ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 24-Jun-2023

Citaat:Ik stond net stil na een pauze en was mijn verdere route even aan het inplannen, toen er een witte velomobiel aangesjeest kwam. Tijdens het rijden valt het niet zo op, maar als je stilstaat en ze langskomen maken ze nog best wat herrie.

Als er een DF aankomt, dan lijkt het zelfs of het gaat onweren.

Ik vind het zeker geen gesuis. Ik noem het niet voor niets kliko's als ik op de Roeifiets meerijd.
Zit ik er zelf in, dan heb ik er minder last van.


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 24-Jun-2023

De enkele keer dat ik er 1 tegenkom vind ik het ook enorme rammelbakken. Niet omdat er van alles los zit, maar al het geluid dat door hobbels etc wordt veroorzaakt wordt enorm versterkt door de kuip die er omheen zit. Misschien valt het inderdaad heel erg mee als je er zelf in zit.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 24-Jun-2023

Rollende kliko's, dat klinkt eigenlijk wel redelijk beschrijvend!


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 24-Jun-2023

Geen idee of hetzelfde principe is. Maar neem je eigen stem op en beluister deze af. Dat komt ook anders over. Ik vind mijn eigen stem vreselijk . Datgene wat jullie horen. Wat ik zelf hoor vind ik niet zo erg


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 24-Jun-2023

Citaat:Dromen en aftellen voor mijn luxe skelter voor sportieve volwassene.  Big Grin

Mijn ouders hadden vroeger geen geld om voor ons/de kinderen een skelter te kopen.

Toen ben ik er zelf voor gaan sparen. Dit was nog voor de Berg- en Mammoetskelters.
Toen ik voldoende had gespaard gingen we bij een bedrijf kijken en was ik ondertussen te groot geworden, zelfs voor de grootste skelters. Ik had er ook echt jarenlang voor gespaard.

Ik vermoed dat ik daarom een vm-rijder ben geworden.

Gewoon een kinderwens die nooit vervuld is.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 24-Jun-2023

Wim ik ken je leeftijd niet. Maar als ik naar bv de generatie van mijn ouders kijk. Ik denk dat er veel geen skelter zullen gehad hebben.

Ik probeer met een knipoog mijn handtekening samen te stellen. Ik had een keer met gemeente medewerkers erover dat ze me inplaats van hardlopend ook over een tijdje met een Velomobiel kunnen voorbij zien komen. En toen hadden we aan beide zijde iets van ergens is het net een trapauto.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 24-Jun-2023

Mijn broers hadden een skelter, waarschijnlijk zoveelste hands gekregen. Maar hun kleine zusje mocht er nooit mee rijden.
Ik weet ook niet meer of ik dat eigenlijk wel wilde, ik had tenslotte de mooiste step.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 24-Jun-2023

Volgens mij hadden we zowel een tractor als een skelter. Vaag herinner ik me iets van een ruzie tijdens verjaardagen. Dat zowel mijn neefjes als wij zelf erop wouden.

Kennen jullie trouwens deze filmpjes al:






RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 24-Jun-2023

Citaat:Wim ik ken je leeftijd niet. Maar als ik naar bv de generatie van mijn ouders kijk. Ik denk dat er veel geen skelter zullen gehad hebben.

Ik ben 56.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 24-Jun-2023

Vandaag ligfietser op de grensovergang tussen beek en wyler. Ligger kwam uit Duitsland. Ik reed in de auto en heb niet gegroet, (omdat dat niet ging, niet omdat ik niet wou)


RE: Medeliggers onderweg - GertBr - 24-Jun-2023

Vandaag om 16.30 uur, tijdens de “terugtocht” richting het startpunt van de juni-tour van de Waterlandse Liggers, in de Beemster, voor ons net na het tunneltje onder de N244, een dame en een heer, ieder met een identieke 26/20 ligger. Zij kwamen vanaf een erf bij een boerderij. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 24-Jun-2023

(24-Jun-2023, 08:53 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Wim ik ken je leeftijd niet. Maar als ik naar bv de generatie van mijn ouders kijk. Ik denk dat er veel geen skelter zullen gehad hebben.

Ik ben 56.
volgens mij waren trap voertuigen om te spelen veel meer iets voor de eind jaren 80 / jaren 90. Maar ik kan me uiteraard er ook goed in vergissen.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 24-Jun-2023

Ik wilde naar de binnenstad van Den Haag. Maar er bleek een veteranendag gaande te zijn. Er kwam mij voor Den Haag Centraal op het Koekamp een heer op een tweewieler tegemoet, uit de richting van de mensenmassa (ik had op dat moment nog niet door dat ik er niet langs kon, en dus helemaal om het Malieveld heen moest fietsen).


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 25-Jun-2023

(24-Jun-2023, 10:50 PM)Hardloper schreef: volgens mij waren trap voertuigen om te spelen veel meer iets voor de eind jaren 80 / jaren 90. Maar ik kan me uiteraard er ook goed in vergissen.

Die van mijn broers was eind jaren 60 en op tv zie ik ze soms nog veel ouder, 1920 of zo.
En ik heb mijn nichtje er in de eerste jaren van deze eeuw ook wel mee zien spelen, bezit van een van de buurkinderen. 

Het was en is een mode verschijnsel.
Wat meer verschil kan maken is dat de meeste families in meer recente jaren meer te besteden hadden.
En dat nu alles batterij aangedreven lijkt te moeten zijn.


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 26-Jun-2023

...vanmiddag bij Ziekenhuis Goes zag ik, lopende, een roeifiet(st)er. Mijn zoon zag haar als eerst.
Een mooie blauwe, maar dat zijn ze meestal geloof ik  Angel


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 26-Jun-2023

Vandaag bij de slinger aan het eind (of het begin) van de parallelweg van de N35 bij Wierden. Een donkerkleurige tweewieler met onderstuur. Door genoemde slinger en de hoge snelheid hield ik mijn handen aan het stuur maar groette ik met mijn mond. De meneer op de andere ligfiets groette met de hand.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 27-Jun-2023

Vandaag, ik schat om een uur of 4, fietste ik op de buitenkant van de Westerzeedijk tussen Zurich en Harlingen. Ik haalde een stel in op Trek-fietsen. De man zei: "Lekker ligfietsen. Ik heb ook een ligfiets, een driewieler met 2 wielen voor en 1 achter. Daar fiets mee ik door de bossen naar mijn werk". Daar trok ik de conclusie uit dat hij niet in de buurt woonde.  Dat klopte, hij woonde op de Veluwe en vond het goed dat ik deze ontmoeting hier vermeldt.

En later in Harlingen kwam ik hem opnieuw tegen:
(27-May-2023, 05:36 PM)Roepers schreef: Vandaag kwam ik op de Voorstraat in Harlingen een man op een terrasje tegen met een Quest. Hij zat schuin tegenover mijn Mini waar ik naar toe aan het lopen was. We hebben een uitgebreid gesprek gehad. Hij gebruikte de Quest als zijn alledaags vervoermiddel.

We hebben in het voorbijgaan gegroet



Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - ThijsR - 27-Jun-2023

Vanochtend reed ik Nijmegen in over de Neerbosscheweg en zag ik een ligger de brug over fietsen. Rossig, baardje, bril. Niet kunnen groeten vanuit de auto maar wel leuk om te zien


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 27-Jun-2023

@Thijs ik dacht gelijk aan johan vollenbroek. Mijn neef ziet hem weleens rijden met zijn zoon. Dus toen ik vertelde aan hun beide op welk model Velomobiel mijn keuze was gevallen. Toen wisten ze gelijk welk model doordat hij er ook een heeft. Hij heeft er 3 btw.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 27-Jun-2023

(27-Jun-2023, 10:22 PM)Hardloper schreef: @Thijs ik dacht gelijk aan johan vollenbroek. Mijn neef ziet hem weleens rijden met zijn zoon. Dus toen ik vertelde aan hun beide op welk model Velomobiel mijn keuze was gevallen. Toen wisten ze gelijk welk model doordat hij er ook een heeft. Hij heeft er 3 btw.

Hij heeft maar 1 QV hoor  Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 28-Jun-2023

Maar ook een Strada en Quest zo uit mijn hoofd


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 28-Jun-2023

In een tocht van 161 kilometer zag ik er vandaag eentje. En slechts in een flits. Het was bij 't Woudt. Ik zag een tweewieler (met bepakking, geloof ik) onder het viaduct net naar links over het smalle houten bruggetje naar De Lier afslaan. Ik was zelf nog aan de andere kant van de viaduct, en sloeg daarna af naar rechts naar 't Woudt, dus ook verder geen kans gehad voor het een en ander aan verdere duiding van deze net-niet ontmoeting.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 29-Jun-2023

Kwam daarnet een hoge racer tegen. Kon zo 123 niet zien wat voor eentje, ging te snel. Leek op een Optima Cougar of challenge chamsin? met een op het oog ongelakt frame. Moest denken aan titanium.. dus zou ook M5 559 kunnen zijn geweest. In ieder geval gekromde achtervork. Denk 2x26"

Vijftiger met helmpje op zn bolletje, kwam 'm tegen in Pijnacker. Reed richting Zoetermeer, komende vanuit Delfgauw onder de tunnel door waar ik net de bocht richting Delft wou gaan maken.

Nummer 4 in korte tijd.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 29-Jun-2023

(26-Jun-2023, 05:58 PM)Hoekie schreef: ...vanmiddag bij Ziekenhuis Goes zag ik, lopende, een roeifiet(st)er. Mijn zoon zag haar als eerst.
Een mooie blauwe, maar dat zijn ze meestal geloof ik  Angel

Mooi zijn ze hè.

Zaterdag zijn er in Zuid-Holland rondom Delft tientallen te zien.

We (nou ja, de korte route van 60km dus) doen een rondje Wateringen, Rijswijk, Leidschendam, Voorschoten, Stompwijk, Nootdorp, Delfgauw, Schipluiden, De Lier, Wateringen.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 29-Jun-2023

(29-Jun-2023, 08:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Zaterdag zijn er in Zuid-Holland rondom Delft tientallen te zien.
Is ZoefZoef nou al overgehaald? Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 30-Jun-2023

(29-Jun-2023, 11:51 PM)365cycle schreef:
(29-Jun-2023, 08:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Zaterdag zijn er in Zuid-Holland rondom Delft tientallen te zien.
Is ZoefZoef nou al overgehaald? Big Grin

Geen idee.

Laatste poging: ZOEFZOEF, GA JE MEE??????????????? Of kom even gezellig langs.