18-Jan-2021, 04:19 PM
(18-Jan-2021, 02:33 PM)ErikvanD schreef: [ -> ]Gelukkig hou ik het wel bij één vrouw, dát zou pas een dure hobby wordenScheelt ook wel dat fietsen niet gaan klagen als je een ritje maakt met een andere
(18-Jan-2021, 02:33 PM)ErikvanD schreef: [ -> ]Gelukkig hou ik het wel bij één vrouw, dát zou pas een dure hobby wordenScheelt ook wel dat fietsen niet gaan klagen als je een ritje maakt met een andere
(18-Jan-2021, 04:19 PM)elnuar schreef: [ -> ]Scheelt ook wel dat fietsen niet gaan klagen als je een ritje maakt met een andere
(18-Jan-2021, 10:08 AM)Atrike schreef: [ -> ]Ik gebruikte mijn rechtopfiets voornamelijk voor boodschappen, maar sinds ik mijn Flevotrike heb, staat mijn rechtopfiets stof te verzamelen. Die bagagebak op de Flevotrike is zó fijn en er kan zoveel in. En de fiets rijdt zo heerlijk, dat ik eigenlijk geen reden meer heb om op de rechtopfiets te stappen.
(18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......
(05-Feb-2021, 08:15 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......
Ik las dus: ".......dat je bij 't plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......."
(05-Feb-2021, 11:24 PM)365cycle schreef: [ -> ](05-Feb-2021, 08:15 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ](18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......
Ik las dus: ".......dat je bij 't plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......."
Overigens moeten de plassen wel HEEL diep zijn voor het nat wordt in de Milan.
(07-Feb-2021, 01:56 AM)Frutsel schreef: [ -> ]Tja, het is met name met de Scorpion. De voorwielen spatten water zijlings op als je door een plas rijdt. En dat komt precies bij je zitje uit...Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezicht
Met mijn M5 hoef ik ook niet zo bang te zijn voor grote plassen
(07-Feb-2021, 12:44 PM)365cycle schreef: [ -> ]Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezicht
(07-Feb-2021, 04:07 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ben je toevallig een hele rustige rijder? >> Ik had het meestal als ik behoorlijk aan het doorstampen was, en vaak ook in één specifieke bocht waarvan ik precies wist met welke lijn ik 'm op volle snelheid kon nemen.(07-Feb-2021, 12:44 PM)365cycle schreef: [ -> ]Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezichtIk heb daar echter nooit last van. Ik zie het straaltje wel, maar het komt niet in mijn gezicht.
(07-Feb-2021, 10:19 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Rustig?Da's mazzel hebben Ach ja, bij mij komt ie nu niet onder de fiets uit. Dichte wielkasten
Is zeer afhankelijk van de temperatuur en de weersomstandigheden.
Ik houd wel van het nemen van snelle bochten en mooie lijntjes rijden.
Die waterstraal gaat simpelweg langs mij heen en komt eigenlijk niet in mijn gezicht.
Ik rijd met 28mm voorbanden.
(07-Feb-2021, 11:34 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Is de voorboom van deze Milan wel stijf genoeg voor jou?Dat vertelden ze mij ook al idd, dat dat ze opgevallen was. Zowel in die blauw-witte uit de videos als in de mijne merk ik het echter niet op, dus ik vraag me af of die bij vm.nl misschien een productiemisser is.
Ik was in de kerstvakantie bij velomobiel.nl en daar stond er één met flink wat flex op de voorboom.
(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.Dat denk ik niet. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel komt uit een minder ideale lijn van de trekkende ketting, waardoor een deel van de kracht verloren gaat in een spanrol ofzo. Heb het nog niet goed bekeken.
Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'.
(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.Dat heeft met nog iets te maken: Hosen! Volgens Daniel Fenn scheelt dat veel meer dan een klein beetje. Hij raadt echter ook af om ermee op straat te rijden.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn.
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef: [ -> ]Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.Dat denk ik niet. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel komt uit een minder ideale lijn van de trekkende ketting, waardoor een deel van de klacht verloren gaat in een spanrol ofzo. Heb het nog niet goed bekeken.
Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'.
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef: [ -> ]Wat heeft hosen of broek te maken met een kleiner frontaal oppervlak? Als je iets aanbrengt aan de zijkanten wordt het frontaal oppervlak groter. Of is hosen iets anders waarom een vm sneller wordt?(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.Dat heeft met nog iets te maken: Hosen! Volgens Daniel Fenn scheelt dat veel meer dan een klein beetje. Hij raadt echter ook af om ermee op straat te rijden.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn.
Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL. Blijft dus over: een hooguit iets minder handig gestroomlijnde fiets, met efficiëntere aandrijving.
(09-Feb-2021, 07:02 PM)PietV* schreef: [ -> ]Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.Nee, dat stelde ik niet. Wat ik zei is dat een DF of Alpha 7 met hosen een kleiner frontaal oppervlak heeft dan een Milan GT. Die laatste heeft namelijk een prachtige stroomlijn, maar het is zéker geen kleine fiets. Hij is zelfs breder dan de QuattroVelo.
(09-Feb-2021, 02:33 PM)PietV* schreef: [ -> ]Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.Ik moet bekennen dat ik tot nu toe vooral gereden heb, en nog niet bekeken hoe die ketting bij de Milan precies loopt, maar volgens de leverancier zitten er bij de Milan zelfs twee spanrollen in de trekkende kettinglijn; één voor één achter. Nu had hij haast, het zou daardoor een miscommunicatie kunnen zijn, maar het zou m'n gevoel bij de supergoede stroomlijn en verminderde efficiency die elkaar deels opheffen wel verklaren.
(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef: [ -> ]Lees dit nog even door: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL."(09-Feb-2021, 07:02 PM)PietV* schreef: [ -> ]Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.Nee, dat stelde ik niet. Wat ik zei is dat een DF of Alpha 7 met hosen een kleiner frontaal oppervlak heeft dan een Milan GT. Die laatste heeft namelijk een prachtige stroomlijn, maar het is zéker geen kleine fiets. Hij is zelfs breder dan de QuattroVelo.
Het grote nadeel van de DF/Alpha7 is dan dus weg, en er is ineens wél een extra voordeel, zij het dan vooral voor circuitgebruik.
(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef: [ -> ](09-Feb-2021, 02:33 PM)PietV* schreef: [ -> ]Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.Ik moet bekennen dat ik tot nu toe vooral gereden heb, en nog niet bekeken hoe die ketting bij de Milan precies loopt, maar volgens de leverancier zitten er bij de Milan zelfs twee spanrollen in de trekkende kettinglijn; één voor één achter. Nu had hij haast, het zou daardoor een miscommunicatie kunnen zijn, maar het zou m'n gevoel bij de supergoede stroomlijn en verminderde efficiency die elkaar deels opheffen wel verklaren.
De Quest heeft er namelijk maar één (en de DF volgens mij ook)
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: [ -> ]Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: [ -> ]De Quest heeft een tussenrol op de trekkende ketting. Die heeft geen ketting spannende functie, maar geleidende functie.Oké, verkeerde woord. Een tussenrol.
(10-Feb-2021, 12:54 AM)365cycle schreef: [ -> ](10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: [ -> ]Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.
Het ging me er met name om dat een DF ineens veel beter vergelijkbaar is met een Milan op het moment dat je er een setje hosen op plakt.
De open wielkasten zorgen voor een behoorlijke hoop wervelingen waar de Milan geen last van heeft.
Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over, en kan de Milan dus alleen nog maar wat goed maken met een lagere Cw.
(10-Feb-2021, 12:54 AM)365cycle schreef: [ -> ](10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: [ -> ]Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.
(10-Feb-2021, 07:15 PM)Jurrien schreef: [ -> ]Jawel, dat staat er wel: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT".En als die hosen er niet op zitten is dan het frontaal oppervlak groter? Het maakt niet uit of die hosen er wel of niet op zitten voor het frontale oppervlak van de DF of Alpha 7. Het frontaal oppervlak van de DF en Alpha 7 was al jaaaaren lang kleiner, dan die van de Milan.