ligfietsers.nl
Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik niet blij omdat..... (/thread-734.html)



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - LigZeeuw - 30-Jul-2024

(30-Jul-2024, 05:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Heftig hoor. Ik merk dat er vaak automobilisten zijn die behoorlijk wat verkeersovertredingen gaan maken om mij erop te wijzen dat ik een (vermeende) verkeersovertreding zou hebben begaan.

Ben ik altijd behoorlijk verbaasd over.

1x ging de man toeteren (dat is verkeersovertreding 1), mij met zijn mobiel filmen tijdens het autorijden (dat is 2), deze man ging ook heel dicht naast mij rijden én door het raampje naar buiten schreeuwen en spugen (dat is 3) en als laatste probeerde hij mij klem te rijden (en dat is 4). 

Wat had ik nou fout gedaan? Volgens hem had ik mijn hand niet uitgestoken. 

Ik was met de vm en hij had dus niet mijn knipperlicht gezien, want hij wist niet dat dit ook bestond.


Uiteindelijk wees ik hem op al zijn echte verkeersovertredingen en toen kwam er zowaar een 'sorry' uit zijn mond. 
Daar was ik nou weer stomverbaasd over  Big Grin

Daar erger ik me altijd zo aan, mensen die menen het recht te hebben jou te wijzen op je 'fouten' en daarbij soms het recht in eigen hand nemen en je gaan afsnijden/de berm in drukken etc. Op de speed peddelec had ik ook vaak zulke gevallen, die dan dachten dat ik op het fietspad moest rijden en me dus maar gewoon de berm in drukten. Het positieve daarvan is dat ik wel veel passiever ben gaan rijden en er altijd vanuit ga dat ze me niet zien/niet willen zien.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - datakneder - 30-Jul-2024

(30-Jul-2024, 06:45 PM)Bacchus schreef: Herkenbaar, zo erg zelfs dat ik dat meestal het noemen niet meer waard vind. Nu dan toch, ter vermaak, afgelopen zondag een vrijwel identiek geval:

Wij komen met vier fietsers (twee, ons onbekende, wielrenners voorop, wij, twee ligfietsers, erachter. hier) uit een zijstraat (Kwartelweg) ...


Het bord ontbreekt, maar zelfs al zou die er staan, wat als ik naar de weginrichting kijk misschien wel de bedoeling was, wordt het even verderop gewoonweg belachelijk. Kijk hier  maar eens. Een niet vrijliggend fietspad in twee richtingen... Doh


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Bacchus - 30-Jul-2024

(30-Jul-2024, 08:51 PM)datakneder schreef:  weginrichting [...] belachelijk. Kijk hier  maar eens. Een niet vrijliggend fietspad in twee richtingen... Doh

Eens. Dat stukje fietspad reden we ook. Het is daar ook vrij druk met automobilisten, die ook duidelijk niet bedacht zijn op tegenliggende fietsers rechts van zich. Ik denk dat daar in die richting het fietspad volgen absoluut gevaarlijker is dan tussen de auto's op de hoofdrijbaan.

In Vlaanderen kun je dit soort situaties overigens ook regelmatig buiten de bebouwde kom verwachten.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hoekie - 31-Jul-2024

Vandaag een automobilist die me tussen wilhelminadorp en Goese Meer me al afremmend afsnijdend langzamer wilde doen laten rijden. En wat later al versnellende met de hand richting fietspad wees, nadat ik op de camera wees en camera gebaren maakte. Ik denk dat ie wat frustie was omdat ie lang voor de brug had moeten wachten en ik er zo langs kon en als eerste weer weg. Helaas heb ik hem niet kunnen vertellen dat ik daar gewoon mag rijden.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 31-Jul-2024

(31-Jul-2024, 06:51 PM)Hoekie schreef: Vandaag een automobilist die me tussen wilhelminadorp en Goese Meer me al afremmend afsnijdend langzamer wilde doen laten rijden. En wat later al versnellende met de hand richting fietspad wees, nadat ik op de camera wees en camera gebaren maakte. Ik denk dat ie wat frustie was omdat ie lang voor de brug had moeten wachten en ik er zo langs kon en als eerste weer weg. Helaas heb ik hem niet kunnen vertellen dat ik daar gewoon mag rijden.
Interessant hoe mensen de behoefte voelen om een totaal onbekende in het verkeer onterecht op te voeden.
Wat doe je met de beelden? Delen met de politie?

Doet me trouwens denken aan deze:



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hoekie - 31-Jul-2024

Alleen bewaren. Voor als mocht het figuur nog eens hetzelfde gedrag vertonen.

Edit: zo dreigend als in die video was het gelukkig niet. Het ging allemaal goed gecontroleerd.
Wellicht dat ik de video een keer online zet. Met kenteken en al.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - qv-tester - 31-Jul-2024

(31-Jul-2024, 06:51 PM)Hoekie schreef: Vandaag een automobilist die me tussen wilhelminadorp en Goese Meer me al afremmend afsnijdend langzamer wilde doen laten rijden. En wat later al versnellende met de hand richting fietspad wees, nadat ik op de camera wees en camera gebaren maakte. Ik denk dat ie wat frustie was omdat ie lang voor de brug had moeten wachten en ik er zo langs kon en als eerste weer weg. Helaas heb ik hem niet kunnen vertellen dat ik daar gewoon mag rijden.

Zo had ik vorige week ook een wit busje (ja, typisch Big Grin ) dat mij afsneed en zat te remmen (wat wel ideaal is om de nummerplaat zeer duidelijk in beeld te krijgen Wink ). In mijn geval was het omdat ik een km of zo eerder aan een rood licht dat net terug op groen sprong een bypass (fietspad) naar rechts op snelheid kon gebruiken en hij moest wachten tot de auto's voor hem doorgereden waren. Ook in mijn geval heb ik 'm maar op de camera gewezen, toen werd het al iets minder. Een km nadat ie onnozel deed had ie toch al de fantastische voorsprong van 50 meter, daarna draaide mijn traject af. Ook dat filmpje is intussen al bewaard hier.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 31-Jul-2024

..omdat ik mn kabelknipper nergens kan vinden. Niet in mn ouderlijk huis, niet in mn schuur, niet in mn eigen huisje. En dat ding is nodig om de jagwire remkabel netjes af te knippen om m door het frame van de roets te kunnen krijgen. Ergste is gewoon dat ik weet dat ik m redelijk kortgeleden heb gehad, mogelijk Elds klaar heb gelegd om mee te nemen of zelfs meegenomen en ie dus echt gewoon niet te vinden is nu ik m dringend nodig heb Sad


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - bucovaina - 01-Aug-2024

(31-Jul-2024, 11:13 PM)ZoefZoef schreef: ..omdat ik mn kabelknipper nergens kan vinden. Niet in mn ouderlijk huis, niet in mn schuur, niet in mn eigen huisje. En dat ding is nodig om de jagwire remkabel netjes af te knippen om m door het frame van de roets te kunnen krijgen.  Ergste is gewoon dat ik weet dat ik m redelijk kortgeleden heb gehad, mogelijk Elds klaar heb gelegd om mee te nemen of zelfs meegenomen en ie dus echt gewoon niet te vinden is nu ik m dringend nodig heb Sad

Dit heb meermaals dagelijks met, m'n sleutels, portefeuille, smartphone, laptop, fietstas, reserve kleren, lunchbox, ... Eer ik het meeste weer gevonden heb, ben ik alweer op zoek naar iets anders.

Gisteren ochtend, het was nog donker. In de regen over de velomobile aan het zoeken geweest naar mijn portefeuille. Ik had hem letterlijk nog net gehad want ik was buiten gegaan en de sleutel van de voordeur erin gestoken. Fietstas terug uit de velomobile gehaald en uitgespit. Niets. Ook niet in de velomobiel. Terug aan de deur gaan voelen. Jawel op slot. Kan toch niet!!! Uiteindelijk lag mijn portefeuille onder de zit in de velomobiel. Same shit, different day   Doh


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 01-Aug-2024

Had een heel goed gesprek gehad met 2 mensen. Zag het helemaal zitten. Een uur later 1 van de 2 aan de telefoon, sorry hij en ik zitten niet op lijn. Ik vond je heel goed passen, maar de andere durft het niet aan.  Sad


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Bart Verbeek - 01-Aug-2024

(01-Aug-2024, 06:28 PM)Hardloper schreef: Had een heel goed gesprek gehad met 2 mensen. Zag het helemaal zitten. Een uur later 1 van de 2 aan de telefoon, sorry hij en ik zitten niet op lijn. Ik vond je heel goed passen, maar de andere durft het niet aan.  Sad

Ik denk dat je mij wat te hoog inschat. Waar heb je het over?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Bacchus - 01-Aug-2024

Het klinkt als een sollicitatie of intake ofzo.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 01-Aug-2024

(01-Aug-2024, 07:22 PM)Bacchus schreef: Het klinkt als een sollicitatie of intake ofzo.

Oriënterend gesprek, dus nog niet echt een sollicitatie gesprek.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Jeroen S - 01-Aug-2024

Tja jammer, maar weer een ervaring rijker en je hebt jezelf wel laten zien. Mogelijk blijft de positieve indruk wel hangen. Het is bij mij op het werk wel eens gebeurd dat iemand die eerst afgevallen was, een paar maanden na wat intern geschuif alsnog benaderd werd omdat er weer iemand nodig was in een soortgelijke functie.

Ik baal wel een beetje omdat ik nog maar een paar daagjes vakantie over heb, die met allerlei onbenullige dingetjes vol lopen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 02-Aug-2024

(01-Aug-2024, 10:31 PM)Jeroen S schreef: Ik baal wel een beetje omdat ik nog maar een paar daagjes vakantie over heb, die met allerlei onbenullige dingetjes vol lopen.

Grappig, voor mij is het de ultieme vakantie als er vooral allemaal kleine onbenulligheden gebeuren en/of zijn  Cool 


Ik had van die straps gekocht om mijn Hammock tussen twee bomen mee op te kunnen hangen. Ik was er al een paar dagen op aan het 'wachten' en toen bleek het pakketje bij de buren 200 meter verderop te liggen  Doh   

De straps heb ik daarna even bevestigd om te checken of het werkte. Toen heb ik er heerlijk een uurtje in gelegen. Ik houd van dit soort onbenulligheden.

Of bedoel je iets heel anders?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Jeroen S - 02-Aug-2024

Het zijn meer van die dingen waar ik me niet echt op verheug. De caravan met een nieuw lampje in een remlicht, de keukenkraan moest vastgedraaid worden onder het aanrecht. Die kan ik inmiddels afstrepen en er was hulp om me weer uit het keukenkastje te trekken. Rolleyes   De koelkast is leeg, de boodschappen moeten gedaan, stofzuigen is ook wel weer nodig, maar daar moet je geen pubers mee wakker maken. Dat soort dingen dus.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - charhof - 06-Aug-2024

...omdat de voltcraft oplader van mijn batterijen het begeven heeft, de batterijen nu leeg zijn en velomobiel.nl nog een week met vakantie is. of heeft iemand een idee waar ik sneller zo'n oplader kan kopen?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Willeke_IGKT - 06-Aug-2024

Intercity Bikes (ook Dronten) is al wel open, misschien even het bellen waard?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Raptobrikker - 06-Aug-2024

(06-Aug-2024, 09:00 PM)charhof schreef: ...omdat de voltcraft oplader van mijn batterijen het begeven heeft, de batterijen nu leeg zijn en velomobiel.nl nog een week met vakantie is. of heeft iemand een idee waar ik sneller zo'n oplader kan kopen?

Mocht je bij Intercity bot vangen, heb ik misschien wel een extra lader liggen (en anders eentje te leen).

Ben nu alleen niet thuis, kan donderdag op zijn vroegst checken voor je.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Arno boogaart - 07-Aug-2024

(06-Aug-2024, 09:00 PM)charhof schreef: ...omdat de voltcraft oplader van mijn batterijen het begeven heeft, de batterijen nu leeg zijn en velomobiel.nl nog een week met vakantie is. of heeft iemand een idee waar ik sneller zo'n oplader kan kopen?

Goedemorgen, 
Voltcraft.is een merk van Conrad electronics mogelijk kun je gelijk daar een nieuwe bestellen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 07-Aug-2024

(06-Aug-2024, 09:00 PM)charhof schreef: ...omdat de voltcraft oplader van mijn batterijen het begeven heeft, de batterijen nu leeg zijn en velomobiel.nl nog een week met vakantie is. of heeft iemand een idee waar ik sneller zo'n oplader kan kopen?

Zou iets heel simpels kunnen zijn als een kabelbreukje.  Even met je vingers de kabel gladstrijken zou al een tijdelijke oplossing kunnen zijn als je daarmee het kabelbreukje tijdelijk oplost. 

Voltcraft komt idd van Conrad vandaan. Daar zou je een nieuwe, identieke lader ongetwijfeld kunnen kopen. Dan heb je morgen een nieuwe in huis.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Raptobrikker - 09-Aug-2024

Ik heb er eentje liggen, mocht het nog nodig zijn.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Gideonaut - 09-Aug-2024

(06-Aug-2024, 09:41 PM)Willeke_IGKT schreef: Intercity Bikes (ook Dronten) is al wel open, misschien even het bellen waard?

Idd bellen want emailtjes worden niet of laat gelezen Tongue
(ik heb na 3 dagen nog geen reactie)


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - JanBurp - 09-Aug-2024

(06-Aug-2024, 09:00 PM)charhof schreef: ...omdat de voltcraft oplader van mijn batterijen het begeven heeft, de batterijen nu leeg zijn en velomobiel.nl nog een week met vakantie is. of heeft iemand een idee waar ik sneller zo'n oplader kan kopen?

Is het de 6V variant? Ik heb mijn VM omgebouwd naar 12V en heb dus een werkloze 6V oplader (en ook nog een redelijk goede 6V accu) liggen... PM me als je interesse hebt.

(09-Aug-2024, 01:00 PM)Raptobrikker schreef: Ik heb er eentje liggen, mocht het nog nodig zijn.

Je kunt kiezen ;-)


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - charhof - 12-Aug-2024

@raptorbrikker @janburp in welke regio zijn jullie te vinden?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 12-Aug-2024

.. het vies warm is.