AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Afdrukversie +- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl) +-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html) +--- Forum: Trikes en Quads (https://ligfietsers.nl/forum-7.html) +--- Topic: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? (/thread-1770.html) |
AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 01-May-2023 Niet dat ik nu gelijk dit wil aanschaffen. Maar ik ben gewoon benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan vertellen. Misschien zou ik ooit eentje willen, maar zonder trap ondersteuning. Maar zaf dat er veel met mountainbike bandjes, worden geleverd met trap ondersteuning. Maar dit is dus net niet wat ik zoek. Waar moet ik dan op letten en wat is een redelijke prijs voor zoiets tweedehands? Ik zag er al staan voor 6K a 8K nieuw voor staan en dat vind ik toch wel heel veel geld. Dit is dan wel weer iets wat ik tweedehands zou nemen. Zijn die ook op te vouwen zodat je hem kan meenemen in de ICE trein? En zijn deze geschikt om ermee de berg af te rijden in Oostenrijk/Zwitserland etc? Op dit moment is het puur ter oriëntatie. Maar ooit wanneer ik meer trap ervaring heb, dan lijkt het me gaaf om met een lig mountainbike de berg af te roetsen. En mountainbike parcours te doen in mijn omgeving. Maar andere ding is wel dat hij mee moet mogen met openbaar vervoer. Deel jullie ervaringen maar. En ten laatste, als iemand een hele goede deal voor me weet. Dan overweeg ik hem misschien wel eerder als gepland. Maar dit is geen 2500 euro ofzo. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - 365cycle - 01-May-2023 Als eerste: Ik waardeer je enthousiasme. Echt leuk om weer een nieuwe actieveling op het forum te hebben. Maarrr... heb je hier al wel een google opdrachtje aan gewaagd en/of op het forum gezocht? Er is al zoveel geschreven over zowel opvouwbare ligfietsen als de diverse merken trikes, en de drie genoemde werken hebben ook veel info over verschillende specs op hun site staan. Google geeft mij dit met letterlijk twee zoekopdrachten: Of ze aan de maximale afmetingen voor de (nationale!) trein voldoen heb ik niet bekeken, maar dat is met de bovenstaande videos i.c.m. informatie die ik al ooit op het forum gepleurd heb vrij vlot uit te zoeken RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 01-May-2023 Ik heb in dit forum onderdeel gekeken en zag niet direct gerelateerde topics. Maar de vraagjes hier gaan specifiek over de zwaardere trikes. En ja wil wat leven hier in de brouwerij brengen. Update: https://ligfietsers.nl/thread-1358-post-21077.html#pid21077 Dit ziet er wel uit als iets interessants. Maar als je dit ziet, dan lijkt een Velomobiel toch wel heel wat goedkoop er naar verhouding. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Frutsel - 01-May-2023 Ik heb ervaring met HP Scorpion trikes (FS20, FS26, en de Enduro) en de Catrike 700. De Scorpions zijn heerlijke vlotte toertrikes, de FS modellen hebben zowel voor- als achtervering, en zijn opvouwbaar. Ze zijn wel zwaar, en de zitting moet eraf bij opvouwen, dus echt handig in de trein zal het niet zijn. Aan de andere kant, ik kan wel de FS20 en FS26 samen in mijn auto kwijt. De Catrike is een racemonster, erg leuk om te scheuren, maar een stuk minder comfortabel, en minder praktisch als je ook spullen mee wilt nemen. Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 01-May-2023 (01-May-2023, 09:10 PM)Frutsel schreef: Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes Juist daarom zou het zomaar kunnen zijn dat ik ooit dit ook in de schuur wil hebben kunnen staan. Voor de toertochten zou dan juist de Velomobiel zijn. Maar iets van een backpack rugzak mee kunnen nemen zou dan wel gewenst zijn. Maar eerst een Velomobiel. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Lig-hen - 02-May-2023 ..... buikpack bedoel je zeker RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Wim -de roetsende - 02-May-2023 Citaat:Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes Overeenkomst: 3 wielen Verschillen: veel RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 02-May-2023 (02-May-2023, 06:57 AM)Lig-hen schreef: ..... buikpack bedoel je zeker Ik hoop niet dat je een six pack bedoelt. Deze heb ik niet, ben geen fitness guru om een six pack aan te kweken. Yoga met mijn yoga klasje vind ik leuk, maar ben geen sportschool figuur. En heb ook geen bierbuik, heb niet niets met alcohol. Ben trouwens de laatste zeg maar jaar meer dan 10kg afgevallen. Zag een foto van mezelf van toen ik net begon met hardlopen, jeetje wat was ik toen wat gezetter. Ben blij dat ik nog maar rond de 64-66kg hang in gewicht RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Roepers - 02-May-2023 (02-May-2023, 07:07 AM)Wim -de roetsende schreef:Citaat:Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes Er zijn echter cross-overs: Klik Met een mooie prijs. Groet, Marco RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Frutsel - 02-May-2023 (02-May-2023, 11:49 AM)Roepers schreef:(02-May-2023, 07:07 AM)Wim -de roetsende schreef:Citaat:Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes Als je die uit Australië laat overvliegen valt de prijs vast tegen, of is er een dealer in de EU? RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Lig-hen - 02-May-2023 @ hardloper: Ik hoop niet dat je een six pack bedoelt. ... Nee, die bedoelde ik niet. Ik was net wakker toen ik jouw post las, nog in melige staat, en zag de humor van een backpack rugzak op een ligfiets voor me. ;) RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Roepers - 02-May-2023 (02-May-2023, 12:01 PM)Frutsel schreef:(02-May-2023, 11:49 AM)Roepers schreef: Met een mooie prijs. Ja, er is een importeur: zie dit bericht op ligfiets.net Groet, Marco RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Frutsel - 02-May-2023 (02-May-2023, 02:59 PM)Roepers schreef:(02-May-2023, 12:01 PM)Frutsel schreef:(02-May-2023, 11:49 AM)Roepers schreef: Met een mooie prijs. Het domein van de importeur staat te koop. Ik ben bang dat de informatie uit 2015 niet helemaal actueel meer is... RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Roepers - 02-May-2023 Dat is jammer. Het goede nieuws is dat 6500 Australische dollars nog geen 4000 euro is (bron). Groet, Marco RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Tom Fekkes - 02-May-2023 (02-May-2023, 04:59 PM)Roepers schreef: Dat is jammer. Het goede nieuws is dat 6500 Australische dollars nog geen 4000 euro is (bron). Dan is hij, inclusief verscheping, nog "goedkoop". RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 02-May-2023 En hoe is de after sales? Hoe is de kosten aan transport en btw / invoer? Iets anders wat ik ergens ook wel belangrijk vind. Dat het lokaal gemaakt wordt. Zodat er lokaal belasting betaald wordt en ook lokaal voor te werk stelling wordt gezorgd. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Tom Fekkes - 02-May-2023 (02-May-2023, 06:11 PM)Hardloper schreef: En hoe is de after sales? Hoe is de kosten aan transport en btw / invoer? Een volle container verschepen kost €2000 euro. Een ligfiets een klein deel daarvan. Aftersales kan je denk ik wel vergeten. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - 365cycle - 02-May-2023 (02-May-2023, 06:11 PM)Hardloper schreef: Iets anders wat ik ergens ook wel belangrijk vind. Dat het lokaal gemaakt wordt.In dat geval wil ik je adviseren je QV af te bestellen, het geld te besteden aan een cursus metaalbewerking en te leren met koolstofvezel+epoxy om te gaan Fietsen zouden echt veel duurder zijn als alles hier gemaakt werd. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Bart Verbeek - 02-May-2023 (01-May-2023, 09:10 PM)Frutsel schreef: Ik denk niet dat je trikes en velomobielen met elkaar moet vergelijken, het zijn behoorlijk verschillende beestjes Dat is net zo iets als een sixpack vergelijken met een bierton. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Tom Fekkes - 02-May-2023 (01-May-2023, 05:06 PM)Hardloper schreef: Niet dat ik nu gelijk dit wil aanschaffen. Maar ik ben gewoon benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan vertellen. Misschien zou ik ooit eentje willen, maar zonder trap ondersteuning. Maar zaf dat er veel met mountainbike bandjes, worden geleverd met trap ondersteuning. Maar dit is dus net niet wat ik zoek. Waar moet ik dan op letten en wat is een redelijke prijs voor zoiets tweedehands? Ik zag er al staan voor 6K a 8K nieuw voor staan en dat vind ik toch wel heel veel geld. Dit is dan wel weer iets wat ik tweedehands zou nemen. Zijn die ook op te vouwen zodat je hem kan meenemen in de ICE trein? En zijn deze geschikt om ermee de berg af te rijden in Oostenrijk/Zwitserland etc? Op dit moment is het puur ter oriëntatie. Maar ooit wanneer ik meer trap ervaring heb, dan lijkt het me gaaf om met een lig mountainbike de berg af te roetsen. En mountainbike parcours te doen in mijn omgeving. Maar andere ding is wel dat hij mee moet mogen met openbaar vervoer. Deel jullie ervaringen maar. Ik heb zelf een ICE toer X FX. Prima op te vouwen. Ik heb hem zelf nooit meegenomen in het OV. Overigens zijn deze fietsen (nog) niet voor redelijke prijzen te vinden. Of ze moeten heel oud zijn. Maar dan nog voor hoge bedragen. Om heuvelafwaarts te gaan gaat dir heel goed met deze fiets. De stuurdemping is goed in te stellen. Voor off road gebruik zou ik kijken naar de Azub ti-fly, de HP velotechnik FS of the ICE Sprint X FS. Als je een sportieve zithouding wilt hebben. Kijk ook eens bij Steintrike. Minder bekend in het westen maar te koop in Nederland. Ervaringen met de Steintrike ken ik niet hier in Nederland, maar uit het Oostblok zijn ze lovend. En de Steintrikes hebben een riante veerweg. Voor de volledigheid: https://wheelsreinvented.nl/wild-one/ De dealer van Steintrikes RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 03-May-2023 (02-May-2023, 06:50 PM)365cycle schreef: In dat geval wil ik je adviseren je QV af te bestellen, het geld te besteden aan een cursus metaalbewerking en te leren met koolstofvezel+epoxy om te gaanHaha, klopt. Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen Roemenië en Australië. Laatst was een programma over chip fabrikanten op TV. Door heel de Covid pandemie lagen de chip fabrikanten in Azië stil en hierdoor ook de Franse auto fabrieken. De pandemie had gewoon maar eens getoond hoe onhandig het kan zijn om dingen niet Europees te maken. (02-May-2023, 09:26 PM)Tom Fekkes schreef: Ik heb zelf een ICE toer X FX. Prima op te vouwen. Ik heb hem zelf nooit meegenomen in het OV. Overigens zijn deze fietsen (nog) niet voor redelijke prijzen te vinden. Of ze moeten heel oud zijn. Maar dan nog voor hoge bedragen. Om heuvelafwaarts te gaan gaat dir heel goed met deze fiets. De stuurdemping is goed in te stellen.Weer iets om goed voor te sparen dan, maar ik zal ook wel eens kijken naar Steintrikes puur als oriëntatie. Maar ik zal de aangehaalde types in mijn achterhoofd houden, want een trike zou ik dan willen voor off road. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - 365cycle - 03-May-2023 (03-May-2023, 09:42 AM)Hardloper schreef: Haha, klopt. Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen Roemenië en Australië. Laatst was een programma over chip fabrikanten op TV. Door heel de Covid pandemie lagen de chip fabrikanten in Azië stil en hierdoor ook de Franse auto fabrieken. De pandemie had gewoon maar eens getoond hoe onhandig het kan zijn om dingen niet Europees te maken.Wat betreft massaproducten als chips ben ik het helemaal met je eens. Zelfde geldt voor voedsel. En sowieso zou de klimaatimpact van al dat verschepen doorgerekend moeten worden in de kostprijs van producten. Voorbeeldje: Er is een auto geweest waarvoor in Amerika de motor gebouwd werd, die dan naar Italië verscheept werd om in de daar geproduceerde carrosserie te laten plaatsen, waarna het geheel weer terug ging naar Amerika voor de eindafwerking. Afgebouwde auto's voor de Europese markt... tsja, die gingen dan gewoon weer terug hierheen. In Italië afwerken had gekund, maar dan stond er geen "Made in America" op. Zo'n trike is een nicheproduct. Je hebt sowieso geen enkele zekerheid van continuïteit van de productie van zo'n ding. Als er één ding is dat Velomobile World beter voor elkaar heeft dan bijna alle anderen is het dat wel. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 03-May-2023 In Nederland worden biggetjes geboren, gaan naar Spanje ofzo en gaan daarna weer terug naar Nederland voor consumptie. Maar over niche markt gesproken, de veel te veel milieu belastende Bugatti Chiron is minder uniek dan de QV die ik wil en sommige van jullie hebben. En ook de Snoek / Tuna is unieker. https://topgear.nl/autotest/bugatti-chiron-super-sport-autobahn-nurburgring-nordschleife-review-2022/ schreef:Voor alle huidige Chiron-eigenaren die het nu een beetje te kwaad krijgen: geen zorgen, Bugatti zal nog steeds niet meer dan 500 Chirons bouwen. Maar dat aantal bestaat uit een mix van Chiron, Chiron Sport, Chiron Pur Sport en Super Sport. De extra gekke speciaaltjes – de Divo, Centodieci en Voiture Noire – komen nog boven op die 500.En zover ik tel is dat na levering van de mijne nog geen 360 QV's rondrijden. Dus stiekem is dat nog best leuk, vind ik althans. RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Wim -de roetsende - 03-May-2023 Citaat:En zover ik tel is dat na levering van de mijne nog geen 360 QV's rondrijden. Heb je er al echt eentje besteld? Welke kleur? RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - 365cycle - 03-May-2023 (03-May-2023, 11:30 AM)Hardloper schreef: En zover ik tel is dat na levering van de mijne nog geen 360 QV's rondrijden. Dus stiekem is dat nog best leuk, vind ik althans.Kan goed kloppen. Ik had nummer 201. Een QuatreVelo is daarnaast ook nog eens sportiever dan een Bugatti Chiron, en het ontwerp is zéker ook sneller (efficiënter). RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - Hardloper - 03-May-2023 (03-May-2023, 02:33 PM)Wim -de roetsende schreef:Soort van. Want de details zijn nog niet definitief vast gelegd. Maar de kleur staat nog niet zo vast. Ik denk heel erg aan te vragen voor de blauw groen kleur zo als Citroën / Renault op auto’s heeft. Zie mijn andere topic.Citaat:En zover ik tel is dat na levering van de mijne nog geen 360 QV's rondrijden. |