ligfietsers.nl
Bas stelt zich voor - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Nieuw hier? (https://ligfietsers.nl/forum-2.html)
+--- Topic: Bas stelt zich voor (/thread-1373.html)



Bas stelt zich voor - Bas_ligfiets - 30-Mar-2022

Hallo allemaal,
Even voorstellen:
Mijn naam is Bas, 48 uit Vlaardingen.
Ik ben in bezit van DFXL 223 sinds 13 april 2019.

Ik werk in Papendrecht en ging elke dag met de auto naar het werk. Toen ik voor de zoveelste keer lang in de file stond heb ik besloten een velomobiel aan te schaffen. Na een aantal testritten in verschillende fietsen heb ik een DFXL gekocht. Ik ben vrij lange benen maar het past prima na wat gepuzzel.
Na de eerste periode bekend worden met de fiets probeer ik 1 a 2 keer per week te fietsen. Het is 38km enkele reis. Het kost me gemiddeld 1 uur 15 minuten. De route is veel door/langs bewoond gebied wat soms behoorlijk ophoud. Kruis snelheid tussen 35 en 40.
Ergernis nummer 1: scholieren op de fiets….

Foto’s van mijn fiets staan hier:
https://www.intercitybike.nl/stats.php?fiets_id=425

Ik heb vroeger veel eigen ligfietsen gebouwd samen met een vriend. Steeds andere modellen en varianten. Ik heb mijn beste open ligger ook nog, een korte wielbasis fiets met enkelzijdig opgehangen 622 achter en 559 voor. Naven etc alles zelf gemaakt. Mooi en niet kapot te krijgen. Veel mee op vakantie geweest.

Ik lees veel op dit forum en heb uiteindelijk besloten ook lid te worden. Hopelijk kunnen we veel van elkaar leren.

Mijn forum naam komt van mijn collega’s bij een vorig bedrijf, die noemde mij altijd Bas-ligfiets.

Tot spreekt,
Bas


RE: Bas stelt zich voor - JustJules - 30-Mar-2022

Welkom Bas. Coole fiets heb je. Wel knap dat je toch zo ver naar je werk rijd!


RE: Bas stelt zich voor - Wim -de roetsende - 30-Mar-2022

Bas, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

DF is een erg mooie en fijne vm.


RE: Bas stelt zich voor - Bas_ligfiets - 30-Mar-2022

Oh ja, zo gaat ie mee op vakantie:

[Afbeelding: 584-C2-E59-E9-CA-424-D-9-BB0-87-AF44-E21-EBB.jpg]


En mocht ie kapot zijn dan is dit de oplossing:

[Afbeelding: 53-C71715-14-A1-4646-9878-18-B0-A3-CC4-E8-B.jpg]


RE: Bas stelt zich voor - Hoekie - 30-Mar-2022

Leuke intro. Welkom!


RE: Bas stelt zich voor - Fietsbennie - 30-Mar-2022

Welkom op het forum Bas. Leuk om te zien hoe je de fiets vervoerd. Heb je ergens nog foto's van de fietsvakanties staan? Ik zat ook even te kijken naar verbinding Vlaardingen Papendrecht. Waar ga je het water over? Benelux, Maastunnel of Erasmus of wissel je af? En zit weinig buiten bebouwde kom bij of niet. Ik vind het nog knap dat het je dit lukt in korte tijd met al die stoplichten en kruisingen.


RE: Bas stelt zich voor - GertBr - 30-Mar-2022

(30-Mar-2022, 09:56 PM)Bas_ligfiets schreef: Oh ja, zo gaat ie mee op vakantie:

[Afbeelding: 584-C2-E59-E9-CA-424-D-9-BB0-87-AF44-E21-EBB.jpg]

Ik neem aan niet naar zuid Spanje… Smile


RE: Bas stelt zich voor - Bas_ligfiets - 31-Mar-2022

Wel naar Zweden/Denemarken. Gaat prima boven op de auto.
Als we gaan kamperen gaan de slaapzakken en matrasjes ook nog in de fiets. Mooie gestroomlijnde dakkoffer...

Citaat:Welkom op het forum Bas. Leuk om te zien hoe je de fiets vervoerd. Heb je ergens nog foto's van de fietsvakanties staan? Ik zat ook even te kijken naar verbinding Vlaardingen Papendrecht. Waar ga je het water over? Benelux, Maastunnel of Erasmus of wissel je af? En zit weinig buiten bebouwde kom bij of niet. Ik vind het nog knap dat het je dit lukt in korte tijd met al die stoplichten en kruisingen.

Dit is mijn route voor de middag. De beneluxtunnel dus. Door de stad wordt helemaal niks. De stoplichten en kruisingen zijn idd vervelend maar kun je weinig aan doen.

https://i.postimg.cc/667Ljxq0/Capture.png

De beneluxtunnel heeft een lift, dat is soms wel even wachten als ie net voor je neus dicht gaat met iemand erin. Je kan ook de langzaamverkeer tunnel nemen maar dat is best een hele klim weer naar boven. In de ochtend is dat slechts 2 km van huis, dan ben ik nog niet echt warm en bang voor pijn in de knietjes.

In de ochtend rij is anders in papendrecht, dan mis ik de meeste scholieren.


RE: Bas stelt zich voor - berth9999 - 31-Mar-2022

Welkom. Leuk om ook een Bullitt te zien. Heb er zelf ook 1 en ben daar blij mee. :-)


RE: Bas stelt zich voor - ThijsR - 31-Mar-2022

Ha mede-haringkop! Ik heb je een tijdje terug voorbij zien vliegen met je herkenbare DF en vervolgens op Strava gevonden. Leuk dat je ook op dit forum aansluit!


De middenbuis van de Benelux heb ik ook een tijdje gedaan met de brommer - dat was al een pittig klimmetje mét een motor...


RE: Bas stelt zich voor - Bas_ligfiets - 31-Mar-2022

de middenbuis is naar beneden dan wel weer leuk. Als je goed aanzet kom ik tegen de 90!
de fietstunnel is daarintegen veel minder steil. Als ik naar beneden een beetje gas geef, dan kom ik met normaal trappen gewoon weer uit bij de andere lift, kost dan geen extra moeite.


RE: Bas stelt zich voor - ThijsR - 31-Mar-2022

Past je DF een beetje in die lift? Ik had vroeger het idee dat het maar krapjes aan was. Maar als jij past gaat mijn Mango ook wel goed gok ik zo


RE: Bas stelt zich voor - 365cycle - 31-Mar-2022

Welkom Bas! We kwamen elkaar al eens tegen bij ICB, daarna op Strava en nu dus ook hier, leuk! Big Grin

(30-Mar-2022, 09:56 PM)Bas_ligfiets schreef: [Afbeelding: 53-C71715-14-A1-4646-9878-18-B0-A3-CC4-E8-B.jpg]
Ben even benieuwd: Wat voor aanhangertje is dat? Precies zoiets zoek ik, voor naar de bouwmarkt enzo. Dan kunnen de bakfietsen denk ik weg, want we hebben nu een tandem Big Grin


RE: Bas stelt zich voor - Bas_ligfiets - 31-Mar-2022

Hoi Kevin,
De fietskar heb ik tweedehands gekocht via marktplaats. Hij is van het merk fietskarxl.be, tegenwoordig is dat donkeytrailers.com.
Kar is 180x60 en mag 100kg op. Ik ben een nieuwe as aan het maken met flevo trike enkelzijdige naven. De as die er nu onder zit is te zwak voor meer kilo’s. Een paar stammen openhaardhout erop en de 100kg is snel bereikt.

[Afbeelding: F4-F4-CE07-2-F16-4-A13-AB71-3-CA2-E86-EDCC2.jpg]

Zo gebruik ik em het meest. Hij kan ook achter de DF trouwens maar dan kom je helemaal de bocht niet meer om…. Cry


RE: Bas stelt zich voor - Bacchus - 01-Apr-2022

Welkom Bas! De beladen combinatie van die laatste foto is er een om respect mee af te dwingen. Dat moet toch al richting de 250 kg in totaal gewicht gaan: 100 kg lading achter, 50 kg voor, 80 kg berijder, 20 kg fiets, 10 kg aanhanger.