ligfietsers.nl
Hoe en wat met de Quatrevelo - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Velomobielen (https://ligfietsers.nl/forum-8.html)
+--- Topic: Hoe en wat met de Quatrevelo (/thread-1752.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 29-Aug-2023

[Afbeelding: IMG-2800.png]


Ik denk dat we hier mijn QV’tje hebben. Angel


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - LigfietsWilsum - 29-Aug-2023

Linksachter op 48 seconden?


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 29-Aug-2023

Ja die, zwarte reflectie en een groene/blauwige turquoise QV. Dus kan niet missen

De kleur lijkt trouwens wel op dit model:
Nieuwe Quest in aantocht! — Ligfiets.net
Eerste foto


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - ZoefZoef - 29-Aug-2023

(29-Aug-2023, 06:04 PM)Hardloper schreef: Ja die, zwarte reflectie en een groene/blauwige turquoise QV. Dus kan niet missen

De kleur lijkt trouwens wel op dit model:
[Afbeelding: quest-3-0-op-spezi.jpeg]


Best aardig kleurtje wel :Y


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 29-Aug-2023

Als ik hem zo zie, vind ik de kleur ook wel wat retro. Net zoals het model ook wel retro is.
Vind de kleur echt wel passen voor het model. Dus ben blij dat ik ben afgeweken van het zo standaard oranje.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hoekie - 16-Sep-2023

@Hardloper Op Mewe staat een video met nieuwe velomobielen, waaronder die van jou.

New velomobiles arrived today. All different colors. Very nice.
https://mewe.com/group/5ad27037a40f300b2b9a30d5


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 16-Sep-2023

Ik zal eens kijken en Theo vertelde me gisteren telefonisch dat hij vandaag zou geleverd worden. Als ik niet belde hoorde ik niks ?

Jeetje heb ik ook nog het geduld nodig dat Theo mij toe laat tot de groep. Maar kan je alvast een screenshot maken? En of video downloaden en delen met me?  Tongue


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hoekie - 16-Sep-2023

Video gaat niet. Wel een printscreen.
Fraaie en andere kleuren deze levering.
[Afbeelding: nieuwe-velomobielen.png]


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 16-Sep-2023

Vind de voorste net een Rolls Royce met die kleuren. Vind die ook erg goed bij elkaar matchen.

Dit benaderd waarschijnlijk meer de werkelijke kleur
[Afbeelding: 2011-toyota-prius-c-concept-2-turquoise-...review.jpg]

Ten zij de kleur toch wat donkerder overkomt in het echt.

Maar moet zeggen. Ziet er wel bijzonder uit.

Update:
Op mijn IPhone heb ik de kleuren aangepast tot dit:
[Afbeelding: IMG-2827.jpg]
Dit benaderd de kleur van hoe ik de auto meermaals heb ervaren met de kleur code.

Welke kleur had hier nu bij gepast als secundaire kleur? Ik zou het eigenlijk zo niet weten.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hoekie - 16-Sep-2023

Hier nog een. Waar ie er groener uitziet.

Maar, zoals je zelf al zei: je moet 'm gewoon IRL zien.
Het paars van de andere QV bijvoorbeeld, ziet er op deze foto een stuk donkerder uit dan op de eerste foto. 

[Afbeelding: QVs-van-achteren.png]


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 16-Sep-2023

Ik zal eventueel weleens vragen aan Theo om dat filmpje te delen met mij


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 17-Sep-2023

(16-Sep-2023, 10:42 PM)Hoekie schreef: Hier nog een. Waar ie er groener uitziet.

Dit vind ik dus weer meer blauwig.

Ik heb echter lang geleden besloten geen discussies meer te houden over de kleur groen/blauw.

Het is dus gewoon turquoise  Big Grin  Tongue


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 17-Sep-2023

Dat het zo lastig eenduidige te definiëren is, vind ik stiekem ergens wel mooi.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 10:26 AM)Hardloper schreef: Dat het zo lastig eenduidige te definiëren is, vind ik stiekem ergens wel mooi.

Ik vind het helemaal niet lastig hoor. 

Het is gewoon een blauwe QV  Angel


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Gideonaut - 17-Sep-2023

die paar/witte is een prachtfiets. als ik de centjes had dan wist ik het wel! Die metallic blauw is trouwens ook onwijs mooi, en bijna de zelfde kleur als ik m'n Velayo wil hebben.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 03:24 PM)Gideonaut schreef: die paar/witte is een prachtfiets. als ik de centjes had dan wist ik het wel! Die metallic blauw is trouwens ook onwijs mooi, en bijna de zelfde kleur als ik m'n Velayo wil hebben.

Die paars is best wel gaaf inderdaad. MAAR de linkse vind ik heel stylevol. Dan denk ik altijd maar aan dit: https://www.romansinternational.com/used-vehicle-details/Rolls-Royce-Phantom-U8517/ 
Wat betreft voor jou blauwe, tja het is je geraden dat je die onwijs mooi vind.  Cool Volgens mij is er ook nog een standaard oranje geleverd, ziet er ook leuk uit. Maar tja die groene heeft duidelijk look voorkeur. Dat zwarte reflectie geeft toch wel een speciaal effect. Als ik naar de witte tekst kijk van Quatre en Velomobiel.nl , dan steekt dit duidelijker af. Ik vind de kleur nog altijd bijzonder genoeg voor heel de velo. Maar de 2 linkse blijven in NL. Rechtse gaat naar de VS. Ik vond ergens een zilveren QV, dat zag er ook bijzonder uit.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 03:24 PM)Gideonaut schreef: Die metallic blauw

thumb   applause


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - ZoefZoef - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 10:26 AM)Hardloper schreef: Dat het zo lastig eenduidige te definiëren is, vind ik stiekem ergens wel mooi.

Nah, valt wel mee hoor.  Het is of mooi of lelijk  Cool
Voor wat ik nu zie valt ie onder het kopje 'mooi'.

Vind die paars-witte ook wel heel fraai. De verkleuring van de kleur door de lichtval maakt het gewoon een heel fraai geheel. Als ik de combi's zo zie, zou ik echt een probleem hebben om een kleur te kiezen zou ik er eentje nieuw kopen. IK zou het gewoon echt niet weten..


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 04:04 PM)Wim -de roetsende schreef:
(17-Sep-2023, 03:24 PM)Gideonaut schreef: Die metallic blauw

thumb   applause

Gildeo jij gaat maar lekker je velo in blauw spuiten
Dit lijkt een beetje op de oorspronkelijke screenshot :
https://www.lion-art.nl/S-P-Candy-Blue-%28Pre-Mixed%29#


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Willeke_IGKT - 17-Sep-2023

@ZoefZoef, gewoon tweedehands kopen.
Kies welk type fiets dan is de keuze in kleur heel eenvoudig.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Gideonaut - 17-Sep-2023

Op de foto's ziet hij er meer turquoise uit dan de link naar de candy blauw. die van mij word ook meer turquoise blauw met zilver accenten.

Mijn voorkeur gaat ook naar 2de hands en dan lekker erop los gaan om het helemaal gepersonaliseerd te krijgen voor jezelf, maar een 2de hands QV staat niet zo vaak te koop, niet op marktplaats tenminste. Bewijst wel gelijk hoe solide het model is.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 05:30 PM)Gideonaut schreef: maar een 2de hands QV staat niet zo vaak te koop, niet op marktplaats tenminste. Bewijst wel gelijk hoe solide het model is.

Ik denk dat het vooral ook iets over de koper van een QV zegt.

Met de Strada gebeurde in het begin en eigenlijk daarna ook nog een hele tijd hetzelfde. 
Die kwamen ook bijna niet te koop. Sinds de QV er is komen er steeds vaker Strada's te koop.

Ik vermoed dan ook dat veel ex-Strada-rijders nu een QV hebben.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 04:32 PM)ZoefZoef schreef:
(17-Sep-2023, 10:26 AM)Hardloper schreef: Dat het zo lastig eenduidige te definiëren is, vind ik stiekem ergens wel mooi.

Nah, valt wel mee hoor.  Het is of mooi of lelijk  Cool
Voor wat ik nu zie valt ie onder het kopje 'mooi'.

Vind die paars-witte ook wel heel fraai. De verkleuring van de kleur door de lichtval maakt het gewoon een heel fraai geheel. Als ik de combi's zo zie, zou ik echt een probleem hebben om een kleur te kiezen zou ik er eentje nieuw kopen. IK zou het gewoon echt niet weten..
OEPS
Ik heb heel dit bericht over het hoofd gezien

Maar de mijne is meer groen Turqoise.

En wat Wim zegt kan heel goed. Heb van bepaalde personen gezien dat ze na de Strada een QV kregen. Misschien komen er een paar online nu met de Snoek L.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - ZoefZoef - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 04:59 PM)Willeke_IGKT schreef: @ZoefZoef, gewoon tweedehands kopen.
Kies welk type fiets dan is de keuze in kleur heel eenvoudig.

Dat is een van de voordelen van een gebruikte velomobiel. Je hebt veel minder last van keuzestress.

Een nieuwe velomobiel zal ik niet snel kopen. Een velomobiel in nieuwstaat daarentegen.. staat wel weer een keer op mn verlanglijstje maar zal er voorlopig niet inzitten vrees ik.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Wim -de roetsende - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 04:59 PM)Willeke_IGKT schreef: @ZoefZoef, gewoon tweedehands kopen.
Kies welk type fiets dan is de keuze in kleur heel eenvoudig.

Mijn vader zei vroeger altijd al dat 'een tweedehands auto geen kleur had'.

Hij bedoelde daarmee dus dat je gewoon de kleur moet accepteren die de auto heeft.


RE: Hoe en wat met de Quatrevelo - Hardloper - 17-Sep-2023

(17-Sep-2023, 08:47 PM)Wim -de roetsende schreef:
(17-Sep-2023, 04:59 PM)Willeke_IGKT schreef: @ZoefZoef, gewoon tweedehands kopen.
Kies welk type fiets dan is de keuze in kleur heel eenvoudig.

Mijn vader zei vroeger altijd al dat 'een tweedehands auto geen kleur had'.

Hij bedoelde daarmee dus dat je gewoon de kleur moet accepteren die de auto heeft.

Mooie wijsheid