ligfietsers.nl

Volledige versie: QV209 is eindelijk geland
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Na 13 maanden was het vorige week eindelijk zover. Mijn eerste gloednieuwe velomobiel.
QV209 daalde neer uit de velomobielhemel  Big Grin

[Afbeelding: Hemel.jpghttp:]

zweeft over de wegen
[Afbeelding: QV209-zweefmobiel.jpghttp:]

kan met extra blauwe strepen voor Politie aangezien worden (op kleine schermen: links rijdt een Politie auto)
[Afbeelding: QV209-Politie.jpghttp:]

en heeft al van zijn eerste welverdiende nachtrust mogen genieten
[Afbeelding: QV209-goede-nacht.jpghttp:]
Het is wel een heel fraai apparaat om te zien. Misschien even een paar oogjes en snorharen in de oranje kattenkop op de achterkant tekenen...
Mooie fiets! Heel veel plezier ermee!
Mooi ding! Zelfde kleur als die van mij (quest dan) Nog vele veilige kms toegewenst!
Gefeliciteerd met de aanwinst Hoekie mooi ding!
Veel veilige km gewenst.
Gefeliciteerd en heel veel fietsplezier!

Marco -ligfietsen met een goede wegligging op mooi gelegen wegen-Roepers
Enjoy the ride!

Ik ben slechts een klein beetje jaloers.....
Hij is natuurlijk wel héél erg gaaf!
Ik ga hem ook steeds mooier vinden....
Hele mooie vm.

Na al die dubbele kleuren is een vm in één kleur juist weer bijzonder aan het worden.

Jammer dat de QV echt te groot en te zwaar voor mij is.
Het leek me een tegenvaller na die mooie rode, maar dit is toch wel heel erg fraai!
Schitterende fiets. Veel veilig fietsplezier! Zorgt de lichte kleur bovenop echter niet voor extra 'glare' als de zon er op staat?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
(13-Sep-2020, 09:57 PM)Coen__ schreef: [ -> ]Schitterende fiets. Veel veilig fietsplezier! Zorgt de lichte kleur bovenop echter niet voor extra 'glare' als de zon er op staat?

Dank je. Niet dat ik weet of gemerkt heb. (na alweer > 2500 km op de teller)
Wat een prachtige kar.
Veel mooie kilometers gewenst.
Afgelopen week de korte kap gebruikt. De eerste indruk is dat ik vooral de lange kap ga gebruiken.

[Afbeelding: 20200911-174618.jpg]

[Afbeelding: 20200911-200610.jpg]

[Afbeelding: 20200911-203410.jpg]
Wow
Wat een geweldige kar
PRACHTIG
Ook in wit is het een hele mooie fiets.
(28-Sep-2020, 12:52 PM)Marten schreef: [ -> ]Ook in wit is het een hele mooie fiets.

Marten, ik zie dat dit jouw eerste bericht is. Leuk.

Nog leuker wordt het als je je zou willen voorstellen bij het onderdeel 'Nieuw hier?'


Welkom op dit forum. Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.
QV209 is gisteren de 10.000 km gepasseerd en is nog niet eens een jaar oud.

Met de lange kap blijkt een QuattroVelo een echt 365 dagen voertuig.
Regen is zelfs wel leuk, gezellig, tikkend op de kap.
Alleen bij zeldzaam noodweer bleef ie uit voorzorg in de garage.
(08-Apr-2021, 12:32 PM)Hoekie schreef: [ -> ]QV209 is gisteren de 10.000 km gepasseerd en is nog niet eens een jaar oud.

Met de lange kap blijkt een QuattroVelo een echt 365 dagen voertuig.
Regen is zelfs wel leuk, gezellig, tikkend op de kap.
Alleen bij zeldzaam noodweer bleef ie uit voorzorg in de garage.

Wat een prachtige fiets, gefeliciteerd. Ze doet me denken aan de Jaguar D-type. Gebruik je 'm voor woon-werkverkeer?
Met de korte kap lijken ze inderdaad best veel op elkaar. Leuk!

Voor woon-werk én in vrije tijd.

Langer antwoord:
Ik heb een velomobiel gekocht voor de beweging + plezier; het hele jaar kunnen bewegen zonder excuses om het weer + iets wat ik hoopte zo leuk te vinden dat ik dat ook echt zou doen. Ik moest (verstand) namelijk met kitesurfen stoppen omdat dat gewoon te link werd na toch wel een paar best zware ongelukken. Daar moest een alternatief voor komen.

Een maand na aanschaf kwam er een opdracht op een mooie woon-werk afstand. Ik dacht gelijk al dat ik dat af en toe met de velomobiel kon doen. In plaats van met de lease auto. Na die opdracht kwam weer een opdracht op een mooie woon-werkafstand. Strada werd QuattroVelo met lange kap. De frequentie woon-werk is mede door de QV + lange kap aanzienlijk omhoog gegaan. Sinds iets van anderhalf jaar doe ik woon-werk voornamelijk met de velomobiel. Daarbuiten rij ik in mijn vrije tijd als ook korte praktische ritten zoals naar de bouwmarkt en relaxen aan de Oosterschelde. Ik denk dat ik gemiddeld 5 van de 7 dagen in mijn velomobiel zit. Nu ik er over denk is dat best wel veel. Na een dag rust merk ik die rust de volgende dag heel goed. Meer moet het dus niet worden.
(08-Apr-2021, 09:46 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Strada werd QuattroVelo met lange kap. 

Late reactie, maar gewoon nieuwsgierig: wat heeft je doen bewegen om de Strada in te ruilen voor een QV?
(03-May-2021, 11:56 AM)Bastiaan schreef: [ -> ]
(08-Apr-2021, 09:46 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Strada werd QuattroVelo met lange kap. 

Late reactie, maar gewoon nieuwsgierig: wat heeft je doen bewegen om de Strada in te ruilen voor een QV?

Meerdere redenen.

Rijgedrag: Minder gevoelig voor wind en met name windvlagen
Rijgedrag: Erg fijne wegligging en stuurgevoel, ook bij hogere snelheden. Al dan niet een beetje driftend.
Rijgedrag: Directere krachtoverbrenging en de iets hogere positionering pedalen

Praktisch: Lange kap; zon en regen bescherming.
Praktisch: Grote en makkelijk te bereiken kofferbak. Praktische zijvakken.
Praktisch: 2 koplampen, die bovendien hoger geplaatst zijn.

Dit alles bij een ongeveer gelijk gebleven gewicht in verhouding met mijn vorige grotendeels carbon Strada.
Wat een showstopper had kunnen worden is de draaicirkel. Die is duidelijk groter, maar is voor mij ook weer klein genoeg (met de 40-406 G-One voorbanden die er standaard onder lagen)

Een QuattroVelo is helaas niet 2de hands voor een - duidelijk lagere prijs dan een nieuwe - te krijgen en dus werd het een gloednieuwe.

Wat me heeft bewogen is ook uitgekomen. Met name de lange kap. Game changer, waarmee neerslag als met een auto is. Alsof mijn hersenen geherprogrammeerd werden. Voelt niet als gesloten, ook niet inclusief schuimdeksel, maar als gezellig, zeker als het regent. Ik heb er later, na lange twijfeling, een korte kap bijgekocht. Is niet zo heel duur en de nieuwgierigheid was sterk. Die voelt nu aan als 'bloot' rijden.

Tegenvallend is het weggedrag bij bolle klinkers. Daar had ik meer van verwacht. En meer bewegende onderdelen van achteren zodat daar eerder ongewenste geluiden ontstaan. Allemaal op te lossen maar liever niet.
Dank voor je reactie, heel verhelderend. Ik vind het interessant om te ontdekken hoe de velomobielen zich tot elkaar verhouden en wat eventueel iets voor mij zou kunnen zijn. De QuattroVelo lijkt wel een van de populairste modellen op dit moment, met veel positieve reviews.