ligfietsers.nl
Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Prikbord (https://ligfietsers.nl/forum-41.html)
+--- Forum: Gevraagd (https://ligfietsers.nl/forum-43.html)
+---- Forum: Onderdelen en gereedschap gevraagd (https://ligfietsers.nl/forum-51.html)
+---- Topic: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht (/thread-1660.html)



Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 09-Jan-2023

Beste ligfietsers,

Nog niet zo lang geleden heb ik na lange tijd weer eens een Challenge Hurricane gekocht (via marktplaats).
De neuspijp heeft echter niet een paaltje vooraan om een voorderailleur te monteren, maar er zijn wel 2 voortandwielen voorhanden. Ik moet nu met de hand de ketting omleggen en dan vind ik nogal omslachtig.
Kortom, ik zoek dus een neuspijp voor de Hurricane met zo'n paaltje waar ik een voorderailleur aan kan bevestigen.
Als iemand zo'n neuspijp heeft liggen, dan houd ik mij aanbevolen.

Groeten, Henk


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - Bob Hagendijk - 09-Jan-2023

Heb ik liggen volgens mij, wel aan de korte kant. Ik zal die vanavond eens opmeten


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 09-Jan-2023

(09-Jan-2023, 12:27 PM)Bob Hagendijk schreef: Heb ik liggen volgens mij, wel aan de korte kant. Ik zal die vanavond eens opmeten

Fijn, ik hoor het wel.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - 365cycle - 09-Jan-2023

Heb je toevallig de lange neuspijp Henk? Dan heb ik daar misschien interesse in nl.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - melle z - 09-Jan-2023

Wat is de diameter en gewenste lengte? Ik heb er nog een van M5 liggen geloof ik.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 09-Jan-2023

(09-Jan-2023, 02:38 PM)365cycle schreef: Heb je toevallig de lange neuspijp Henk? Dan heb ik daar misschien interesse in nl.

Ik weet de lengte van de huidige neuspijp niet, maar ik denk dat hij tamelijk kort is. de vorige eigenaar was aan de kleine kant. Ik ben zelf ook niet groot, nl. 1.75m, en ik heb de neuspijp flink moeten uitschuiven. Ik verwacht dus dat er een stuk is afgezaagd van mijn neuspijp.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 09-Jan-2023

(09-Jan-2023, 04:27 PM)melle z schreef: Wat is de diameter en gewenste lengte? Ik heb er nog een van M5 liggen geloof ik.

Melle Z,

De diameter is 55mm en de lengte vanaf het hart van de trapas moet minimaal 33cm zijn, maar liever nog ietsje meer


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - melle z - 09-Jan-2023

Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - Bob Hagendijk - 11-Jan-2023

Ik kan die van mij niet meer vinden dus ik denk dat ik hem met mijn oude hurricane meegegeven heb, sorry!


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - melle z - 11-Jan-2023

(09-Jan-2023, 09:31 PM)melle z schreef: Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.
Ø42mm, ingekort en geen derailleurboom, excuses voor de dode mus!


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 11-Jan-2023

(11-Jan-2023, 04:25 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik kan die van mij niet meer vinden dus ik denk dat ik hem met mijn oude hurricane meegegeven heb, sorry!

Jammer Bob, maar bedankt voor het kijken.

(11-Jan-2023, 04:39 PM)melle z schreef:
(09-Jan-2023, 09:31 PM)melle z schreef: Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.
Ø42mm, ingekort en geen derailleurboom, excuses voor de dode mus!

Helaas, jammer.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - melle z - 04-Feb-2023

Wellicht heb je hier wat aan: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-ligfietsen/m1940409192-challenge-ligfiets-onderdelen


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 05-Feb-2023

(04-Feb-2023, 10:17 PM)melle z schreef: Wellicht heb je hier wat aan: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-ligfietsen/m1940409192-challenge-ligfiets-onderdelen

Melle Z,

Bedankt. Ik heb hem een berichtje gestuurd.

Henk


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - Jeroen S - 05-Feb-2023

Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - blokdoorn - 05-Feb-2023

Ik heb er nog wel 1 liggen van een oude hurricanefrmame waarvan de remnokken kapot zijn. Een rode met derailleurboom. Volgens mij nooit ingekort.


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - ZoefZoef - 05-Feb-2023

(05-Feb-2023, 01:36 PM)Jeroen S schreef: Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.

Waarom zou dat niet werken? Die derailleur hoeft alleen de ketting maar te verplaatsen naar een ander tandblad.
Bovendien kun je de derailleur op de juiste hoogte zetten, toch?


RE: Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht - hhout2003 - 06-Feb-2023

(05-Feb-2023, 03:48 PM)ZoefZoef schreef:
(05-Feb-2023, 01:36 PM)Jeroen S schreef: Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.

Waarom zou dat niet werken? Die derailleur hoeft alleen de ketting maar te verplaatsen naar een ander tandblad.
Bovendien kun je de derailleur op de juiste hoogte zetten, toch?

Het werkt helaas niet omdat de diameter van deze neuspijp 50mm is en die van de Hurricane is 55mm.

Henk

(05-Feb-2023, 02:01 PM)blokdoorn schreef: Ik heb er nog wel 1 liggen van een oude hurricanefrmame waarvan de remnokken kapot zijn. Een rode met derailleurboom. Volgens mij nooit ingekort.

Als je hem kwijt wil kom ik hem bij gelegenheid graag ophalen. Misschien kunnen we verder chatten via persoonlijke berichten. In ieder geval alvast dank. Groeten, Henk