ligfietsers.nl

Volledige versie: Helm met verlichting aan voor-, achter- en zijkant
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de Pro Sport Lights helm

Heeft iemand hier ervaring mee?
(24-Oct-2018, 10:50 PM)TvWijk schreef: [ -> ]In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de Pro Sport Lights helm

Heeft iemand hier ervaring mee?

Een los helmlampje kan ook. Naast de spiegels heb ik trouwens 2x een Lezyne 1100 gemonteerd. Anderen denken nu dat er een Harley aankomt i.p.v. een VM.

Ik heb op de 'smurfenmuts' (bolling achter je hoofd) een Lezyne achterlicht met velcro bevestigd.


Vind ik allemaal iets handiger dan lampjes aan een helm. Dan moet die helm ook nog goed zitten en de lampjes moeten ook nog eens kwalitatief oké zijn.
Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.
Mijn Mango+ heeft natuurlijk al een achterlicht en een dubbele koplamp.
Op de zijkant komt nog reflecterende "Strada-striping"

De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.
De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.

Dat het direct richting automobilisten schijnen veiliger is, was ook mijn ervaring toen ik met een mijnwerkslampje op mijn voorhoofd een ligfiets bereed. Het nadeel vond ik, dat je je benen bescheen, waardoor het wegdek en de weg minder goed zichtbaar waren. Hierom het ik toch gekozen voor een goede lamp aan de kop van de ligfiets.
In hoeverre een helmlamp de boven/voorkant van een velomobiel beschijnt, dat weet ik niet, maar zien waar je rijdt is ook veiligheid.

Niels, verlicht :-), van der Wal
Vraagje: hoe voorkom je bij een helmlamp dat je andere fietsers verblindt? Ik heb met die dingen (bij tegenliggers) alleen maar slechte ervaringen gehad en meer dan een keer niets meer gezien nadat iemand met zo'n lamp mij gepasseerd was. Heel erg vervelend.
Misschien niet in de lamp van tegenligger kijken? Maar ernaast, of voor je op fietspad
Ik heb er ook altijd last van met tegenliggers, auto's met groot licht etc. Je ziet het fietspad voor je soms niet eens meer.
Is best moeilijk, maar dan zie je het snelst weer wat. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Confused
(25-Oct-2018, 09:27 AM)ErikvanD schreef: [ -> ]Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.


Ik heb de Lezyne lampjes op standje 3 staan. 

Anders verblind ik zelfs vrachtwagenchauffeurs  Undecided  Wink
(25-Oct-2018, 03:36 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Misschien niet in de lamp van tegenligger kijken?
Dat is leuk en aardig, maar alleen een noodgreep aan mijn kant. Ik zie de verantwoordelijkheid toch echt bij de gebruiker van zo'n lamp om ervoor te zorgen dat deze niet onnodig verblindt (geldt uiteraard niet alleen voor helmlampen) - vandaar mijn vraag.