Peiling: Heb je ervaring met de Quatrevelo?
Ja, ik heb er eentje (gehad).
27.27%
12 27.27%
Ja, ik sta op de wachtlijst.
2.27%
1 2.27%
Ja, ik heb er mee proef gereden.
13.64%
6 13.64%
Nee, wel al eens bekeken / gezien in het echt.
31.82%
14 31.82%
Nee, wel al bekeken op internet.
9.09%
4 9.09%
Nee, het is niet interrassant voor mij.
15.91%
7 15.91%
Totaal aantal stemmen: 44 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe en wat met de Quatrevelo
Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaring! als mede-knutselaar vind ik dit erg spannend! Wat het uiterlijk betreft, eh je valt tenminste op, dat is ook belangrijk :p
gemiste kans om er een mandala arend (naamgrap) op te tekenen, dan had je een fietsende kleurplaat Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
De rand van de body is wel redelijk hobbelig ten opzichte van de kap, waardoor dat behoorlijk opvalt. Tongue
Maar verder strak gedaan, en ik hoop dat deze kleuren wat langer meegaan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
(11-Jan-2024, 03:00 PM)Frutsel schreef: De rand van de body is wel redelijk hobbelig ten opzichte van de kap, waardoor dat behoorlijk opvalt. Tongue
Maar verder strak gedaan, en ik hoop dat deze kleuren wat langer meegaan

[Afbeelding: IMG-20240111-231907368.jpg]
Ok, in dat geval smeer ik er opnieuw plamuur op  Big Grin
Antwoord }
Ik sluit me ook aan, mooi geworden hoor. En erg vlot gedaan. Met een beetje mazzel gaan ze na wat groeien naadloos over op een grote velomobiel. Volgens mij heeft Daniel ook net een S model voor Nici gebouwd, die is vrij klein, duidelijk onder 160.

Verf is wel erg handig op laminaat, omdat Epoxy erg slecht tegen UV licht kan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
Fantastisch resultaat! Zo zou ik mijn dochter ook wel willen vervoeren Smile
Privé Peloton 346
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Arend-Jan
Echt heel mooi, benieuwd naar de rij ervaringen, het bochtje dat je eerst nog net kon halen, zal nu misschien niet meer lukken. Zie mezelf dit nog niet nadoen, maar het zou voor ons ook heeel praktisch zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Goede voornemens direct goed aangepakt, het resultaat mag er wezen. Respect voor de klus die je hebt gedaan.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Arend-Jan
Wauw! Mooi die extended QV. Hoeveel heeft het aan het gewicht toegevoegd? En aan de draaicirkel? Hehe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
Ik heb hem niet gewogen. Maar weet natuurlijk wel hoeveel carbon, epoxy en lak er nodig was, dat zal zo'n 2,5 kilo zijn in totaal denk ik, waarvan een deel ook weer weggeschuurd.
Draaicirkel zal evenveel zijn toegenomen als wielbasis: +17%

Voor dat laatste moet hij nog even op zijn kant om te kijken of er wat te winnen is, want ik begreep (van Allert) dat de voorste stuurstangen niet allemaal op de juiste/ideale plek in de body zijn geboord. Door dat te corrigeren is weer wat te winnen. Ik vermoed dat dat bij mijn QV ook zo is, want als ik te scherp stuur lopen de buitenbanden inderdaad tegen die draadeinden aan (en niet tegen de body).

Mooi klusje voor vandaag. De remmen wil ik ook aanpakken, want die vind ik onvoldoende presteren. Verder moet er een nieuwe ketting in, een nieuwe (langere) derailleurkabel en de elektra naar achteren verlengen en nieuwe dempers voor de achtervering, dan kan ik eindelijk gaan proefrijden. Oja en de twee nieuwe ruitjes moet ik nog uitzagen en erin lijmen
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Hoekie , TheoZw
[Afbeelding: IMG-20240113-173736207.jpg]

Eerste proefrit, rondje om Moordrecht, was een groot succes!
Bewust niet zachtzinnig gedaan Smile Lijkt echt echt prima te sturen!
De weg was zeiknat en heb wat flinke stuurbewegingen gemaakte maar hij lijkt heel stabiel  Cool
Heb ook de oude F08 dempers vervangen door het nieuwere F10 type

[Afbeelding: IMG-20240113-120943082.jpg]

Ik had eigenlijk maar van 1 ding last: dat ik in m'n enthousiasme de spiegels er niet opgezet had.
H. bedankt voor je hulp vandaag!
Antwoord }
Hier een filmpje van de eerste rit
https://youtu.be/W2JHvMImXGM

Helaas geen Oscar-materiaal door de combinatie van bijna-donker en miezerregen  Rolleyes
Maar dat mocht de pret niet drukken!

[Afbeelding: IMG-20240113-212824993.jpg]

Nu vanavond beide voorpoten nog er onderuit gehaald, om de remmen een beurtje te geven. Heb de remschoenen diagonale groeven gegeven, las op het forum van onze oosterburen dat ze daar bijterig van zouden worden. Ben benieuwd!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
[Afbeelding: IMG-20240114-205021621-HDR.jpg]

Klaar voor prinsessentransport!
Antwoord }
Prachtig! Ze kan wel met de aandacht omgaan?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
Heeft de prinses al geoefend om te wuiven naar "het volk langs de weg" Wink
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , martinR , Arend-Jan
Hahaha, tot nu toe zat ze prima en vond ze de extra aandacht niet vervelend. Laatst zat ze (bij een stoplicht) gekke bekken te trekken naar een vent op een e-bike haha. Ze mopperde alleen weleens over mijn zweet, maar dat is niet zo gek, met hoe haar beentjes klem zaten naast/tegen mijn rug. Verder valt ze bij langere ritten steevast in slaap achterin, dus heel oncomfortabel kan het niet zijn  Wink

Zojuist 26km naar kantoor gefietst, hij houdt zich goed Smile En over drempels (en een spoorovergang) rijdt hij nu fijner (kantelt minder fel voor- en achterover). Heb de voorste reactiestangen verplaatst en geloof dat de draaicirkel nu kleiner is dan hij was voor het verlengen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(15-Jan-2024, 09:17 AM)Arend-Jan schreef: Verder valt ze bij langere ritten steevast in slaap achterin, dus heel oncomfortabel kan het niet zijn  Wink
Alleen bij langere ritten? Mijn uk lukte het op vrijdagmiddag ooit bij een ritje van het kinderdagverblijf naar de snackbar - 5 minuten rijden Big Grin Het was vrij fris, maar hij sliep zo vast dat ik hem maar lekker in het zonnetje heb laten slapen tot we onze frietjes hadden Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper
Ik sta dr echt van te kijken hoe makkelijk het gegaan is (zo komt het over) en dat je zonder vacuum techniek toch nog een ijzersterke verbinding kan krijgen. Dit geeft mij ideeën voor de Waw die ik aan het opknappen ben, kan ik toch nog iets leuks proberen Big Grin

Welke plamuur gebruik je trouwens? besteld of van de bouwmarkt?
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(15-Jan-2024, 03:19 PM)Gideonaut schreef: Ik sta dr echt van te kijken hoe makkelijk het gegaan is (zo komt het over) en dat je zonder vacuum techniek toch nog een ijzersterke verbinding kan krijgen. Dit geeft mij ideeën voor de Waw die ik aan het opknappen ben, kan ik toch nog iets leuks proberen Big Grin 

Welke plamuur gebruik je trouwens? besteld of van de bouwmarkt?

Wat wel helpt is dat ik als kind al dingen bouwde, daar nooit mee ben gestopt, in Delft heb gestudeerd en sindsdien als ingenieur werk  Wink

Plamuur: dezelfde (zelfgemengde) epoxy als voor het lamineren, met 'micro-balloons' toegevoegd. Daarmee maak je het veel dikker en lichter. En na uitharden schuurt het prettig weg.
Dat had ik voor deze klus ook nog nooit gebruikt, maar is me erg goed bevallen  thumb Het is heel veel sterker dan plamuur van de bouwmarkt, en hecht ook fantastisch (want: epoxy).

Inmiddels 180 km met de fiets gereden, nog steeds super blij met het resultaat, ook in de sneeuw / op ijs is hij heel stabiel. Denk zelfs beter dan hij was...!
Heb wel geleerd dat je écht Loctite op de achterste wielbouten moet gebruiken, vanavond liep er een compleet uit. En aan de andere kant zat de bout ook al los -oeps-

De draaicirkel is nu inderdaad kleiner geworden dan hij was, de haarspeldbocht bij de Coenecoopbrug tussen Gouda en Moordrecht haal ik nu vrij makkelijk, dat ging vóór het verlengen alleen met een strookje gras aan begin en eind. Dus: check de voorste stuurstangen (of laat dat doen).. het scheelt veel! Ik kon ze een goed stukje naar buiten verplaatsen, waardoor de maximale stuuruitslag significant is toegenomen.


------

Ik heb trouwens vandaag nog een flinke lap carbon besteld, heb plannen voor de korte kap die ik sinds aanschaf ongebruikt op zolder heb liggen (maar die nu natuurlijk ook niet meer past)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Veloquest , Hoekie
JA die locktide is zeker belangrijk! want ook ik ben al een boutje verloren en dat mijn wiel eraf ging. net op een moment dat ik zwaar beladen was. Maar ik had een geluk ik was nog een paar straten van huis dus dat kon ik nog lopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
[Afbeelding: 20240120101357-IMG-2829-2.jpg]

Smile

Beetje jammer van de drek bij de achterwielen altijd
Antwoord }
Je hebt erg veel soorten vullers, de meeste zijn toch van veel mindere kwaliteit als Epoxy. Epoxy met microballoons, en een beetje verdikkingsmiddel werkt goed. Kun je zelf de dikte aanpassen. Epoxy kan heel erg sterk zijn. Bij het werken met kunstvezels werkt het andersom als bij vele andere verbindingen. Bij metaal pak je een dikkere bout, omdat bij boutverbindingen veel kracht op een klein plekje komt. Met kunstvezel is het de kunst om de kracht over een groot oppervlak te verdelen, zodat er per plekje maar heel weinig overblijft.

Ook kun je erg veel met vormgeving doen. De rand van het instapgat is niet heel dik carbon, maar door zijn vorm is het toch stijf.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Topwerk Arend-Jan! Je hebt de lijnen van het voertuig mooi weten te behouden.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan , Hoekie , Willeke_IGKT
(15-Jan-2024, 09:17 AM)Arend-Jan schreef: Zojuist 26km naar kantoor gefietst, hij houdt zich goed Smile En over drempels (en een spoorovergang) rijdt hij nu fijner (kantelt minder fel voor- en achterover). Heb de voorste reactiestangen verplaatst en geloof dat de draaicirkel nu kleiner is dan hij was voor het verlengen Big Grin

Het zal wel aan mij liggen, maar hier kan ik ff niet volgen : wát heb je precies gedaan ? Ik interpretereer dat je alleen de voorste  stuurstangen langer hebt gemaakt, maar dat komt toch nooit goed als je de middelste en achterste ook niet bijregelt ???
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Jan-2024, 01:18 PM)Arend-Jan schreef: Beetje jammer van de drek bij de achterwielen altijd

De paarse kleur zit net te ver naar voren  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Jan-2024, 07:37 PM)quattrovelootje schreef: Het zal wel aan mij liggen, maar hier kan ik ff niet volgen : wát heb je precies gedaan ? Ik interpretereer dat je alleen de voorste  stuurstangen langer hebt gemaakt, maar dat komt toch nooit goed als je de middelste en achterste ook niet bijregelt ???

Zal ik maar antwoorden Arend-Jan?

Niet langer gemaakt, maar verplaatst. Zijwaarts. Naar links voor de ene en rechts voor de andere kant.
Ik heb naar een plaatje gezocht maar kan er zo geen vinden.
[Afbeelding: Stuuruitslag.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
(20-Jan-2024, 08:46 PM)Hoekie schreef: Zal ik maar antwoorden Arend-Jan?
Niet langer gemaakt, maar verplaatst. Zijwaarts. Naar links voor de ene en rechts voor de andere kant.
Ik heb naar een plaatje gezocht maar kan er zo geen vinden.
[Afbeelding: Stuuruitslag.jpg]

Dat is duidelijk, dank ! Is dat al zo sinds de productie van de QV of alleen bij de nieuwere modellen ?
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik het handv...Jeroen S — 10:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tja, de voornaamste ...Jeroen S — 10:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie ...Gideonaut — 10:11 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Het klinkt alsof j...Duncan — 10:10 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik voor veel...datakneder — 10:07 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada wel...Willeke_IGKT — 10:00 PM
VeloCam in Bülky
Ligt niet aan jou. L...Hoekie — 09:42 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
ik heb die van mij m...Gideonaut — 09:40 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb een lengte ni...Duncan — 09:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Op het VelomobielFor...Jeroen S — 08:42 PM
Bülk 4 more
De vorige eigenaar v...Jeroen S — 08:31 PM
VeloCam in Bülky
Foto's van de camera...twilwel — 08:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie je...Jeroen S — 08:24 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik ben zo een topic ...Hardloper — 06:44 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik heb ze allemaal m...Fietsbennie — 06:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..omdat de voeten ...Tom Fekkes — 06:09 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. de fiets die acht...ZoefZoef — 05:08 PM