ligfietsers.nl
Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik niet blij omdat..... (/thread-734.html)



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Gideonaut - 22-Jul-2024

Hij begint een beetje op de DF van mij te lijken Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 22-Jul-2024

(22-Jul-2024, 05:44 PM)Wim -de roetsende schreef:
(22-Jul-2024, 03:12 PM)Hardloper schreef: Toevallige heb ik in het verleden ook gesolliciteerd voor een stage plaats bij de krant.

Maar ik kwam het vandaag tegen en was vergeten dat 365Cycle het al had aangehaald.

Maar waar haalde jij dan 'die kreukels' vandaan?

Ik zie een scheur. Dat wel.

Til er gewoon niet te zwaar aan de woordkeuze. De scheur benoemde ik als kreukel. 

Maar we kunnen blij zijn dat de Velonaut er waarschijnlijk met de schrik en iets zwaardere Df verder kan.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 23-Jul-2024

... het 10 minuten voor ik thuis kwam weer keihard begon te gieten. Voor de zo-veel-ste keer. Kan het nu gewoon niet eens even, ... ik weet niet, ... gewoon niet regenen? Sad

Tot vorig jaar had ik er niet zoveel last van maar sinds een paar maanden werkt het echt op mijn gemoed als het weer maar eens en keertje regent.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Willeke_IGKT - 23-Jul-2024

En dit jaar is ook nog eens erg nat, wat ook niet helpt.

Ik heb vaak geluk maar ook een korte rit naar het werk.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hoekie - 23-Jul-2024

(23-Jul-2024, 05:43 PM)bucovaina schreef: ... het 10 minuten voor ik thuis kwam weer keihard begon te gieten. Voor de zo-veel-ste keer. Kan het nu gewoon niet eens even, ... ik weet niet, ... gewoon niet regenen? Sad

Straks met je QV en lange kap heb je er geen last meer van. Even je schuimkap uit de muts en droog.
Ik wordt zelfs blij van wat regen. Zeker sinds ik een ruitenwisser heb. Heerlijk rustige fietspaden en ja, wat leed vermaak.
Het fijnst is miezer regen, alle voordelen, maar de schuimkap hoeft er nog niet op.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 23-Jul-2024

(23-Jul-2024, 07:33 PM)Hoekie schreef: ...
Straks met je QV en lange kap heb je er geen last meer van.

Ik hoop het. Ik ben zeer benieuwd hoe de QV het in regenweer gaat doen en hoeveel water er binnen komt. Al vermoed ik dat het relatief weinig gaat zijn. Nat word je sowieso toch van je eigen zweet. Daar heb ik op zich veel minder problemen mee. Maar nat van de regen is echt niet fijn.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 23-Jul-2024

(23-Jul-2024, 05:43 PM)bucovaina schreef: ... het 10 minuten voor ik thuis kwam weer keihard begon te gieten. Voor de zo-veel-ste keer. Kan het nu gewoon niet eens even, ... ik weet niet, ... gewoon niet regenen? Sad

Ik doe in dit soort weersomstandigheden een op maat geknipte poncho aan. Ik word nauwelijks nat. Alleen mijn gezicht.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - qv-tester - 23-Jul-2024

Ik stoor mij niet zo hard aan de regen in de zomer. De enige nadelen zijn dat het vervelend is voor het zicht als het echt doorregent, het wat zwaarder loopt en de grip in bochten minder is. De snelheid wordt er dus wel duidelijk minder door.

Deze morgen had ik ook pech, begon het onderweg tussendoor te buien. Deze avond had ik dan weer geluk: ik kruiste een buienlijn maar slaagde erin om netjes tussen 2 buien door te rijden Big Grin Voor mij en achter mij regenvlagen gezien op een paar honderd meter, maar zelf heb ik niet meer gehad dan een beetje verwaaid gedruppel.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 24-Jul-2024

...ik me morgen waarschijnlijk weer lekker gaar voel.

Mijn telefoon riep vannacht weer "Crrryyyy... you've made a server cryyyy...".
Gatver.  Dodgy


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 24-Jul-2024

Wat liep er in de soep?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 24-Jul-2024

Deadlock bij schrijven naar de database door twee geautomatiseerde processen. Altijd lastig om uit te zoeken waarom precies.

Maar de zombie is weer in actie hoorBig Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 24-Jul-2024

Hier deze ochtend ook even paniek. Niemand kon nog op het internet (https door onze firewall geblokkeerd). Blijkt dat er een probleem is bij FortiNet https://www.reddit.com/r/fortinet/comments/1eatamx/fortinet_servers_are_unreachable/ .


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 24-Jul-2024

(24-Jul-2024, 09:03 AM)bucovaina schreef: Hier deze ochtend ook even paniek. Niemand kon nog op het internet (https door onze firewall geblokkeerd). Blijkt dat er een probleem is bij FortiNet https://www.reddit.com/r/fortinet/comments/1eatamx/fortinet_servers_are_unreachable/ .
Da's beter dan bij Crowdstrike Wink


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 24-Jul-2024

's Waar, en blijkbaar was het probleem hoofdzakelijk in België. DNS resolvde naar een paar IPs die niet (meer) bereikbaar waren. Nu net weer wel dus, problem solved Smile


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 24-Jul-2024

Die Belgen ook altijd.... Wink


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Jeroen S - 26-Jul-2024

Ik gisteren heerlijk lag te dutten in de schaduw, je hebt niet voor niks vakantie. Werd ik wakker van een insectensteek in mijn voet. Heb de boosdoener niet gezien, maar het is wel iets waar ik allergisch op reageer. Dus een enorme bult precies op de wreef. Met dank aan een extra pilletje is de zwelling wat afgenomen, maar wandelen voor de lol doe ik nog even niet.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 26-Jul-2024

Beterschap Jeroen!


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 26-Jul-2024

(24-Jul-2024, 05:30 PM)365cycle schreef: Die Belgen ook altijd.... Wink

Rare jongens, die Belgen.

(Disclaimer: zelfspot wegens Belg Wink )


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 11:45 AM)Jeroen S schreef: Ik gisteren heerlijk lag te dutten in de schaduw, je hebt niet voor niks vakantie. Werd ik wakker van een insectensteek in mijn voet. Heb de boosdoener niet gezien, maar het is wel iets waar ik allergisch op reageer. Dus een enorme bult precies op de wreef. Met dank aan een extra pilletje is de zwelling wat afgenomen, maar wandelen voor de lol doe ik nog even niet.

Beterschap. Weet niet of je ooit in Frankrijk komt, daar zouden ze een of andere goede zalfje ervoor hebben.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Bacchus - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 05:15 PM)Hardloper schreef: Beterschap. Weet niet of je ooit in Frankrijk komt, daar zouden ze een of andere goede zalfje ervoor hebben.

Azaron bedoel je? Die of ander antihistamines kun je ook in Nederland bij drogist of apotheek wel krijgen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 26-Jul-2024

Nou ik dacht aan: "Apaisyl gel 0,75% gel pour application locale".


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Bart Verbeek - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 07:40 PM)Hardloper schreef:  "Apaisyl gel 0,75% gel pour application locale".

Werkt dat alleen in Frankrijk?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 07:42 PM)Bart Verbeek schreef:
(26-Jul-2024, 07:40 PM)Hardloper schreef:  "Apaisyl gel 0,75% gel pour application locale".

Werkt dat alleen in Frankrijk?
Ik ken geen Frans, heb de tekst gekopieerd van een Franse site. En ik laat jullie zelf Googlen. Om geen reclame te maken voor een specifieke website.

Maar mijn moeder gebruikt dat wel graag.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 07:45 PM)Hardloper schreef: Maar mijn moeder gebruikt dat wel graag.

En moeders hebben altijd gelijk wat zalfjes betreft.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Tijanus - 26-Jul-2024

(26-Jul-2024, 08:09 PM)Wim -de roetsende schreef:
(26-Jul-2024, 07:45 PM)Hardloper schreef: Maar mijn moeder gebruikt dat wel graag.

En moeders hebben altijd gelijk wat zalfjes betreft.

Isothipendyl gel, Arazon is tripelennamine. Beide antihistamine natuurlijk, maar bij de isothipendyl maakt wikipedia specifiek melding van dermale toespassing. Nou ja, hopelijk is het beide niet nodig.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 27-Jul-2024

Voor de tweede keer iemand mn achterwiel leeg heeft laten lopen. Vannacht nog op de fiets gereden en zojuist trof ik m weer aan met een losgedraaid ventiel Sad