ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



Medeliggers onderweg - Frank - 14-Jul-2017

Gisteren sinds hele lange tijd weer eens de Hase Kettwiesel met trailer uit hulst zien rijden.
Een koppel waarvan 1 persoon minder valide is, maar dankzij de trailer achter de Kettwiesel toch mee kan rijden.
Toch een prachtige oplossing!  thumb


RE: Medeliggers onderweg - gideon - 14-Jul-2017

Ja, dit is een mooie oplossing. Onze buren hebben die combi ook gehad, helaas maar kort door een slopende ziekte.


RE: Medeliggers onderweg - amararock - 03-Aug-2017

Een ligger gespot op de n278 gulpen/vaals afgelopen week. Was lekker bergop aan het peddelen. Iemand van hier?


RE: Medeliggers onderweg - Frank - 05-Aug-2017

Gisteren tussen Kieldrecht en De Klinge (België) een man op een blauwe Catrike zien rijden. Met in de ene hand een pistolet en in de andere hand een thermosbeker zat hij behoorlijk te genieten van z'n rit.  Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 05-Aug-2017

Ik zag vorige week bij Delft er eentje op een Flevobike trike, die rustig met de armen over elkaar aan het fietsten was.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2017

Eergisteren van Loppersum naar Hardenberg gefietst en gisteren weer van Hardenberg naar Loppersum. In totaal drie ligfietsers gezien en 1 fietser gesproken die een ligfiets in de schuur had staan. Die laatste sprak ik bij het Grolloërveen. Hij had een M5 uit de jaren negentig in de schuur staan. Even verderop, bij Elp (waarom krijg ik daar toch een liedje van The Beatles in mijn hoofd?), zag ik ligfietser met een gele fiets een pauze nemen. Gisteren bij Eext/Annen en bij Wolfsbarge twee ligfietsers gezien en gegroet. Een hele mooie score, vond ik.


RE: Medeliggers onderweg - ErikvanD - 07-Aug-2017

Gister tijdens de toertocht van Liever Liggend kwamen we een rode Seiran tegen die de pont bij Schoonhoven af reed. Was in feite de eerste andere rijdende ligger die ik ooit ben tegengekomen terwijl ik zelf ook op de ligfiets was!


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2017

Oh, zo af en toe kom ik een medeligger tegen, Anne en Gladys Heidinga niet meegerekend.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 07-Aug-2017

Ik vind het toch altijd weer erg leuk om (onbekende) liggers tegen te komen.

Geeft een goed gevoel dat er meer mensen zijn die deze passie delen.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 07-Aug-2017

Helemaal mee eens! Dit was dit jaar de tweede keer dat ik tijdens een ligfietstocht een voorbijganger sprak die een ligfiets in de schuur heeft staan.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Aug-2017

Niet direct 'onderweg', maar zag eergisteren in de film "Who am I", dat zich voor een deel in Rotterdam afspeelt, dat Jackie Chan op een ligfiets stapte.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 08-Aug-2017

Leuk! Het wordt ook op het forum op  bentrideronline.com besproken. De link die  daar staat voor meer informatie is dood (naar het eens grote Geocities), maar gelukkig heeft web.archive.org de pagina opgeslagen. Het blijkt om een M5 20/28 te gaan. Op die pagina worden nog meer films met ligfietsen besproken (onderaan, onder een kopje "Recumbent Films".)


RE: Medeliggers onderweg - PeeWee32 - 09-Aug-2017

Zondag kwam ik deze velomobiel tegen. Iemand enig idee wat voor type dat is of is het wellicht een zelfbouw project?


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 09-Aug-2017

Doet mij denken aan de WEB van Willem de Boer uit Marum.



RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 09-Aug-2017

(09-Aug-2017, 09:21 PM)PeeWee32 schreef: Zondag kwam ik deze velomobiel tegen. Iemand enig idee wat voor type dat is of is het wellicht een zelfbouw project?

Ja, dat is een WEB


RE: Medeliggers onderweg - PeeWee32 - 10-Aug-2017

Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die hun eigen velomobiel maken. Erg knap hoor en ziet er nog goed uit ook.

In een ander topic had ik ook als eens gemeld dat ik onderweg wat medeliggers was tegen gekomen.

Hier , hier en hier.  Wel telkens dezelfde zo te zien.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 10-Aug-2017

Dat zijn volgens mij Theo en Marloes. Marloes is ook actief op dit forum.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 11-Aug-2017

Vandaag kwam ik er weer twee tegen. Eentje in het Balijbos bij Zoetermeer, en eentje bij de Oude Maas, aan de Rhoon-zijde. Iemand van hier?


RE: Medeliggers onderweg - gideon - 11-Aug-2017

Bij Rhoon kom ik ook wel eens langs, als ik een ommetje maak van mijn werk , Rotterdam Kleinpolderplein -> huis Mijnsheerenland. Maar nu was ik het niet.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 14-Aug-2017

Kwam er weer twee tegen vandaag. Eentje in de buurt bij Ridderkerk / Hendrik-Ido-Ambacht, weet even niet precies meer. Man op ligfiets, zijn op een gewone fiets erachter. En zag in de Alblasserwaard op de Geerweg nog een gele velomobiel. Van een afstandje, ik zat er achter en kwam van zuidelijke richting. Wilde op dat moment even een kleine rustpauze in de schaduw van de bomen om wat te drinken, dus kwam er niet aan toe te proberen de velomobiel in te halen (wat waarschijnlijk niet gelukt was, gezien de kruissnelheid van de gemiddelde velomobiel).

Je struikelt over die ligfietsen tegenwoordig...

(Het forum lijkt weer gek te doen, trouwens...)


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 14-Aug-2017

Ik kwam er vrijdag 1 (een tweewieler) tegen op Afsluitdijk en 1 (een vrouw op een tweewieler, ik vermoedde buitenlands) in Den Helder. Op Texel, zaterdag. stond Hase Kettwiesel met elektrische ondersteuning in Den Burg bij de fotograaf en gisteren kwam ik een Usva (vermoedelijk geen Sinner) Comfort tegen


RE: Medeliggers onderweg - Marloes - 15-Aug-2017

(10-Aug-2017, 06:28 AM)PeeWee32 schreef: Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die hun eigen velomobiel maken. Erg knap hoor en ziet er nog goed uit ook.

In een ander topic had ik ook als eens gemeld dat ik onderweg wat medeliggers was tegen gekomen.

Hier , hier en hier.  Wel telkens dezelfde zo te zien.

De eigenbouw is idd de WEB met Wilem zelf erin. Die anderen zijn wij. In de eerste en laatste link Theo en ik samen, de tweede Theo alleen. Van die laatste herinner ik me de ontmoeting nog. Dat is voor ons vlakbij huis.


RE: Medeliggers onderweg - PeeWee32 - 15-Aug-2017

(15-Aug-2017, 03:46 PM)Marloes schreef: De eigenbouw is idd de WEB met Wilem zelf erin. Die anderen zijn wij. In de eerste en laatste link Theo en ik samen, de tweede Theo alleen. Van die laatste herinner ik me de ontmoeting nog. Dat is voor ons vlakbij huis.

Nou aangenaam dan maar. Smile In de 2e link kwam jij een paar seconden later ook in beeld en zwaaide je naar me.  Ik woon niet heel ver bij jullie in de buurt vandaan dus we komen elkaar vast nog wel een keer tegen. Veel plezier met fietsen en tot een volgende keer dan maar weer.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 16-Aug-2017

Na bijgekomen te zijn van de 151 kilometer van maandag, zag ik vandaag tijdens een bescheiden tochtje van 102 kilometer er weer eentje. Althans, het ging zo snel, volgens mij was het een ligfiets. Zag het vanuit mijn ooghoeken. Er kwam mij ongeveer tussen Hoek van Holland en Monster een groep racefietsers tegemoet. En toen die eenmaal voorbij waren dacht ik gezien te hebben dat vlak achter dat groepje een héle lage driewielligfiets in hun kielzog werd meegesleurd. Volgens mij echt een erg lage fiets, met een nagenoeg horizontale houding van de fietser.

Daar kon ik me nog wel bij voorstellen dat men denkt 'die ligfietsers zijn niet te zien'...


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 21-Aug-2017

Ik zag er vandaag weer een paar. Ik kan me ondertussen al niet meer heugen wanneer ik een lange fietstocht gemaakt heb zonder ligfietsers tegen te komen!

Nu twee ligfietsers op de veerboot tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, en een driewieler ten zuiden van Stellendam.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 23-Aug-2017

Vandaag tussen Rottum en Helwerd een Greenmachine. Ik heb een vermoeden wie de berijder was. Ik ga even uitzoeken of dat vermoeden klopt.

Groet,

Marco