ligfietsers.nl

Volledige versie: voodoo's vietsen
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3
Deze avond bezig geweest met het fabrieken van beugeltjes on het nazca zitje op de zephyr te kunnen monteren, dat is gelukt, al zit het te ver naar achteren en te hoog voor mijn smaak. Het is om de zephyr in enig comfort aan wat testkilometers te kunnen onderwerpen, dus komt het nog niet zo precies. Foto's volgen nog.
Nazca zitjes zijn prima! Toen ik mijn trike opbouwde heb ik ook voor een Nazca zitje gekozen en daar zelf beugels voor gemaakt.
Ben je van plan om van 2 fietsen 1 fiets te maken?
Nee, ik weet dat de nazca zetel me goed past en gebruik deze nu op de zephyr om vast te stellen of die me voldoende bevalt om een beetje geld in te steken. Ik heb daar nu nog wel een beetje twijfels over.
Hmm, weer een paar kilometers verder op de zephyr, ik geloof toch dat meer gemaakt ben voor comfort dan voor snelheid. Of ik ben de afgelopen jaren stiekum toch in positieve zin vergroeid met de pioneer.

Wellicht dat de zephyr het pand toch weer gaat verlaten.
De "Zeepier" komt beter tot zijn recht op de vlakke baan. Deed het vroeger altijd goed in wedstrijden. De Pioneer is altijd een succesnummer geweest van Nazca. Een goede allrounder met historie. Is later enigszins vervangen door de Gaucho Tour.

Maar de verkoop van tweewielige ligfietsen is tanende. Nazca heeft nog maar twee ligfietsen in productie. De Gaucho Tour en de Quetzal tandem.
De Fuego en de Paseo zijn niet meer leverbaar.
Als framekit wordt de Pioneer, Fiero XS en de Cruiser/Explorer nog verkocht tegen aantrekkelijke prijzen.
https://nazca-ligfietsen.nl/news

Veel succes met je Pioneer.
Met de Pioneer komt het wel goed!

Ondertussen ben ik er ook achter dat de nazca comfort zitting niet lekker combineert met de zephyr. Voor de standaard zephyr zitting is mijn rug eigenlijk te lang. Nu is dat ding van multiplex, dus die bovenste kromming moet best aan te passen zijn, iemand dat al eens gedaan met stoom bijvoorbeeld?
Ondertussen weer langzaam verder aan het klussen aan de Zephyr.
De zitting heb ik ontdaan van verf en enkele uren onder water gezet, daarna onder spanning gezet om de kromming bovenin beter passend bij mijn rug te krijgen.

[Afbeelding: 39461517bi.jpg]

Vraag aan een moderator: kan dit draadje verplaatst worden naar "showcase"? Daar is het beter op zijn plaats nu er een velomobiel bijkomt.
(18-Sep-2020, 08:48 PM)voodoo schreef: [ -> ]Vraag aan een moderator: kan dit draadje verplaatst worden naar "showcase"? Daar is het beter op zijn plaats nu er een velomobiel bijkomt.

Aldus is geschied
Dankuwel heer Roepers.
De Nazca Comfortzitting is minder geschikt voor de Zephyr, omdat die geschikt is voor een grotere zithoek. Bij een kleinere zithoek dan 30 graden drukt de onderrand van die stoel tegen de benen.
De Sportzitting van Nazca komt op de Zephyr beter tot zijn recht.
Het stomen of weken van multiplex zal weinig uithalen. De kruislings watervast verlijmde lagen zullen zoveel mogelijk in de bestaande vorm terugkeren.
En toch is na 2 keer weken de zit iets aangenamer geworden.
Vanwege de aanschaf van een Strada ga ik er niet mee verder, de Zephyr gaat nu echt het pand verlaten. Ik bouw 'm nog wel om naar 3x9 met de LX groep die ik nog heb liggen.
Vandaag de zaag gezet in een, in mijn boek, best wel dure carbon velomobiel. Best eng. Maar de voetgaten zijn nu van de goede maat.
(21-Sep-2020, 10:35 PM)voodoo schreef: [ -> ]Vandaag de zaag gezet in een, in mijn boek, best wel dure carbon velomobiel. Best eng. Maar de voetgaten zijn nu van de goede maat.

De eerste keer dat ik dat deed vond ik het ook echt doodeng. Ik had al van die visioenen dat het helemaal mis zou gaan  Cry  

Boren vond ik de eerste keer ook spannend en dat carbon is zo verschrikkelijk dun  Smile  
Je moet dus echt voorzichtig zijn.
(21-Sep-2020, 10:35 PM)voodoo schreef: [ -> ]Vandaag de zaag gezet in een, in mijn boek, best wel dure carbon velomobiel. Best eng. Maar de voetgaten zijn nu van de goede maat.

Het wordt nu wel tijd voor foto's op deze Showcase pagina  Cool
Inderdaad, zal ik binnenkort doen.
Zal zondag worden, mooie foto's in de regen.....

Iets anders; ik heb van de ombouw van de Zephyr nog een vrijwel nieuwe 8-speed cassette en ketting over, kan ik daar nog iemand blij mee maken?
Vandaag had ik niet zoveel tijd, dus toch maar lekker een rondje gefietst. Voor de foto's natuurlijk. ;-)

[Afbeelding: 39519443jt.jpg]

[Afbeelding: 39519444bk.jpg]

[Afbeelding: 39519445hh.jpg]

[Afbeelding: 39519446wk.jpg]

[Afbeelding: 39519447sg.jpg]

[Afbeelding: 39519448to.jpg]
Mooie bak hoor! Veel plezier ermee!
Dank u! Dat gaat zeker lukken, de eerste 200km zitten er al op, met heel veel plezier ook. Ik merk wel dat ik te hard wil gaan met de Strada, morgen maar een rondje rustig aan doen......
Mooie en misschien wel de meest veelzijdige, praktische en ondergewaardeerde velomobiel.
Hij ziet er goed uit! Vele veilige kilometers gewenst!
Ziet er goed uit. Veel veilige (en snelle) kilometers
(26-Sep-2020, 08:10 PM)voodoo schreef: [ -> ]Dank u! Dat gaat zeker lukken, de eerste 200km zitten er al op, met heel veel plezier ook. Ik merk wel dat ik te hard wil gaan met de Strada, morgen maar een rondje rustig aan doen......

Je hebt de hele winter nog om lekker te fietsen met deze fiets. Ideale winterfiets.
Voodoo,

Gefeliciteerd met je Strada. Ik sluit mij aan bij de woorden van Wim. "Misschien wel de meest veelzijdige, praktische en ondergewaardeerde velomobiel. Dat ondergewaardeerde zal alleen bij de niet kenners voorkomen. Ik vind de Strada een (technisch) perfecte VM. Maar kenners genoeg. Ze gaan als broodjes over de toonbank.
Dank jullie wel.
De Strada bevalt me al vanaf de eerste meter, en de drang naar een vm die 0,02km/h sneller gaat heb ik toch niet echt, zeker niet ten koste van bruikbaarheid en/of wegligging.
Pagina's: 1 2 3