ligfietsers.nl
Hoe en wat met de Quatrevelo - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Velomobielen (https://ligfietsers.nl/forum-8.html)
+--- Topic: Hoe en wat met de Quatrevelo (/thread-1752.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 19-Oct-2023

Hier alles goed , zit een de thee in het kantoor met Theo


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 19-Oct-2023

[Afbeelding: IMG-2854.jpg]
Op weg naar huis


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - 365cycle - 19-Oct-2023

Eindelijk! Vind de oprijwagen wel een beetje aan de krappe kant hoor, kon je geen ruimere vinden? Big Grin


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Tom Fekkes - 19-Oct-2023

Gefeliciteerd. Is het er toch nog van gekomen.
Heb je ook nog gefietst?


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 03:59 PM)365cycle schreef: Eindelijk! Vind de oprijwagen wel een beetje aan de krappe kant hoor, kon je geen ruimere vinden? Big Grin

Vond ik ook, wou eigenlijk mijn oom mee te vragen om van zijn werkgever, het leger, te vragen om de trailer te lenen waar ze paar Leopards tanks mee vervoeren  Big Grin

(19-Oct-2023, 04:12 PM)Tom Fekkes schreef: Gefeliciteerd. Is het er toch nog van gekomen.
Heb je ook nog gefietst?

Dank je en jazeker is het ervan gekomen en een stukje ermee gedaan


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - ZoefZoef - 19-Oct-2023

Mooi groen is niet lelijk Wink Veel plezier ermee!


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Gideonaut - 19-Oct-2023

Prachtfiets met een prachtkleur! maar wat is dat voor een Le-mans achtige fiets daar links in het hoekje? is dat een Quest body met funky voorwielen?


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Josligfiets - 19-Oct-2023

Mooie blauwe kleur. Gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers ?


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - ZoefZoef - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 04:34 PM)Josligfiets schreef: Mooie blauwe kleur. Gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers ?

Groen!!!


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 04:32 PM)Gideonaut schreef: Prachtfiets met een prachtkleur! maar wat is dat voor een Le-mans achtige fiets daar links in het hoekje? is dat een Quest body met funky voorwielen?

Glasvezel Quest, ik loop op rolletjes. Hij kwam hem met de paarden trailer ophalen net voor we de tocht van onze leven begonnen.

(19-Oct-2023, 04:37 PM)ZoefZoef schreef:
(19-Oct-2023, 04:34 PM)Josligfiets schreef: Mooie blauwe kleur. Gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers ?

Groen!!!

Turquoise  Cool Exclamation


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - 365cycle - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 04:43 PM)Hardloper schreef:
(19-Oct-2023, 04:32 PM)Gideonaut schreef: Prachtfiets met een prachtkleur! maar wat is dat voor een Le-mans achtige fiets daar links in het hoekje? is dat een Quest body met funky voorwielen?

Glasvezel Quest, ik loop op rolletjes. Hij kwam hem met de paarden trailer ophalen net voor we de tocht van onze leven begonnen.
Volgens mij bedoelt Gideon het groen/bruine houten kindervelomobieltje links naast het slurfmensentoilet Smile


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 03:36 PM)Hardloper schreef: [Afbeelding: IMG-2854.jpg]
Op weg naar huis

Prachtige blauwe vm.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hoekie - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 04:32 PM)Gideonaut schreef: .... maar wat is dat voor een Le-mans achtige fiets daar links in het hoekje? is dat een Quest body met funky voorwielen?

Op de Velomobiel.nl MeWe site staat toelichting en video.
https://mewe.com/join/velomobiel.nl


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Gideonaut - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 07:47 PM)Hoekie schreef:
(19-Oct-2023, 04:32 PM)Gideonaut schreef: .... maar wat is dat voor een Le-mans achtige fiets daar links in het hoekje? is dat een Quest body met funky voorwielen?

Op de Velomobiel.nl MeWe site staat toelichting en video.
https://mewe.com/join/velomobiel.nl

ik heb maar een account aangemaakt maar ik mag mag pas kijken als ik toegelaten word :'(


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - melle z - 19-Oct-2023

Is MeWe niet zo'n alt-right netwerk waar mensen zich ongestoord in hun complottheorieën kunnen ingraven?


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 09:21 PM)melle z schreef: Is MeWe niet zo'n alt-right netwerk waar mensen zich ongestoord in hun complottheorieën kunnen ingraven?

Ik ben al een paar jaar 'lid'. Ik merk daar niets van, maar ik volg alleen velomobiel.nl, kampeerwijzer, recumbents & velomobiles en 47 andere ligfietsers.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - LigfietsWilsum - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 09:21 PM)melle z schreef: Is MeWe niet zo'n alt-right netwerk waar mensen zich ongestoord in hun complottheorieën kunnen ingraven?

Nee, dat heet X, voorheen Twitter.  Tongue


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 19-Oct-2023

(19-Oct-2023, 10:01 PM)LigfietsWilsum schreef:
(19-Oct-2023, 09:21 PM)melle z schreef: Is MeWe niet zo'n alt-right netwerk waar mensen zich ongestoord in hun complottheorieën kunnen ingraven?

Nee, dat heet X, voorheen Twitter.  Tongue

Ben ik ook al heel lang 'lid' van  Big Grin  Iemand moet toch voor een beetje links 'tegengewicht' zorgen  Tongue


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TvWijk - 20-Oct-2023

(19-Oct-2023, 11:31 AM)Bob Hagendijk schreef:
(19-Oct-2023, 10:53 AM)Hardloper schreef: Ik ben op een uit van de Vliet vandaan
Ik hoop dat het goed met je gaat?  Huh
We moeten wel even de vinger aan de pols houden want vlgs zijn onderschrift zit hij "op een Quatrevelo" Doh 
Is het Hardloper ontgaan dat alle andere velonauten ìn hun vm zitten? Wink 

Veel plezier in je nieuwe vm Cool


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Atrike - 20-Oct-2023

Veel plezier en veilige kilometers, Hardloper. Prachtige fiets, die Coupe Simone.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 20-Oct-2023

@Hardloper, kom er maar in. 

Vol verwachting klopt ons hart.

Na al die berichten (ruim 900), voordat je vm er was, wil ik nu ook wel graag horen hoe het was.
Hoe ging het bij velomobiel.nl? Hebben ze alles goed uitgelegd?
Hoe ging de terugrit? Nog gedoe gehad onderweg? Is de vm vaak gefotografeerd?

Hoe ging je eerste echte fietsrit in je eigen gloednieuwe QV?

Vertel, vertel.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 20-Oct-2023

Ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is. Gezien de stilte denk ik dat hij op dit moment in stilte aan het genieten is van zijn QV Wink. Ik verwacht niet dat hij nu aan het rijden is met deze wind en regen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 20-Oct-2023

Ja ik was in de regen aan het rijden en moest zelfs uitstappen. Zat in twee strijd. Was blij en niet blij, de ketting lag eraf paar straten van mijn woning vandaan. Een man kwam al naar buiten dat ik hem onder zijn carport mocht neerzetten even. Hij werd weleens ingehaald door VM's met wielrennen, dus wist dat ze lekker snel kunnen. Maar toen ik hem in de garage wou zetten door een smal deurtje, werd ik helemaal nat. Maar heb ook al mee de fietspad genegeerd en op de openbare weg gereden. Vond dat net wat veiliger door het smalle fietspad. Vond beperkt bekijks hebben hier, wel waar ik hem bewust liet zien.

Maar we waren lekker op tijd vertrokken, auto ambulance mee. Proef gezeten en gekletst met iemand die kwam proefrijden met een QV en Quest uit Overijssel, hij had en zijn vrouw/vriendin reden op een open ligger. Een Nazca ofzo. Daarna wat versteld omdat het nog niet precies goed stond. Daarna een kort rondje gedaan. Beviel me wel goed en daarna nog wat dingen gedaan. Zo opgewonden nog ervan dat ik nu abnormale hartslag heb. Grapje, maar wel die melding gekregen op horloge. En daarna nog veel gedoe met erop laden en vast zetten en de hoes erom heen. dus denk weinig bekijks. En toen hadden we weer even een tripje te gaan, maar besloten om thuis af te zetten. En vandaag getwijfeld wel of niet eerste ritje hier in de omgeving. Beviel me goed, al heb ik wel adrenaline stoten al gehad. Ben nog zoekende met de versnellingen. Maar een cadans van 90 lukt nog niet. Met een lage versnelling lukt rond de 70, maar vind dat wel heel losjes trappen. Maar heb maar weinig fotografen gezien. Was/ is ook geen geweldige weer he. En ja heb wel wat uitleg gehad zover noodzakelijk voor nu. Zag trouwens ook nog de man die met de paarden wagen de grijze Glasvezel Quest kwam ophalen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 20-Oct-2023

(20-Oct-2023, 03:44 PM)Hardloper schreef: Maar een cadans van 90 lukt nog niet. Met een lage versnelling lukt rond de 70, maar vind dat wel heel losjes trappen. 
Hmm, heb je een cadansmeter of probeer je het te tellen ofzo?

Om een voorbeeld te geven van het trapritme - hier (bij 0:24) trek ik snel op, de cadans loopt op tot 160 rpm, wat vrij extreem is. Door dat pittige optrekken hoor je echter je iedere slag van de trappers goed (dus beide voeten), wat m'n doel was van het delen:



Bij normaal rijden zit ik meestal rond de 90 met de Bülk/Milan - het verschilt een beetje per fiets, met de DF draai ik ondanks de langere cranks iets hogere toerentallen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 20-Oct-2023

Met een Cadanssensor


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Tom Fekkes - 20-Oct-2023

Wat was de reden dat je ketting er af liep?