18-Feb-2026, 12:07 PM
18-Feb-2026, 01:20 PM
Welkom Peter.
Ik heb je dubbel geplaatste bericht verwijderd, ik neem aan dat die perongeluk geplaatst was.
Kun je wat meer over jezelf vertellen, dingen die relevant zijn voor de fiets die je zoekt zoals de versie(s) van de fiets en jouw maten voor zover van invloed op de fiets.
Of waarom je juist deze fiets zoekt.
En misschien een indicatie van je locatie, met hoe ver je wilt reizen voor een goede fiets.
Of je een klusser bent of een fiets in perfecte staat nodig hebt?
Wij zijn een forum, geen fietsen koop en verkoop site, de optie om fietsen te handelen is om onze leden te helpen.
Ik heb je dubbel geplaatste bericht verwijderd, ik neem aan dat die perongeluk geplaatst was.
Kun je wat meer over jezelf vertellen, dingen die relevant zijn voor de fiets die je zoekt zoals de versie(s) van de fiets en jouw maten voor zover van invloed op de fiets.
Of waarom je juist deze fiets zoekt.
En misschien een indicatie van je locatie, met hoe ver je wilt reizen voor een goede fiets.
Of je een klusser bent of een fiets in perfecte staat nodig hebt?
Wij zijn een forum, geen fietsen koop en verkoop site, de optie om fietsen te handelen is om onze leden te helpen.
18-Feb-2026, 01:31 PM
(18-Feb-2026, 01:20 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Welkom Peter.
Ik heb je dubbel geplaatste bericht verwijderd, ik neem aan dat die perongeluk geplaatst was.
Kun je wat meer over jezelf vertellen, dingen die relevant zijn voor de fiets die je zoekt zoals de versie(s) van de fiets en jouw maten voor zover van invloed op de fiets.
Of waarom je juist deze fiets zoekt.
En misschien een indicatie van je locatie, met hoe ver je wilt reizen voor een goede fiets.
Of je een klusser bent of een fiets in perfecte staat nodig hebt?
Wij zijn een forum, geen fietsen koop en verkoop site, de optie om fietsen te handelen is om onze leden te helpen.
Geachte Willeke,
Dat vind ik leuke vragen ik ben nu een gepensioneerde ligfietser ik heb heel veel merken ligfietsen gehad in de loop der tijd (fiets al meer dan 35 jaar op ligfietsen)ik heb ook wel ligfietsen zelf gebouwd.(tot en met het frame).
Heb veel in Europa en africa gefietst maar de laatste jaren veel in Vietnam /Cambodja en Thailand maar nu de jaartjes wat gaan tellen zoek ik een wat beter te handelen fiets omdat die grote ligfietspakketten wat moeilijk te handelen zijn op de vliegvelden,vandaar een Grasshopper opvouwbaar.
Hoop uw vragen wat te hebben beantwoord .
Met vriendelijke groet en veel pedaalslagen toegewenst .
Peter
18-Feb-2026, 09:13 PM
In de trein gaat een Grashopper prima. Ik heb het al verschillende keren gedaan en ik ben daar tevreden over. Ikvraag mij af of hoe het gaat met een opgevouwen Grasshopper ineen vliegtuig. Dat is voor mij een open vraag.
Groet,
Marco
Groet,
Marco
24-Feb-2026, 07:58 AM
Ik heb je een privebericht gestuurd, maar geen reactie terug ontvangen.
Weet niet of zo'n grasshopper eigenlijk wel ideaal is om opgevouwen mee te nemen in een vliegtuig eigenlijk. Misschien als je een passende doos hebt waar ie stevig in verpakt kan worden. Zou veels te bang zijn dat ermee gegooid wordt anders of dat ie gewoon hardhandig tussen de koffers in het ruim terecht komt Dr zou dus wat mij betreft een goede, stevige doos omheen moeten.
Weet niet of zo'n grasshopper eigenlijk wel ideaal is om opgevouwen mee te nemen in een vliegtuig eigenlijk. Misschien als je een passende doos hebt waar ie stevig in verpakt kan worden. Zou veels te bang zijn dat ermee gegooid wordt anders of dat ie gewoon hardhandig tussen de koffers in het ruim terecht komt Dr zou dus wat mij betreft een goede, stevige doos omheen moeten.
24-Feb-2026, 09:03 AM
Op het Duitse Forum was laatst iemand van net boven de 2.00 meter die een opvouwbare ligfiets zocht. Die heb ik toen geadviseerd de maten van het pakket eens goed te bekijken.
Het eindresultaat was dat hij een gewone ligfiets heeft gekocht waarvan op reis de neusbuis wordt ingeschoven. Zie hier post #44. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...746/page-3
Het eindresultaat was dat hij een gewone ligfiets heeft gekocht waarvan op reis de neusbuis wordt ingeschoven. Zie hier post #44. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...746/page-3
24-Feb-2026, 09:26 AM
De Grasshopper fx heeft onmiskenbare voordelen als het gaat om de combinatie met de trein. Zaterdag reisde ik naar Hardenberg. Op de Grasshopper naar Leeuwarden, met de trein naar Hardenberg. Daar heb ik heerlijk gefietst. 's Avonds terug naar het station. Daar aangekomen bleek er geen treinverkeer te zijn tussen Hardenberg en Mariënberg. Dus ik ben maar naar Mariënberg gefietst en heb daar de vrijwel lege trein genomen naar Zwolle. Dat lukt niet met met een OV-fiets. De fiets kan probleemloos mee in de spits en ik hoef er niet voor te betalen. Vooral de middagspits (na vieren) is vervelend voor fiets-in-de-treinreizigers, maar niet voor reizen met de Grashopper fx.
Groet,
Marco
Groet,
Marco
24-Feb-2026, 09:41 AM
(24-Feb-2026, 07:58 AM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ik heb je een privebericht gestuurd, maar geen reactie terug ontvangen.
Weet niet of zo'n grasshopper eigenlijk wel ideaal is om opgevouwen mee te nemen in een vliegtuig eigenlijk. Misschien als je een passende doos hebt waar ie stevig in verpakt kan worden. Zou veels te bang zijn dat ermee gegooid wordt anders of dat ie gewoon hardhandig tussen de koffers in het ruim terecht komt Dr zou dus wat mij betreft een goede, stevige doos omheen moeten.
Geachte Zoef Zoef ja dat is altijd een risico in die vliegtuigen ik heb al veel schade gehad 2 jaar geleden nog vlucht naar Hanoi was het zitje van de ligfiets gebroken moest ik aan de gang met epoxy in het hotel wat een bende maar met wat bamboe stokken had ik toch een prachtige fietsrit langs de kustvan Hanoi werkelijk het was de schade meer dan waard.
Hartelijke groet en veel mooie pedaalslagen toegewenst.
Peter
p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolen

24-Feb-2026, 10:40 AM
(24-Feb-2026, 09:41 AM)Peter Janse schreef: [ -> ]p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolenDaar ging mn privebericht dus over

Rechtsboven, bij 'persoonlijke berichten' zou je die moeten kunnen terugvinden.
24-Feb-2026, 11:56 AM
(24-Feb-2026, 10:40 AM)ZoefZoef schreef: [ -> ](24-Feb-2026, 09:41 AM)Peter Janse schreef: [ -> ]p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolenDaar ging mn privebericht dus over
Rechtsboven, bij 'persoonlijke berichten' zou je die moeten kunnen terugvinden.
Geachte Zoef Zoef ik heb je privebericht ontvangen en een teruggestuurd ik ben denk ik wat onhandig op dit forum ik zit er nog maar pas op .
Het enigste wat ik eigenlijk het beste kan dat is op ligfietsen rijden .
24-Feb-2026, 12:58 PM
(24-Feb-2026, 11:56 AM)Peter Janse schreef: [ -> ]Geachte
Mijn advies is om het 'Geachte' achterwege te laten.
Ik denk te kunnen inschatten dat ZoefZoef die aanspreektitel niet per se noodzakelijk vindt.
We spreken elkaar hier aan in de je/jij-vorm.
24-Feb-2026, 01:18 PM
(24-Feb-2026, 12:58 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](24-Feb-2026, 11:56 AM)Peter Janse schreef: [ -> ]Geachte
Mijn advies is om het 'Geachte' achterwege te laten.
Ik denk te kunnen inschatten dat ZoefZoef die aanspreektitel niet per se noodzakelijk vindt.
We spreken elkaar hier aan in de je/jij-vorm.
Bedankt voor het advies ik zal de je/jij vorm gebruiken ik had het niet met een bijbedoeling of cynisch gebruikt.
Vr gr Peter Janse
24-Feb-2026, 01:28 PM
Ik hou idd meer van het informele. Zeker op fora
Reageer vanavond of vannacht even. Mail en berichtje hier op het forum zijn ontvangen.
Reageer vanavond of vannacht even. Mail en berichtje hier op het forum zijn ontvangen.
24-Feb-2026, 03:26 PM
(24-Feb-2026, 01:18 PM)Peter Janse schreef: [ -> ]Bedankt voor het advies ik zal de je/jij vorm gebruiken ik had het niet met een bijbedoeling of cynisch gebruikt.
Vr gr Peter Janse
Graag gedaan.
Dat was ook zeker niet hoe ik het heb begrepen/geïnterpreteerd.
24-Feb-2026, 10:25 PM
Foto van afgelopen zaterdag in de NS Sprinter Nieuwe Generatie
![[Afbeelding: 500px-HP-Velotechnik_Grasshopper_fx_opge...0224201733]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/HP-Velotechnik_Grasshopper_fx_opgevouwen_in_NS_SNG.jpg/500px-HP-Velotechnik_Grasshopper_fx_opgevouwen_in_NS_SNG.jpg?20260224201733)
De ligfiets HP Velotechnik Grasshopper fx als vouwfiets in de NS Sprinter Nieuwe Generatie
Roepers, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons
Groet,
Marco
De ligfiets HP Velotechnik Grasshopper fx als vouwfiets in de NS Sprinter Nieuwe Generatie
Roepers, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons
Groet,
Marco