ligfietsers.nl
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Velomobielen (https://ligfietsers.nl/forum-8.html)
+--- Topic: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. (/thread-2497.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Gideonaut - 01-Sep-2025

Nog maar eens een poging wagen dan, ik heb bij de bouwmarkt net grote plakken velcro gehaald, ik ben bekend met het opwarmen, bij de Versatile zit het er na 4 jaar nog steeds netjes op. Maar bij de DF word het bij de langere ritten een tropische hotbox waardoor de lijm een smurrie word. M'n dashcam monitor en kabels zijn ondertussen al 20+ keer losgevallen deze maand en zelfs de lege hangnetjes zakken langzaam naar beneden.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Wim -de roetsende - 02-Sep-2025

(01-Sep-2025, 07:50 PM)Gideonaut schreef: Maar bij de DF word het bij de langere ritten een tropische hotbox waardoor de lijm een smurrie word. M'n dashcam monitor en kabels zijn ondertussen al 20+ keer losgevallen deze maand en zelfs de lege hangnetjes zakken langzaam naar beneden.

Staat de DF 's zomers in de brandende zon? Dat is bij mij namelijk niet het geval.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Hoekie - 19-Sep-2025

Vandaag eindelijk in een Bülk Urban kunnen zitten. Materialen en gewicht kunnen voelen en vergelijken.
Zeer verleidelijk om als tweede velo erbij te nemen.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Arend-Jan - 19-Sep-2025

Ik begreep dat er zondag aanstaande in Assen ook een Distance mee doet?

Bring it on! Wink

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Hoekie - 20-Sep-2025

(19-Sep-2025, 09:30 PM)Arend-Jan schreef: ..een Distance mee doet?

Dit is het B4M en Bülk Urban topic..

https://ligfietsers.nl/thread-2699-post-66352.html#pid66352 is het Distance topic.

@Mods even verplaatsen?

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Atrike - 20-Sep-2025

(19-Sep-2025, 08:46 PM)Hoekie schreef: Vandaag eindelijk in een Bülk Urban kunnen zitten. Materialen en gewicht kunnen voelen en vergelijken.

En? Je kunt er vast meer over vertellen.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Hoekie - 20-Sep-2025

(20-Sep-2025, 12:03 PM)Atrike schreef:
(19-Sep-2025, 08:46 PM)Hoekie schreef: Vandaag eindelijk in een Bülk Urban kunnen zitten. Materialen en gewicht kunnen voelen en vergelijken.

En? Je kunt er vast meer over vertellen.

Ja, maar daarvoor is het nog wat te vroeg.
Zal dan een eigen Bülk Urban topic openen, want een Urban en 4More hebben anno 2025 nog maar weinig met elkaar gemeen.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Willeke_IGKT - 28-Sep-2026

Ik had vanmorgen een nieuwe ervaring met de B4M.
Hij had 16 dagen in de garage gestaan op de handrem. De handrem eraf en nog niet willen rollen, gelukkig kwam de rem daarna wel spontaan los, het maakt alleen wat meer geluid bij het remmen.

De kilometer stand op 21 september was 12145, 21 maart 8029, dus in dit halve jaar ruim 4000 km.
En dat terwijl ik de laatste dagen van dat halve jaar niet gefietst heb wegens vakantie zonder fiets.

In dit halve jaar is er een mountain drive ingebouwd, net op tijd voor de fietstocht naar Sittard, en die gebruik ik vaak en graag.
Wegrijden vanuit stilstand, zeker helling op, gaat goed ermee. Ik durf ook hellingen op te rijden in de twee want ik weet dat ik indien nodig met de MD kan terug schakelen, zowel bij stilstand als bij lage toerentallen.
Met de MD is mijn crank lengte iets omhoog gegaan. Dat ging voor mij bijna ongemerkt, het voelt nog steeds gewoon. Maar mijn cadans is naar mijn gevoel niet omlaag gegaan en ik zie ook iets hogere snelheden. Misschien nu schildpad in plaats van slak, langzaam vergeleken met veel van de mensen hier.

Ook nieuw dit halve jaar, Ventisit matjes in de fiets. Daar merk ik positief van dat er veel minder gerammel is, dat mijn telefoon rustig uit mijn zak mag glijden want die land zacht. In negative zin kom ik soms tegen dat iets net minder lekker achter of onder het stoeltje past maar dat weegt niet tegen de voordelen op.

Ik ben nog steeds blij met de B4M.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - LigfietsWilsum - 28-Sep-2026

Niet op de rem zetten in de schuur....
Op m'n werk heb ik in de fietsenstalling twee plankjes liggen, ik rij over de eerste zodat het voorwiel twee kanten op geblokkeerd wordt.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Willeke_IGKT - 28-Sep-2026

Ik heb hem in de garage normaal nooit op de rem, hij staat met een slot vast maar ook zonder dat gaat hij niet rijden. Ik denk achteraf dat ik hem op de rem had gezet om er boodschappen uit te halen die wat klem stonden en toen vergeten ben om de rem er weer af te gooien.
Dit was ook de eerste keer dat hij langer dan een week niet gebruikt is.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Jeroen S - 29-Sep-2026

Je zou eens kunnen kijken, kunnen laten kijken naar het draaipunt van de rem bij de as en de kabels. Als de rem namelijk wel blijft hangen, dan moet je erbij door het wiel eraf te halen en dat wil nogal lastig als de rem erop staat. 

Zeker in aanloop naar het vochtige seizoen misschien wel een idee.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - benparke - 29-Sep-2026

Ik ben het met Jeroen eens. Volgens mij zit er roest op het scharnierpunt. De remmen hebben regelmatig onderhoud nodig en moeten heel voorzichtig worden geolied. Ik zeg 'voorzichtig', omdat je geen olie op de remblokjes wilt krijgen. Volgens mij was er ooit een video van Velomobile World over het onderhoud van trommelremmen waarin dit werd uitgelegd. Gezien de nattigheid van de laatste tijd is dit zeker iets wat kan gebeuren. Je wilt natuurlijk wel dat je remmen goed werken.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Willeke_IGKT - 29-Sep-2026

Ik ga het in de gaten houden maar er is echt nog geen reden voor paniek. Dit was de eerste keer dat de rem bleef hangen in de remmende stand. En na een ongebruikelijk lange (voor deze fiets) op een zeer strakke standrem gestaan te hebben. Na een paar keer remmen was ook het geluid weer zoals het altijd was, bijna niet te horen.

RE: Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban. - Jeroen S - 29-Sep-2026

Het kan zijn dat het bij 1 keer blijft, het kan ook op een zeer vervelend moment ineens wel weer terugkomen. In mijn geval toen ik dacht nog even vlot weg te trekken voor de naderende auto's op de 80 km weg die ik over wilde steken. Niet fijn met een rem die blijft hangen.