ligfietsers.nl
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Velomobielen (https://ligfietsers.nl/forum-8.html)
+--- Topic: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L (/thread-1893.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Tegelfanaat - 30-Aug-2024

Gewone Snoek kan ook (zelf monteren); ik rij met Shimano 105 Di2 met een 12 speed Rotor 11-39 cassette.

't is wat prutsen qua afstelling, het hielp om een dunne opvulring te maken zodat de derailleur iets meer naar buiten komt (anders pakt'ie het kleinste tandwiel niet lekker). Aan de andere kant: derailleur zit nu wel net-wel-net-niet tegen het derailleurdeksel dus een veiligheidstouwtje is sterk aan te raden.

De ellende met 12 speed Di2 is dat er geen fatsoenlijke shifters zijn (waren?) voor op een tiller; ik behelp me nu enigszins met twee R9150 knopjes in combinatie met synchro speed, ik kan dus niet de tandwielen voor apart schakelen.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Hoekie - 30-Aug-2024

Dat zag ik ook. Best heel vervelend als je graag trigger shifters wil.
Er zijn blijkbar wel trigger shifters maar beide zijn weer DI2-bedraad naar de master unit.
De SW-M8150-R en SW-M8150-IR
Zie: https://bike.shimano.com/content/dam/e-tube/assets/images/contents/project/compatibillity/pdf/en/HM-CC%205.1.2-00-EN.pdf

Edit: En dan is er nog de SRAM optie. Een Zuidkoreaan heeft deze combinatie in zijn Snoek zitten.
Sram eagle x01 axs,
63x11-52(rotor)
OE wheel 700x28c
gp5000 astr


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Tegelfanaat - 30-Aug-2024

Ik lees bij bike-components over de SW-M8150:

Shimano designed the SW-M8150 XT Di2 shifter, shown here in the version for classic clamp mounting, specifically for e-touring bikes and e-MTBs with electronic 1x10-speed or 1x11-speed gears, Linkglide drivetrain and Automatic Shift. However, it can also be used on e-mountain bikes with a conventional 1x11-speed or 1x12-speed electronic gears, provided the EP801 or EP6 motor is installed. It cannot be used for bicycles without one of these motors.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Hardloper - 30-Aug-2024

(30-Aug-2024, 04:27 PM)Tegelfanaat schreef: De ellende met 12 speed Di2 is dat er geen fatsoenlijke shifters zijn (waren?) voor op een tiller; 

In hoeverre zijn deze geschikt op tiller:
Shimano Ultegra Di2 SW-R600 Comand Elektronische schakelaar
Shimano E7000 Steps Elektronische schakelaar
Shimano Steps E7000 Elektronische schakelaar
Shimano Remote Assistance Steps Elektronische schakelaar
Huh


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Tegelfanaat - 30-Aug-2024

Allemaal niet compatible, zie die PDF die Hoekie postte. Daar is overigens geen enkele technische reden voor.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - John1000 - 12-Sep-2024

Een proefrit in een Snoek heb ik gemaakt om te kijken of ik er in pas met mijn
lengte van 1.78 meter en schoenmaat 42.

De stoel was maximaal naar achteren gezet en de standaard cranks waren 155 mm
lang. De stoel kon ook niet lager worden gezet, omdat deze al op de bodem was.

Wat betreft schouderbreedte paste ik net, wat benen betreft niet: ik kwam met
mijn knieen te vaak tegen de bovenkant van de carroserie aan. Met mijn
binnenbeenlengte van 83 cm was de fiets volgens mij voor mij te klein.

Met mijn wandelschoenen kwam ik wel eens tegen de bovenkant aan of tegen de
bodemplaat als ik de wandelschoen niet op de juiste plek op de trapper
had geplaatst: het was kritisch. Wielrenschoenen gingen volgens mij wel goed.

Theo heeft geopperd om 140 mm cranks te nemen of toch voor een Snoek-L te gaan.
Ik weet hoe het is om met 4" cranks te rijden op een 26 inch eenwieler, maar bij
een velomobiel heb je volgens mij met grotere krachten te maken. Dit lijkt mij
een aardige belasting voor je knieen.

De Snoek zelf ging hard. Zonder ervaring kon ik naar de 45 km/uur en ik had
harder gekund. Het sturen vond ik nerveus, maar dit kan liggen aan dat ik het
niet gewend ben. De vering mocht van mij wat stijver. Ik weet niet wat voor
vering onder de demofiets was aangebracht. Een klinkerweg in Swifterbant was
prima te doen, een behoorlijke verbetering ten op zichte van de Flevobike
Alleweder. Ik vind het wel een mooie fiets.

Een Snoek had ik wel willen bestellen als ik met de standaard cranks erin zou passen.
Nu moet ik nadenken over een Snoek met kortere cranks, een Snoek-L (met 170 mm
cranks?) of helemaal geen velomobiel.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Willeke_IGKT - 12-Sep-2024

Welkom John 1000
Ik zou misschien ook andere velomobielen uitproberen, het niet bij een laten.
Misschien staat er een met 140 cranks zodat je dat kunt uitproberen.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Wim -de roetsende - 12-Sep-2024

(12-Sep-2024, 05:34 PM)John1000 schreef: Een proefrit in een Snoek heb ik gemaakt om te kijken of ik er in pas met mijn
lengte van 1.78 meter en schoenmaat 42.

Theo heeft geopperd om 140 mm cranks te nemen of toch voor een Snoek-L te gaan.
Ik weet hoe het is om met 4" cranks te rijden op een 26 inch eenwieler, maar bij
een velomobiel heb je volgens mij met grotere krachten te maken. Dit lijkt mij
een aardige belasting voor je knieen.

Een Snoek had ik wel willen bestellen als ik met de standaard cranks erin zou passen.
Nu moet ik nadenken over een Snoek met kortere cranks, een Snoek-L (met 170 mm
cranks?) of helemaal geen velomobiel.

Ik ben 1.76m en heb maat 44. Ik heb een binnenbeenlengte van 82cm met de schoenen aan.
Ik pas er niet in. Mijn schouders zitten volledig klem, ik kan nauwelijks nog ademhalen.
Zelfs met 140mm cranks raakte ik de bovenkant en de bodem.


170mm cranks fiets ik niet meer mee. 150/155mm vind ik het prettigst. In de Milan heb ik 140mm.

Meestal merk ik het niet eens. Heel soms met het wegfietsen op een helling.

Ik zou zeggen volg het advies van Willeke: ga ook andere vm-en testrijden. Er staan ook regelmatig vm-en tweedehands te koop.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Jeroen S - 12-Sep-2024

Er zijn inderdaad meer ligfietsen dan alleen die twee. Bovendien zitten de maten van de snoek net onder of net boven jouw maat. De DF is dan weer ontworpen voor iemand van ongeveer 180cm, net als de Milan SL. Bulk zal met die maten ook prima passen.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - 365cycle - 12-Sep-2024

Leuk, nog een nieuwe (velo-)ligger op het forum! Welkom John!
Als de Snoek je verder lekker past zou ik 140mm cranks toch ook eens proberen hoor. Efficiënter dan dat wordt het niet.
Misschien de moeite om alvast even te kijken of je ook onder een toerkap past, of dat je dan met je hoofd direct klem zit.

Als je toch in Dronten bent: Kijk zeker ook even bij de "buren", InterCity Bike (aan de Koperweg). Dan heb je veel van de moderne velomobielen wel zo'n beetje gezien.

Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Hoekie - 12-Sep-2024

(12-Sep-2024, 09:04 PM)Jeroen S schreef: ..zal met die maten ook prima passen.

Het gaat verder dan simpelweg lichaamslengte/schoenmaat. Denk verhouding benen - bovenlichaam (Alpha's), de dikte van je kuiten (Bülk), schouderbreedte (Snoeken) , nog afgezien van voorkeur positie schoenplaatjes, liever iets meer rechtop of onderuit en/of langere of kortere cranks.

(12-Sep-2024, 05:34 PM)John1000 schreef: Een Snoek had ik wel willen bestellen als ik met de standaard cranks erin zou passen.
Nu moet ik nadenken over een Snoek met kortere cranks, een Snoek-L (met 170 mm
cranks?) of helemaal geen velomobiel.

Cranklengte is voor mij ook een dingetje. Bij menig velomobiel ben je daarin inderdaad beperkt. Tijdens mijn Snoek-L proefrit paste 170 mm cranks. Net. Alleen vooruit trappend. Ik heb in verhouding lange benen/korter bovenlichaam, schoenmaat 43/44. Bij mijn nieuwe Snoek-L ga ik met 160 beginnen, maar ik weet ook dat 165 mm cranks gaan passen. Heb proef gezeten in Alpha M9, W9, alle Bülks als ook de kleine Snoek. In alle anderen was max 150 of net 155. In de kleine Snoek waren mijn schouders te breed. 
Ik weet niet of en zo ja welke velomobiel/fiets je nu hebt, anders zou je een (2de hands) set met kortere cranks kunnen kopen en daar een aantal weken in de praktijk mee rijden en zien of het wat voor je benen is.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Hardloper - 12-Sep-2024

Welkom op het forum John 1000


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Lopopodium - 12-Sep-2024

Had zich beter John839 kunnen noemen!


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - John1000 - 13-Sep-2024

(12-Sep-2024, 07:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben 1.76m en heb maat 44. Ik heb een binnenbeenlengte van 82cm met de schoenen aan.


Ik pas er niet in. Mijn schouders zitten volledig klem, ik kan nauwelijks nog ademhalen.


Zelfs met 140mm cranks raakte ik de bovenkant en de bodem.




Dus zelfs met 140 mm cranks raakte jij de bovenkant en bodemplaat (met diepe kuilen?). Niet



echt hoopgevend voor mij.




De schoenmaat van mijn wandelschoenen blijkt 43.5 te zijn, terwijl ik ook


42.5 van hetzelfde merk heb. Wielrenschoenen zijn 43 en Rhode muilen dan weer


41.




(12-Sep-2024, 09:32 PM)365cycle schreef: Als de Snoek je verder lekker past zou ik 140mm cranks toch ook eens proberen hoor. Efficiënter dan dat wordt het niet.

Misschien de moeite om alvast even te kijken of je ook onder een toerkap past, of dat je dan met je hoofd direct klem zit.





Als je toch in Dronten bent: Kijk zeker ook even bij de "buren", InterCity Bike (aan de Koperweg). Dan heb je veel van de moderne velomobielen wel zo'n beetje gezien.



Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?



Ik kwam ook met mijn spijkerbroek (kuiten) tegen de wielkasten aan, maar dat




vond ik niet hinderlijk.





Volgens Theo zou ik onder de racekap passen, zelfs met een platte fietshelm.


Ik heb het niet geprobeerd.




De DF heeft een nogal afwijkende wielmaat van 584 mm en de Tuna heeft zelfs


349 mm Brompton voorwielen. Mijn Brompton is niet de comfortabelste fiets die


ik heb. Daarnaast heb ik mijn lesje wel geleerd met 451 mm (waar kan


je een 18 spaaks racevelg kopen? en de bandenkeuze lijkt mij beperkt).




De velomobiel wil ik gaan gebruiken om een rondje te rijden (vooral in de


winter) en om Meindert uit Oosterblokker bij te kunnen houden in zijn


velomobiel. Dit lukt mij niet met een M5 Low Racer met staartstroomlijn. Dus


liefst een zo snel mogelijk model.




(12-Sep-2024, 09:45 PM)Hoekie schreef: Cranklengte is voor mij ook een dingetje. Bij menig velomobiel ben je daarin inderdaad beperkt. Tijdens mijn Snoek-L proefrit paste 170 mm cranks. Net. Alleen vooruit trappend. Ik heb in verhouding lange benen/korter bovenlichaam, schoenmaat 43/44.




Ik weet niet of en zo ja welke velomobiel/fiets je nu hebt, anders zou je een (2de hands) set met kortere cranks kunnen kopen en daar een aantal weken in de praktijk mee rijden en zien of het wat voor je benen is.




Mooi dat 170 mm cranks paste in de Snoek-L voor jou. Ik verwacht dat het bij mij ook


net zou kunnen passen. 20 jaar geleden was de manie om langere cranks te nemen:




ik had 175 mm en heb deze vervangen door 170 mm wegens dat ik dan geen




overlap meer heb tussen mijn voorwiel en cranck van mijn lage ligfiets. Wat betreft 




trappen merk ik amper het verschil.









Ik heb cranks in verschillende maten liggen voor eenwielers, maar daar kan ik geen



tandwiel op monteren. Tussen neus en lippen door heb ik bij velomobiel.nl genoemd



dat een fiets een dag huren wel fijn zou zijn. Daar werd niet op gereageerd, dus ik




vermoed dat ze dit niet doen.





Met een proefrit maken in de Snoek met 140 mm cranks bezorg ik velomobiel.nl wel


een hoop extra werk. Dit is de pech als je tussen de Snoek en de Snoek-L invalt.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Wim -de roetsende - 13-Sep-2024

(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: Dus zelfs met 140 mm cranks raakte jij de bovenkant en bodemplaat (met diepe kuilen?). Klopt

Ik kwam ook met mijn spijkerbroek (kuiten) tegen de wielkasten aan, maar dat vond ik niet hinderlijk. Dat wordt het na verloop van tijd wel weet ik uit eigen ervaring.

De DF heeft een nogal afwijkende wielmaat van 584 mm en de Tuna heeft zelfs 349 mm Brompton voorwielen. Over de Tuna is hier zelfs een eigen topic.

De velomobiel wil ik gaan gebruiken om een rondje te rijden (vooral in de winter) en om Meindert uit Oosterblokker bij te kunnen houden in zijn velomobiel. Dit lukt mij niet met een M5 Low Racer met staartstroomlijn. Dus liefst een zo snel mogelijk model. Is Meindert nog steeds zo snel. Wow.

Tussen neus en lippen door heb ik bij velomobiel.nl genoemd dat een fiets een dag huren wel fijn zou zijn. Daar werd niet op gereageerd, dus ik vermoed dat ze dit niet doen. Meerdere mensen hebben dit gedaan, zou moeten kunnen volgens mij.

Met een proefrit maken in de Snoek met 140 mm cranks bezorg ik velomobiel.nl wel een hoop extra werk. Dit is de pech als je tussen de Snoek en de Snoek-L invalt. Dit deden ze ook voor mij zonder met de ogen te knipperen. Je wilt toch goed proefrijden.
 


Ik zet even mijn antwoorden in een ander lettergrootte en vet in jouw quote achter je vraag. Gaat iets sneller.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - 365cycle - 13-Sep-2024

Ah, jij hebt ook last van die rare extra line feeds in je posts. Ik haal ze altijd weg, dat dat moet is irritant.

(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: De DF heeft een nogal afwijkende wielmaat van 584 mm
Je kan zowel de Tuna als de DF bestellen met een 584 en een 622 achterwiel. Op een 622 velg passen niet zulke brede banden als met 584.
584 is inmiddels gangbaarder dan 559.

(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: en de Tuna heeft zelfs 349 mm Brompton voorwielen. Mijn Brompton is niet de comfortabelste fiets die ik heb. Daarnaast heb ik mijn lesje wel geleerd met 451 mm (waar kan
je een 18 spaaks racevelg kopen? en de bandenkeuze lijkt mij beperkt).
  • Er worden heel veel meer Bromptons en andere kleine vouwfietsen verkocht dan velomobielen. Zoveel dat ze een speciale velgmaat in leven weten te houden. Dat is met bijvoorbeeld de GoCycle niet echt gelukt, we hebben alleen mazzel dat Wim ze blijft inkopen.
  • Over gangbare bandenmaten gesproken: 26"  MTB's zijn echt uit de gratie. 27,5" (584) en 29" (622) komt veel meer voor. Snelle straatbanden vind je tegenwoordig dus ook vaker in die maten.
  • Bromptons moeten ook vlot rollen, je wil de nadelen van een klein fietsje zoveel mogelijk opheffen met o.a. een rappe band
  • Heb je een racevelg nodig voor een velomobiel? Bij een driewieler zijn de krachten heel anders dan bij een tweewieler. Laat dat wieltje maar lekker sterk zijn (en een 349 wiel is stijver dan 406)
  • Mijn Tern Link is ook niet de comfortabelste fiets die ik heb, maar rolt op dezelfde banden als een QV. Die laatste is wel comfortabel.
(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: De velomobiel wil ik gaan gebruiken om een rondje te rijden (vooral in de winter) en om Meindert uit Oosterblokker bij te kunnen houden in zijn velomobiel. Dit lukt mij niet met een M5 Low Racer met staartstroomlijn. Dus liefst een zo snel mogelijk model.
Als ik de verhalen mag geloven is Meindert sowieso nogal moeilijk bij te houden Big Grin 
Zo snel mogelijk... hangt van de route af wat echt het snelst is, maar de Tuna, Snoek L, Milan SL/GT, Bülk, Alpha 9 serie rijdt maakt niet eens zo heel veel uit. De kleine Snoek is een uitzondering, omdat ie zoveel kleiner is. Die is echt wel een pak efficiënter dan de rest.

(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: Met een proefrit maken in de Snoek met 140 mm cranks bezorg ik velomobiel.nl wel een hoop extra werk. Dit is de pech als je tussen de Snoek en de Snoek-L invalt.
Hoezo is dat veel extra werk? Ze hebben die crankstellen gewoon liggen, waarschijnlijk nog steeds zo over te zetten, met tandwiel, slede en al; ik heb de Snoek L ook met verschillende lengtes gereden. Als je het vantevoren even aangeeft zullen ze het vast voor je willen monteren.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Boyd Maduro - 13-Sep-2024

Ik heb bij mijn proefrit ook verschillende cranklengtes geprobeerd. Theo heeft toen gewoon halverwege de cranks gewisseld (even van tevoren aangeven is idd wel netjes, dan weten zij ook waar ze aan toe zijn)

Qua hoe goed ik in de snoek pas:
Ik ben iets van 1.75m
schoenmaat: 42
binnenbeenlengte: geen idee Tongue
Met mijn fietsschoenen kom ik nergens tegenaan tenzij ik het expres doe. Met andere schoenen wordt het een ander verhaal maar ik rij ook nooit zonder kliks (met vind ik vele malen prettiger)
Ketting komt af en toe tegen mijn been aan maar dat heb ik eigenlijk alleen door omdat ik soms een vlek op mijn been heb (wellicht nog een reden om de ketting te waxen maar dat is een andere discussie Tongue )
Schouders had ik genoeg ruimte over dat ik nog schuimblokjes erin heb om mij netjes op mijn plek te houden.
Schuimkap past never nooit niet boven mijn benen, simpelweg niet genoeg ruimte over
Dichte kap pas ik met mijn standaard helm onder maar zonder helm reed wel een heel stuk prettiger.

Verder voelt de Snoek echt als de perfecte fiets voor mij. Qua grootte & verhoudingen klopt het gewoon.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - John1000 - 14-Sep-2024

(13-Sep-2024, 09:04 AM)Wim -de roetsende schreef:
(13-Sep-2024, 08:50 AM)John1000 schreef: Ik kwam ook met mijn spijkerbroek (kuiten) tegen de wielkasten aan, maar dat vond ik niet hinderlijk. Dat wordt het na verloop van tijd wel weet ik uit eigen ervaring.

Tussen neus en lippen door heb ik bij velomobiel.nl genoemd dat een fiets een dag huren wel fijn zou zijn. Daar werd niet op gereageerd, dus ik vermoed dat ze dit niet doen. Meerdere mensen hebben dit gedaan, zou moeten kunnen volgens mij.

Met een proefrit maken in de Snoek met 140 mm cranks bezorg ik velomobiel.nl wel een hoop extra werk. Dit is de pech als je tussen de Snoek en de Snoek-L invalt. Dit deden ze ook voor mij zonder met de ogen te knipperen. Je wilt toch goed proefrijden.


Ik zet even mijn antwoorden in een ander lettergrootte en vet in jouw quote achter je vraag. Gaat iets sneller.

Spijkerbroek tegen wielkasten aan kwam bij mij nadat de trapas te ver was gezet
en ik daardoor te veel moest rekken. Ik zal het in de gaten houden.

Goed om te lezen dat huren door meerdere mensen al is gedaan.

(13-Sep-2024, 09:40 AM)365cycle schreef:     Over gangbare bandenmaten gesproken: 26"  MTB's zijn echt uit de gratie. 27,5" (584) en 29" (622) komt veel meer voor. Snelle straatbanden vind je tegenwoordig dus ook vaker in die maten.
    Bromptons moeten ook vlot rollen, je wil de nadelen van een klein fietsje zoveel mogelijk opheffen met o.a. een rappe band
    Heb je een racevelg nodig voor een velomobiel? Bij een driewieler zijn de krachten heel anders dan bij een tweewieler. Laat dat wieltje maar lekker sterk zijn (en een 349 wiel is stijver dan 406)
    Mijn Tern Link is ook niet de comfortabelste fiets die ik heb, maar rolt op dezelfde banden als een QV. Die laatste is wel comfortabel.

Hoezo is dat veel extra werk? Ze hebben die crankstellen gewoon liggen, waarschijnlijk nog steeds zo over te zetten, met tandwiel, slede en al; ik heb de Snoek L ook met verschillende lengtes gereden. Als je het vantevoren even aangeeft zullen ze het vast voor je willen monteren.

Ik wist niet dat 584 het van 559 gaat overnemen. Daar word ik niet echt gelukkig
van, want ik heb nog een vouwfixie met 559 wielen.


In 1997 kwam mijn Brompton met Raleigh banden. Verschrikkelijk om om de velg
te leggen, maar er was als ik mij goed herinner geen andere keus. Later kwam
Schwalbe Marathon, die niet best waren (gescheurde zijkanten). Nu zijn ze wel
goed.

Ik verwacht dat mijn 48 spaaks 406 mm eenwieler wiel stijver zal zijn dan een
28 spaaks 349 wiel.

Een velomobiel is volledig geveerd. Een groter wiel smeert een hobbel meer uit.

Ik had verwacht dat een cranktrekker nodig zou zijn, maar alles vervange is
natuurlijk gemakkelijker.

(13-Sep-2024, 01:36 PM)Boyd Maduro schreef: Ik heb bij mijn proefrit ook verschillende cranklengtes geprobeerd. Theo heeft toen gewoon halverwege de cranks gewisseld (even van tevoren aangeven is idd wel netjes, dan weten zij ook waar ze aan toe zijn)

Qua hoe goed ik in de snoek pas:
Ik ben iets van 1.75m
schoenmaat: 42
binnenbeenlengte: geen idee Tongue
Met mijn fietsschoenen kom ik nergens tegenaan tenzij ik het expres doe. Met andere schoenen wordt het een ander verhaal maar ik rij ook nooit zonder kliks (met vind ik vele malen prettiger)
Ketting komt af en toe tegen mijn been aan maar dat heb ik eigenlijk alleen door omdat ik soms een vlek op mijn been heb (wellicht nog een reden om de ketting te waxen maar dat is een andere discussie Tongue )
Schouders had ik genoeg ruimte over dat ik nog schuimblokjes erin heb om mij netjes op mijn plek te houden.
Schuimkap past never nooit niet boven mijn benen, simpelweg niet genoeg ruimte over
Dichte kap pas ik met mijn standaard helm onder maar zonder helm reed wel een heel stuk prettiger.

Verder voelt de Snoek echt als de perfecte fiets voor mij. Qua grootte & verhoudingen klopt het gewoon.

Binnenbeenlengte is volgens mij een belangrijke parameter.

Proefrit met trapas op juiste afstand, helaas zonder bodemplaat, gaf alleen bij
terugtrappen dat ik met de hiel de remkabel haakte (deze liep over het
voetengat). Daarna trappers te ver met bodemplaat: met wielrenschoenen raakte ik
niets.  Ik had niet het idee dat de ketting tegen mijn broek aankwam. Ik neem
aan dat er een buisje over de ketting kan worden geschoven. Mazzelaar dat je er
zo goed in past.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Willeke_IGKT - 14-Sep-2024

Het kan zijn dat de zaken in Dronten het geen huren noemen maar een lange proefrit, en het is gewoon om mensen tegen te komen die bij beide VM bedrijven proefrijden op dezelfde dag, met degene die je denkt te gaan kopen in de middag, zodat dat een langere rit kan worden.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Wim -de roetsende - 14-Sep-2024

(14-Sep-2024, 11:41 AM)Willeke_IGKT schreef: Het kan zijn dat de zaken in Dronten het geen huren noemen maar een lange proefrit, en het is gewoon om mensen tegen te komen die bij beide VM bedrijven proefrijden op dezelfde dag, met degene die je denkt te gaan kopen in de middag, zodat dat een langere rit kan worden.

Er zijn meerdere mensen (zelfs hier op het forum) die een vm voor langere tijd hebben meegenomen. En dan heb ik het over sowieso een week.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - 365cycle - 15-Sep-2024

Jup, ik heb de Tuna een keer langer testgereden. Ben best wel fan van die fiets. Had ook verwacht dat de 349 wieltjes me zouden storen, maar merkte het verschil niet echt. Zeker niet ten op zichte van mijn destijds hard geveerde DF.


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - Frutsel - 15-Sep-2024

(, 11:47 AM)365cycle schreef: Jup, ik heb de Tuna een keer langer testgereden. Ben best wel fan van die fiets. Had ook verwacht dat de 349 wieltjes me zouden storen, maar merkte het verschil niet echt. Zeker niet ten op zichte van mijn destijds hard geveerde DF.

Op de dag dat ik de Tuna geprobeerd heb, en 365Cycle in de DF XL reed ook naast elkaar laten rollen op een lang vlak stuk, en daar zat ook niet echt verschil in, dus ook wat 'kleine wielen rollen slechter dan grote' aangaat valt het wel mee tussen 349 en 406 (allebei met CCU's meen ik te herinneren)


RE: Ervaringen met de Snoek/Snoek-L - 365cycle - 15-Sep-2024

Klopt, beide op CCU. Win Schermer had in z'n test ook vastgesteld dat het weinig scheelt.