ligfietsers.nl
Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik niet blij omdat..... (/thread-734.html)



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Jeroen S - 03-Jun-2024

Velomobielen zijn tot op zekere hoogte best wel te repareren. Hier https://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/open-source-velomobil-oder-die-jungs-von-der-veloscheune.60055/page-5 in post 91 die van mij, voor de reparatie. En ik heb deze beelden gezien voordat ik besloot hem te kopen, omdat ik wel vertrouwen had in de meneer die hem gerepareerd heeft. Dat is tot nu toe zeer terecht gebleken. Een iets eerder in de draad nog een gerepareerd schade gevalletje.

Maar je moet wel weten hoe het moet, of het makkelijk op pikken. Sommigen zonder ervaring verlengen gewoon hun QV en dat blijkt ook goed te lukken.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Boyd Maduro - 08-Jun-2024

Toen ik vanavond bezig was om een marathon plus band van mijn velg af te halen had ik al bedacht om hier een bericht te zetten. Zou iets in de trant van "...ik een marathon plus band van een velg moest halen" worden, wat een rot dingen.
Daarna bleef het echter van kwaad tot erger gaan en nu heb ik zowel mijn eerste fiets als de donorfiets waar ik blij mee was om hoe die reed half uit elkaar en onbruikbaar in elkaar


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 08-Jun-2024

(08-Jun-2024, 12:52 AM)Boyd Maduro schreef: Daarna bleef het echter van kwaad tot erger gaan en nu heb ik zowel mijn eerste fiets als de donorfiets waar ik blij mee was om hoe die reed half uit elkaar en onbruikbaar in elkaar

Iets meer uitleg zou geen kwaad kunnen. Watskeburt Cry  

Hoe zorgt het afhalen van een band ervoor dat de fiets nu half uit elkaar en weer onbruikbaar in elkaar zit  Huh Huh 

Ik weet wel dat je van die MarathonPlus banden ongelooflijk goed leert vloeken. Vooral bij de oudere series.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - datakneder - 08-Jun-2024

(08-Jun-2024, 07:54 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik weet wel dat je van die MarathonPlus banden ongelooflijk goed leert vloeken. Vooral bij de oudere series.


Het zal dan echt de oudere serie zijn, want ik rijd al jaren met Marathon Plus en heb nooit iets gemerkt met moeite ze eraf of erop te krijgen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lopopodium - 08-Jun-2024

Zijn die erger dan de 'gewone' Marathons, dus zonder die Plus?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Tom Fekkes - 08-Jun-2024

Het voordeel van de marathon plus banden is dat ze er alleen afgehaald hoeven te worden bij vervanging. Lek gaan ze bijna nooit.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 08-Jun-2024

(08-Jun-2024, 08:37 PM)Tom Fekkes schreef: Het voordeel van de marathon plus banden is dat ze er alleen afgehaald hoeven te worden bij vervanging. Lek gaan ze bijna nooit.

Sorry Tom, maar dat is echt niet waar.

Ze gaan minder vaak lek, maar je kunt er gewoon mee lek rijden hoor.

Ik ken genoeg mensen die ermee rijden.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - TimSch - 08-Jun-2024

(08-Jun-2024, 08:37 PM)Tom Fekkes schreef: Het voordeel van de marathon plus banden is dat ze er alleen afgehaald hoeven te worden bij vervanging. Lek gaan ze bijna nooit.

Uit ervaring kan ik melden dat geen enkele band, ook de marathon plus niet, bestand is tegen de stekels van een meidoornhaag.  Tongue

Heb hem net weer moeten snoeien, de 50m haag langs de hele lengte van het pad waar ik dagelijks met de fietsen langs moet van de schuur naar de weg. Ik veeg daarna minutieus alles op, maar er blijft altijd wel een takje achter. De komende week heb ik dan ook de hoogste lekke banden kans van het hele jaar....en dat maakt me minder blij. 

Zijn er weer bij de titel van dit draadje  Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Tom Fekkes - 08-Jun-2024

Tip: niet snoeien


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Dharm2004 - 08-Jun-2024

Tip: na snoeien ff na minutieus geveegd te hebben, de stofzuiger minutieus hanteren ;-)


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lig-hen - 08-Jun-2024

Tip 3: rooien die vermaledijde bandenprikhaag  Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - TimSch - 08-Jun-2024

(08-Jun-2024, 09:43 PM)Lig-hen schreef: Tip 3: rooien die vermaledijde bandenprikhaag  Big Grin

Het is de erfgrens en hij is van de buren   Dodgy

Soms, als ik weer eens de Quest 's ochtends vroeg met platte band in de schuur aantref, droom ik wel eens van een mysterieuze, nachtelijke hegbrand.  Tongue


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lopopodium - 08-Jun-2024

En in de nacht er op urineren? Als je dat lang genoeg volhoudt zal er vast ook resultaat te zien zijn…


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - LigfietsWilsum - 09-Jun-2024

(08-Jun-2024, 10:43 PM)Lopopodium schreef: En in de nacht er op urineren? Als je dat lang genoeg volhoudt zal er vast ook resultaat te zien zijn…

Dat ruik je eerder dan dat je iets ziet.  Sick


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Dharm2004 - 09-Jun-2024

Als ik het goed heb, hebben we heerlijk gesmuld van een geweldig stuk appeltaart bij je thuis tijdens een Groningse fietstocht, ... dus misschien een idee om onder genot van een heerlijke Appeltaart de buurman/vrouw tot zinnige actie te manoeuvreren?
Als buiten de grenzen van wonende buurman haal ik de Groningse prachtige slogan aan: " Kop d'r veur"


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lig-hen - 09-Jun-2024

Als oprechte Drent haal ik de slogan aan: de beuk d’r in  Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 09-Jun-2024

Een beukenhaag. Da's ook een goed idee. Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Boyd Maduro - 09-Jun-2024

(08-Jun-2024, 07:54 AM)Wim -de roetsende schreef:
(08-Jun-2024, 12:52 AM)Boyd Maduro schreef: Daarna bleef het echter van kwaad tot erger gaan en nu heb ik zowel mijn eerste fiets als de donorfiets waar ik blij mee was om hoe die reed half uit elkaar en onbruikbaar in elkaar

Iets meer uitleg zou geen kwaad kunnen. Watskeburt Cry  

Hoe zorgt het afhalen van een band ervoor dat de fiets nu half uit elkaar en weer onbruikbaar in elkaar zit  Huh Huh 

Ik weet wel dat je van die MarathonPlus banden ongelooflijk goed leert vloeken. Vooral bij de oudere series.

Haha, ik was erg moe toen ik dit aan het typen was dus had niet door dat er een deel mist.
Band pastte niet terwijl ik op het andere frame had getest of het zou passen. Blijkt: bevestiging van de magura remmen is net anders bij de één dan bij de ander. Was in theorie wel te verstellen maar daarbij draaide ik eerst een (blijkbaar) vastgeroeste schroef dol waarna bij verdere pogingen de volledige kop af brak. Heb nu dus geen werkende rem. Volgende stap is alles overplaatsen naar het andere frame. Maar daarvoor heb ik even nieuwe versnellingskabels nodig dus dat laat nog even op zich wachten.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Frutsel - 11-Jun-2024

... Omdat ik mijn DF XL verkocht heb.

Nou moest ik wel, omdat ik geen ruimte heb om 2 velomobielen te stallen, maar ik was toch wel gehecht geraakt aan 'm


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 11-Jun-2024

(11-Jun-2024, 02:10 PM)Frutsel schreef: ... Omdat ik mijn DF XL verkocht heb.

Nou moest ik wel, omdat ik geen ruimte heb om 2 velomobielen te stallen, maar ik was toch wel gehecht geraakt aan 'm

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.  Wat is de opvolger?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Frutsel - 11-Jun-2024

(11-Jun-2024, 02:14 PM)ZoefZoef schreef:
(11-Jun-2024, 02:10 PM)Frutsel schreef: ... Omdat ik mijn DF XL verkocht heb.

Nou moest ik wel, omdat ik geen ruimte heb om 2 velomobielen te stallen, maar ik was toch wel gehecht geraakt aan 'm

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.  Wat is de opvolger?

Een Bülk


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 11-Jun-2024

(11-Jun-2024, 02:40 PM)Frutsel schreef:
(11-Jun-2024, 02:14 PM)ZoefZoef schreef:
(11-Jun-2024, 02:10 PM)Frutsel schreef: ... Omdat ik mijn DF XL verkocht heb.

Nou moest ik wel, omdat ik geen ruimte heb om 2 velomobielen te stallen, maar ik was toch wel gehecht geraakt aan 'm

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.  Wat is de opvolger?

Een Bülk

Ook leuk speelgoed.  Die van 365cycle?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Frutsel - 11-Jun-2024

(11-Jun-2024, 02:45 PM)ZoefZoef schreef: Ook leuk speelgoed.  Die van 365cycle?



Ja... die zocht een nieuw huis, dus daar ga ik me maar over ontfermen idd.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 11-Jun-2024

Dat automobilisten afgeleerd zijn om richting aan te wijzen wanneer ze mij willen inhalen. Echter heb ik een automobilist zo lang aan zijn lijntje weten te houden dat hij op een gegeven moment een straat ingang terwijl hij nog achter me zat.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 11-Jun-2024

(11-Jun-2024, 02:40 PM)Frutsel schreef: Een Bülk

Aha, hier staat het antwoord  Smile


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hoekie - 12-Jun-2024

Het vanmorgen ~7u weer eens triest rustig was met fietsers. De fietsers waren op één hand te tellen.
En ja, druk met auto's en auto's en wat scooters. Zou het weer gaan regenen?