![]() |
|
ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met productie velomobielen - Afdrukversie +- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl) +-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html) +--- Forum: Velomobielen (https://ligfietsers.nl/forum-8.html) +--- Topic: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met productie velomobielen (/thread-1312.html) Pagina's:
1
2
|
RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Wim -de roetsende - 05-Jan-2026 (05-Jan-2026, 03:06 PM)Bobslee schreef:(04-Jan-2026, 10:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Nu zag ik zojuist het volgende op FB staan geschreven door Ymte: Het staat in mijn Quote Op de FaceBook-pagina van Ymte persoonlijk. RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Bobslee - 05-Jan-2026 (05-Jan-2026, 06:54 PM)Wim -de roetsende schreef:(05-Jan-2026, 03:06 PM)Bobslee schreef:(04-Jan-2026, 10:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Nu zag ik zojuist het volgende op FB staan geschreven door Ymte: Bedankt Wim! RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - 365cycle - 05-Jan-2026 (05-Jan-2026, 04:22 PM)Hardloper schreef: Thanks for sharingWe hebben daar gewoon een knopje voor he
RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Hardloper - 05-Jan-2026 Maar is het een nieuw gevormde body. Of zal het de bestaande body zijn die Ymte heeft aangepast van paar jaar geleden? Hoe gek is het om alle vier de wielen uit te rusten met trommel remmen? Want volgens mij is dit makkelijker dan de schijf remmen optie die ik kan laten toevoegen RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Bobslee - 05-Jan-2026 (05-Jan-2026, 10:07 PM)Hardloper schreef: Maar is het een nieuw gevormde body. Of zal het de bestaande body zijn die Ymte heeft aangepast van paar jaar geleden? Hoe gek is het om alle vier de wielen uit te rusten met trommel remmen? Want volgens mij is dit makkelijker dan de schijf remmen optie die ik kan laten toevoegen Ziet er voor mij uit als het originele prototype, maar nu met de 349 wielen en "hosen". En een van 1 naar 2 wielen veranderde aandrijving......... RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Frutsel - 05-Jan-2026 De binnenkant heeft een en ander aan veranderingen ondergaan, de buitenkant is van ondergeschikt belang als je aan de ophanging/aandrijving aan het sleutelen bent lijkt me. RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - 365cycle - 05-Jan-2026 (05-Jan-2026, 11:44 PM)Frutsel schreef: De binnenkant heeft een en ander aan veranderingen ondergaan, de buitenkant is van ondergeschikt belang als je aan de ophanging/aandrijving aan het sleutelen bent lijkt me.Dit. Ymte zei letterlijk dat hij nog moet bepalen hoe het uiterlijk nou precies gaat worden, maar dat hij eerst helemaal goed moet rijden. RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Hardloper - 06-Jan-2026 (05-Jan-2026, 11:44 PM)Frutsel schreef: De binnenkant heeft een en ander aan veranderingen ondergaan, de buitenkant is van ondergeschikt belang als je aan de ophanging/aandrijving aan het sleutelen bent lijkt me. Nou ik was benieuwd of er 1 of 2 van deze rond rijden. Meen me te herinneren dat een Italiaan ermee reed en dan zou het betekenen dat de body weer terug in Dronten was en niet meer bij die Italiaan. (05-Jan-2026, 11:59 PM)365cycle schreef: Dit. Ymte zei letterlijk dat hij nog moet bepalen hoe het uiterlijk nou precies gaat worden, maar dat hij eerst helemaal goed moet rijden. Dat moet me denken aan dit filmpje: RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Hardloper - 06-Jan-2026 (05-Jan-2026, 06:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Het staat in mijn Quote Wat voor informatie deelde Ymte precies ? Want ik wil er een item aan wijden voor het Vrijdag bericht. Hij begon zelf over deze post, toen ik vroeg of het delen van zijn gebruikte vierwieler tijdens de OBT Ok was. En dat was het geval. RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Wim -de roetsende - 06-Jan-2026 (06-Jan-2026, 05:51 PM)Hardloper schreef:(05-Jan-2026, 06:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Het staat in mijn Quote Idem Of zie bericht #21 RE: ICB nieuws over de vierwieler en de nieuwe Df [split] Drymer stopt 1 februari met ... - Arend-Jan - 07-Jan-2026 (05-Jan-2026, 11:46 AM)365cycle schreef: Waarschijnlijk iets meer aandrijfverliezen dan bij de QV, maar voor het weggedrag echt de beste oplossing, want je kan achter onafhankelijke ophanging realiseren en het onafgeweerd gewicht blijft laag. Zo vierkant als de carrosserie (en dus de wielbasis) is wordt dat ding denk ik echt leuk in bochten. Met als nadeel (tov QV) dat het rolcentrum juist weer laag komt te liggen (en de fiets meer naar buiten zal willen rollen). |