moederbedrijf niet meer wil gaan maken. Tja, dan verdwijnt het vertrouwen toch wel als sneeuw voor de zon.
Ook waren er de laatste tijd(/jaren) klachten over de kwaliteit van de vm-en die uit Roemenië kwamen.
De zaterdagsluiting staat gewoon op hun site hoor: https://velomobiel.nl/nieuws/130/onze-op...deren.html
14-Oct-2024, 09:59 PM
In ieder geval wat nieuws, en twee mogelijke aanknopingspunten. Volgens mij ook bedrijven die ze al kennen, als ik goed geluisterd heb. Ik denk dan aan Katanga in Tsjechie en mogelijk de meneer van voormalig Velokraft in Polen. Maar dat is speculeren. Pima Bike heb je ook nog in Polen, maar dat zou me zeer verbazen. Het blijft toch afwachten wat het gaat worden.
15-Oct-2024, 06:24 AM
Eén van de MT-leden was er afgelopen week en blijkbaar zijn ze een beetje klaar met de onrust die ontstaat als er iets gepost wordt over de productie van velomobielen. Daarom zijn ze nu weer actief op social media om zelf alle 'broodje-aap-verhalen' de nek om te kunnen draaien.
Ze zijn nu dus ook weer actief op Facebook. Waren ze ooit mee gestopt en toen zijn ze naar mewe gegaan. Ik ook, maar daar gebeurt gewoon niets.
Ze zijn nu dus ook weer actief op Facebook. Waren ze ooit mee gestopt en toen zijn ze naar mewe gegaan. Ik ook, maar daar gebeurt gewoon niets.
15-Oct-2024, 07:00 AM
(14-Oct-2024, 09:59 PM)Jeroen S schreef: [ -> ]In ieder geval wat nieuws, en twee mogelijke aanknopingspunten. Volgens mij ook bedrijven die ze al kennen, als ik goed geluisterd heb. Ik denk dan aan Katanga in Tsjechie en mogelijk de meneer van voormalig Velokraft in Polen. Maar dat is speculeren. Pima Bike heb je ook nog in Polen, maar dat zou me zeer verbazen. Het blijft toch afwachten wat het gaat worden.
Katanga zit in Tjechie. Velomobiel had het nu over Slowakije als ik het me goed herinner.
Nooit geweten dat Velokraft Pools was. Ook nooit naar gegoogled trouwens dus dat verklaart een hoop.
Ik vind het fijn dat Velomobiel.nl weer terug is op facebook. Ben Parke en de Bulkjes kom ik geregeld tegen en ik hoop dat dat met Velomobiel.nl ook zo zal zijn. Marketingtechnisch is het in ieder geval een verstandige keuze.
15-Oct-2024, 11:51 AM
(15-Oct-2024, 07:00 AM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Katanga zit in Tjechie. Velomobiel had het nu over Slowakije als ik het me goed herinner.
15-Oct-2024, 12:54 PM
(14-Oct-2024, 08:07 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Wat er gebeurd is?
[...]
(15-Oct-2024, 06:24 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]en blijkbaar zijn ze een beetje klaar met de onrust die ontstaat als er iets gepost wordt over de productie van velomobielen.
Ik blijf het vreemd vinden dat erover gepost wordt alsof Velomobile World een echtgenote is die bij de buurman in bed is gevonden.
Ik vind het niet fraai hoe Jan dit allemaal aangepakt heeft, maar het is niet je Oma's naaiclub die hij draaiend houdt, hij heeft een bedrijf te runnen.
Velomobielen bouwen moet dus winstgevend zijn, er moet geld uit komen en er moet marge overblijven. Dat is geen spel van eeuwige loyaliteit omdat je ergens uit ontstaan bent, dat is met elkaar in overleg blijven over hoe je zowel de kwaliteit als de boterham voor alle partijen kan regelen.
Blijkbaar is dat niet gelukt, en blijkbaar is die boterham verdienen nog niet zo makkelijk als men dacht (Theo's woorden, niet de mijne).
15-Oct-2024, 01:39 PM
Velomobielen gaan te lang mee... Op een gegeven moment is de markt verzadigd, en dan duurt het best lang voordat er weer wat verkocht wordt.
15-Oct-2024, 03:43 PM
(15-Oct-2024, 01:39 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Velomobielen gaan te lang mee... Op een gegeven moment is de markt verzadigd, en dan duurt het best lang voordat er weer wat verkocht wordt.Daar ben ik het niet echt mee eens eigenlijk. Als je ziet hoeveel een velomobiel tweedehands nog waard is, dan is die markt nog lang niet verzadigd.
Zolang er nieuwe modellen uitkomen blijft het daardoor ook aantrekkelijk om in te ruilen, want je verliest er maar weinig geld op.
Je zou kunnen stellen dat als de velomobielmarkt verzadigd is, de markt voor auto's totaal kapot en overleden is.
15-Oct-2024, 04:03 PM
(15-Oct-2024, 06:24 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ].....
blijkbaar zijn ze een beetje klaar met de onrust die ontstaat als er iets gepost wordt over de productie van velomobielen. Daarom zijn ze nu weer actief op social media om zelf alle 'broodje-aap-verhalen' de nek om te kunnen draaien.
Als je zelf je communicatie actief in de hand houdt, hoef je geen broodje aap verhalen de nek om te draaien. Dan heb jij de regie en ben je ze voor.
Ik ken de mannen niet goed, hoor. Maar van wat ik observeer zijn ze aanzienlijk beter in fietsen maken, bedenken en onderhouden dan in communicatie. Dat is niet erg, communicatie is ten slotte ook een vak...
15-Oct-2024, 06:49 PM
Ik hoop voor de mannen en vrouw dat ze spoedig weten waar ze aan toe zijn. Dus dat ze een nieuwe bedrijf hebben gevonden die het voor hen gaat overnemen.
15-Oct-2024, 07:23 PM
(15-Oct-2024, 01:39 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Velomobielen gaan te lang mee... Op een gegeven moment is de markt verzadigd, en dan duurt het best lang voordat er weer wat verkocht wordt.
Ik heb niet het idee dat die markt verzadigd is. Enkel dat bepaalde modelletjes nu wat minder lopen en andere juist erg goed lopen.
Ooit zal de markt wel verzadigd raken, maar op dat punt zijn we nog lang niet denk ik.
15-Oct-2024, 10:07 PM
Ik vind het altijd grappig, als mensen het hebben over een markt die verzadigd zou zijn.. volgens mij bestaat dat namelijk niet.
Er ontstaat simpelweg een evenwicht, een punt waarop bij de huidige behoefte het huidige aanbod bij huidige prijsstelling resulteert in een x aantal verkochte producten. Maar iedere verstoring resulteert in een verschuiving richting een nieuw evenwicht. Dat kan zijn omdat de prijsstelling verandert, door nieuw aanbod, door een veranderde behoefte, of door externe randzaken (zoals een verbeterde infrastructuur bijvoorbeeld, of zoiets als de her-introductie van een fietsplan).
Als ik kijk naar hoe het alleen maar drukker/voller lijkt te worden qua autoverkeer in stedelijk gebied, zou ik denken dat de behoefte aan alternatieve vervoersmiddelen zal groeien. Aan de andere is die toename aan autos bewijs dat de meeste mensen daar blijkbaar minder problemen mee hebben dan ik
Zo heb ik ook ooit weleens gehoord dat uit onderzoek is gebleken dat een deel van de mensen dat dagelijkse fileleed ook ergens koesteren; als een soort rustmomentje voor jezelf. Persoonlijk denk ik dat je dan ofwel het verkeerde werk hebt, of erger nog: de verkeerde partner thuis, maar dat kan aan mij liggen
Er ontstaat simpelweg een evenwicht, een punt waarop bij de huidige behoefte het huidige aanbod bij huidige prijsstelling resulteert in een x aantal verkochte producten. Maar iedere verstoring resulteert in een verschuiving richting een nieuw evenwicht. Dat kan zijn omdat de prijsstelling verandert, door nieuw aanbod, door een veranderde behoefte, of door externe randzaken (zoals een verbeterde infrastructuur bijvoorbeeld, of zoiets als de her-introductie van een fietsplan).
Als ik kijk naar hoe het alleen maar drukker/voller lijkt te worden qua autoverkeer in stedelijk gebied, zou ik denken dat de behoefte aan alternatieve vervoersmiddelen zal groeien. Aan de andere is die toename aan autos bewijs dat de meeste mensen daar blijkbaar minder problemen mee hebben dan ik
Zo heb ik ook ooit weleens gehoord dat uit onderzoek is gebleken dat een deel van de mensen dat dagelijkse fileleed ook ergens koesteren; als een soort rustmomentje voor jezelf. Persoonlijk denk ik dat je dan ofwel het verkeerde werk hebt, of erger nog: de verkeerde partner thuis, maar dat kan aan mij liggen
15-Oct-2024, 10:21 PM
En je denkt niet dat veel velomobilisten hun rustmomentje al fietsend genieten? ?
16-Oct-2024, 06:40 AM
Het ging over mensen die dagelijks in de file staan, wij worden dan dus niet bevraagd he..
16-Oct-2024, 07:20 AM
Ik verbaas mij erover hoe hier op het forum vaak het woon-werk verkeer als enige rechtvaardiging een velomobiel wordt gezien. "Ik heb mijn werk hier om de hoek gekregen dus ik verkoop mijn velomobiel." Dat heb ik toch wel voorbij zien komen hier. Dus een velomobiel is geen fiets om voor je plezier in te fietsen? Voor fietsvakantie? Het is ook geen boodschappenkarretje? Of je staat dagelijks met je auto in de file en toch heb je een velomobiel. Is dat niet toegestaan?
Groet,
Marco
Groet,
Marco
16-Oct-2024, 08:01 AM
Ik rij ongeveer de helft van mijn kilometers enkel voor de lol. En ga ook naar het buitenland ermee.
Ik verbaas me over (de hoeveelheid) mensen die dagelijks lang in de file staan,
en daar geen oplossing voor kiezen.
Ik verbaas me over (de hoeveelheid) mensen die dagelijks lang in de file staan,
en daar geen oplossing voor kiezen.
16-Oct-2024, 09:43 AM
(16-Oct-2024, 08:01 AM)Arend-Jan schreef: [ -> ]Ik rij ongeveer de helft van mijn kilometers enkel voor de lol. En ga ook naar het buitenland ermee.
Ik verbaas me over (de hoeveelheid) mensen die dagelijks lang in de file staan,
en daar geen oplossing voor kiezen.
Ik ben wel een redelijk functioneel fietser eerlijk gezegd. 9/10 keer moet ik ergens heen. Wel doe ik dat 9/10 keer met de fiets terwijl anderen dat met de auto zouden doen. Mijn hoofdredenen zijn dat ik het leuk vind, het klimaat en mijn eigen gezondheid.
Ow ja, de files vallen op het Noord Groningse platteland ook reuze mee. Dat is niet echt een argument hier
16-Oct-2024, 09:47 AM
Ik rijd mijn velomobiel ook graag en vooral voor mijn plezier. Eerlijk gezegd beleef ik niet veel plezier aan mijn woon-werk rit, want ik moet extra vroeg op om voor de meute uit te rijden (dat is als avondmens absoluut geen pretje) en het is gewoon geen fijne route. De velomobiel heeft mijn fiets-actieradius aanzienlijk vergroot, dus vooral ook in mijn vrije tijd stap ik in de QV als ik ergens naartoe ga waar ik vroeger het OV voor zou pakken (ik haat auto's en autorijden, dus de auto, als ik die al had, pakte ik toch al zelden).
Als ik voor mijn werk ergens naartoe moet, kan ik eigenlijk altijd wel toe met de trein en de OV-fiets.
Als ik voor mijn werk ergens naartoe moet, kan ik eigenlijk altijd wel toe met de trein en de OV-fiets.
16-Oct-2024, 10:12 AM
Voor mijn 5 km w-w hoef ik geen VM te hebben maar omdat ik hem heb gebruik ik hem wel daarvoor.
Daardoor maak ik meer plezier kilometers, ritjes na het werk, dan dat ik op eerdere fietsen deed.
Daarnaast gebruik ik hem ook voor tochtjes in het weekend die ik anders niet zou maken maar ook waar ik anders zou zijn gaan lopen.
Ik kan mij goed voorstellen dat iemand die de fiets altijd alleen gebruikte voor woon werkverkeer er met ander werk weinig of geen gebruik meer van maakt en het daarom zonde vindt om €x000 in de schuur te laten staan.
En nog sterker als het om buiten staan gaat.
Daardoor maak ik meer plezier kilometers, ritjes na het werk, dan dat ik op eerdere fietsen deed.
Daarnaast gebruik ik hem ook voor tochtjes in het weekend die ik anders niet zou maken maar ook waar ik anders zou zijn gaan lopen.
Ik kan mij goed voorstellen dat iemand die de fiets altijd alleen gebruikte voor woon werkverkeer er met ander werk weinig of geen gebruik meer van maakt en het daarom zonde vindt om €x000 in de schuur te laten staan.
En nog sterker als het om buiten staan gaat.
16-Oct-2024, 11:00 AM
(16-Oct-2024, 07:20 AM)Roepers schreef: [ -> ]Ik verbaas mij erover hoe hier op het forum vaak het woon-werk verkeer als enige rechtvaardiging een velomobiel wordt gezien. "Ik heb mijn werk hier om de hoek gekregen dus ik verkoop mijn velomobiel." Dat heb ik toch wel voorbij zien komen hier. Dus een velomobiel is geen fiets om voor je plezier in te fietsen? Voor fietsvakantie? Het is ook geen boodschappenkarretje? Of je staat dagelijks met je auto in de file en toch heb je een velomobiel. Is dat niet toegestaan?Ik verbaas mij er überhaupt over hoe hier op het forum aan anderen opgelegd wordt hoe ze moeten ligfietsen.
We moeten vooral plezier hebben van ons fietsen, het is eigenlijk niet de bedoeling om de velomobiel in te zetten voor zware trainingen en zeker niet puur als vervoermiddel.
Laten we eens proberen mensen vooral te laten fietsen zoals zij willen, en elkaar te stimuleren vooral te blijven bewegen. Voor mij ligt het accent wat dat betreft op mensen stimuleren sterker en fitter te worden, de voortgang nauwkeuriger te meten, en het hele jaar door te blijven fietsen ipv de auto/brommer/motor te pakken, want wat we er nu aan trainen komen we over 20 jaar niet tekort. Maar consider it a nudge in that direction - ik wil alleen helpen, en niemand dwingen.
En ja, voor mij is de velomobiel primair vervoer. Heel leuk vervoer! Ook heb ik er plezier in dat ik mijn woon-werkrit van gistermiddag met gemiddeld 42,5 km/h gereden heb, in een open Tuna met een behoorlijke lading bagage achterin. Ik mag dan minder sterk zijn dan ik was, lekker laagvliegen kan nog steeds en blijkbaar word ík daar gelukkig van
PS: Ja, als je dagelijks met je auto in de file staat en een velomobiel hebt, fysiek in staat bent om in die velomobiel te rijden, en lid bent van een ligfietsforum, dan durf ik wel te concluderen dat dat misschien het gevolg is van minder intelligente beslissingen. Het is niet voor niets een ligfietsforum, toch?
16-Oct-2024, 11:53 AM
(16-Oct-2024, 11:00 AM)365cycle schreef: [ -> ]Ik verbaas mij er überhaupt over hoe hier op het forum aan anderen opgelegd wordt hoe ze moeten ligfietsen.
We moeten vooral plezier hebben van ons fietsen, het is eigenlijk niet de bedoeling om de velomobiel in te zetten voor zware trainingen en zeker niet puur als vervoermiddel.
Je bedoelt het vast goed maar....
Eerst geef je aan dat je je verbaast over het opleggen van het gebruik en dan schrijf je:
het is eigenlijk niet de bedoeling om de velomobiel in te zetten voor zware trainingen en zeker niet puur als vervoermiddel.
16-Oct-2024, 01:39 PM
(16-Oct-2024, 11:00 AM)365cycle schreef: [ -> ]Ik verbaas mij er überhaupt over hoe hier op het forum aan anderen opgelegd wordt hoe ze moeten ligfietsen.Ik denk dat we vooral de vet gedrukte zinnen heel erg goed voor ons moeten houden. Lijkt me sterk als iemand niet kan vinden in die zinnen.
We moeten vooral plezier hebben van ons fietsen, het is eigenlijk niet de bedoeling om de velomobiel in te zetten voor zware trainingen en zeker niet puur als vervoermiddel.
Laten we eens proberen mensen vooral te laten fietsen zoals zij willen, en elkaar te stimuleren vooral te blijven bewegen. Voor mij ligt het accent wat dat betreft op mensen stimuleren sterker en fitter te worden, de voortgang nauwkeuriger te meten, en het hele jaar door te blijven fietsen ipv de auto/brommer/motor te pakken, want wat we er nu aan trainen komen we over 20 jaar niet tekort. Maar consider it a nudge in that direction - ik wil alleen helpen, en niemand dwingen.
En ja, voor mij is de velomobiel primair vervoer. Heel leuk vervoer!
Pagina's: 1 2